Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2007, 09:07   #221
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
Beste bisschop Muskens,

Mij goed om uw God Allah te noemen. Het probleem is natuurlijk
hoe men de zoon zal noemen, die hij volgens de moslims niet heeft.
Allah-zoon?
En de Heilige drievuldigheid? Triallahlah?

Wilders zou ook best eens de bijbel lezen:
wat er daar allemaal in staat!

De buik van zwangere vrouwen van de vijand openrijten!
In het mooie liedje: "on the rivers of Babylon" (psalm 137, vers9):
"Zalig hij die uw kinderen zal grijpen en tegen de rotsen te pletter slaan."

En de vrouwen die moeten een hoofddoek dragen,
zij moeten lange haren dragen,
zij mogen geen onderwijs geven volgens de brief aan Timótheus.
Zij mogen geen leiding geven aan de mannen.

Want de vrouw is geschapen voor de MENS, zijnde de man (genesis),
zoals alle andere kiekens en kalveren.

Al die beledigingen schrappen, het zou een heel dun bijbeltje worden.

O, ik weet wel dat in de Koran ook allerlei dwaasheden staan,
zoals een leuke voor de Hollanders: Soera 20, (102)102:
"Op de dag dat op de bazuin geblazen wordt en waarop Wij
de boosgezinden bijeendrijven, BLAUWOGIG." (hoofdletters van mij.)
De toekomst ligt open voor de blauwogigen.

Groetjes, en vraag eens aan SGP of zij de doodstraf nog willen invoeren?

Arm Holland. De bijbelbelt in Holland begint goed te gelijken op een vuilnisbelt met o.a. 17 "kerken" in een dorp in het Noorden, en honderden andere sekten over het land.

Gerard Golsteyn.

Staat ook in de Bijbel en meer bepaald in het Oude Testament. De twee boeken zijn dus aan mekaar gewaagd op dit punt.

Bij Paulus moeten de vrouwen zich zedig kleden (en u moogt er donder op zeggen dat deze vroeg-christelijke vrouwen in die tijd ook een hoofddoek droegen) en zij moesten zwijgen (hun mond houden) op de christelijke bijeenkomsten. Zij hadden niets te vertellen in de christelijke gemeenschap van Paulus, juist zoals de vrouwen in de islam. En de dag van vandaag hebben de vrouwen in de kerk van Rome nog steeds niet zoveel te vertellen.

Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2007 om 09:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 23:06   #222
ggolsteyn
Schepen

Standaard De brieven aan Timótheus behoren tot het Nieuwe Test.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Staat ook in de Bijbel en meer bepaald in het Oude Testament. De twee boeken zijn dus aan mekaar gewaagd op dit punt.

Bij Paulus moeten de vrouwen zich zedig kleden (en u moogt er donder op zeggen dat deze vroeg-christelijke vrouwen in die tijd ook een hoofddoek droegen) en zij moesten zwijgen (hun mond houden) op de christelijke bijeenkomsten. Zij hadden niets te vertellen in de christelijke gemeenschap van Paulus, juist zoals de vrouwen in de islam. En de dag van vandaag hebben de vrouwen in de kerk van Rome nog steeds niet zoveel te vertellen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste System,

Ik ben blij dat je me herhaalt, ik weet dus ook niet waaraan je schijnt te twijfelen. Ik heb speciaal het Nieuwe testament gekozen omdat de nieuwe christenen in hun wanhoop zeggen dat het oude testament niet meer telt. De brieven, ook deze van Paulus aan Timótheus behoren tot het Nieuwe testament. Dat de huidige toestand nog geen haar verbeterd is hoop ik dat iedereen nu al weet. En met deze nieuwe paus zal het zeker niet verbeteren.

Wilders zou dus mogen begrijpen dat inderdaad deze "heilige" boeken nauwelijks verschillen in hun bloederige verhalen en wetten.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
Oud 21 augustus 2007, 00:45   #223
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gerard Golsteyn.

