Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 21:21   #361
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Lol maar ze noemden zichzelf moslim dat is het belangrijkste. En ik noem ze moslims. Trouwens, het perzische volk word nog altijd als Kafir beschouwd door vele moslims is dat niet? Thans worden ze door de westerlingen als terrorristen beschouwd. Ze zijn dus voor de westerlingen moslim of niet moslim als het hun uitkomt. Ze zijn moslim punt uit. En je moet nog eens goed zoeken naar de Arabische cijfers, want ik zal je tegenspreken.Wij gebruiken Arabische cijfers 1, 2 ,3 enz. zijn Arabische cijfers. Raar genoeg worden deze cijfers niet gebruikt in een groot deel van de Arabische wereld, maar gebruikt men daar Indische cijfers!!!!
De arabische wiskunde komt oorspronkelijk voor het grootste deel van de hindoe's. Vooral de kennis van de Indiërs van het cijfer 0 was een gigantische stap vooruit in de wiskunde. De Arabieren namen het over en wij ook. De Romeinen bijvoorbeeld kenden het cijfer 0 niet.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2007 om 21:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 21:40   #362
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol maar ze noemden zichzelf moslim dat is het belangrijkste. En ik noem ze moslims. Trouwens, het perzische volk word nog altijd als Kafir beschouwd door vele moslims is dat niet? Thans worden ze door de westerlingen als terrorristen beschouwd. Ze zijn dus voor de westerlingen moslim of niet moslim als het hun uitkomt. Ze zijn moslim punt uit.
Ibn Sina werd kafir verklaard door een andere Pers ... maar deze keer iemand die de hoofdverantwoordelijke is voor het uitroeien van het rationale denken in de mohammedaanse wereld.

Als de mohammedaanse wereld ze niet als "moslims" beschouwt, dan zijn het geen "moslims". Punt. In de mohammedaanse wereld werd over die mensen trouwens nooit nog gesproken, tot ze weer opgevist werden door de fundamentalisten omdat de beschaafde wereld over hen sprak... Het zou zijn alsof de RKK kerk Luther, Calvin en Voltaire zou opeisen als goede katholieken.

Citaat:
En je moet nog eens goed zoeken naar de Arabische cijfers, want ik zal je tegenspreken.Wij gebruiken Arabische cijfers 1, 2 ,3 enz. zijn Arabische cijfers. Raar genoeg worden deze cijfers niet gebruikt in een groot deel van de Arabische wereld, maar gebruikt men daar Indische cijfers!!!!
Je mag altijd proberen van mij tegen te spreken hoor, maar dat maakt er nog geen Arabische cijfers van, ook al noemen wij ze zo omdat zij gebruikt werden door Christelijke en voornamelijk joodse geleerden die in het Arabisch schreven. En als je helemaal correct zou willen zijn, dan moeten we het waarschijnlijk hebben over Toledaanse cijfers, zeker geen mohammedaanse.
Oud 25 augustus 2007, 21:43   #363
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De arabische wiskunde komt oorspronkelijk van de hindoe's. Vooral de kennis van de Indiërs van het cijfer O was een gigantische stap vooruit.
Maakt niet uit. God weet. De geschidenis is toch zodanig vervormd dat er kop noch staart aan is als we gaan beginnen te discussieren geraken we er niet aan uit. Maar 't was gewoon om te zeggen dat het westen ook dingen overgenomen heeft van moslims. En dat ze niet achterlijk zijn zoals er hier gezegd wordt. Studeren is heel belangrijk in de islam. Zelf al komt de leer uit China.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 21:48   #364
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit. God weet. De geschidenis is toch zodanig vervormd dat er kop noch staart aan is als we gaan beginnen te discussieren geraken we er niet aan uit. Maar 't was gewoon om te zeggen dat het westen ook dingen overgenomen heeft van moslims. En dat ze niet achterlijk zijn zoals er hier gezegd wordt. Studeren is heel belangrijk in de islam. Zelf al komt de leer uit China.
Dat zal wel zijn, maar veel nieuwe ideeën en uitvindingen zijn er toch niet gekomen uit de islamitische hoek de laatste 500 jaar. Dat is gewoon zo. Natuurlijk weet God. Anders was het geen God. Maar als we altijd gezegd hadden: God weet, en bij een ziekte zouden gehoopt hebben dan God ons zoud genezen (incha Allah) dan stierven de mensen nu nog aan een banale appendix-ontsteking.

