![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#462 |
|
|
Wat doe je dan niets anders dan de "anderen" dicteren hoe ze moeten denken, anders zou het tot hiertoe niet komen,.
|
|
|
#463 |
|
Banneling
|
Ja, zo moogt u het wel stellen. En we kunnen ons altijd de vraag stellen vanwaar dat kwaad nu allemaal komt. Van Sheitan of Iblis alleen komt het zeker niet
|
|
|
|
|
|
#464 | |
|
Burger
|
Citaat:
Iblis heeft geen kracht en kan niet alleen handelen hetzij de mens het hem geeft door vrijwillig één van zijn instrumenten te zijn. Dan wordt de mens een sheitan. |
|
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ik voeg er aan toe dat zo'n islam niet past in onze streken. We hebben al zo'n godsdienst gekend en we willen dat dogmatisch denken niet meer opnieuw (niet meer weliswaar langs het christendom om, maar wel) via de islam. Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 16:35. |
|
|
|
|
|
|
#466 | |
|
Burger
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 16:38. |
|
|
|
|
|
|
#467 |
|
|
Ooit je echo in vraag gesteld ? Het goed en kwaad zijn allebei menselijke instincten.
|
|
|
#468 |
|
Burger
|
awel, dus zonder ons bestaat Iblis niet. eigenlijk ben ik half akkoord. voor mij bestaat alleen het goede . het kwaad komt van de mens.
Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 16:43. |
|
|
|
|
|
#469 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#470 |
|
|
Idd, door de mens is iblis wat hij is, er is een spreekwoord die zegt; ik was eens een soldaat van iblis, en dan werd ik met de tijd verheven totdat iblis één van mijn soldaten werd !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 augustus 2007 om 16:51. |
|
|
|
|
|
#471 |
|
|
dubbel*
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 augustus 2007 om 16:46. |
|
|
|
|
|
#472 |
|
Burger
|
Ja, heel diepzinnig, dat is als je controle hebt over je dierlijke instincten, en dat deze geen controle meer hebben over jou. Ik zal die onthouden. Dat is de opvoeding van de ziel die je beschrijft.
|
|
|
|
|
|
#473 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U gaat me toch niet vertellen dat u akkoord kunt gaan met de maatschappij die de Taliban opgezet hadden (en terug willen installeren) in Afganistan? U weet wel, deze islamieten die de eeuwenoude Boeddha-beelden deden ontploffen omdat het 'afgodenbeelden waren'. Of wel ?? Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 16:51. |
|
|
|
|
|
|
#474 | |
|
|
Citaat:
En als er een systeem bestaat a la maroccain met een sausje belgisicme dan zal ik dat enkel met open armen apprecieren !
|
|
|
|
#475 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#476 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De vraag die men zich wel kan stellen is, waarom Allah die miserie allemaal heeft toegestaan. Miserie zoals de vrouw die haar 5 kinderen en haar man verloren had in deze Tsunami. Maar ik neem aan dat u zich deze vraag niet stelt, of u zich vergenoegt met het antwoord: het is de wil van Allah. |
|
|
|
|
|
|
#477 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#478 | |
|
Burger
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 17:03. |
|
|
|
|
|
|
#479 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U geeft de 'vooruitgang' de schuld voor alle negatieve gebeurtenissen op de wereld. Dat is het gemakkelijkste gemakkelijk én het komt u goed uit. Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 17:17. |
|
|
|
|
|
|
#480 | |
|
Burger
|
Citaat:
lol ze zijn altijd geweest en ze zullen toenemen. En nog toenemen. Dankzij de verwarming. Als je een beetje kent over de universele krachten enz. Dan weet je dat alles een oorzaak heeft of denk je dat een kracht daarvoor heeft gezorgd. Die wetenschap die alles weet, kon die dat niet voorkomen? Neen opeens , als de mens het niet kan voorkomen is het opeens God, opeens bestaat hij. Gemakkelijk de schuld op God te steken. Maar als je iets zelf kunt dan bestaat God niet, dan staat de mens opeens centraal, dan is de Ego daar. Wij mensen zijn de heersers der aarde loool. Ik vind het een beetje gemakkellijk hoor. God heeft dat niet gedaan. Denk je dat de natuur geen intelligentie heeft? Of is het alleen de mens die leeft, niemand anders? |
|
|
|
|