![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij Paulus moeten de vrouwen zich zedig kleden (en u moogt er donder op zeggen dat deze vroeg-christelijke vrouwen in die tijd ook een hoofddoek droegen) en zij moesten zwijgen (hun mond houden) op de christelijke bijeenkomsten. Zij hadden niets te vertellen in de christelijke gemeenschap van Paulus, juist zoals de vrouwen in de islam. En de dag van vandaag hebben de vrouwen in de kerk van Rome nog steeds niet zoveel te vertellen. Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2007 om 09:28. |
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Beste System, Ik ben blij dat je me herhaalt, ik weet dus ook niet waaraan je schijnt te twijfelen. Ik heb speciaal het Nieuwe testament gekozen omdat de nieuwe christenen in hun wanhoop zeggen dat het oude testament niet meer telt. De brieven, ook deze van Paulus aan Timótheus behoren tot het Nieuwe testament. Dat de huidige toestand nog geen haar verbeterd is hoop ik dat iedereen nu al weet. En met deze nieuwe paus zal het zeker niet verbeteren. Wilders zou dus mogen begrijpen dat inderdaad deze "heilige" boeken nauwelijks verschillen in hun bloederige verhalen en wetten. Groetjes, Gerard Golsteyn.
|
|
|
|
#223 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
#224 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 08:36. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Burger
|
Citaat:
De Dag waarop de bazuin zal worden geblazen zullen Wij de zondigen bijeenverzamelen en hun ogen zullen zonder licht zijn. Groot verschil dus |
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Banneling
|
Voor zover ik weet is er bij uw godsdienst geen vrouwelijke mueddzin. Ik ken evenmin een vrouwelijke islamitsche schriftgeleerde noch is het de gewoonte dat vrouwen in de moskee voorbidden (of toch zeer zelden), noch ken ik een vrouwelijke imam, noch een vrouwelijke mollah, noch een voorbeeld van een vrouwelijke ayatollah, noch een vrouwelijke marabout, enz. De vrouwen hebben in uw godsdienst geen iota te zeggen. Dat lijkt mij zonder meer helder en duidelijk.
Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 19:44. |
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 20:21. |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Burger
|
Citaat:
En de islam vroeg dat ze zich islammietisch kleden om haar juist te beschermen voor de mannen. En zodat ze zonder probleem kon samenleven en gelijk behandeld zou worden als de man en niet als een lustobject. Mensen mogen natuurlijk denken wat ze willen dat is niet mijn probleem. |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat begrijp ik nu ook niet helemaal. Waarom moeten de vrouwen bij de islamieten toch altijd zo beschermd worden? Hebben de mannen geen respect voor de vrouw, of hebben ze geen zelfbeheersing? Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 20:37. |
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
System
Citaat:
Misschien zeg ik he. Laatst gewijzigd door HAMC : 21 augustus 2007 om 20:44. |
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Burger
|
Dat begrijp ik nu ook niet helemaal. Waarom moeten de vrouwen bij de islamieten toch altijd zo beschermd worden? Hebben de mannen geen respect voor de vrouw, of hebben ze geen zelfbeheersing?[/quote]
Normaal vraagt de islam dat de man vrouwen respecteerd maar er zullen altijd wel perverse mannen rondlopen. Het is zowel een manier van orde te houden in de maatschappij dan zichzelf te beschermen. En dat merk je toch zelf in België. Veel mannen zien vrouwen als een lustobject, 't word gewoon niet gezegd. Een verkoopster, een reseptionniste, dienen klanten aan te trekken. Waar? Gevolg, 7 verkrachtingen per dag in Belgie, dat is veel voor ons klein landje. Zonder de aantastelijkheid van de mannen bij te tellen. Ik vind het toch enorm. En de vrouw is heel belangrijk voor de toekomst van de wereld. Zij geeft al van als ze in verwachting is al haar stress en emotionele toestanden door aan de baby. En de kinderen zijn de toekomstige generaties. Belangrijk dus dat ze beschermd wordt en gerespecteerd. Voor die reden is ze ook niet verplicht te werken, ze mag dat natuurlijk maar ze moet eerst aan haar gezin denken. ls ze de twee kan, geen probleem natuurlijk.Vrouwen zullen dat beter begrijpen als mannen waarschijnlijk. Hoop ik toch Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 21 augustus 2007 om 20:50. |
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ja, dat kan ook, klinkt logisch.
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#240 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Dus omdat er een paar perverse mannen rondlopen, moet de vrouw zich van kop tot teen (of toch bijna) in haar kledij wikkelen. Ze zouden beter de perverse mannen aanpakken, niet? Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 21:00. |
||
|
|
|