U maakt nog altijd dezelfde denkfout. U geeft me soms de indruk dat u helemaal niet wil weten. Dat u het hebt opgegeven en niet meer zoekt. Dat het de wil van Allah is. Dat u alleen over God iets wil weten. Maar daarmee zult u de ziekte niet kunnen bestrijden natuurlijk. God zal de appendix-onsteking niet wegnemen door uw gebeden. Misschien moet u daarvoor naar Lourdes gaan, maar dan ben ik nog niet heel zeker of u daar zult genezen. Zeker u niet.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2007 om 22:03.
Oud 25 augustus 2007, 22:10   #365
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Dat zal wel zijn, maar veel nieuwe ideeën en uitvindingen zijn er toch niet gekomen uit de islamtische hoek de laatste 500 jaar. Dat is gewoon zo. Natuurlijk weet God. Anders was het geen God. Maar als we altijd gezegd hadden: God weet, en bij een ziekte zouden gehoopt hebben dan God ons zoud genezen (incha Allah) dan stierven de mensen nu nog aan een banale appedix-ontsteking.

U maakt nog altijd dezelfde denkfout. U geeft me soms de indruk dat u helemaal niet wil weten. Dat u het hebt opgegeven en niet meer zoekt. Dat het de wil van Allah is. Dat u alleen over God iets wil weten. Maar daarmee zult u de ziekte niet kunnen bestrijden natuurlijk. God zal de appedix-onsteking niet wegnemen door uw gebeden. Misschien moet u daarvoor naar Lourdes gaan, maar dan ben ik nog niet heel zeker of u daar zult genezen. Zeker u niet.
Sorry maar als ik u die indruk geef dan geef ik een slechte indruk. En ik weet niet op wat u zich baseerd om dat te denken over mij, of denkt u dat alle moslims achterlijk zijn. Want zo denk ik helemaal niet. Ik ben ervoor dat je alles doet om te genezen en dat je alle hoop hebt in God. De vooruitgang is goed maar niet zonder spiritualiteit. Het ene sluit het andere niet uit. Trouwens u ziet toch zelf dat ik voor ibn ruchd ben, en hem niet zie als een ongelovige. Incha'Allah is geen fatalistisch woord maar betekent ik heb hoop en ik doe mijn best, of het lukt hangt van Hem af. Of was het gewoon de bedoeling mij te vernederen?

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 25 augustus 2007 om 22:12.
Oud 25 augustus 2007, 22:29   #366
Basy Lys
Minister

Standaard

http://www.ibn-rushd.org/pages/en/

Ibn Rushd fell out of favor with the Caliph due to the opposition that theologians had raised against his writings. He was accused of heresy, interrogated and banned to Lucena, close to Cordova. At the same time, the Caliph ordered the books of the philosopher to be burnt, with the exception of his works on Medicine, Arithmetics and Elementary Astronomy (around 1195). Somewhat later the Caliph revoked the banishment and called Ibn Rushd back to Marrakesh. The works of Ibn Rushd also aroused admiration in Europe, even among those theologians who saw a danger for religious faith in his writings. In the XIIIth century, Ibn Rushd was condemned by bishops from Paris, Oxford and Canterbury for reasons similar to those that had caused his condemnation by the orthodox Muslims in Spain.
Oud 25 augustus 2007, 22:37   #367
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
http://www.ibn-rushd.org/pages/en/

Ibn Rushd fell out of favor with the Caliph due to the opposition that theologians had raised against his writings. He was accused of heresy, interrogated and banned to Lucena, close to Cordova. At the same time, the Caliph ordered the books of the philosopher to be burnt, with the exception of his works on Medicine, Arithmetics and Elementary Astronomy (around 1195). Somewhat later the Caliph revoked the banishment and called Ibn Rushd back to Marrakesh. The works of Ibn Rushd also aroused admiration in Europe, even among those theologians who saw a danger for religious faith in his writings. In the XIIIth century, Ibn Rushd was condemned by bishops from Paris, Oxford and Canterbury for reasons similar to those that had caused his condemnation by the orthodox Muslims in Spain.
Awel ja dat is het juist ik sta 100% aan de kant van Ibn Rushd.
Oud 26 augustus 2007, 06:48   #368
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry maar als ik u die indruk geef dan geef ik een slechte indruk. En ik weet niet op wat u zich baseerd om dat te denken over mij, of denkt u dat alle moslims achterlijk zijn. Want zo denk ik helemaal niet. Ik ben ervoor dat je alles doet om te genezen en dat je alle hoop hebt in God. De vooruitgang is goed maar niet zonder spiritualiteit. Het ene sluit het andere niet uit. Trouwens u ziet toch zelf dat ik voor ibn ruchd ben, en hem niet zie als een ongelovige. Incha'Allah is geen fatalistisch woord maar betekent ik heb hoop en ik doe mijn best, of het lukt hangt van Hem af. Of was het gewoon de bedoeling mij te vernederen?
Ik denk dat we naast mekaar door aan het praten zijn. Wat ik bedoel is, dat, zolang de koran ook de wet is en de wet de koran, dus zolang het bestuur van een land verstrengeld blijft met het koranietisch denken, dat islamitische landen hopeloos achter zullen blijven. Dat u in Allah gelooft of in God dat is uw goed recht. Dat u daar lichamelijke en morele kracht uit put, kan, voor u dan, alleen maar een zege zijn. Maar daarover hebben we het hier nu niet. De islamitische maatschappijen (zouden) moeten deconfessionaliseren en het het islamitische geloof moeten beschouwen als een privé-aangelegenheid. En de moslims zouden wat minder opdringerig moeten zijn met hun geloof. Hun geloof thuis of in de moskee laten. Slechts één voorbeeld: vrouwen, moslima, zouden zich in ons land in hun kledij moeten aanpassen aan de kledingsgewoontes hier, en zouden beter hun islamitische kledij slechts in de moskee dragen, maar toch niet op straat. Waarom moet u nu aan iedereen tonen dat u islamitisch bent? Toon het aan Allah, dat is toch voldoende? Bovendien is het ook kwestie van respect te hebben voor de gewoonten van een land. Wij kleden ons zo niet. Maar daar schijnt u zich allemaal niet veel van aan te trekken. Daarom wordt de islam hier als een opdringerige godsdienst ervaren. En dat is de islam ook in de feiten. En daarom krijgt men betogingen tegen de islam. En ik kan die reacties van deze mensen begrijpen.

