![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Waar gaan we in Antwerpen een parlement en de ministeries huisvesten? De aanleg van de Leien was al een gigantische miserie, met de hoofdstad naar Antwerpen te verplaatsen gaat het enkel erger worden.
![]() |
#222 |
|
![]() Parijs?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Parijs als hoofdstad van een Groot-Vlaams Rijk. Hmmm, klinkt niet slecht. De opmars van de Dietsers zal dan uiteraard pas stoppen als de noordgrens de zuidgrens raakt.
![]() |
#224 |
|
![]() Nietske dietskers. Of we kiezen voor Engeland, aristocratie heeft daar een fantastische cultuur. Nooit van mijn leven dat ik mij verenig met die kaasklompen.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 26 augustus 2007 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De Franstaligen hebben omstreeks 1960 de taalgrens laten goedkeuren om te vermijden dat ze inzake taalfaciliteiten rekening zouden moeten houden met Vlaamse entiteiten in Wallonië. Ze hebben ook eenzijdig het kiesstelsel gewijzigd waardoor in Waals Brabant geen Vlaamse verkozenen meer kunnen zetelen in het parlement van de Franstalige gemeenschap. Als nu zelfs het BHV-arrest van het Grondwettelijk Hof na jaren geen oplossing krijgt en daardoor zelfs geen geldige verkiezingen meer kunnen doorgaan, dan is het toch duidelijk dat de Franstalige minderheid zich in dit land een onverantwoorde en niet meer duldbare voorkeurbehandeling toeëigend. info http://blog.seniorennet.be/janverroken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie zegt er trouwens dat Franstalige Brusselaars Nederlands moeten leren? Brussel kan perfect de tweetalige hoofdstad blijven van Vlaanderen, net zoals Helsinki de tweetalige hoofdstad is van Finland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]() is een imperialist iemand die meerderheden respecteert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Antwerpen is van bij het ontstaan van de wereld al de hoofdstad van de aarde. Later, sinds de ruimtevaart werd de koekestad dus ook automatisch hoofdstad van het heelal. Brussel, sjoe, dat is "ginder achter" en ligt in "den boiten". Gaai zet van over 't woater zeiker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Onderstreepte is gewoonweg niet waar. Waar u dat vandaan haalt, is me een volkomen raadsel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Europees Commissaris
|
![]() La Belgique n'a pas pu devenir Latine, et donc ne sera pas.
Dat lijkt me de juiste formulering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk eens na historische verbanden en evoluties, en vraag je af of Brussel van plan is op te stijgen en ergens in de buurt van Charleroi te landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als Vlaanderen een eigen (deel-)staat is, die niet meer onderworpen is aan de scheve Belgische machtsverhoudingen, en Brussel daarin geïntegreerd is met een eigen statuut, zal blijken dat voor die Brusselse provincie plots alles kan wat ze nodig vindt: uitbreiding, investeringen, jobs, culturele autonomie.... Kortom, de enige toekomst voor Brussel ligt in Vlaanderen, dat als enige bereid en in staat is om voor Brussel te betalen wat nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast denk ik dat we ons de vraag moeten stellen of een gewest een enclave kan opeisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar de dominerende taal in Borgerhout is ook een andere taal als die in Vlaanderen. Taalverschillen vormen geen obstakel en zijn geen criterium voor staatsaanhorigheid, tenminste als je geen oudbollige 19de eeuwse taalnationalist ben. De essentie is volgens mij: Brussel heeft een zeer groot (sociaal-economisch) probleem, en Vlaanderen is als enige bereid en in staat om voor Brussel te betalen wat nodig is. Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 augustus 2007 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#237 | |
Parlementslid
|
![]() Is Borgerhout een vlaamse gemeente of niet ?
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond de mijn ook niet slecht.
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mythe's over Borgerhout en het feit dat daar hoofdzakelijk buitenlandse talen gesproken zou worden, zijn grappig, doch fout. De meerderheid in Borgerhout praat Nederlands. Dat daar ook een boel - maar zeker geen meerderheid van die meerderheid - gebrekkig en 'grappig' (lees: buitenlands) Nederlands bij zit, is waar.
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat is ook de essentie niet: het ging me om het voorbeeld. |
|
![]() |
![]() |