Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van een onafhankelijk Baskenland?
Ja 42 61,76%
Neen 13 19,12%
Ik weet het niet/ geen mening 13 19,12%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 05:33   #141
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het "individu" is een waardeloos criterium. De nulmeridiaan loopt door Greenwich, niet door het gat van elk omhooggevallen individuutje. Een gezonde onverschilligheid ten opzichte van het "individu" is op zijn plaats.
Ah, is dat zo?

Elimineer alle individuele leden van 'een volk' één voor één, en als je tenslotte het laatste individu zijn/haar laatste adem hebt laten uitblazen,
kijk dan eens goed wat er van dat 'volk' overblijft.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 06:23   #142
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het "individu" is een waardeloos criterium. De nulmeridiaan loopt door Greenwich, niet door het gat van elk omhooggevallen individuutje. Een gezonde onverschilligheid ten opzichte van het "individu" is op zijn plaats.
Het zijn vooral individuen die hun complexen willen camoefleren achter een of andere vorm van gemeenschap, door die "gemeenschap" illegitieme macht te geven over andere individuen, die waardeloos zijn. Venijnige, autoritaire figuurtjes die doen alsof ze enig recht zouden hebben over een ander, en waaruit alle dictaturen hun knechtjes, verklikkers en moordenaars halen. Een uit te roeien soort, zou men kunnen opperen, al denk ik dat een muilband volstaat.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 augustus 2007 om 06:24.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 09:48   #143
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Mensenrechtenbewegingen, organisaties van familieleden van slachtoffers van de repressie, organisaties die de folteringen in de gevangenissen proberen aan te klagen, jeugdbewegingen, ...
Concrete namen van organisaties?

Citaat:
dat is niet hetzelfde. Als jij zaken hebt die wijzen op mogelijke oplichterij dan kan je daar inderdaad de conclusies uit trekken.
Ik zie niks, behalve vage insinuaties, dat wijst op Batasuna betrokkenheid bij aanslagen.
Dat is wel hetzelfde. Vage insinuaties zijn het trouwens niet, zowat de hele pers, en dat is heus niet alleen de Spaanse, linkt de twee aan elkaar. Dat is dus algemeen aangenomen.

Citaat:
waar slaat dat nu op.
Dat u belang heeft bij het ontkennen van de relaties tussen ETA en Batasuna wat u een verdachtere bron maakt dan de internationale pers.

Citaat:
like i give a fuck waar jij in gelooft.
Dat is niet erg vriendelijk gesteld.

Citaat:
Ik geloof u evenmin, want je hebt nog altijd geen bewijzen kunnen geven.
Ik heb u kunnen aantonen dat de algemeen aanvaarde opvatting is dat twee gelinkt zijn.

U heeft daar op gereageerd in de trant van "Dat is niet waar, neh!", voor iemand die zo belang hecht aan bewijzen vind ik dat vreemd. Dat u belang heeft bij het ontkennen maakt u onbetrouwbaarder bent dan de bronnen die ik geciteerd heb.

En nogmaals: ik ben geen rechter. Bewijzen zijn niet nodig, aanwijzingen wel. Dat rechtsprincipe is niet van toepassing op de mening van een individu. Ter vergelijking: dat zou bevoorbeeld betekenen dat Vlaams Blok pas racistisch is geworden vanaf 2004. Voor de rechter waren bewijzen nodig, terwijl de anderen al hun mening klaar hadden voor 2004.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 09:51   #144
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Als je voorstander bent van een onafhankelijk Schotland, maar niet van een onafhankelijk Vlaanderen; dan ben je niet erg consequent bezig.
Waarom niet?

Stel dat entiteit A leefbaar is en entiteit B niet, waarom moet je dan ook entiteit B onafhankelijk laten worden? Ik beweer nu niet dat Vlaanderen dat niet zou kunnen, gewoon algemeen geldende regels, vandaar de anonieme A en B.

Stel dat A voordeel heeft van een federatie en B het beter zou doen als onafhankelijke staat, waarom moet je dan per se voor de onafhankelijkheid van A zijn?

Ik zie de inconsequentie daarvan niet in. Kunt u me dat uitleggen?
Oud 28 augustus 2007, 09:53   #145
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
omdat de Waalse politici nu eenmaal machtswellustellingen zijn die graag Vlaams grondgebied inpalmen.
Dat is weer zwart-wit gedacht.

Hoe komt het dan dat sommige Vlamingen, zoals Zeno! hier op het forum, een Vlaanderen zonder Brussel wenst? Graag een antwoord zonder een stereotype sneer AUB.
Oud 28 augustus 2007, 12:15   #146
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het zijn vooral individuen die hun complexen willen camoefleren achter een of andere vorm van gemeenschap, door die "gemeenschap" illegitieme macht te geven over andere individuen, die waardeloos zijn. Venijnige, autoritaire figuurtjes die doen alsof ze enig recht zouden hebben over een ander, en waaruit alle dictaturen hun knechtjes, verklikkers en moordenaars halen. Een uit te roeien soort, zou men kunnen opperen, al denk ik dat een muilband volstaat.

Voor sommigen is het misschien zelfs een optie ze aan de ketting te leggen, en te houden.

Ik negeer hier bewust dat wel eens beweerd wordt dat blaffende honden niet bijten.
Oud 28 augustus 2007, 12:29   #147
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht

Volkeren definieren zichzelf.
En ook dit klopt slechts gedeeltelijk.

'De Marokkanen', om maar één volk te noemen, hebben ook ideeën/denkbeelden/opvattingen/meningen/opinies over zichzelf, maar of die allemaal goed overeenstemmen met wat �*ndere 'volkeren' ('De Vlamingen' bijvoorbeeld) als 'definitie' hanteren, laat ik aan uw beoordelingsvermogen over.

'De Israëli's" zien en definiëren zichzelf misschien wel op een bepaalde manier, maar ik durf er mijn hoofd op te verwedden dat hun onmiddellijke buren 'De Palestijnen' bij het vernemen van de inhoud van die definiëring in het beste geval even wrang zullen lachen, en dan overgaan tot een ernstiger onderwerp.

Zoals ikzelf nu ook van plan ben.

Doe-hoei,

djimi
Oud 28 augustus 2007, 12:45   #148
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ah, is dat zo?

Elimineer alle individuele leden van 'een volk' één voor één, en als je tenslotte het laatste individu zijn/haar laatste adem hebt laten uitblazen,
kijk dan eens goed wat er van dat 'volk' overblijft.
Ik blijf daarbij. Als een individu niet méér kan zijn dan een nietig en onnozel ego, is het leven niet waard geleefd te worden. Ik zeg niet dat volk of natie dé wijze is om dat bestaan te overstijgen, maar het is wel een belangrijke.

En wat dat "zelfdefiniëren" betreft, de manier waarop u "individu" definieert, is exclusief "modern" en "westers". Die visie is dus geen legitieme claim voor zes miljard mensen.
M.i. moeten ook in Europa - door middel van culturele revolutie - deze en andere premoderne opvattingen opnieuw de heersende norm worden, maar dat terzijde.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 12:50   #149
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik voel mij allerminst aangesproken!
Oud 28 augustus 2007, 13:22   #150
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf daarbij. Als een individu niet méér kan zijn dan een nietig en onnozel ego, is het leven niet waard geleefd te worden. Ik zeg niet dat volk of natie dé wijze is om dat bestaan te overstijgen, maar het is wel een belangrijke.

En wat dat "zelfdefiniëren" betreft, de manier waarop u "individu" definieert, is exclusief "modern" en "westers". Die visie is dus geen legitieme claim voor zes miljard mensen.
M.i. moeten ook in Europa - door middel van culturele revolutie - deze en andere premoderne opvattingen opnieuw de heersende norm worden, maar dat terzijde.

De aarde is een platte schijf die zich tot een beetje voorbij de kust van Galicië uitstrekt ?

En in het Oosten wonen Gog & Magog ?

Of bedoelt U dat we maar beter allemaal Spartanen worden ?

Of misschien wilt u graag worden begraven met uw favoriete vuistbijl naast u, zodat u op de eeuwige jachtvelden verder op mammoeten en wolharige neushoorns kunt gaan jagen ?
Oud 28 augustus 2007, 14:16   #151
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
is dat geen gewaagde term voor u
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 15:32   #152
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
De aarde is een platte schijf die zich tot een beetje voorbij de kust van Galicië uitstrekt ?

En in het Oosten wonen Gog & Magog ?

Of bedoelt U dat we maar beter allemaal Spartanen worden ?

Of misschien wilt u graag worden begraven met uw favoriete vuistbijl naast u, zodat u op de eeuwige jachtvelden verder op mammoeten en wolharige neushoorns kunt gaan jagen ?

Lees dat boek maar eens! Liefst in het Italiaans, Frans, Duits, enz. natuurlijk, want dat Engels is maar een vies modernistisch taaltje!
Het blijft met voorsprong het indrukwekkendste wat ik al gelezen heb.

In plaats van hier wat te zitten lachen over iets waar je geen flauw benul hebt, zou het goed zijn eens een inspanning te doen om een aantal "oude" inzichten te leren kennen, begrijpen en waarderen.

U behoort waarschijnlijk ook tot het soort paternalistisch links dat graag moslims knuffelt, maar hen eigenlijk toch maar achterlijk vindt zeker?

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 28 augustus 2007 om 15:34.
Oud 28 augustus 2007, 15:37   #153
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
is dat geen gewaagde term voor u
Mao kan het mij toch niet meer kwalijk nemen.
Oud 28 augustus 2007, 15:43   #154
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Lees dat boek maar eens! Liefst in het Italiaans, Frans, Duits, enz. natuurlijk, want dat Engels is maar een vies modernistisch taaltje!

2) In plaats van hier wat te zitten lachen over iets waar je geen flauw benul van hebt, zou het goed zijn eens een inspanning te doen om een aantal "oude" inzichten te leren kennen, begrijpen en waarderen.

3) U behoort waarschijnlijk ook tot het soort paternalistisch links dat graag moslims knuffelt, maar hen eigenlijk toch maar achterlijk vindt zeker?
1) Graag hoor, als u er eentje leest dat ik mag aanraden. Misschien kunnen we wel onze privé-bibliotheekjes voor elkaar openstellen, en mogelijk �*ndere interessante lectuur uitwisselen ?

2) Geef toe dat je met 'andere pré-moderne opvattingen' anders wel een mooi open doel bouwde, en er dan met 'heersende norm' nog eens de bal ging voorleggen ook.
Ik kan aan verschillende verleidingen lang weerstaan, maar dit keer werd het me toch te machtig.

3) Integendeel, ik overweeg toetreding tot een Sufi-broederschap. Op uitnodiging, wel te verstaan.
Oud 28 augustus 2007, 16:20   #155
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:

Lees dat boek maar eens! Liefst in het Italiaans, Frans, Duits, enz. natuurlijk, want dat Engels is maar een vies modernistisch taaltje!

In plaats van hier wat te zitten lachen over iets waar je geen flauw benul hebt, zou het goed zijn eens een inspanning te doen om een aantal "oude" inzichten te leren kennen, begrijpen en waarderen.

U behoort waarschijnlijk ook tot het soort paternalistisch links dat graag moslims knuffelt, maar hen eigenlijk toch maar achterlijk vindt zeker?
Saai en geen meerwaarde. Geef mij maar Jünger na WOII.

Today any event worthy of notice is surrounded by a circle of lenses and microphones and lit upby the flaming explosions of flashbulbs. In many cases, the event itself is completely subordinated to its "transmission"; to a great degree, it has been turned into an object. Thus we have already experienced political trials, parliamentary meetings, and contests whose sole purpose is to be the object of a planetary broadcast. The event is bound neither to its particular space nor its particular time, since it can be mirrored anywhere and repeated any number of times.

Ernst Jünger - On pain

Tradities zijn er om te breken, zo bekomt men de Ubermensch. Kritische theorie+postmodernisme=\o/

Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 augustus 2007 om 16:26.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:45   #156
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Op dit forum zijn veel Vlaams-nationalisten actief; ik vraag me dan ook af of die Vlaams-nationalisten andere onafhankelijkheidsbewegingen (zoals de Baskische) steunen.