P.S.

O jawel, Incha Allah is in de praktijk vaak een fatalistisch woord.

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2007 om 07:13.
Oud 26 augustus 2007, 09:26   #369
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we naast mekaar door aan het praten zijn. Wat ik bedoel is, dat, zolang de koran ook de wet is en de wet de koran, dus zolang het bestuur van een land verstrengeld blijft met het koranietisch denken, dat islamitische landen hopeloos achter zullen blijven. Dat u in Allah gelooft of in God dat is uw goed recht. Dat u daar lichamelijke en morele kracht uit put, kan, voor u dan, alleen maar een zege zijn. Maar daarover hebben we het hier nu niet. De islamitische maatschappijen (zouden) moeten deconfessionaliseren en het het islamitische geloof moeten beschouwen als een privé-aangelegenheid. En de moslims zouden wat minder opdringerig moeten zijn met hun geloof. Hun geloof thuis of in de moskee laten. Slechts één voorbeeld: vrouwen, moslima, zouden zich in ons land in hun kledij moeten aanpassen aan de kledingsgewoontes hier, en zouden beter hun islamitische kledij slechts in de moskee dragen, maar toch niet op straat. Waarom moet u nu aan iedereen tonen dat u islamitisch bent? Toon het aan Allah, dat is toch voldoende? Bovendien is het ook kwestie van respect te hebben voor de gewoonten van een land. Wij kleden ons zo niet. Maar daar schijnt u zich allemaal niet veel van aan te trekken. Daarom wordt de islam hier als een opdringerige godsdienst ervaren. En dat is de islam ook in de feiten. En daarom krijgt men betogingen tegen de islam. En ik kan die reacties van deze mensen begrijpen.

P.S.

Voor mensen die hun godsdienst niet kennen is incha'Allah een fatalistisch woord. Maar ik wil niet beginnen over de sluier want
Oud 26 augustus 2007, 10:09   #370
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:

P.S.

Het vorig antwoord niet bekijken eh was een vergissing lol

Ja misschien spreken we niet op dezelfde golflengte kan zijn. Ik wou beginnen met het eerste. Wat bedoel je met achterstaan? Op economisch of wetenschappellijk niveau? Ik denk niet dat de achterstand van de landen met het islammietisch recht te maken heeft Omdat de enige landen die de sharia echt fundamenteel uitvoeren zijn Iran en Saoudie Arabie en vele niet moslimslanden hebben ook een achterstand zoals bvb de westerse Europese landen zoals Polen enz, hun economie gaat slecht en er komt ook niet veel nieuws van ginder. Als ik kijk naar saoudie arabie bvb waar er Europeanen en Amerikanen naartoe gaan voor deliate chirurgische ingrepen omdat die in de westerse landen niet gedaan kunnen worden. Zoals die vrouw met een siamese tweeling die een op tv kwam, ze is speciaal naar ginder getrokken, en ze is niet de enige. Dus da's al een vooruitgang op chirurgie. Ze zijn er heel modern met supermarkten en commerciele centrums. Ik geef toe dat er een grote kloof is tussen rijk en arm maar dat is ook zo in niet moslim landen. In Iran zijn ze ook niet achter, niet op wetenschap en niet op economie. Daar heb ik geen kloof gezien tussen rijk en arm. Wat de kledij betreft hier in Belgie daar ga ik niet op in, dat ligt voor veel mensen te gevoelig en daar zijn al genoeg discussies over

De meeste landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika kennen een duaal rechtssysteem met religieuze en seculiere rechtbanken. De religieuze rechtbanken behandelen voornamelijk familie- en erfrechtzaken. De hadd-misdrijven vallen in de meeste gevallen onder het seculiere recht, dat vaak gebaseerd is op de rechtsstelsels van de voormalige koloniale overheersers. Alleen in Iran en Saoudi Arabie geldt integraal een vorm van shariaen worden hadd-straffen opgelegd. Daarnaast gelden in veel landen nog verschillende vormen van gewoonterecht (oerf of adat).

p.s.Als mensen Incha'Allah zo gebruiken dan zijn ze mis. Ik ken geen mensen die het zo gebruiken. Incha'Allah wordt gebruikt omdat de moslims zeggen dat als ze dat niet zeggen, het zou kunnen dat het niet gebeurd. Als ik zeg. Ik ga morgen incha'Allah naar Parijs. Dat is toch niet fatalistisch gebruikt? Dat is omdat ik de zegen van God roep dat er geen tegenspoed zou zijn.

