![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ga jij hier nu insinueren dat die brave allochtone criminelen het slachtoffer zijn van discriminatie? De Belgen zijn even misdadig, maar hebben duurdere advocaten om hen vrij te krijgen? Get alive. Jaja, als je er mee klapt zijn het allemaal schatjes, maar als je es kijkt voor wat ze daar zitten. Uw redenering doet me denken aan die Benetton-reclames tegen de doodstraf, waarop je een zielig kijkende neger zag, met dan de tekst "Mark, veroordeeld tot de de doodstraf in de USA". Wat een perversie zeg, alsof hij het slachtoffer is. Ze hadden er beter bijgezet waarom het zover was gekomen: "Mark, twee meisjes verkracht en vermoord". Maar ja, dat is natuurlijk niet goed om je punt kracht bij te zetten.
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom is sturing enkel nodig op economisch vlak? Waarom mag de staat op dat vlak wel bijsturen, en niet op moreel, sociaal of cultureel vlak? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() NSK-wereldstaat komt in de plaats. \o/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Voor wat staat de afkorting NSK precies?
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Lokaal Raadslid
|
![]() SES = Sociaal economische situatie.
Ik beweer enkel dat het 1 volk niet gewelddadiger is/crimineler is dan het andere. Je hebt blijkbaar geen ervaring met de realiteit. 1. Gevangen zijn altijd in grote mate mensen met een lagere SES. 2. Mensen die geen dure advocaten betalen, hebben zwaardere straffen voor hetzelfde. Ik nodig je uit om de dossiers te vergelijk waarom men zit. En niet zomaar losjes de statistieken te interpreten zodat het je goed uitkomt.
![]() |
#109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||||||||
|
![]() Zo ver was ik al
![]() Alvast bedankt om deze discussie beleefd verder te zetten dit is tamelijk onbekend bij velen op dit forum... Citaat:
In extremis zelf gevaarlijk maar het beste alternatief! Opleggen is one way to look at it (heeft trouwens ook een onderbouw) maar daar moet ik niet van weten... Citaat:
Neen moet "sturen" waar nodig is niet ingrijpen; ingrijpen is voor de communisten (Hugo Chavez style: "vandaag is dit jouw grond niet meer")! Citaat:
![]() vrijemarkt moet wel wat verder gaan dan nationaal he (zelf al staat het tussen haakjes het wil veel zeggen)... Citaat:
Trouwens je kan alles economisch (dit is natuurlijk niet letterlijk he) bekijken denk ik zo; ik leg uit: er is een markt voor alles... Is er vraag naar cultuur, moreel en sociaal dan zal daar een aanbod voor ontstaan. Mensen gaan zich daarvoor inzetten... Citaat:
Hier ben ik wel akkoord er dient volgens mij wel een wet te zijn die enkele basisregels "oplegt" (die zal natuurlijk niet zeer groot zijn). Jouw probleel is volgens mij dat jij geen vertrouwen hebt in mensen. Je gaat er helemaal niet vanuit dat de mensen gelijkwaardig zijn en nog minder dat mensen eerlijk kunnen zijn... kan dit? Citaat:
Als de arbeid goedkoper is in China dan moet het mogelijk zijn onze zaken in China te gaan maken (in zoverre ze dat kunnen natuurlijk), ja. Citaat:
Maar aangezien we in de toekomst wel wat "illegalen" gaan nodig hebben kunnen we best een aantal binnenlaten (dit terzijde). Citaat:
(karikatuur is om iets duidelijk te maken; door te overdrijven snappen mensen het meestal beter; ale I know I do) Citaat:
Wel als de hele straat plots voelt dat het niet zeer veilig is dan maken we gewoon van onze bodyguards allemaal een groepje, burgerverdediging, deze kan de taak van "politie" op zich nemen , niet? Maar dit wil ook zeggen dat als ik dat gevoel van onveiligheid NIET heb dat ik helemaal geen politie nodig heb. Jaja dat weet ik wel... En je hebt gelijk dat het (spijtig genoeg) vaak nodig is (preventie bedoel ik) maar stel je eens voor dat het niet zo zou zijn? |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
|
![]() Citaat:
Maar waarom valt het ook op dat bij allerlei daden van zinloos geweld ook zeer vaak allochtonen betrokken zijn (vechtpartijen in dancings, molesteren van mensen enz...) Maar waarom is het dan niet zo dat mijn overgrootouders - die het ook niet breed hadden - geen gauwdieven waren?
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja linkse vogel, niet iedereen is zo verstandig als jij. Als je ze iets wilt leren moet je geduldig eenvoudige positieve voorbeelden geven, met hoop en al een emoticonnetje erachter, of hoogstens een paar tekeningetjes eventueel. Vooral de carricaturen doen het hier goed. Straks gaat er anders nog iemand merken dat hun mening niet representatief is en dat nog steeds meer dan de helft op het blok stemt. Ze waren ooit met 80%, waarvan er dus al een hele hoop vanzelves het graf in ging, ocharme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Je bent weer heel erg gevoelsmatig bezig.
Ik heb dan weer het gevoel dat de blanken betrokken zijn in heel wat ernstigere vormen van zinloos geweld: racistische moorden in Antwerpen, Brugge en Lokeren. Nu, ontkennen dat er een probleem is, is zinloos. Het samenleven lukt nog niet echt 100%. redenen: - de stempel van het verleden: ghetto's en het niet moeten leren van de Nederlandse taal. - wederzijds racisme. - verkeerde scholing. Problemen in dancings - ik kom er nooit - zijn ook van diverse aard. Eerst en vooral is het probleem van het stigma: in vele dancings mogen de allochtonen er niet in. Waarom jouw grootvader niet en een deel van de allochtonen wel? Eerst en vooral het pscychosociologisch probleem van: - de grotere communicatie tussen de verschillen in klassen. - self-fulling proficy. Mensen met het etiket uitschot worden uitschot. Mensen handelen naar de verwachtingen van anderen. Waarom fraudereren bouwbedrijven zo? Zijn mensen in de bouwsector dan grotere oplichters, leugenaars, etc. dan de gewone hardwerkende boer? Een eenduidig antwoord is daar niet op te geven. Nog een paar nota's: - in de tijd van je overgrootouders waren er meer verkrachtingen dan nu. - het is van het allergrootste belang dat men werk maakt van de arbeidsmarkt en de opleiding te matchen. Er staan te veel vacatures open (voor laag opgeleid personeel), maar het activatiebeleid wordt een beetje tegengewerkt. Eigenlijk is het vree simpel: het kost 5 minuten politieke moed om het multiculturele probleem op te lossen. Het is gewoon even tegen de haren van de publieke opinie inwrijven. ![]()
![]() |
#115 |
Parlementslid
|
![]() Racisme is in jouw geval bijvoorbeeld beweren dat mensen omwille van hun zwarte huidskleur niet even intelligent of bekwaam zouden zijn.
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben kalm. Ik heb gewoon gezegd waarom dat ik vind dat hij racistisch is. Zonder uitroeptekentjes, zonder hoofdlettertjes.
![]() |
#118 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gevraagd je draad naar K&K te verzetten want ik zie hier niet veel aanzet tot discussie over "binnenlandse politiek" eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |