![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Opgefokt door zijn mentor Haushofer, die dan op zijn beurt misleid was door de MI5.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Banneling
|
![]() Is dat zo? Verklaar nader.
Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2007 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#763 |
|
![]() Ja, omdat er enkele vooraanstaande aristocraten waren die een deal wilden sluiten met Hitler.
-> I. Kershaw - Heulen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#764 |
Banneling
|
![]() Dat moet nog eens nakijken dan. Heb boek van Ian Kershaw hier ergens staan. Deel 1936-45.
Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2007 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
|
![]() Citaat:
-> Martin Allen - Het Hitler-Hess bedrog |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wordt ook bevestigd in het boek van H. Eberle en Matthias Uhl, Het boek Hitler,blz 127. Er is zelfs een theorie die stelt dat Hitler passief op de hoogte was van de plannen van Hess (Hess was Hitlers plaatsvervanger!). Dit zou wel eens goed kunnen. Het lijkt me zelfs meer dan waarschijnlijk. Het is bijna onmogelijk dat Hitler niet op de hoogte zou zijn geweest van de escapade van zijn trouwe paladijn en opvolger. Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2007 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens wat is er 'eigentijds' aan Schotten in een rokje met doedelzakken? Ik denk heel weinig. Laat ze maar lekker ouderwets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 |
Banneling
|
![]() [quote=luc broes;2877179]eigentijds dat proberen ze op de IJzerbedevaart door enkele mannen op hun kop te laten ronddraaien. Ik denk overgewaaid uit Afrika. Het stoort me niet, maar of dat past bij een dodenherdenking daar heb ik mijn twijfels over.
Trouwens wat is er 'eigentijds' aan Schotten in een rokje met doedelzakken? Ik denk heel weinig. Laat ze maar lekker ouderwets.[/quote] Ja dat dacht ik al. Heel die bedoening is oudbollig zoals altijd reeds zei. U beaamt nu mijn stelling. Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2007 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U beaamt nu mijn stelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven staat iedereen het vrij alternatieven te proberen. Ik zou zeggen: laat u gaan met uw eigentijdsheid en radicaliteit, en we zullen zien hoe de mensen dat appreciëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat doet hij niet. Schotten vinden kilt en de daarbij horende kledij helemaal niet "ouderwets", "oubollig"... of meer van die zaken die u dat wil toedichten. Schotten beschouwen dit als een element uit hun cultuur, een folkloristisch gegeven dat men apprecieert en dat bijgevolg een prominente plaats krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen (u en ik ?) reageren soms eigenaardig. Wanneer ze een (mannelijke) moslim zien met een lang kleed aan dan vinden ze dat dit niet echt kan. Wanneer ze een man zien met een rokje aan, dan kan het wel. Begrijpe wie begrijpe kan. Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2007 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen folklore en ouderwetse kledij. Als nu iemand over straat loopt in een pakje uit de jaren vijftig, wordt dat inderdaad als "ouderwets" beschouwd. Iemand die echter op bepaalde gelegenheden de oude folklorekledij uithaalt, wordt niet op die manier beoordeeld. Er kleeft immers een andere connotatie aan die kledij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een folklorefestival is wat anders. Het ook bedoeld om met die kledij rond te lopen. Men gaat terug in de tijd. Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2007 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kilt roept niet dezelfde gevoelens op als een Marokkaanse kaftan, omdat het nu eenmaal binnen onze Europese cultuur een plaats vindt en het andere niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, zonder "gekweel" (want dat heb ik van ettelijke mensen vernomen! weliswaar jeugd..), zonder vlaggendansen, etc. Ge kunt idd zeggen, doe het zelf dan eens op uw eigen manier. Wel, ik heb geld noch middelen. Het is een gewone opmerking van een ijzerwakeganger, en vreemd (?) genoeg heb ik voldoende mensen gesproken die hetzelfde ervan dachten. Maarja, zal wel aan mij liggen zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |