![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Strenght in numbers, zei je. Je had het, tenzij ik vroegtijdig seniel ben, over de straatbendes van Rio. Drugs, wapens, moorden, afpersing en prostitutie. Strenght in numbers. Ik herhaal de vraag: Is dat de solidariteit waarop je doelt? Is dat datgene wat hen de langste levensgarantie geeft? Ik denk dat je natuurlijke selectie net de bendeleden er eerder zal uitpikken dan diegenen die in geen bendes zitten, maar kom.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie is verantwoordelijk voor het geweld (lees de 500.000 moorden)? Wie was er het eerst? De bendes of de bendeoorlogen? De daders of de slachtoffers? De groepsgeweldenaars of de slachtoffers van het groepsgeweld (-gedrag)? Héél domme forummer antwoord ontwijkend met de dooddoener "kapitalisme en armoede".
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 21 augustus 2007 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ofwel is Chipie zelf een grote zakenman, bedrijfsleider of kapitaalkrachtige aandeelhouder, ofwel is hij gewoon gestoord. 't Is echt 't een of 't ander. Er ligt niks tussen.
Ik zou de vraag aan hem zelf willen stellen, maar in het geval dat hij gestoord is (wat het meest waarschijnlijk is), heeft zijn antwoord natuurlijk alleen psychiatrische waarde. Chipie?
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dan daar nog diep over nadenken zeker. brrr, ik word al moe als ik eraan denk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dezelfde houding van u verklaart wellicht waarom Vlaanderen in haar geschiedenis nooit een onafhankelijke staat is geweest. Veel te veel mensen hebben een baas nodig om af te likken en diegenen die wel tegen die bazen opkomen de grond in te boren.
![]() Nu Ryandings ligt permanent in boel met een half dozijn luchthavens. Dit is gewoon hun manier om druk te zetten op de luchthavevens. Enfin iemand moet betalen voor hun vluchten. Als het de passagiers niet zijn dan iemand anders. ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 augustus 2007 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Vrijdag om 23.00u. in La Caverne Noire? 't Is dan kerker-avond.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Het wordt ingewikkeld als de ene vorm van solidariteit de andere onmogelijk maakt. Die bendes hebben in werkelijkheid bitter weinig met 'solidariteit' te maken. D�*t is nou net het hele punt...
![]() |
#50 |
|
![]() Daar hebt u gelijk in, doorheen de geschiedenis, alles mijn fout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
a. dat één op twee politiek geïnteresseerden VB stemt, de andere helft op een andere partij. b. dat dus ongeveer de helft van de Vlamingen geen enkele interesse heeft in politiek en dus maar stemt op wat vroeger de pastoor en vandaag Goedele Liekens zegt. Hierbij helpen de pogingen van de media en de poco's zeker om een groot aantal van deze mensen toch niet op het VB te laten stemmen. Mochten er evenveel politiek onbewusten op het VB stemmen als er stemmen op de andere partijen, dan zat België met een enorm probleem! Uit beiden kan simpelweg de conclusie getrokken worden dat het VB allang de grootste partij van Vlaanderen is.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 21 augustus 2007 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Theeft écht geen zin hoor...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Tja, daar raad aanvragen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vereerders van massamoordernaars moeten eerst hun straf uitgezeten hebben.. ![]() Allez, neem een moedig besluit en vertrek naar Letland... Omdat Ryanair wsl niet meer vanuit Charleroi naar Letland zal vliegen (en uw zakgeld wsl niet voldoende is om met een andere maatschappij te vliegen, zou ik met een opsluiting van 5 jaar in Geel eventueel ook akkoord kunnen gaan... Daar gaat U trouwens aangenaam gezelschap hebben van diverse Hitlers, Pol Potters, Mao's en andere Feremansen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 22 augustus 2007 om 04:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() voila. mij ziet ge ook niet op een ryanair vliegtuig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ryanair is een maatschappij die ik niemand zou aanraden (nochtans reis ik ook graag zo voordelig mogelijk) omdat deze maatschappij constant op het randje vh legale opereert, en dit zowel qua onderhoud vd toestellen als de "schedules" vd piloten (piloten zitten regelmatig in het "rood", qua rusttijden). Vroeg of laat moeten daar "vodden" van komen. (liefst nooit, maar soit). Eén maal heb ik me laten "verleiden" door hun "bodemprijzen", ten onrechte , bleek achteraf. Ik weet persoonlijk (van een verkeersleider van de luchthaven van Gosselies/Charleroi) dat er ooit een ernstig incident was toen één van hun toestellen zefs bijtankte zonder de motoren af te zetten (is dus héél gevaarlijk). Zelfs totaal gratis zou ik nooit meer voor Ryanair opteren.
Laatst gewijzigd door Pietje : 22 augustus 2007 om 06:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() das waar jong. want ze zijn daar niet geïnteresseerd in cliënteel.
|
![]() |
![]() |