Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 17:21   #241
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Niet alleen worden ze afgericht om de verworvenheden van onze maatschappij onderuit te halen, maar na afloop ga jij ook nog voor hen betalen. Want wie geen "kansen krijgt op de arbeidsmarkt" geniet hier van een zeer omvangrijk opvangnet.
Speculatie ftw!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:31   #242
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Speculatie ftw!
over welke speculatie heb je het Adriaantje?

- over het feit dat je zonder diploma niet aan de bak geraakt
- over het feit dat je zonder inkomen hier naar het OCMW kan en onderhouden wordt door de belastingbetalers
- over het feit dat je je baarmoeder ter beschikking kan stellen (betaald of niet betaald) en daarmee minstens 15 volgelingen kan produceren
- over het feit dat couscous maken niet hoeft te worden aangeleerd op school.

Over welke speculatie heb je het nu?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:31   #243
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Copy-pasten zonder zelf je mening bij het geleende te schrijven maakt een nogal zwakke bijdrage. Dit is allemaal heel interessant en ik twijfel er geen seconde aan dat het waar is. Maar onze wetgeving biedt iedere burger de vrijheid (let op dat woordje "vrijheid", en denk er eens over) om zelf een onderwijsinstituut op te richten, als dat instituut zich alligneert met de eindtermen die door de overheid worden vastgelegd, en als een aantal randvoorwaarden zijn voldaan. Wat zou je nu willen? Dat alle moslimscholen bij voorbaat worden verboden, omdat jij denkt dat het wel eens verkeerd af zou kunnen lopen, zoals in je artikel? Dat staat haaks op de vrijheid die ik hierboven aanhaal. Je kan niet zomaar het intentieproces van zo'n school maken, je moet concrete bezwaren hebben die aantonen dat de wetgeving niet wordt nageleefd. Als het echt zo is dat seksuele opvoeding geen deel zal uitmaken van het leerprogramma van de school in SJM, dan zou die school normaal geen subsidies mogen krijgen, en dan zou het onderwijs dat er verstrekt wordt en de diploma's die er worden uitgereikt niet erkend mogen worden.
Uiteraard moet je alles en iedereen de kans geven om te bewijzen wat ze kunnen! Daarom zou er regelmatig controle moeten komen van onderwijsinspekteurs (geen moslims, of minstens één moslim en één inspecteur van onze scholen) die nazien dat de leerstof onderwezen wordt die in onze scholen gebruikelijk is, dat de bijkomende "moslimelementen" niet de integratie in de weg staan,dat de kennis van de leerlingen door een inspectie nagezien wordt vooraleer men diploma's gaat uitreiken.
En dat aan die voorwaarden voldaan moet worden vooraleer er weer belastingsgeld wordt tegenaan gesmeten!
Indien die scholen hun voeten vegen aan al het bovenstaande moet hen en hun leerlingen duidelijk gemaakt worden dat ze in onze maatschappij geen stap verder komen met de gedane "studies"!

Maar er zijn natuurlijk nog andere aspecten!
Men is hier weer de doos van Pandora aan het openen! Als de moslims in Molenbeek een eigen school krijgen... wat zullen de moslims uit Antwerpen, Gent en overal dan straks wel eisen? Ze zijn nu eenmaal kampioenen in "mensenrechten" en "godsdienstvrijheid", vooral op een ander, en zullen dat waarschijnlijk als kompleet onaanvaardbaar vinden dat straks het ganse land niet bezaaid wordt met islamscholen!

Dit is dus weer het begin van een hoop moslim-multiculmiserie, alsof er nog niet genoeg van datte is!
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:32   #244
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
over welke speculatie heb je het Adriaantje?

- over het feit dat je zonder diploma niet aan de bak geraakt
- over het feit dat je zonder inkomen hier naar het OCMW kan en onderhouden wordt door de belastingbetalers
- over het feit dat je je baarmoeder ter beschikking kan stellen (betaald of niet betaald) en daarmee minstens 15 volgelingen kan produceren

Over welke speculatie heb je het nu?
Over de speculatie in Basy zijn post, natuurlijk.

