Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 19 augustus 2007, 18:56   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Nogal naief als u denkt dat een splitsing van de SZ en werkgelegenheid alleen kan staan in een staatshervorming. Als de SZ en de werkgelegenheid gesplitst wordt blijft er van België praktisch niks meer over. Het is dan de facto al begraven.
Als men de SZ splitst blazen de Walen belgie op, dan blijft er niets over.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 19 augustus 2007, 19:25   #22
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zonder gemeenschappelijke federale SZ ligt Wallonië in een financiële coma, zoveel is duidelijk want dat is veruit de belangrijkste geldstroom van noord naar zuid.
DenKempenzoon is offline  
Oud 19 augustus 2007, 21:23   #23
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Op franstalige fora ( Le soir ) beweert men nochthans dat deze stromen niet bestaan. Men zwaait zelfs met allerhande studies. ook demotte beweert dit trouwens.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 19 augustus 2007, 21:33   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Op franstalige fora ( Le soir ) beweert men nochthans dat deze stromen niet bestaan. Men zwaait zelfs met allerhande studies. ook demotte beweert dit trouwens.
Wat is dan het probleem met splitsen in feite? Vlaanderen kontent omdat de zogenaamd imaginaire stromen wegvallen, en Wallonie content want de geldstromen waren toch maar imaginair.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 augustus 2007 om 21:34.
born2bewild is offline  
Oud 19 augustus 2007, 23:18   #25
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Maar als je op franstalige fora vraagt waarom ze niet aanvaarden om meer bevoegdheden te hebben(zelfde dan als de Vlamingen) , of ze misschien niet intelligent genoeg zijn om zonder die sales Flamands hun gewest te besturen, dan krijg je geen antwoord!!!!

Mijn vraag is idd: waarom weigeren jullie dit, want wat je aan de Vlamingen toestaat, dat krijg je dan toch ook!!!

Nog steeds geen antwoord !!
omaplop is offline  
Oud 20 augustus 2007, 11:02   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is er dan zo'n groot verzet tegen de splitsing van de sociale zekerheid?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 augustus 2007 om 11:08.
Knuppel is offline  
Oud 20 augustus 2007, 11:10   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom is er dan zo'n groot verzet tegen de splitsing van de sociale zekerheid?
De eerste politicus die gaat zeggen hoe we concreet de sociale zekerheid gaat splitsen, krijgt mijn stem, onafhankelijk op welke lijst 'ie staat.

Ik wil het wel eens iemand zien doen.
Kan niet anders dan lachen worden;
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 23 augustus 2007, 14:38   #28
illegal_alien
Lokaal Raadslid

illegal_alien's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen onafhankelijk? Nog geen jaar houden we het vol... De belgische economie is te fel verweven met de gewesten onderling. En wat met de vlaamsche immigranten in Wallonie? Gaan jullie die achterlaten achter de "vijandelijke linies"? Of zijn wij nu ook "luie walen" in jullie ogen? Zowel ik als mijn vrouw werken full time, idem voor mijn franstalige overburen...
Oud 1 september 2007, 00:08   #29
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bedoel je nu eigenlijk dat een Vlaams politikus voor de verkiezingen zich eerst moet afvragen of de Walen gaan goedkeuren wat in zijn verkiezingsprogramma mag staan en wat daar niet in mag staan?
...
Ja, waarom niet een stukje Nederland aanbieden, een aanhechting van Limburg en Zeeuws-Vlaanderen bijvoorbeeld. Een Vlaams politicus moet zich toch niet gaan afvragen wat de Nederlandse regering daar van zal gaan zeggen. Of Frans Vlaanderen misschien, als we nu al moeten gaan kijken naar wat de Franse regering zal willen goedkeuren. Of een kolonie in...
Citaat:
...een Vlaams politikus voor de verkiezingen zich eerst moet afvragen of de Walen gaan goedkeuren...
...
Is voor mij een hole slogan die misschien in dit sfeertje niet onmiddellijk opvalt maar bewijst hoe eenzijdig men aan het denken is. Als je iets beloofd moet het iets zijn dat in je bevoegdheid zal liggen of moet je minstens weten hoe je dat moet aanpakken. Anders is het enkel lucht. Vreemd en weinig flaterend dat zoveel Vlamingen daar intrappen.