Oud 21 augustus 2007, 08:25   #224
system
Banneling

Standaard

Citaat:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste System,

Ik ben blij dat je me herhaalt, ik weet dus ook niet waaraan je schijnt te twijfelen. Ik heb speciaal het Nieuwe testament gekozen omdat de nieuwe christenen in hun wanhoop zeggen dat het oude testament niet meer telt. De brieven, ook deze van Paulus aan Timótheus behoren tot het Nieuwe testament. Dat de huidige toestand nog geen haar verbeterd is hoop ik dat iedereen nu al weet. En met deze nieuwe paus zal het zeker niet verbeteren.

Wilders zou dus mogen begrijpen dat inderdaad deze "heilige" boeken nauwelijks verschillen in hun bloederige verhalen en wetten.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
Daar ben ik voor een groot stuk mee eens. Alleen, het NT is toch vrij ongewelddadig. Ik zou zelfs durven zeggen dat het meestal het geweld veroordeelt.

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 08:36.
Oud 21 augustus 2007, 19:21   #225
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Beste bisschop Muskens,

Allah-zoon?

Arm Holland. De bijbelbelt in Holland begint goed te gelijken op een vuilnisbelt met o.a. 17 "kerken" in een dorp in het Noorden, en honderden andere sekten over het land.

Gerard Golsteyn.

super vertaling van de Koran lol 'k weet nie waar dat je het ben gaan halen.

De Dag waarop de bazuin zal worden geblazen zullen Wij de zondigen bijeenverzamelen en hun ogen zullen zonder licht zijn.

Groot verschil dus
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 19:22   #226
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:

Wie zegt dt de vrouwen in de islam in de verenigingen moetn zwijgen lool 'k zou hier nie staan babbelen
Oud 21 augustus 2007, 19:27   #227
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Beste bisschop Muskens,

Allah-zoon?

Gerard Golsteyn.

Vraag de Arabische christenen hoe ze het doen eh? Ze zeggen Allah, Joden is Arabie ook. En moslims hier zeggen God. Trouwens die bisschop verplicht u tot niets eh het is gewoon zijn eigen mening da's alles. Mar dat niet? 't valt gewoon te zien in welke taal je spreekt.
Oud 21 augustus 2007, 19:35   #228
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Wie zegt dt de vrouwen in de islam in de verenigingen moetn zwijgen lool 'k zou hier nie staan babbelen
Voor zover ik weet is er bij uw godsdienst geen vrouwelijke mueddzin. Ik ken evenmin een vrouwelijke islamitsche schriftgeleerde noch is het de gewoonte dat vrouwen in de moskee voorbidden (of toch zeer zelden), noch ken ik een vrouwelijke imam, noch een vrouwelijke mollah, noch een voorbeeld van een vrouwelijke ayatollah, noch een vrouwelijke marabout, enz. De vrouwen hebben in uw godsdienst geen iota te zeggen. Dat lijkt mij zonder meer helder en duidelijk.

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 19:44.
Oud 21 augustus 2007, 19:47   #229
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet is er bij uw godsdienst geen vrouwelijke mueddzin. Ik ken evenmin een vrouwelijke islamitsche schriftgeleerde noch ken ik een een vrouw die in de moskee voorbidt, noch ken ik een vrouwelijke imam, noch een vrouwelijke mollah, noch een voorbeeld van een vrouwelijke ayatollah, noch een vrouwelijke marabout, enz. De vrouwen hebben in uw godsdienst geen iota te zeggen. Dat lijkt mij zonder meer helder en duidelijk.
Awel ge vergist u. Maar zie je al een vrouw voor een man bidden in de islam? allé stelt u voor wat er allemaal in zijn hoofd gaat omgaan. Maar ze kan geleerde zijn en hetzelfde niveau hebben dan de mollah.ZE kan muezzin zijn voor de vrouwen en imam voor de vrouwen. Ze mag ook voor mannen spreken, 't is gewoon dat ze het gebed niet mag leiden voor de mannen da's het enige verschil. En een marabout heeft niets te maken met de islam lol dat zijn tovenaars. Nog iets?
Oud 21 augustus 2007, 20:19   #230
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel ge vergist u. Maar zie je al een vrouw voor een man bidden in de islam? allé stelt u voor wat er allemaal in zijn hoofd gaat omgaan. Maar ze kan geleerde zijn en hetzelfde niveau hebben dan de mollah.ZE kan muezzin zijn voor de vrouwen en imam voor de vrouwen. Ze mag ook voor mannen spreken, 't is gewoon dat ze het gebed niet mag leiden voor de mannen da's het enige verschil. En een marabout heeft niets te maken met de islam lol dat zijn tovenaars. Nog iets?
Ik heb nog nooit een vrouwelijke muezzin gezien noch gehoord, noch een vrouwelijke ayatollah, noch een vrouwelijke imam. Misschien zijn ze er nu aan het opleiden (in Marokko, nu pas mee begonnen) bijvoorbeeld. Maar dat betekent wel dat er vroeger geen waren. En als ze er waren waren ze vroeger onzichtbaar.

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 20:21.
Oud 21 augustus 2007, 20:32   #231
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit een vrouwelijke muezzin gezien noch gehoord, noch een vrouwelijke ayatollah, noch een vrouwelijke immam. Misschien zijn ze er nu aan het opleiden (in Marokko, nu pas mee begonnen) bijvoorbeeld. Maar dat betekent wel dat er vroeger geen waren. En als er er waren waren ze vroeger onzichtbaar.
Lol ze zijn niet onzichtbaar, ze worden niet getoond. Imam of muezzin wordt alleen gedaan voor de vrouwen. Geleerde vrouwen zijn er veel. Ze mogen zelf fatwas geven enz. Je zal ze waarschijnlijk niet in Belgie vinden. Maar zelf in Belgie spreken en organiseren vrouwen conferenties enz zonder probleem. Zelf met een mannelijk publiek. Wat is er mis mee? Voor de islam bestond hadden ze niets te zeggen, ze mochten zelf niet kiezen met wie ze trouwden. 't is de islam die hen die rechten gaf (dat wordt vaak vergeten en omgedraaid). Moslims die zich zo gedragen zijn nationalisen die de Arabische gewoonten willen behouden.
En de islam vroeg dat ze zich islammietisch kleden om haar juist te beschermen voor de mannen. En zodat ze zonder probleem kon samenleven en gelijk behandeld zou worden als de man en niet als een lustobject. Mensen mogen natuurlijk denken wat ze willen dat is niet mijn probleem.
Oud 21 augustus 2007, 20:36   #232
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En de islam vroeg dat ze zich islammietisch kleden om haar juist te beschermen voor de mannen. En zodat ze zonder probleem kon samenleven en gelijk behandeld zou worden als de man en niet als een lustobject. Mensen mogen natuurlijk denken wat ze willen dat is niet mijn probleem.
[/quote]

Dat begrijp ik nu ook niet helemaal. Waarom moeten de vrouwen bij de islamieten toch altijd zo beschermd worden? Hebben de mannen geen respect voor de vrouw, of hebben ze geen zelfbeheersing?

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 20:37.
Oud 21 augustus 2007, 20:42   #233
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

System
Citaat:
Dat begrijp ik nu ook niet helemaal. Waarom moeten de vrouwen bij de islamieten toch altijd zo beschermd worden? Hebben de mannen geen respect voor de vrouw, of hebben ze geen zelfbeheersing?
Misschien is het omdat ze lelijk zijn en een snor hebben groter dan die van de echtgenoot.