Citaat:
Wie ben jij om te beslissen wat mensen wel of niet aangeleerd moeten krijgen op school,
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 27 augustus 2007, 18:32   #245
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet alleen worden ze afgericht om de verworvenheden van onze maatschappij onderuit te halen, maar na afloop ga jij ook nog voor hen betalen. Want wie geen "kansen krijgt op de arbeidsmarkt" geniet hier van een zeer omvangrijk opvangnet.
En daarna plegen ze nog chantage door met racismeklachten te dreigen van zodra ze een hoofddoekvrije baan aangeboden krijgen door de arbeidsbemiddelingsdiensten en hun werkloosheidsvergoeding dreigen te verliezen na 3 weigeringen.
Dat chantagemisbruik hebben we te danken aan de poco's die geen woord kritiek konden/kunnen verdragen op hun non-beleid inzake migratie en integratie. De enige strategie die ze hadden was demoniseren en het woord racisme tot den treure misbruiken. Hun verrijkertjes hebben het effect daarvan snel begrepen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:40   #246
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er bestaan ook katholieke scholen, en joodse scholen. Als we islamitische scholen willen verbieden dan moeten we ook consequent blijven en alle verzuilde onderwijsnetten als privé beschouwen, en dus niet subsidiëren.

Voor de rest, als de school, het islamitisch net, voldoet aan de normen, zou er geen probleem mogen zijn.
Dat klopt... maar we mogen er praktisch op wedden dat ze vooral hun eigen zin zullen willen doordrijven (zoals hoofddoekjesgekte in de rest van de maatschappij) en toch zullen eisen dat ze subsidies krijgen!
"Neen" zeggen tegen moslims, dat is blijkbaar een probleempje.
Probleempje dat ze hier best dringend en met harde hand moeten aanpakken: een langzaam verder groeiende moslimmaatschappij is voor ons niets meer dan een pest die moet vermeden worden.
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:41   #247
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat klopt... maar we mogen er praktisch op wedden dat ze vooral hun eigen zin zullen willen doordrijven (zoals hoofddoekjesgekte in de rest van de maatschappij) en toch zullen eisen dat ze subsidies krijgen!
Hoofddoeken zijn geen garantie op slecht onderwijs, dus dat is geen criteria.
Subsidies voor scholen die de normen niet halen zijn niet mogelijk.

Citaat:
"Neen" zeggen tegen moslims, dat is blijkbaar een probleempje.
Ik zei het een paar dagen geleden nog.

Citaat:
Probleempje dat ze hier best dringend en met harde hand moeten aanpakken: een langzaam verder groeiende moslimmaatschappij is voor ons niets meer dan een pest die moet vermeden worden.
Gaat ook niet gebeuren.
Oud 27 augustus 2007, 18:43   #248
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat men BEWUST mensen gaat opleiden tot een "uitkeringsfunctie". Men weet op voorhand dat ze geen diploma zullen behalen (itt de meeste andere scholieren waarbij men minsten "een zweem van mogelijkheden" heeft).

Vraag is of mensen die BEWUST worden opgeleid om GEEN diploma te kunnen behalen nadien zeer bewust mogen gebruik maken van gemeenschapsgelden om in hun onderhoud te voorzien.

Ik heb reeds gezegd dat het me een worst zal wezen of Fatima een diploma behaalt, wèl dat het me interesseert of IK (of mijn kinderen) dan levenslang voor het onderhoud van Fatima zullen opdraaien.
a) En waar stelt men dat men bewust mensen gaat opleiden om geen diploma te halen? Bron? Je duim? Men kan trouwens evengoed geen diploma halen in een staatsschool of in thuisonderwijs.
b) laaggeschoolden hoeven niet per definitie werkloos te zijn. De aanpak van werkloosheid is overigens een heel andere kwestie.

Allez, probeer nog ne keer.
Oud 27 augustus 2007, 18:45   #249
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over de speculatie in Basy zijn post, natuurlijk.
basy speculeert niet.