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 26 augustus 2007 om 10:29.
Oud 26 augustus 2007, 12:12   #371
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Neen maar u moet toch toegeven dat de islam in de loop der laatste 400 jaar niet de spits afbeet inzake de wetenschappelijke kennis. Dat zijn feiten. Dat zeg ik nu niet om de islam in een slecht daglicht te stellen. Ik constateer gewoon. Als u intellectueel eerlijk bent (en daar ga ik nu van uit) dan moet u dat toch ook toegeven. Wetenschap is uit het westen gekomen, vermoedelijk niet omdat wij slimmer zijn, maar omdat wij door ons kritisch denken over de dingen ontdekkingen gedaan hebben en zo is bij ons de wetenschap ontstaan en is hij in versneld tempo verdergegaan. Dat komt omdat wij ons in ons wetenschappelijk denken niet meer hebben laten leiden door de bijbel. U laat zich nog teveel leiden door de koran. U kunt met de islam en de koran wel een persoonlijk geloof opbouwen, een moreel goed leven voor uzelf en uw familie opbouwen, maar u kunt met de koran geen wetenschap opbouwen. En daardoor hinken de islamitische landen steeds maar achteraan. Dat wordt nu wat gecompenseerd omdat sommige arabische landen veel geld hebben door olie-inkomsten en zij kopen dus westerse technologie, maar anders zouden deze moslimlanden hopeloos achter geraken, een beetje zoals zwart Afrika. Dit is geen verwijt, dit gewoon de realiteit. U moet een scheiding doorvoeren tussen de staat, de islam en de wetenschap. Anders geraakt u nog meer achter als de olie op zal zijn. En die zal ooit op zijn. Ik kan niet begrijpen dat u dat nog niet begrijpt.
Het antwoord was in de context dat basie teveel boekjes leest, zo heb ik en gepaste formaat geknipt die bij hem past en heeft niets te maken met superioriteit of inferieuriteit !

Dat de arabische (want de term islamitische landen is gewoon de bal mis slaan) landen achter staan tov europa ontken ik niet en duidt opzich niet op de inferieuriteit van de bevolkingen daar ! Anders was "europa" inferiuer tov Amerika en Japan en andere scandinavische landen !

Dat u de "islaam" als godsdienst bijbetrekt toont gewoon aan dat uw ofwel: gedesinformeerd bent ofwel u de beeld gekregen hebt uit de media, internet dat de islaam ,politiek en econmisch ingesteld zijn in de arabische derde wereld als basis van het draai systeem (het is niet uw fout natuurlijk want er zijn moslims die dat wel geloven en ook toegeven dat het zo is)! Wat natuurlijk 80% niet het geval is, wel kan ik toegeven dat de islaam misbruikt wordt als schild indien daar een nood aan is !

Dat basie lies telkens "het ideologische mo7amedanisme" aan schildert als één enkel ideologie die bestaat in de arabische derde wereld is gewoon puur onrealistisch en een teken van onwilligheid om de zaken niet met een complexe kijk te benaderen, dat hij telkens bij een discussie boeken aanhaalde en copy/past texten is weer te wijten dat hij zelf alles inslikt wat hij zelf verkiest (wat zijn goede recht is) zoals hij dat verwijt aan de zogezegde mohamedanen die alles inslikken wat de islamapologeten vertellen,.

En ja, het dansende volk rond de gouden kalf maar ook het volk van babel (babylonie) ,dat laatste is voor economisch en sociaal corruptie, de eerste gaat over literatuur die verdraaid wordt in een hele andere context om de leugen te laten blijken als "de" waarheid ! Moge de heer ons van deze kwakelijke corruptie verlossen ,amen...

