![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van een onafhankelijk Baskenland? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
42 | 61,76% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 19,12% |
Ik weet het niet/ geen mening |
![]() ![]() ![]() |
13 | 19,12% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elimineer alle individuele leden van 'een volk' één voor één, en als je tenslotte het laatste individu zijn/haar laatste adem hebt laten uitblazen, kijk dan eens goed wat er van dat 'volk' overblijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zijn vooral individuen die hun complexen willen camoefleren achter een of andere vorm van gemeenschap, door die "gemeenschap" illegitieme macht te geven over andere individuen, die waardeloos zijn. Venijnige, autoritaire figuurtjes die doen alsof ze enig recht zouden hebben over een ander, en waaruit alle dictaturen hun knechtjes, verklikkers en moordenaars halen. Een uit te roeien soort, zou men kunnen opperen, al denk ik dat een muilband volstaat.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 augustus 2007 om 06:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U heeft daar op gereageerd in de trant van "Dat is niet waar, neh!", voor iemand die zo belang hecht aan bewijzen vind ik dat vreemd. Dat u belang heeft bij het ontkennen maakt u onbetrouwbaarder bent dan de bronnen die ik geciteerd heb. En nogmaals: ik ben geen rechter. Bewijzen zijn niet nodig, aanwijzingen wel. Dat rechtsprincipe is niet van toepassing op de mening van een individu. Ter vergelijking: dat zou bevoorbeeld betekenen dat Vlaams Blok pas racistisch is geworden vanaf 2004. Voor de rechter waren bewijzen nodig, terwijl de anderen al hun mening klaar hadden voor 2004. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Stel dat entiteit A leefbaar is en entiteit B niet, waarom moet je dan ook entiteit B onafhankelijk laten worden? Ik beweer nu niet dat Vlaanderen dat niet zou kunnen, gewoon algemeen geldende regels, vandaar de anonieme A en B. Stel dat A voordeel heeft van een federatie en B het beter zou doen als onafhankelijke staat, waarom moet je dan per se voor de onafhankelijkheid van A zijn? Ik zie de inconsequentie daarvan niet in. Kunt u me dat uitleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dan dat sommige Vlamingen, zoals Zeno! hier op het forum, een Vlaanderen zonder Brussel wenst? Graag een antwoord zonder een stereotype sneer AUB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor sommigen is het misschien zelfs een optie ze aan de ketting te leggen, en te houden. Ik negeer hier bewust dat wel eens beweerd wordt dat blaffende honden niet bijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook dit klopt slechts gedeeltelijk.
'De Marokkanen', om maar één volk te noemen, hebben ook ideeën/denkbeelden/opvattingen/meningen/opinies over zichzelf, maar of die allemaal goed overeenstemmen met wat �*ndere 'volkeren' ('De Vlamingen' bijvoorbeeld) als 'definitie' hanteren, laat ik aan uw beoordelingsvermogen over. 'De Israëli's" zien en definiëren zichzelf misschien wel op een bepaalde manier, maar ik durf er mijn hoofd op te verwedden dat hun onmiddellijke buren 'De Palestijnen' bij het vernemen van de inhoud van die definiëring in het beste geval even wrang zullen lachen, en dan overgaan tot een ernstiger onderwerp. Zoals ikzelf nu ook van plan ben. Doe-hoei, djimi |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat dat "zelfdefiniëren" betreft, de manier waarop u "individu" definieert, is exclusief "modern" en "westers". Die visie is dus geen legitieme claim voor zes miljard mensen. M.i. moeten ook in Europa - door middel van culturele revolutie - deze en andere premoderne opvattingen opnieuw de heersende norm worden, maar dat terzijde.
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aarde is een platte schijf die zich tot een beetje voorbij de kust van Galicië uitstrekt ? En in het Oosten wonen Gog & Magog ? Of bedoelt U dat we maar beter allemaal Spartanen worden ? Of misschien wilt u graag worden begraven met uw favoriete vuistbijl naast u, zodat u op de eeuwige jachtvelden verder op mammoeten en wolharige neushoorns kunt gaan jagen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Lees dat boek maar eens! Liefst in het Italiaans, Frans, Duits, enz. natuurlijk, want dat Engels is maar een vies modernistisch taaltje! ![]() Het blijft met voorsprong het indrukwekkendste wat ik al gelezen heb. In plaats van hier wat te zitten lachen over iets waar je geen flauw benul hebt, zou het goed zijn eens een inspanning te doen om een aantal "oude" inzichten te leren kennen, begrijpen en waarderen. U behoort waarschijnlijk ook tot het soort paternalistisch links dat graag moslims knuffelt, maar hen eigenlijk toch maar achterlijk vindt zeker? ![]()
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 28 augustus 2007 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Mao kan het mij toch niet meer kwalijk nemen.
![]()
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Geef toe dat je met 'andere pré-moderne opvattingen' anders wel een mooi open doel bouwde, en er dan met 'heersende norm' nog eens de bal ging voorleggen ook. Ik kan aan verschillende verleidingen lang weerstaan, maar dit keer werd het me toch te machtig. 3) Integendeel, ik overweeg toetreding tot een Sufi-broederschap. Op uitnodiging, wel te verstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Today any event worthy of notice is surrounded by a circle of lenses and microphones and lit upby the flaming explosions of flashbulbs. In many cases, the event itself is completely subordinated to its "transmission"; to a great degree, it has been turned into an object. Thus we have already experienced political trials, parliamentary meetings, and contests whose sole purpose is to be the object of a planetary broadcast. The event is bound neither to its particular space nor its particular time, since it can be mirrored anywhere and repeated any number of times. Ernst Jünger - On pain Tradities zijn er om te breken, zo bekomt men de Ubermensch. ![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 augustus 2007 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben voor een herenigd en onafhankelijk Baskenland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De Evola van Rivolta geeft trouwens een onvolledig, verkeerd beeld van hem. Hij komt er wat té reactionair in naar voren, maar doet dat wel met verve natuurlijk. Volgend jaar begin ik aan zijn latere werken. Wat hij over het boeddhisme heeft geschreven, biedt tegenwoordig veel meer mogelijkheden. Zijn "Doctrine van het Ontwaken" is trouwens opgenomen in het archief van de gerenommeerde Pali Text Society. Citaat:
Maar NOOIT in het Engels, wat een verkrachting! ![]()
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond 'Der Waldgang' (die ik eerst in het Frans (!) had) zeer lezenswaardig, en 'Auf den Marmorklippen' heeft mij ook gegrepen. Gaat u trouwens akkoord met mijn voorstel ? Laatst gewijzigd door djimi : 28 augustus 2007 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Jean Cau est un écrivain et journaliste français né �* Bram le 8 juillet 1925 et décédé �* Paris le 18 juin 1993. Il fut secrétaire de Jean-Paul Sartre ainsi que journaliste et grand reporter �* l'Express, au Nouvel Observateur, au Figaro et �* Paris-Match. Venu de l'extrême gauche, il s'est rapproché du Groupement de recherche et d'études pour la civilisation européenne (GRECE, appelé aussi « Nouvelle Droite ») et a écrit des textes polémiques fustigeant le gauchisme, la décadence de l'Europe et exaltant le combat et les traditions européennes. Il fut également parolier, notamment pour Régine. http://fr.wikipedia.org/wiki/Jean_Cau
![]() |
![]() |
#160 |
Minister-President
|
![]() Dat is goed. Maar wat zijn uw interesses?