Citaat:
Wie ben jij om te beslissen wat mensen wel of niet aangeleerd moeten krijgen op school,
och van mij mogen ze zelfs leren om couscous met hun pollekes te leren draaien, of hoe ze spaghetti moeten leren draaien of zelfs kantklossen of weven. Alhoewel de verfijnde kunst van het kantklossen niet bepaald in het islamitische beeld past. Misschien kunnen ze leren tapijtknopen, tentenweven of kamelenmelken? Jij zegt het maar hoor. Zolang ze maar niet van MIJN belastingsgeld moeten leven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:47   #250
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
basy speculeert niet.
Basy spreekt over een school die er de facto nog niet eens is. Dat noem ik speculeren.

Citaat:
och van mij mogen ze zelfs leren om couscous met hun pollekes te leren draaien, of hoe ze spaghetti moeten leren draaien of zelfs kantklossen of weven. Alhoewel de verfijnde kunst van het kantklossen niet bepaald in het islamitische beeld past. Misschien kunnen ze leren tapijtknopen, tentenweven of kamelenmelken? Jij zegt het maar hoor.
Oké.

Citaat:
Zolang ze maar niet van MIJN belastingsgeld moeten leven.
Als zij geen plaats vinden in de werkende samenleving, dan zal dat wel zo zijn. Helaas voor jou dan.
Oud 27 augustus 2007, 18:50   #251
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vraag me af waarom ze naar school gaan, ze werken toch niet.
Oud 27 augustus 2007, 18:51   #252
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom ze naar school gaan, ze werken toch niet.
Allochtone vrouwen?
Oud 27 augustus 2007, 18:53   #253
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allochtone vrouwen?
Ken geen eene die werkt. of t' is in het zwart.
Oud 27 augustus 2007, 18:56   #254
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Speculatie ftw!
Vaststellingen.

Maar in België is het vanzelfsprekend anders.
Oud 27 augustus 2007, 18:59   #255
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ken geen eene die werkt. of t' is in het zwart.
Zwart werk is werk.
Oud 27 augustus 2007, 19:00   #256
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vaststellingen.
Op basis van andere landen, andere mensen, etc.

Citaat:
Maar in België is het vanzelfsprekend anders.
Ik ga niet ontkennen dat er een reeële kans is dat er in die school zaken gaan gebeuren die niet door de maatschappelijke en/of wettelijke beugel kunnen.
Et alors?
Oud 27 augustus 2007, 19:02   #257
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

De uitkering moet afgeschaft worden.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:03   #258
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
De uitkering moet afgeschaft worden.
Vind ik ook, maar niet voor vlamingen. Walen mss? of allochtonen? (tegenwoordig is dat hetzelfde immers)
Oud 27 augustus 2007, 19:08   #259
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Vind ik ook, maar niet voor vlamingen. Walen mss? of allochtonen? (tegenwoordig is dat hetzelfde immers)
En waarom niet voor Vlamingen?

Een voetbal-karapils-uitkeringsparasiet is even weinig waard als een kebab-koran-parasiet.

In mijn land zeggen ze "Wie werkt, die eet" (helaas is het daar niet zo). Waarom niet hier hetzelfde toepassen.

Ik ben voor:

Toelating voor vluchtelingen om te werken zodra ze de taal hebben geleerd. Indien wel, laat ze Belg worden en behandel ze goed. Indien ze weigeren om te werken en/of crimineel doen, deporteren die handel!

En voor de Vlamingen: alleen Vlaming zijn is niet genoeg, je moet ook nog iets bijdragen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:10   #260
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
En waarom niet voor Vlamingen?

Een voetbal-karapils-uitkeringsparasiet is even weinig waard als een kebab-koran-parasiet.

In mijn land zeggen ze "Wie werkt, die eet" (helaas is het daar niet zo). Waarom niet hier hetzelfde toepassen.

Ik ben voor:

Toelating voor vluchtelingen om te werken zodra ze de taal hebben geleerd. Indien wel, laat ze Belg worden en behandel ze goed. Indien ze weigeren om te werken en/of crimineel doen, deporteren die handel!

En voor de Vlamingen: alleen Vlaming zijn is niet genoeg, je moet ook nog iets bijdragen.
En wie al gans zijn leven bijgedragen heeft?
Wat ga je daar mee doen? terug geven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be