Hierin geef ik u 95% gelijk in ,de koran en de islaam zijn niet om een "materialistische" wereld te kunnen opbouwen maar zoals u gezegd hebt voor het inividueel en sociaal moraliteit en harmonie ! Maar dat de "arabische" derde wereld landen maar ook afrikaanse derde wereld landen achter staan heeft meestal met de corruptie, represie tov de bevolking en conflicten te maken hebben (het laatste komt meestal in afrikaanse derde wereld landen),.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 26 augustus 2007 om 12:21.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:45   #372
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Het vorig antwoord niet bekijken eh was een vergissing lol

Ja misschien spreken we niet op dezelfde golflengte kan zijn. Ik wou beginnen met het eerste. Wat bedoel je met achterstaan? Op economisch of wetenschappellijk niveau? Ik denk niet dat de achterstand van de landen met het islammietisch recht te maken heeft Omdat de enige landen die de sharia echt fundamenteel uitvoeren zijn Iran en Saoudie Arabie en vele niet moslimslanden hebben ook een achterstand zoals bvb de westerse Europese landen zoals Polen enz, hun economie gaat slecht en er komt ook niet veel nieuws van ginder. Als ik kijk naar saoudie arabie bvb waar er Europeanen en Amerikanen naartoe gaan voor deliate chirurgische ingrepen omdat die in de westerse landen niet gedaan kunnen worden. Zoals die vrouw met een siamese tweeling die een op tv kwam, ze is speciaal naar ginder getrokken, en ze is niet de enige. Dus da's al een vooruitgang op chirurgie. Ze zijn er heel modern met supermarkten en commerciele centrums. Ik geef toe dat er een grote kloof is tussen rijk en arm maar dat is ook zo in niet moslim landen. In Iran zijn ze ook niet achter, niet op wetenschap en niet op economie. Daar heb ik geen kloof gezien tussen rijk en arm. Wat de kledij betreft hier in Belgie daar ga ik niet op in, dat ligt voor veel mensen te gevoelig en daar zijn al genoeg discussies over

De meeste landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika kennen een duaal rechtssysteem met religieuze en seculiere rechtbanken. De religieuze rechtbanken behandelen voornamelijk familie- en erfrechtzaken. De hadd-misdrijven vallen in de meeste gevallen onder het seculiere recht, dat vaak gebaseerd is op de rechtsstelsels van de voormalige koloniale overheersers. Alleen in Iran en Saoudi Arabie geldt integraal een vorm van shariaen worden hadd-straffen opgelegd. Daarnaast gelden in veel landen nog verschillende vormen van gewoonterecht (oerf of adat).

p.s.Als mensen Incha'Allah zo gebruiken dan zijn ze mis. Ik ken geen mensen die het zo gebruiken. Incha'Allah wordt gebruikt omdat de moslims zeggen dat als ze dat niet zeggen, het zou kunnen dat het niet gebeurd. Als ik zeg. Ik ga morgen incha'Allah naar Parijs. Dat is toch niet fatalistisch gebruikt? Dat is omdat ik de zegen van God roep dat er geen tegenspoed zou zijn.
Het King Abdul Aziz Medical Center heeft inderdaad een hele reputatie opgebouwd met het scheiden van siamese tweelingen. Het team bestaat uit een vijftigtal mensen, waarvan enkel de naam van het hoofd telkens vermeld wordt, Dr. Abdullah Al-Rabi’a (Al Rabeeah). Ik heb enkel ergens de naam van zijn assitente gevonden: Lynette Cadet, maar geen namen noch herkomst van alle andere dokters. Ik hoop dat het allemaal Saudi’s zijn, wat op een zekere expertise zou kunnen wijzen in dat specifieke domein. Het KAMC werd door de ouders van de patientjes niet gekozen omdat het het beste zou zijn, maar wel omdat de koning van Saudi Arabië om een of andere reden beslist heeft van de operaties te financieren. Welke ook de redenen zijn, het is een goede zaak. De operaties gebeuren met Westerse technieken en technologie. Niets van wat in de klinieken gebruikt wordt is Arabisch.

Maar toch kan dat een lichtpunt zijn in een grimmig globaal beeld. Het zou ons hier waarschijnlijk te ver leiden van de aanklacht tegen de achterlijkheid van de Arabische wereld zoals die geformuleerd wordt in de Arab Human Development Reports (2002, 2003, 2004 en 2005) uitgebreid te bespreken.

In de Human Development Index, te vinden in het Human Development Report van 2006, bestaat de top 25 enkel uit landen die ofwel een joods-christelijke ofwel een oosterse traditie hebben, maar vooral zijn het landen waar men een grote mate van vrijheid kent.

1: Norway, 2: Iceland, 3: Australia, 4: Ireland, 5: Sweden, 6: Canada, 7: Japan, 8: United States, 9: Switzerland, 10: Netherlands, 11: Finland, 12: Luxembourg, 13: Belgium, 14: Austria, 15: Denmark, 16: France, 17: Italy, 18: United Kingdom, 19: Spain, 20: New Zealand, 21: Germany, 22: Hong Kong, 23: Israel, 24: Greece, 25: Singapore, ….

Een land zoals Saudi Arabië, dat zwemt in de olierijkdom vindt men op plaats 76, en Iran, dat sinds de totale mohammedanisering terukeert naar de eeuwige achterlijkheid, staat momenteel op plaats 96.