Iedereen kon weten dat het op die manier niet zou werken. Men slaagde er niet in met een regering, en nu zou het lukken omdat men anders weigert te regeren? Of misschien zou dreigen af te splitsen? De RTBF documentaire heeft kennelijk veel mensen misleid. Hoe kan dat dreigement indruk maken op de Waalse onderhandelaars?

Stel dat Vlaanderen zich probeert af te splitsen. De Vlaamse gemeenschap is iets anders dan de separatistische groep. Overal waar er een meerderheid van tegenstanders is, zoals zeker in vele gemeenten in Vlaams Brabant, zal men niet mee afsplitsen. Dus het wordt een smaller Vlaanderen. Europa zal om een aantal redenen niet op die capriolen liggen te wachten. De nieuwe staat zou wellicht toetredingsonderhandelingen moeten beginnen om ook een plaatsje te krijgen in de Europese Raad. En hoe de Vlaamse economie dan intussen moet draaien zonder deel uit te maken van de eengemaakte markt...
waarnemer is offline  
Oud 1 september 2007, 01:09   #30
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Bekijk bericht
Oh man , ik heb juist de zelfde gedachten als u en juist het zelfde blije gevoel als u NU.
Ik leef nu ook in een soort euforie.

Ik heb gisteren gekeken naar het nieuws op de RTBF , ze waren daar maar liefst 22 minuten bezig over Leterme, le roi, .... tegenover een aantal minuten op de VRT.
Ongelooflijk, maar gisteren werd op BBC News 24 de Belgische communautaire kwestie behoorlijk uitgebreid uiteengezet, vooral dan met conclusie dat men vrees voor de Europese toekomst van Brussel als het van kwaad naar erger gaat.
Paracelsus is offline  
Oud 1 september 2007, 01:14   #31
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit ook met dat gevoel. Ze zullen willen verder gaan met Wallonië en Brussel. Stiekem beschouwen veel Franstalige Brabanders zich als de énige echte Belgen.
Paracelsus is offline  
Oud 1 september 2007, 06:52   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren waren er nochtans twee professoren uit Franstalige universiteiten die becijferd hadden dat er wel geldstromen waren... maar dat was dan om te bewijzen dat Wallonië niets te winnen heeft bij een doorgedreven federalisme, confederalisme... of zelfs separatisme.

Kortom, men gebruikt dit of dat naargelang de context.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 1 september 2007, 06:54   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien Bekijk bericht
Vlaanderen onafhankelijk? Nog geen jaar houden we het vol... De belgische economie is te fel verweven met de gewesten onderling. En wat met de vlaamsche immigranten in Wallonie? Gaan jullie die achterlaten achter de "vijandelijke linies"? Of zijn wij nu ook "luie walen" in jullie ogen? Zowel ik als mijn vrouw werken full time, idem voor mijn franstalige overburen...
Hoezo? Wat bazelt u eigenlijk allemaal? Vlaamse onafhankelijkheid betekent niet dat de economie plotseling stilstaat, hoor?! Europese Unie... al ooit van gehoord?

En hoezo, die "felle verwevenheid"? Kunt u dat wat illustreren? Welke industrietakken zouden onder een Vlaamse onafhankelijkheid wel lijden? En hoe dan wel? Lijdt onze Vlaamse industrie er soms onder dat we bepaalde grondstoffen uit Frankrijk, China, Duitsland... moeten halen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 1 september 2007, 10:16   #34
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bedoel je nu eigenlijk dat een Vlaams politikus voor de verkiezingen zich eerst moet afvragen of de Walen gaan goedkeuren wat in zijn verkiezingsprogramma mag staan en wat daar niet in mag staan?
Ik begrijp dat niet, daar moet je even wat uitleg over geven.
Straks moeten de ekstreem linkse broedertjes van de pvda gaan vragen aan de open-Vld wat zij aan hun kiezers gaan mogen aanbieden, om te checken of dit later ooit wel realiseerbaar zou zijn.
Hoezeer ik die ekstreem linkiewinkies ook dom vind en wereldvreemd, ik zou me niet kunnen inbeelden dat ik hen de vrije meningsuiting zou ontzeggen, daarbij inbegrepen het lot te tarten om 700.000 stemmen te trachten te halen op basis van hun eigenste gedroomde programma. Want als ze mochten halen, dan is dat de uitdrukking van de wil van (een deel) van de kiezer.
In het bedrijfsleven maak je toch ook, alvorens iets nieuw, op de markt te gooien een haalbaarheidsstudie.
Bij de vorige staatshervormingen waren partitair samengestelde werkgroepen meer dan 6 maanden voor de verkiezingen reeds bezig met het terrein af te tasten, zodat naar de aanloop van de verkiezingen de pokitici al vrij goed wisten wat haalbaar was. Deze werkwijze is nu niet gevolgd met als gevolg een grote mislukking die ik voor een groot stuk op Letermes conto schrijf.

Laatst gewijzigd door speurneus : 1 september 2007 om 10:31.
speurneus is offline  
Oud 1 september 2007, 10:47   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijna juist. De Walen blazen Belgique op als de sz gesplitst wordt en er voor de grootste sponsor ervan iets meer overblijft dan vandaag.
Oud 1 september 2007, 11:50   #36
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
partitair samengestelde werkgroepen
Ondemocratisch!

Het is aan deze scheefgetrokken machtsverhoudingen dat België kapot gaat. Van die pariteit moeten we af, het principe "één man één stem" moet dringend hersteld worden.
Kortaf is offline  
Oud 1 september 2007, 11:52   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Machuca Bekijk bericht
Get alive!
De uitdrukking is "get a life!". "Get alive!" - "Word levend!" lijkt me een absurde uitspraak, tenzij uit de mond van een schepper of demiurg.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 1 september 2007, 13:31   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
In het bedrijfsleven maak je toch ook, alvorens iets nieuw, op de markt te gooien een haalbaarheidsstudie.
Bij de vorige staatshervormingen waren partitair samengestelde werkgroepen meer dan 6 maanden voor de verkiezingen reeds bezig met het terrein af te tasten, zodat naar de aanloop van de verkiezingen de pokitici al vrij goed wisten wat haalbaar was. Deze werkwijze is nu niet gevolgd met als gevolg een grote mislukking die ik voor een groot stuk op Letermes conto schrijf.
In een echtscheidingsprosedure is er niet zoveel haalbaarheidstudie nodig.
Het gaat echt niet meer in het huishouden, en dan is het zo ver.

Dan maar hopen dat het geen vechtscheiding wordt.
Hoe wordt het gegarandeerd een vechtscheiding? Als één partij altijd non zegt en blijft zeggen.
Als die partij denkt dat door dat te blijven zeggen, het huwelijk gered kan worden.

Een echtscheiding van twee partners die een ingewikkelde relatie hebben (kinderen, zaken, goederen ...) kunnen een fatsoenlijke regeling treffen, waarbij de vb. voor de kinderen nog lang na de echtscheiding fatsoenlijk wordt zorg gedragen.
Zo zal de echtscheiding Vlaanderen-Wallonië ook best op een fatsoenlijke geordende manier geregeld worden. Dus eerst toegeven dat de partner wil scheiden (niet non zeggen) en vervolgens konstruktief meewerken (zo krijgt ge nog de beste alimentatie geregeld, en gaan advokaten en konkurrenten niet met alles lopen).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 september 2007, 17:55   #39
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien Bekijk bericht
al 4 mensen in een hele straat? Wow dat moet een record zijn

Grapje, maar : de taalgrens die staatsgrens wordt, zal zijn zoals alle grenzen in europa : met de ogen niet te bespreuren dan alleen op een landkaart...

.
Eddy B is offline  
Oud 22 september 2007, 00:30   #40
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
al 4 mensen in een hele straat? Wow dat moet een record zijn

Grapje, maar : de taalgrens die staatsgrens wordt, zal zijn zoals alle grenzen in europa : met de ogen niet te bespreuren dan alleen op een landkaart...
Grapje ja, want de taalgrens kan de staatsgrens niet worden. Een afsplitsingsbeweging kan niet automatisch het gezag van de deelstaat overnemen. De deelstaat heeft de bevoegdheid niet om af te splitsen. En internationaal zal men het nooit toestaan dat die afsplitsingsbeweging stukken inpikt met bv. een meerderheid die zich ertegen verzet. En hoe zou die Vlaamse afsplitsingsbeweging die stukken tegen de wil van de bevolking inpikken? Met militaire actie of met jagers misschien?

Dat is maar één stukje waar men misschien eens over de haalbaarheid had kunnen nadenken. Het EU lidmaatschap, zowat de basis voor onze welvaart is een ander.

Het is natuurlijk enkel een mediaspelletje en in die zin soms wel grappig, maar eigenlijk ook zo onnozel dat men er moeilijk woorden kan aan vuil maken. En wie let ondertussen op de winkel?

Meesterlijk, ja..ja...
waarnemer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be