![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke radicalen maatregelen?
|
![]() |
![]() |
#162 |
Europees Commissaris
|
![]() Onze taalwetten laten respecteren tiens...
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Vreemdeling
|
![]() is me gelijk. als ze maar aanvoelen dat er integratie gewenst is.
Wat ik zeg is : je ergens vestigen heeft consequenties, op allerlei vlakken. Dat hebben de franstaligen nooit begrepen. Een softpolitiek is niet altijd de oplossing. En 't is geen vb'er hoor, die dit zegt
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door JanZonderVrees : 19 augustus 2007 om 13:20. |
![]() |
![]() |
#165 |
Europees Commissaris
|
![]() Is Monaco dan NU Vlaams???
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijkomend probleem is dat als Vlaanderen op de een of andere manier geen rekening houden met het feit dat in bepaalde gemeentes een grote meerderheid frans- en anderstaligen leeft ik de kans klein acht dat ze in Brussel rekening zullen houden dat er in Brussel een kleine minderheid Nederlandstaligen leeft, zeker niet na een splitsing van België. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat dan met de expats in de rand? |
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Voel je'm? ![]()
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeker da. Zodra we onafhankelijk zijn. Het zal er stuiven... vooral van de wegtrekkende franstaligen...
#172 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In de hoofden van Vlamingen is op dat vlak ook nog veel werk. De Vlaming moet echt de nadelen van taalimperialisme aan de lijve ondervinden wil zijn euro vallen, denk ik. En daar komen we bij een ander punt. Het hoog gehalte van individualisme van de Vlaming. 'Ik zal Frans praten, want daarmee leer IK nog wat Frans bij'. Terwijl ze vergeten wat de tegenpartij misschien wel het omgekeerde wil, maar er geen kans toe krijgt.
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Brusselaars trekken weg omdat Brussel een minder aangemame stad is om te wonen. Om het wegtrekken te vermijden moet Brussel aantrekkelijker gemaakt worden maar ik merk alleen een totale desinteresse vanuit Vlaanderen voor deze problematiek. Kortom, klagen op de franstaligen, schieten op de gevolgen maar noppes doen om de oorzaken aan te pakken. Ik had deze week een discussie met iemand die het een schande vond dat de lokale bevolking moet wegtrekken uit de rand maar even later vertelde de man zonder blikken of blozen dat ie van Gent zal verhuizen naar Destelbergen waar ie voor veel geld eens stuk grond heeft gekocht. De inwoners van Destelbergen hebben alleen het ongeluk dat Gentenaars geen Frans spreken waardoor ze naar speciale maatregelen kunnen fluiten. Maar goed. Zolang sociale verdringing gebeurt binnen de taalgemeenschap is alles okilidokilie zeker? ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zoiets als een communistische staat die een liberale politiek voert?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan hebt u bijzonder weinig van mijn berichten gelezen, me dunkt.
|
![]() |
![]() |
#177 |
Burger
|
![]() en eigenlijk lig ik amper wakker van Knokke, dit om de simpele reden dat Knokke passé is... Laat Lippens daar maar doen, binnen dit en tien jaar is het potentieel wat hij viseert gehalveerd. Hij richt zich zuiver op de oude beau monde. The new place to be aan de kust is al een tijdje niet meer knokke maar Nieuwpoort...
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé geluk voor u dat het niet De Panne Plage is. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het over vlaams-nationalisme in zijn globaliteit. Als je er wel aandacht voor had dan is dat goed voor u maar globaal merk ik er niet veel van. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#180 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Brussel wil een volwaardig gewest worden? Laat ze dan ook de kosten hiervan dragen. Als ze alleen armoezaaiers binnenlaten, dan is dit hun probleem. En wanneer de Brusselse bourgoisie niet meer tussen dit 'gepeupel' wil leven, dan moeten ze zich maar aanpassen aan onze normen. |
|
![]() |