Landen die decennia lang aan een totalitaire ideologie waren onderworpen, zoals Slovenië (27), Tsjechië (30), Hongarije (35), Polen (37) Litouwen (41), Slovakije (42) Letland (45) doen het veel beter dan Saudi Arabië en Iran. Zelfs Rusland, waar de greep van de totalitaire ideologie langer duurde en ingrijpender was, staat op plaats 65, nog steeds met een grote voorsprong op landen zoals Saudi Arabië en Iran.

David Landes, in, Arm & Rijk. Waarom werd het Westen rijk en bleven andere landen arm?, Uitgeverij Het Spectrum, Utrecht, 1998, ISBN 90 274 9598X NUR 680 wijdt een heel hoofdstuk aan om te beschrijven hoe de mohammedaanse ideologie tot achterlijkheid leidt. De tekst is te lang om hier in extenso te plaatsen; hier een klein stukje.
Na dit hoogtepunt (1187) ging het voornamelijk bergafwaarts met de islam. Niet dat de godsdienst wegkwijnde. Die bleef zich verspreiden, vooral onder volkeren met animistische tradities. De boodschap van de islam is simpel; de daad van de bekering eveneens. Van alle monotheïstische godsdiensten stelt het de minste eisen aan zijn nieuwe volgeling, althans in het begin. Maar voor zover de islam geloof gelijkstelt aan macht en overheersing, en dat doet hij, werd dit machtsverlies ten opzichte van de ongelovige samenlevingen een bron van diepe vertwijfeling of merkbare angst. Lange tijd werd het verval verhuld door de blijvende autonomie van de islamitische staten, de concentratie van de Europese macht in andere delen van de wereld, de paar plaatselijke triomfen (met name de veroveringen van Ottomaanse Turken), de schijnbare onaantastbaarheid van de islam. Maar vanaf de 17de eeuw kon niemand die om zich heen keek, blind zijn voor het verschuivende evenwicht van de wereldmacht
Alle studies die over de materiële en intellectuele ontwikkelingsachterstand van de mohammedaanse wereld bevestigen hoe perfide het systeem wel is dat verhindert dat mensen vrij kunnen denken en waarbij de goedgelovigen geen enkele verantwoordelijkheid moeten nemen omdat Allah het toch allemaal op voorhand heeft geregeld.
Oud 26 augustus 2007, 13:57   #373
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Het antwoord was in de context dat basie teveel boekjes leest, zo heb ik en gepaste formaat geknipt die bij hem past en heeft niets te maken met superioriteit of inferieuriteit !

Dat de arabische (want de term islamitische landen is gewoon de bal mis slaan) landen achter staan tov europa ontken ik niet en duidt opzich niet op de inferieuriteit van de bevolkingen daar ! Anders was "europa" inferiuer tov Amerika en Japan en andere scandinavische landen !

Dat u de "islaam" als godsdienst bijbetrekt toont gewoon aan dat uw ofwel: gedesinformeerd bent ofwel u de beeld gekregen hebt uit de media, internet dat de islaam ,politiek en econmisch ingesteld zijn in de arabische derde wereld als basis van het draai systeem (het is niet uw fout natuurlijk want er zijn moslims die dat wel geloven en ook toegeven dat het zo is)! Wat natuurlijk 80% niet het geval is, wel kan ik toegeven dat de islaam misbruikt wordt als schild indien daar een nood aan is !

Dat basie lies telkens "het ideologische mo7amedanisme" aan schildert als één enkel ideologie die bestaat in de arabische derde wereld is gewoon puur onrealistisch en een teken van onwilligheid om de zaken niet met een complexe kijk te benaderen, dat hij telkens bij een discussie boeken aanhaalde en copy/past texten is weer te wijten dat hij zelf alles inslikt wat hij zelf verkiest (wat zijn goede recht is) zoals hij dat verwijt aan de zogezegde mohamedanen die alles inslikken wat de islamapologeten vertellen,.

En ja, het dansende volk rond de gouden kalf maar ook het volk van babel (babylonie) ,dat laatste is voor economisch en sociaal corruptie, de eerste gaat over literatuur die verdraaid wordt in een hele andere context om de leugen te laten blijken als "de" waarheid ! Moge de heer ons van deze kwakelijke corruptie verlossen ,amen...

Hierin geef ik u 95% gelijk in ,de koran en de islaam zijn niet om een "materialistische" wereld te kunnen opbouwen maar zoals u gezegd hebt voor het inividueel en sociaal moraliteit en harmonie ! Maar dat de "arabische" derde wereld landen maar ook afrikaanse derde wereld landen achter staan heeft meestal met de corruptie, represie tov de bevolking en conflicten te maken hebben (het laatste komt meestal in afrikaanse derde wereld landen),.
Dag, Lincoln,

Ik kan het maar blijven herhalen: als je niet akkoord gaat met de feiten die ik aandraag, dan kan je ze steeds proberen te weerleggen. Dat je daar in al die jaren nog niet éénmaal in geslaagd bent bewijst dat ik gelijk heb.

Mijn kennis is niet enkel op boeken gebaseerd, maar ook op vele reizen die ik in de mohammedaanse wereld gemaakt heb. Ik heb gegarandeerd meer van die landen bezocht dan jij. En ja, ik heb waarschijnlijk ook veel meer literatuur doorworsteld dan jij. Ik weet dat reizen wat moeilijk is voor jou, maar ik daag je hierbij uit om aan die literatuur te beginnen.

Ik zal steeds trachten te vermijden van het over de inferioriteit van de bevolking te hebben. Ik zie die mensen enkel als het slachtoffer van een totalitaire en intolerante ideologie, die predikt dat Allah wel voor alles zal zorgen, die predikt dat zij zelf niet mogen nadenken, en die beweert dat alles wat zij verkeerd doen eigenlijk de fout is van de andere. Het fatalisme en de lethargie zijn belangrijke kenmerken van de mohammedaanse denkwereld.

Indien de mohammedaanse leer enkel om religie zou gaan, zou niemand er een probleem mee hebben. Maar de "islam" is oneindig veel meer dan dat: het is een "total way of life", een echte ideologie die elk aspect van het menselijke (samen)leven beheerst: hoe men opstaat, hoe men zijn oren wast, hoe en wat men eet, hoe men het op de wc doet, hoe men gaat slapen, hoe men vrijt, etc., en ook met welke mensen men mag omgaan, hoe men er dan mee moet omgaan, of men een hand mag geven of niet, of men ze als baas mag of moet respecteren of niet, wie welke belastingen moet betalen, etc., hoe politiek moet bedreven worden, en ook de economie moet gecontroleerd worden, en hoe oorlog moet gevoerd worden, hoe men werkt of laat werken, en zo tot in het oneindige en tot in het kleinste detail.

De "islam" is dan ook een totale ideologie. De ideologie is gebaseerd op geweld, verovering, roof, uitbuiting, discriminatie, en alles wat eigen is aan het negatieve in de mens. Er bestaat geen harmonie in een wereld die op die elementen gebaseerd is. Terloops: de meeste van de onmiddellijke opvolgers van Mohammed stierven dan ook een gewelddadige dood.

Niet geremd door enige scrupules, kon de ideologie zich snel uitbreiden. Maar telkens weer bleek dat het systeem in elkaar stortte van zodra er geen verdere rooftochten mogelijk waren, of wanneer de uitbuiting van de veroverde volkeren niet meer mogelijk was, bijvoorbeeld omdat er geen productieve slachtoffers meer waren. Een mooi voorbeeld hiervan was Andaloesië, dat totaal verzwakte van zodra een meerderheid der bevolking zich aan de mohammedaanse leer had onderworpen.

Een ander sprekend feit is dat van alle belastingen die het Ottomaanse rijk inde, twee derde afkomstig was van Roemelië! Een relatief klein gebied, maar overwegend bevolkt door productieve christenen.

Lincoln, begin al eens met te lezen wat ik schrijf (hier en in andere posts) en probeer eens op een en ander te reageren met feiten en gefundeerde meningen. Voor mij geldt het principe niet dat je gelijk hebt omdat je een volgeling van Mohammed bent. Ik wil feiten zien.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 26 augustus 2007 om 13:58.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 14:22   #374
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dag, Lincoln,

Ik kan het maar blijven herhalen: als je niet akkoord gaat met de feiten die ik aandraag, dan kan je ze steeds proberen te weerleggen. Dat je daar in al die jaren nog niet éénmaal in geslaagd bent bewijst dat ik gelijk heb.

Mijn kennis is niet enkel op boeken gebaseerd, maar ook op vele reizen die ik in de mohammedaanse wereld gemaakt heb. Ik heb gegarandeerd meer van die landen bezocht dan jij. En ja, ik heb waarschijnlijk ook veel meer literatuur doorworsteld dan jij. Ik weet dat reizen wat moeilijk is voor jou, maar ik daag je hierbij uit om aan die literatuur te beginnen.

Ik zal steeds trachten te vermijden van het over de inferioriteit van de bevolking te hebben. Ik zie die mensen enkel als het slachtoffer van een totalitaire en intolerante ideologie, die predikt dat Allah wel voor alles zal zorgen, die predikt dat zij zelf niet mogen nadenken, en die beweert dat alles wat zij verkeerd doen eigenlijk de fout is van de andere. Het fatalisme en de lethargie zijn belangrijke kenmerken van de mohammedaanse denkwereld.

