![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van een onafhankelijk Baskenland? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
42 | 61,76% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 19,12% |
Ik weet het niet/ geen mening |
![]() ![]() ![]() |
13 | 19,12% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben in San Sebastián geweest. Is totaal niet zoals het Castilliaanse deel van Spanje. Als de steun in Baskenland werkelijk zo groot ervoor is, dan vind ik onafhankelijkheid geen gek idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() van de vele organisaties die in Baskenland op het terrein actief zijn.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk, dit is de situatie: een kleine groep linkse nationalisten beweert dat een algemeen aangenomen feit over een andere groep linkse nationalisten niet correct is. U heeft er concreet belang bij om te ontkennen dat een links nationalistische partij/beweging banden heeft met een terroristische organisatie, want dat is slechte reclame voor het linkse nationalisme, voor het Baskische, maar ook voor alle aanverwante zoals het sympathiserende Vlaamse. Ik geloof u dus niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De manier waarop Pelgrim de verdediging voert van EH doet me erg denken aan het VB voor 2004. Toen zei men ook dat het VB niet racistisch was, want onschuldig tot het tegendeel bewezen. Natuurlijk wist iedereen dat er racisten in het Vlaams Blok zaten. En nu zijn ze effectief veroordeeld. Was het Vlaams Blok voor 2004 dan niet racistisch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
anderzijds, kan een organisatie wel racistisch zijn ? of moet de absolute partijleiding dan racistisch zijn en deze doctrine ook doorduwen in de standpunten en marketing ... dan zou daar documentatie (materieel bewijs) over moeten zijn (interne richtlijnen e.d.) of is die anti-racisme wetgeving zoals ze ge-engineerd werd een stuk maatwerk geweest en een brug tever ? want veroordelen op basis van propaganda ?! je zou nl kunnen stellen dat propaganda slechts een opinie verkoopt die dan nog strategisch kan zijn (1000 eisen om 500 te krijgen) ... tamelijk courante praktijk in de Belgische politiek trouwens ... wie zal t zeggen ? ik stel echter vast dat het Vlaams Blok de enige Belgische partij is die veroordeeld is voor haar (niet nagekomen) verkiezingsbeloftes ![]() maar zegt het feit dat jij over dat racismeproces begint in een draad die expliciet over onafhankelijkheid gaat ook niet iets ? ... mij zegt het veel hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() En wat met de Basken die niet stemmen op een separatistische of regionalistische partij? Het wordt trouwens eens tijd dat Frankrijk het Baskisch als taal erkend in de 3 zuidwestelijke provincies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Aralar
Is Aralar niet ook een separatistische partij? ![]() Hoe wordt Baskenland eigenlijk bestuurd, door een coalitie van partijen?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 24 augustus 2007 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() Als ik naar de resultaten van de enquête kijk, valt er niets speciaals op. Forumleden die voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn, zijn ook voorstander van een onafhankelijk Baskenland. Forumleden die ijveren voor het behoud van België zijn tegen een onafhankelijk Baskenland. (misschien dat er hier en daar een uitzondering is).
Conclusie: niets nieuws onder de zon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Er zijn meer engelstaligen in de drie zuidwestelijke provincies dan mensen die Baskisch spreken ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Moet je voor Kashmiri onafhankelijkheid zijn als je voor Vlaamse onafhankelijkheid bent? Moet je tegen een onafhankelijk Koerdistan zijn als je voor België bent? Of mogen we geval per geval evalueren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De economie in Spanje staat zeer wankel enkel Madrid en Catalonië zijn rijk, dus laat hen maar een linkse regering nemen in Baskenland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementslid
|
![]() Wat een rare vraag. Ik vraag of we geval per geval mogen evalueren en u vraagt me argumenten te geven voor deze of gene onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Het zelfbeschikkingsrecht moet op elk volk van toepassing zijn. Volkeren definieren zichzelf, btw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |