Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet er nu gebeuren?
Nieuwe verkiezingen 13 24,07%
Verder onderhandelen zoals we bezig zijn 10 18,52%
Nieuwe formateur Verhofstadt 5 9,26%
Nieuwe formateur Vandelanotte 2 3,70%
Nieuwe formateur Reynders 6 11,11%
Nieuwe formateur Milquet 1 1,85%
Andere mogelijkheid (motiveer) 17 31,48%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 22 augustus 2007, 09:51   #61
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
De visie van La Libre was me inderdaad ook opgevallen al vonden ze het blijkbaar vooral jammer dat de Franstalige partijen niet nog eens in koor 'non' hebben geroepen.
Dat is inderdaad jammer dat had aan vlaamse kant de radicalisering nog verder in de hand gewerkt.
Ik begin stilletjesaan te hopen dat YLT mislukt dan komt misschien alles in een stroomversnelling .
Dat is wel gezichtsverlies ,maar op termijn goed voor Vlaanderen ,een schuldenbok is trouwens snel gevonden: hopeloze knoeiboel achtergelaten door paars, frans non-front van 8 weken,....

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 augustus 2007 om 09:52.
boerenverstand is offline  
Oud 22 augustus 2007, 13:31   #62
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een paar Nederlandse politici uitnodigen en dan zeggen dat ze gesprekken hebben gevoerd over de toekomst van Vlaanderen en Nederland.
Dat vind ik een schitterend idee, Jantje!

En zoveel comfortabeler voor Leterme en de CD&V dan te dreigen met het VB...
Kortaf is offline  
Oud 22 augustus 2007, 14:01   #63
gundilo
Vreemdeling

Standaard

Nieuwe formateur Verhofstadt.

Leterme is als het ware verkozen om de nieuwe premier te worden, maar beschikt niet over de nodige kwaliteiten, als formateur en dus al zeker niet over deze voor premier.
Oud 22 augustus 2007, 14:33   #64
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gundilo Bekijk bericht

Leterme is als het ware verkozen om de nieuwe premier te worden, maar beschikt niet over de nodige kwaliteiten, als formateur en dus al zeker niet over deze voor premier.
De enige 'kwaliteit' waarover Verhofstadt gedurende 8 jaar tentoongespreid heeft is het 'nederig buigen voor de Franstaligen'. Z'n 'populariteit' in Wallonië spreekt boekdelen.
DenKempenzoon is offline  
Oud 22 augustus 2007, 14:36   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ongelooflijk hoeveel vreemdelingen hier de laatste tijd opduiken
steevast pro paars / pro verhofstadt / en dus pro belgica ... itt de verkiezingsuitslag zit het belgicisme nogal in de lift hier hoor !
Anna List is offline  
Oud 22 augustus 2007, 14:48   #66
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Misschien dat het board zich ietsje in evenwicht trekt richting werkelijkheid. Dit board is immers veel flaminganter en separatistischer dan de Vlaamse bevolking en derhalve dus ook niet representatief.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 22 augustus 2007, 14:57   #67
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:

Verhofstadt sloeg er niet in om tijdig een oplossing te vinden voor BHV en schoof 8 jaar lang alle communautaire problemen voor zich uit. Verhofstadt draagt een verpletterende verantwoordelijkheid voor de huidige patstelling. Ik zou dus zeggen dat hij niet over de nodige kwaliteiten beschikte om de toekomst van het land op lange termijn veilig te stellen.
Kaal is offline  
Oud 22 augustus 2007, 15:01   #68
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Leterme is nu eenmaal de formateur van alle Belgen, die nu eindelijk eens wil dat ALLE belgische wetten worden nageleeft.

Dat de waalse politici problemen hebben met de wetten naleven, weten we nu al wel. Ze worden dan ook niet voor niets door de waalse politie één voor één opgepakt en in verzekerde bewaring gezet.

Het is helemaal niet de schuld van Leterme dat die wetten bestaan en dat de waalse politici criminelen zijn. Vlaanderen vermoord zijn politici niet omdat ze in een stinkende pot willen roeren, dat doen enkel de walen.
Jantje is offline  
Oud 22 augustus 2007, 15:03   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
steevast pro paars / pro verhofstadt / en dus pro belgica ... itt de verkiezingsuitslag zit het belgicisme nogal in de lift hier hoor !
Zelfs niet eens echt pro paars, maar eerder rood/groen, want het zijn die partijen die het land zijn rijkdommen uitdeeld aan iedereen; Behalve de Belgen.
Jantje is offline  
Oud 22 augustus 2007, 15:18   #70
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
In mijn hof staat een standbeeld van Happart...ik denk erover om Milquet en Maingain er langs te zetten...ook Verhofstadt soliciteert voor een plaatsje onder de plaaselijke duivenstront...niemand heeft namelijk meer bijgedragen aan een (tijdelijke?) Vlaamse mini-reveille dan deze kreaturen...

Mijn punt: Leterme/De Wever zullen waarschijnlijk plooien en met een regering komen die een status quo nastreeft verpakt in een ministaatshervorming (splitsing vogelvangst ed). De Vlamingen zullen ietwat meer geradikaliseeerd zijn en dan is het afwachten tot de volgende verkiezingen...
Oud 22 augustus 2007, 15:19   #71
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

En met wie aan vlaamse kant gaat Guy regeren ?
Laat ons hopen dat Guy roerganger blijft bij VLD , dan zal de partij nog sneller afkalven.
Oud 22 augustus 2007, 15:22   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
In mijn hof staat een standbeeld van Happart...ik denk erover om Milquet en Maingain er langs te zetten...ook Verhofstadt soliciteert voor een plaatsje onder de plaaselijke duivenstront...niemand heeft namelijk meer bijgedragen aan een (tijdelijke?) Vlaamse mini-reveille dan deze kreaturen...

Mijn punt: Leterme/De Wever zullen waarschijnlijk plooien en met een regering komen die een status quo nastreeft verpakt in een ministaatshervorming (splitsing vogelvangst ed). De Vlamingen zullen ietwat meer geradikaliseeerd zijn en dan is het afwachten tot de volgende verkiezingen...
gij maakt mij niet wijs dat Elio en Laurette daar nog niet bijstaan hoor ! of had je voor hen een specialere behandeling ?
Anna List is offline  
Oud 22 augustus 2007, 15:22   #73
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Denk jij dat Bert DW met een minihervormingetje langs zijn congres geraakt ?
Bovendien moet CD&V ook langs een congres, bepaald belangwekkend vond ik dat ACW zei dat franstalig België eens moet stoppen met non te zeggen. Dat kan ook tellen !

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 augustus 2007 om 15:23.
Oud 22 augustus 2007, 15:25   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Misschien dat het board zich ietsje in evenwicht trekt richting werkelijkheid. Dit board is immers veel flaminganter en separatistischer dan de Vlaamse bevolking en derhalve dus ook niet representatief.
mij lijkt de kans groter dat Hansl zijn pilletjes weer eens niet heeft gepakt hoor, maar soit, we zullen zien ... als ze hier binnen een paar weken nog actief rondhangen, zal ik mij misschien eens in een debat storten

ps kan het zijn dat ik u op lvb onder een andere naam gelezen heb ? schrijfstijl en debatingstijl van een paar opmerkingen lag nogal gelijklopend ...
Anna List is offline  
Oud 22 augustus 2007, 15:33   #75
Kaal
Minister-President

Standaard

Leterme plooit misschien. Bart Dewever zeker niet, daar ben ik van overtuigd. Hij heeft zich de laatste 2 jaar helemaal in een hoekje geverfd en kan er nu onmogelijk uit.
Kaal is offline  
Oud 22 augustus 2007, 15:38   #76
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik heb op 'andere mogelijkheid' gestemd. Nieuwe verkiezingen binnen de Belgische context halen toch niets uit. Wat er dient te gebeuren, is dat Yves Leterme doorkrijgt dat er met de Walen en België niets aan te vangen is, dat hij vervolgens de regeringsvorming stopzet, terugkeert naar het Vlaamse Parlement, daar een coalitie start met het Vlaams Belang en eventuele andere partijen, en tenslotte de onmiddelijke onafhankelijkheid van de Vlaamse Natie uitroept.
Herr Oberst is offline  
Oud 22 augustus 2007, 15:40   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik heb op 'andere mogelijkheid' gestemd. Nieuwe verkiezingen binnen de Belgische context halen toch niets uit. Wat er dient te gebeuren, is dat Yves Leterme doorkrijgt dat er met de Walen en België niets aan te vangen is, dat hij vervolgens de regeringsvorming stopzet, terugkeert naar het Vlaamse Parlement, daar een coalitie start met het Vlaams Belang en eventuele andere partijen, en tenslotte de onmiddelijke onafhankelijkheid van de Vlaamse Natie uitroept.
nieuwe verkiezingen zijn mi geen optie nu BHV niet gesplitst is
Anna List is offline  
Oud 22 augustus 2007, 15:41   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Leterme plooit misschien. Bart Dewever zeker niet, daar ben ik van overtuigd. Hij heeft zich de laatste 2 jaar helemaal in een hoekje geverfd en kan er nu onmogelijk uit.

'van verraad naar verraad bouwen wij de Vlaamse staat'
'stap voor stap naar zelfbeschikking'

plooien is BdW's filosofie ... me dunkt zo
Anna List is offline  
Oud 22 augustus 2007, 17:16   #79
Smosse
Vreemdeling

Smosse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik vind je plan oké, maar ik zou liever een tijdelijke coalitie met het VB zien. Want het spijt me dat ik het zeg, maar het VB in de eerste en waarschijnlijk belangrijkste regering van Vlaanderen zou geen goed idee zijn.

Maar laten we eerst afwachten wat leterme en de wever er van kunnen, als het niets is. Is het idee om naar het vlaams parlement terug te keren misschien zo slecht niet. Het idee van minister-president kris peeters sprak mij ook wel aan. Dat was om gewoon de gemeenschappen te laten beslissen welke bevoegheden ze willen hebben en welke niet en dat de federale regering zich daar maar na moet schikken.
Oud 22 augustus 2007, 17:35   #80
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vlaamse partijen gewoon blijven zwammen en zeveren van dead-line naar dead-line.
Volgende dead-line zou nu weer maandag zijn wegens Ijzerbedevaart.
Er zal altijd weer een reden zijn.
Ondertussen nadert de behandeling van BHV in de kamer, gewoon doordrukken zonder toegevingen en dan zien we weeral verder.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 augustus 2007 om 17:35.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be