Indien de mohammedaanse leer enkel om religie zou gaan, zou niemand er een probleem mee hebben. Maar de "islam" is oneindig veel meer dan dat: het is een "total way of life", een echte ideologie die elk aspect van het menselijke (samen)leven beheerst: hoe men opstaat, hoe men zijn oren wast, hoe en wat men eet, hoe men het op de wc doet, hoe men gaat slapen, hoe men vrijt, etc., en ook met welke mensen men mag omgaan, hoe men er dan mee moet omgaan, of men een hand mag geven of niet, of men ze als baas mag of moet respecteren of niet, wie welke belastingen moet betalen, etc., hoe politiek moet bedreven worden, en ook de economie moet gecontroleerd worden, en hoe oorlog moet gevoerd worden, hoe men werkt of laat werken, en zo tot in het oneindige en tot in het kleinste detail.

De "islam" is dan ook een totale ideologie. De ideologie is gebaseerd op geweld, verovering, roof, uitbuiting, discriminatie, en alles wat eigen is aan het negatieve in de mens. Er bestaat geen harmonie in een wereld die op die elementen gebaseerd is. Terloops: de meeste van de onmiddellijke opvolgers van Mohammed stierven dan ook een gewelddadige dood.

Niet geremd door enige scrupules, kon de ideologie zich snel uitbreiden. Maar telkens weer bleek dat het systeem in elkaar stortte van zodra er geen verdere rooftochten mogelijk waren, of wanneer de uitbuiting van de veroverde volkeren niet meer mogelijk was, bijvoorbeeld omdat er geen productieve slachtoffers meer waren. Een mooi voorbeeld hiervan was Andaloesië, dat totaal verzwakte van zodra een meerderheid der bevolking zich aan de mohammedaanse leer had onderworpen.

Een ander sprekend feit is dat van alle belastingen die het Ottomaanse rijk inde, twee derde afkomstig was van Roemelië! Een relatief klein gebied, maar overwegend bevolkt door productieve christenen.

Lincoln, begin al eens met te lezen wat ik schrijf (hier en in andere posts) en probeer eens op een en ander te reageren met feiten en gefundeerde meningen. Voor mij geldt het principe niet dat je gelijk hebt omdat je een volgeling van Mohammed bent. Ik wil feiten zien.
Feiten moet je niet in een visueel wereld zoeken, indien je feiten zoekt !
Probleem is ook wat voor u een "gefundeerde mening" is ?
Oud 26 augustus 2007, 14:54   #375
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar zoek jij je feiten dan Lincoln? In de fictie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 14:59   #376
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Laten we het eenvoudig houden: probeer gewoon alles wat ik schrijf te weerleggen.
Oud 26 augustus 2007, 16:17   #377
Lincoln

Standaard

Citaat:
Laten we het eenvoudig houden: probeer gewoon alles wat ik schrijf te weerleggen.
Ik ga geen braaksels uit jou gecopy/past boekjes weerleggen, de laatste dat ik deed was die van ali sina en dat was al genoeg, dus geen weerlegging op braaksels enkel op uw persoonlijke weerlegingen en niets anders !

Ik sta ook hier niet te zwaaien met de hadith en de koran, probeer eens zelf een eigen mening neer te pennen ipv braaksels en theorien van één of andere psychopaat !
Oud 26 augustus 2007, 16:18   #378
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waar zoek jij je feiten dan Lincoln? In de fictie?
Ik zoek geen feiten, ik verdedig enkel mijn eigen geloof met stellingen en logsiche weerlegingen ,nothing else !
Oud 26 augustus 2007, 19:58   #379
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar het gaat niet om 'menselijke' inferioriteit. Het gaan om wetenschappelijke inferioriteit. En die is heel duidelijk te wijten aan de islam. Een islam die heel lang het menselijk denken heeft beknot. Natuurlijk is de islam een godsdienst maar sommige vormen van islam (in Saoedie-Arabië of Iran bijvoorbeeld), zijn zeker ook een ideologie. Dat lijkt me evident.

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2007 om 20:10.
Oud 26 augustus 2007, 20:07   #380
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de Britse census van 2001 blijkt dat leerlingen die van landen herkomstig zijn met een overwegend aan de mohammedaanse ideologie onderworpen bevolking (in casu Bangladesh en Pakistan), de schoolprestaties beduidend lager liggen dan de meeste andere groepen, ook van de naburige Indiërs.

http://www.statistics.gov.uk/CCI/nug...ank=2&Rank=192

Zie ook
Over IQ gesproken.

Iedereen die deze grafiek ziet, merkt meteen dat er geen enkele correlatie bestaat tussen religie en schoolresultaat. (De enige correlatie is misschien die gebaseerd op huidskleur: hoe donkerder, hoe lager de schoolresultaten.)

Niks te maken met religie dus, want de zeer islamietische Bangladeshi en Pakistani doen het beter dan alle overwegend niet-islamietische groepen zwarten en even goed dan "any other ethnic group".

Heerlijk hoe sommigen erin slagen te spreken (mompelen) over intelligentie, en, de daad bij het woord voegend, meteen te tonen waar ze zelf staan met hun quotiënt.

Laatst gewijzigd door C2C : 26 augustus 2007 om 20:09.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be