Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 19:21   #121
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Men kan niet 'zwijgen' en 'kletsen' tergelijkertijd - probeer nou toch eens logisch te zijn.

whatever. Ik ben u moe nu. bye
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 19:30   #122
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het is geen gezinsdrama in die betekenis van het woord. Het betreft hier drie moorden die in koelen bloede door een DERDE persoon werden bedreven.
ja jong, de dader heeft zijn slachtoffers per toeval uitgekozen.
Oud 26 augustus 2007, 19:30   #123
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Oud 26 augustus 2007, 19:34   #124
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet op letten born2bewild. Nynorsk is nog een beetje geïrriteerd door de uppercuts die Desiderius haar verkocht.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 19:41   #125
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

peace
Oud 26 augustus 2007, 19:48   #126
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Het "grapje" van Mitgard... Weetjewat, als er grapjes of experimentjes uit te halen zijn, dan is daar een leuk subforum voor: K&K. Er is dit grapje bitter weinig te doorzien, daar gaat het net om DaBlacky.
Indien het in K&K zou gepost geweest zijn, zou het zeker de helft van zijn kracht verloren hebben. Een sociaal experiment voer je uit in de samenleving, op het podium van een cultureel centrum als cabaretier.

Citaat:
Het heeft niet dezelfde insteek. En om heel eerlijk te zijn, blank of niet-blank was in mijn initiële reactie zelfs nog niet eens opgekomen. Uiteraard was de foto in kwestie er eentje uit het reclamewereldje. Je gaat er toch niet aan twijfelen of ik d�*t niet zou gezien hebben...
Jij misschien niet. Maar ik had zo het idee dat ik wel de enige was in die hele topic. Verder gaat het mij niet enkel om blank-zwart, maar ook om Vlaming-nietVlaming, hard werkend gezinnetje dat het voor elkaar heeft - kansarmoede die herrie schoppen.

Los daarvan geef ik je groot gelijk dat in het in de ene topic enkel gaat over herrieschoppers, en in deze topic gaat de stap idd een pak verder naar drievoudige moord.

Citaat:
Ik heb die post op z'n face value genomen en het is een hatelijk stukje forumliteratuur. Zélfs in al z'n cynisme. De link leggen met andere berichten is niet nodig. Zelfs geen trouvaille die van enige spitsvondigheid zou getuigen.
Volgens mij aasde ie net op die link. In de posts van mitgard zelf zie ik weinig tot geen verschil (buiten de exacte inhoud). Dus zonder de reacties zijn die topics voor mij waardeloos.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 20:32   #127
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Niet op letten born2bewild. Nynorsk is nog een beetje geïrriteerd door de uppercuts die Desiderius haar verkocht.
ja, nynorsk heeft mij nu echt leren kennen dankzij dees. ze wil me niet meer spreken enzo.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 20:39   #128
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Volgens mij aasde ie net op die link. In de posts van mitgard zelf zie ik weinig tot geen verschil (buiten de exacte inhoud). Dus zonder de reacties zijn die topics voor mij waardeloos.
Welnu... experiment (of hoe je het achteraf ook wil kwalificeren) mislukt dan. Voor mij dan toch.

Maar om je niet op je honger te laten over het waarom van mijn nogal felle reactie op die openingspost... Ik krijg het stilaan aardig op m'n heupen van het soort pseudo-sociale analyses die moeten aantonen hoe groot de tragedie wel is achter de treurnis van de fermettegevels in Vlaanderen. Een handjevol drama's per jaar moet dan illustreren hoe die opgefokte burgerlijke truttige levensstijl tot niks dan grote misère moet leiden; dat het zichzelf 'weldenkend' achtend bevolkingsdeel vooral niet de illusie moet koesteren dat het in enigerlei mate superieur leeft dan de rest.

Welnu... sorry om iedereen misschien brutaal wakker te schudden: er is weldegelijk sprake van een superioriteit op nagenoeg �*lle vlakken. Op sociaal-economisch vlak al zeer zeker: het zijn de fermettebewoners (en c°) die de hele sociaal zwakkere kluit financieel onderhoudt. Don't forget dat het het 'kakvolk' is (zoals sommigen het zo mooi omschrijven) dat ervoor zorgt dat heel die marginale kluit niet krepeert in de goot. Dat dit voor een zekere stress zorgt... dat dit een belachelijk hoge productiviteit vereist (gelet op de belachelijk hoge belastingsgraad), d�*�*r staat die toch zo superieure Mitgard zeker niet bij stil... Nee, hij lacht liever 'de beestjes' uit die het hele feestje in deze klote-verzorgingsstaat financieren. De werkbeestjes die God-zij-dank nog kleinburgerlijk genoeg zijn om in die dwaze mallemolen mee te racen.

Wel, ik hoop van ganser harte dat zij de boodschap doorkrijgen. Loud and clear. Consuminderen, anders gaan leven en het nodige maatschappelijk cynisme incluis. Eens zien wie er d�*n het meest de broeksriem zal mogen aanhalen.

ps. statistisch scoort het niet-truttige volkje nog stukken slechter op de schaal van geweldpleging, kindermishandeling, moord, en meer van dat fraais.

pps. dit is overigens ook geen voorbeeld van een gezinsdrama, maar een ordinaire moordpartij onder het 'andere' (ahem) volkje, zullen we maar zeggen?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 20:47   #129
Banneling

Standaard

Van mij mag Mitgard nog zo'n draadjes opstarten. Alleen al om te kunnen savoureren van Desiderius' schijftalent.
Oud 26 augustus 2007, 20:55   #130
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ja, nynorsk heeft mij nu echt leren kennen dankzij dees. ze wil me niet meer spreken enzo.
als daar maar geen drama van komt
Oud 26 augustus 2007, 21:00   #131
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Van mij mag Mitgard nog zo'n draadjes opstarten. Alleen al om te kunnen savoureren van Desiderius' schijftalent.
ik vind dat dees journalist moet worden bij de Nieue Burgerlyke Tydinghe.
een buishoed en een pitteleer zouden hem ook niet misstaan.

btw, 'savoureren'?
het francofone imperialisme is niet te stuiten hé.
Oud 26 augustus 2007, 21:02   #132
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind dat dees journalist moet worden bij de Nieue Burgerlyke Tydinghe.
een buishoed en een pitteleer zouden hem ook niet misstaan.

btw, 'savoureren'?
het francofone imperialisme is niet te stuiten hé.

Jaloers Mitgard?
Oud 26 augustus 2007, 21:04   #133
Mitgard
Banneling

Standaard

ja, op z'n buishoed.
Oud 26 augustus 2007, 21:04   #134
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
als daar maar geen drama van komt
d�*t of sex.
Oud 26 augustus 2007, 21:06   #135
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
d�*t of sex.
Hou ons op de hoogte. Enfin we zullen het sowieso wel lezen zeker.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 21:09.
Oud 26 augustus 2007, 21:07   #136
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welnu... experiment (of hoe je het achteraf ook wil kwalificeren) mislukt dan. Voor mij dan toch.

Maar om je niet op je honger te laten over het waarom van mijn nogal felle reactie op die openingspost... Ik krijg het stilaan aardig op m'n heupen van het soort pseudo-sociale analyses die moeten aantonen hoe groot de tragedie wel is achter de treurnis van de fermettegevels in Vlaanderen. Een handjevol drama's per jaar moet dan illustreren hoe die opgefokte burgerlijke truttige levensstijl tot niks dan grote misère moet leiden; dat het zichzelf 'weldenkend' achtend bevolkingsdeel vooral niet de illusie moet koesteren dat het in enigerlei mate superieur leeft dan de rest.
Intrafamiliaal geweld reduceren tot "een handjevol drama's". Goe bezig.

Citaat:
Welnu... sorry om iedereen misschien brutaal wakker te schudden: er is weldegelijk sprake van een superioriteit op nagenoeg �*lle vlakken. Op sociaal-economisch vlak al zeer zeker: het zijn de fermettebewoners (en c°) die de hele sociaal zwakkere kluit financieel onderhoudt. Don't forget dat het het 'kakvolk' is (zoals sommigen het zo mooi omschrijven) dat ervoor zorgt dat heel die marginale kluit niet krepeert in de goot. Dat dit voor een zekere stress zorgt... dat dit een belachelijk hoge productiviteit vereist (gelet op de belachelijk hoge belastingsgraad), d�*�*r staat die toch zo superieure Mitgard zeker niet bij stil... Nee, hij lacht liever 'de beestjes' uit die het hele feestje in deze klote-verzorgingsstaat financieren. De werkbeestjes die God-zij-dank nog kleinburgerlijk genoeg zijn om in die dwaze mallemolen mee te racen.
Dit onderdeel van de sociaal zwakkere kluit zou niets liever doen dan zichzelf financieel onderhouden. Ik vermoed dat ik geluk heb dat mijn 'op alle vlak superieure' partner me niet met mijn klieken en klakken op straat gooit. Mijn 'op alle vlak superieure' partner staat zelfs niet te brullen dat hij diegene is die ervoor zorgt dat ik niet krepeer in de goot. Dat ik hem oh zoveel stress aandoe. Bij andere gezinnen is dat helaas wel het geval.

Je poging om schuld te induceren is mislukt, Oh Superieure Desiderius.
Ik voel me nog steeds niet inferieur.
Oud 26 augustus 2007, 21:12   #137
born2bewild
Banneling

Standaard

het gaat hier niet over reduceren, het gaat hier over de recuperatie van drama's, met de nodige "cosmetica" eraan verbonden om het extra goed te doen uitkomen.

En dan maar kronkelen om er nog iets eerbaars uit te slepen...

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 21:14.
Oud 26 augustus 2007, 21:12   #138
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intrafamiliaal geweld reduceren tot "een handjevol drama's". Goe bezig.
Allez, de viool is weer gestemd zie ik. Pathetiek alom. (nee wacht, dat is één van je 'sterkere' discussietechnieken zeker?)
Verwittig mij als ge uw bakske hebt doorgezaagd.

Citaat:
Dit onderdeel van de sociaal zwakkere kluit zou niets liever doen dan zichzelf financieel onderhouden. Ik vermoed dat ik geluk heb dat mijn 'op alle vlak superieure' partner me niet met mijn klieken en klakken op straat gooit. Mijn 'op alle vlak superieure' partner staat zelfs niet te brullen dat hij diegene is die ervoor zorgt dat ik niet krepeer in de goot. Dat ik hem oh zoveel stress aandoe. Bij andere gezinnen is dat helaas wel het geval.

Je poging om schuld te induceren is mislukt, Oh Superieure Desiderius.
Ik voel me nog steeds niet inferieur.
My heart is bleeding...

Allez, vijf keer voor ne frank. Ge moogt er nog eens naar gooien, Nynorsk.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 21:20   #139
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
My heart is bleeding...
Dat geloof ik. Was het anders geweest, dan had Mitgard misschien nog een familiedrama te posten en kon je hem weer persoonlijk aanvallen.

Ik vind er trouwens niks 'superieur' aan om je als 'superieure' te ergeren aan 'inferieuren', zoals je nu doet. Ik vind dat eerder banaal, beetje vulgair zelfs.
Oud 26 augustus 2007, 21:21   #140
born2bewild
Banneling

Standaard

nog 3 keer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be