Daarom de volgende vraag: bent u voor een onafhankelijk Baskenland?
Ik ben voor een herenigd en onafhankelijk Baskenland.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 18:08   #157
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Saai en geen meerwaarde. Geef mij maar Jünger na WOII.
Saai??? Ik heb die turf van bijna 500 blz. in een minder dan een maand uitgelezen!

De Evola van Rivolta geeft trouwens een onvolledig, verkeerd beeld van hem. Hij komt er wat té reactionair in naar voren, maar doet dat wel met verve natuurlijk. Volgend jaar begin ik aan zijn latere werken.

Wat hij over het boeddhisme heeft geschreven, biedt tegenwoordig veel meer mogelijkheden. Zijn "Doctrine van het Ontwaken" is trouwens opgenomen in het archief van de gerenommeerde Pali Text Society.

Citaat:
Today any event worthy of notice is surrounded by a circle of lenses and microphones and lit upby the flaming explosions of flashbulbs. In many cases, the event itself is completely subordinated to its "transmission"; to a great degree, it has been turned into an object. Thus we have already experienced political trials, parliamentary meetings, and contests whose sole purpose is to be the object of a planetary broadcast. The event is bound neither to its particular space nor its particular time, since it can be mirrored anywhere and repeated any number of times.

Ernst Jünger - On pain

Tradities zijn er om te breken, zo bekomt men de Ubermensch. Kritische theorie+postmodernisme=\o/
Jünger ga ik zeker nog eens lezen. Ik heb hier het bekende "Oorlogsroes".

Maar NOOIT in het Engels, wat een verkrachting!
Oud 28 augustus 2007, 18:16   #158
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Saai??? Ik heb die turf van bijna 500 blz. in een minder dan een maand uitgelezen!

De Evola van Rivolta geeft trouwens een onvolledig, verkeerd beeld van hem. Hij komt er wat té reactionair in naar voren, maar doet dat wel met verve natuurlijk. Volgend jaar begin ik aan zijn latere werken.

Wat hij over het boeddhisme heeft geschreven, biedt tegenwoordig veel meer mogelijkheden. Zijn "Doctrine van het Ontwaken" is trouwens opgenomen in het archief van de gerenommeerde Pali Text Society.

Jünger ga ik zeker nog eens lezen. Ik heb hier het bekende "Oorlogsroes".

Maar NOOIT in het Engels, wat een verkrachting!
Jünger in het Duits is vrij moeilijk, maar als je dan toch een vertaling wil, waarom dan niet in het Nederlands? Van alle Germaanse talen is dat toch wel de taal die het nauwste bij de klanken en het ritme van de oorspronkelijke tekst aansluit.

Ik vond 'Der Waldgang' (die ik eerst in het Frans (!) had) zeer lezenswaardig, en 'Auf den Marmorklippen' heeft mij ook gegrepen.

Gaat u trouwens akkoord met mijn voorstel ?

Laatst gewijzigd door djimi : 28 augustus 2007 om 18:16.
Oud 28 augustus 2007, 18:16   #159
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
De secretaris van uw Sartre - Jean Cau - is anders wel bij de Nouvelle Droite geëindigd.

Jean Cau est un écrivain et journaliste français né �* Bram le 8 juillet 1925 et décédé �* Paris le 18 juin 1993. Il fut secrétaire de Jean-Paul Sartre ainsi que journaliste et grand reporter �* l'Express, au Nouvel Observateur, au Figaro et �* Paris-Match. Venu de l'extrême gauche, il s'est rapproché du Groupement de recherche et d'études pour la civilisation européenne (GRECE, appelé aussi « Nouvelle Droite ») et a écrit des textes polémiques fustigeant le gauchisme, la décadence de l'Europe et exaltant le combat et les traditions européennes. Il fut également parolier, notamment pour Régine.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Jean_Cau
Oud 28 augustus 2007, 18:18   #160
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gaat u trouwens akkoord met mijn voorstel ?
Dat is goed. Maar wat zijn uw interesses?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be