![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Gouverneur
|
![]() ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat 2 rassentheorie Laat het duidelijk wezen dat het woord racisme te pas en te onpas wordt gebruikt en dat dit héél vaak onterecht is, minstens de foute terminologie is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Daar zit je dan volledig verkeerd, naar de toekomst toe hebben wij die zeker en vast wel nodig !
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als die Sikh België binnengemogen is dan mag hij ook een café binnen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of zou men zoiets positieve discriminatie durven noemen ?! ![]() Laatst gewijzigd door Paracelsus : 24 augustus 2007 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Daar ben ik ook niet mee akkoord. Ben zelfs tegen de aanpassing van de menu in de ziekenhuizen en op het vliegtuig. Daarvoor moeten ze dan maar bijbetalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er in dat regelement staat dat er geen hoofddeksels toegelaten worden zoals in dat cafe in brugge alsk mij goed herriner en zoals bv in dancing the versuz in hasselt dan moet je je daar aanhouden,punt, en niet komen zagen en klagen omdat je niet binnenmag met een klak of eender welk ander hoofddeksel en ja,de hoofddoek behoort daar evenzeer ook bij als een tulband. Laatst gewijzigd door Marlboro : 24 augustus 2007 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het ging hem wel over een café of heb ik over iets heen gelezen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder jaar bezoeken +/- 4.000.000 toeristen Brugge. (ter vgl: dat is meer dan Lourdes). Bijna nooit zijn er racistische incidenten...
In het bewuste café (nabij de schouwburg) geldt een dress-code. Dat staat in het huishoudelijk reglement dat BUITEN bij de deur hangt. Als je een pet draagt of een hoed of een tulband of witte sportschoenen, ga je niet binnen. Een Bruggeling met pet, doet die af en gaat gewoon binnen. Moet het nog simpeler? "Er zijn in België iedere week racistische incidenten". Dat "racisme" komt voort uit het feit dat sommigen zich niet (willen) aanpassen aan onze gewoonten. Als een vrouw in Rome de St Pietersbasiliek wil bezoeken, moet ze, naar Vaticaanse normen, deftig gekleed zijn. Dat geldt ook voor mannen. Iedereen ! past zich aan. Zijn die van het Vaticaan racisten ? Als ik hier in een moskee binnen ga, doe ik m'n schoenen uit. Ik heb er nog nooit aan gedacht dat die moslims racisten zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als die dress-code er is, dan moet die sikh er zich naar schikken ! En dat is dan geen racisme maar een sikh die zijn eigen ding wil opdringen en weer de aandacht krijgt van de media. Media zouden hier gewoon geen aandacht aan mogen geven, de media is ons goed aan het bespelen om hun kijkcijfers naar boven te krikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eén van de heilige huisjes van links is juist dat niets aangeboren is maar alles het resultaat van omgeving en opvoeding. Volgens die theorie ben jij dus een 'racist' als je beweert dat wij een aangeboren racisme hebben. Stoute jongen: niets is aangeboren. Ik vraag me af: zijn al die vreemdelingen die hier binnenstromen masochisten verlekkerd om hier al dat racisme te ondergaan? Een paar maand geleden schreef TIME over de Spaanse voetbal waaruit bleek dat de Spanjaarden de grootste racisten van Europa zijn!? Waarschijnlijk tot grote verbazing van de Spanjaarden. Racisme is het onderwerp van tegenwoordig, en menig tijdschrift tracht de mensen wijs te maken dat zij (uiteraard alleen de autochtonen) de grootste racisten zijn. Zever in pakskens, niks van aantrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Dresscode in 2027 indien de capitulatie van de linkse ratten blijft voortduren.
Vrouw ![]() Man ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grapjas. ^^
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Opgelet, ik kan haar neus zien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() m.r. die sikh wil eigenlijk niet in de media komen. Louise Maertens van de internationale studentenvereniging Aiesec heeft wellicht een beetje te veel geldingsdrang. Zij wil in de belangstelling komen !
|
![]() |
![]() |