Misschien zeg ik he.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 21 augustus 2007 om 20:44.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 20:48   #234
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Dat begrijp ik nu ook niet helemaal. Waarom moeten de vrouwen bij de islamieten toch altijd zo beschermd worden? Hebben de mannen geen respect voor de vrouw, of hebben ze geen zelfbeheersing?[/quote]

Normaal vraagt de islam dat de man vrouwen respecteerd maar er zullen altijd wel perverse mannen rondlopen. Het is zowel een manier van orde te houden in de maatschappij dan zichzelf te beschermen. En dat merk je toch zelf in België. Veel mannen zien vrouwen als een lustobject, 't word gewoon niet gezegd. Een verkoopster, een reseptionniste, dienen klanten aan te trekken. Waar? Gevolg, 7 verkrachtingen per dag in Belgie, dat is veel voor ons klein landje. Zonder de aantastelijkheid van de mannen bij te tellen. Ik vind het toch enorm. En de vrouw is heel belangrijk voor de toekomst van de wereld. Zij geeft al van als ze in verwachting is al haar stress en emotionele toestanden door aan de baby. En de kinderen zijn de toekomstige generaties. Belangrijk dus dat ze beschermd wordt en gerespecteerd. Voor die reden is ze ook niet verplicht te werken, ze mag dat natuurlijk maar ze moet eerst aan haar gezin denken. ls ze de twee kan, geen probleem natuurlijk.Vrouwen zullen dat beter begrijpen als mannen waarschijnlijk. Hoop ik toch

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 21 augustus 2007 om 20:50.
Oud 21 augustus 2007, 20:49   #235
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol ze zijn niet onzichtbaar, ze worden niet getoond. Imam of muezzin wordt alleen gedaan voor de vrouwen. En de islam vroeg dat ze zich islammietisch kleden om haar juist te beschermen voor de mannen. En zodat ze zonder probleem kon samenleven en gelijk behandeld zou worden als de man en niet als een lustobject. Mensen mogen natuurlijk denken wat ze willen dat is niet mijn probleem.
En waarom worden ze dan niet getoond? Vermoedelijke omdat ze vrouw zijn. En nu zitten we weer bij het uitgangspunt van de discussie.
Oud 21 augustus 2007, 20:51   #236
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
System

Misschien is het omdat ze lelijk zijn en een snor hebben groter dan die van de echtgenoot.

Misschien zeg ik he.
neen om haar schoonheid te bedekken.
Oud 21 augustus 2007, 20:52   #237
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen om haar schoonheid te bedekken.
Ja, dat kan ook, klinkt logisch.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 20:52   #238
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
En waarom worden ze dan niet getoond? Vermoedelijke omdat ze vrouw zijn. En nu zitten we weer bij het uitgangspunt van de discussie.
Heb ik net uitgelegd, waarom. Voor haar bescherming. Een vrouw is de bron van het leven.
Oud 21 augustus 2007, 20:54   #239
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, dat kan ook, klinkt logisch.
loool nog nooit aan gedacht? Moest een vrouw nie mooi zijn tja... Maar ze is nu eenmaal de schoonheid zelve (een beetje feministenhumor).
Oud 21 augustus 2007, 20:59   #240
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Normaal vraagt de islam dat de man vrouwen respecteerd maar er zullen altijd wel perverse mannen rondlopen. Het is zowel een manier van orde te houden in de maatschappij dan zichzelf te beschermen. En dat merk je toch zelf in België. Veel mannen zien vrouwen als een lustobject, 't word gewoon niet gezegd. Een verkoopster, een reseptionniste, dienen klanten aan te trekken. Waar? Gevolg, 7 verkrachtingen per dag in Belgie, dat is veel voor ons klein landje. Zonder de aantastelijkheid van de mannen bij te tellen. Ik vind het toch enorm. En de vrouw is heel belangrijk voor de toekomst van de wereld. Zij geeft al van als ze in verwachting is al haar stress en emotionele toestanden door aan de baby. En de kinderen zijn de toekomstige generaties. Belangrijk dus dat ze beschermd wordt en gerespecteerd. Voor die reden is ze ook niet verplicht te werken, ze mag dat natuurlijk maar ze moet eerst aan haar gezin denken. ls ze de twee kan, geen probleem natuurlijk.Vrouwen zullen dat beter begrijpen als mannen waarschijnlijk. Hoop ik toch
[/quote]

Dus omdat er een paar perverse mannen rondlopen, moet de vrouw zich van kop tot teen (of toch bijna) in haar kledij wikkelen. Ze zouden beter de perverse mannen aanpakken, niet?

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 21:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be