![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik neem het voorbeeldje van uw zwangere vrouw.. dat is idd zo... als men kijkt, bevallen er meer vrouwen bij de getijden, dwz, dat ook de aantrekkingskracht die springtij veroorzaken, eveneens een invloed hebben op zwangere vrouwen, die eveneens een buikje vol water hebben. Nu, vroeger wist men dat ook, alleen, men had enkel de vaststelling... Konden die mensen weten dat die oorzaak buiten onze planeet te zoeken was waar zij helemaal nog zo ver niet in stonden... Dus hun vaststelling klopte, en klopt nog steeds... men kon het alleen toen niet verklaren. Anders word het als men die vaststelling gaat toeschrijven aan iets, met de natte vinger... bvb, ah dan bevallen er meer, dus de god van de maan en de god van de zon zullen dan 'blij' zijn en ons belonen met meer kinderen. Ik kan daar een volledige therorie rondbouwen die dus klopt. Maar IS het dan zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En uw theorie daarvoor is dat het voor de economie en het geld is dat men dan die antenne, die perfect kanker kan opsporen, daar niet voor gebruikt... Beats me waarom ze het meest werkrovende instrument dan niet hebben tegengehouden omwille van economie, de pc... Die heeft in vergelijking pakken meer leed aan werkloosheid, economie etc toegebracht... en dan zeg ik u nu.. het gat in de markt is van u... leen geld, start een klein fabriekje, en ik garandeer u, als u de waarheid spreekt, 5 jaar en multi miljardair... Trouwens als dat dan ook al zo zou zijn, waar bewijst, of laat op zijn minst al een vermoeden van een opperwezen genaamd god zien? Laatst gewijzigd door Zyp : 28 augustus 2007 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2007 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Op basis van hetgeen ik van uw hand lees, zie ik u niet als een fanatiek, neen. U komt me over als een oprecht goedmenende gelovige.
Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2007 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar men mag het blijkbaar niet zeggen, want dat staat al gelijk aan beledigen... Laatst gewijzigd door Zyp : 28 augustus 2007 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2007 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"Het wezen dat men ons hoger Ik noemt en dat in ons is, dat een deel van ons is, woont echter niet in ons. Indien het in ons woonde, zouden wij wonderen verrichten. Het komt en manifesteert zich enkel van tijd tot tijd en neemt dan contact op met onze hersenen. Maar omdat onze hersenen nog niet voorbereid zijn om met ons hoger Ik in volmaakte eenheid te vibreren, kunnen zij het niet ontvangen en dan kan het ook niet blijven, het gaat weg; maar het blijft op onze hersenen inwerken en bereidt ze voor om het op een dag onderdak te verlenen. Wanneer onze hersenen gereed zijn, zal ons hoger Ik, dat niets anders is dan een deel van God Zelf, er zich komen vestigen, en dan zullen wij begrijpen dat we, in de hogere regionen van ons wezen, werkelijk één zijn, versmolten met de Goddelijkheid." Omraam Mikhael Aivanov Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 29 augustus 2007 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 29 augustus 2007 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Burger
|
![]() Probeer het vooral niet te begrijpen eh, dat zou te veel gevraagd zijn. Uw hersenen zijn in elk geval nog niet gereed.
Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 29 augustus 2007 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nou, laat ons dan maar hopen dat ze het nooit worden?
![]() |
#113 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zonder enige belediging aan uw adres : ik heb zowat de indruk dat je opgejut, of zelfs boos bent. Maar als u eerlijk bent, niet op ons, ik, mensen die die vragen stellen. U bent eigenlijk boos omdat er geen of verre van logische antwoorden zijn... Wees dus niet boos op diegene die u de vragen stelt, maar op diegene die u destijds zover heeft gebracht dat u geloofde ZONDER vragen te mogen stellen... Boosheid omdat het kritische denkkant van het brein in conflict ligt met het geloven-zonder-vragen-stellen-en-zonder-logica? Laatst gewijzigd door Zyp : 31 augustus 2007 om 15:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementslid
|
![]() Heeft u dan nooit wat men in geloof noemt "twijfel" gehad? Met twijfel bedoel ik, de kritische kant van de geest die door gebrek aan aanwijzingen, logica, etc in conflict gaat met de geloofskant van de geest? De ene kant die zegt, er IS een god, het IS allemaal waar, en de andere kant die daar problemen mee heeft omdat er geen aanwijzingen, geen logica, geen bewijzen te vinden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geloof in goden is hun bestaan voor waar aannemen zonder ook maar een flintertje bewijs. Het lijkt me sterk dat er plaats is voor twijfel. Het wordt door gelovigen wel eens beweerd, doch zodra men rede, rationaliteit en logica laat meespelen is er zowieso geen plaats meer voor religie.
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat jij je vergist.
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik sta open voor suggesties terzake...
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan slechts spreken uit persoonlijke ervaring. Bij mij sluiten twijfel en religie elkaar niet uit, integendeel. Maar ik kan je daarvan niet overtuigen, ik zou het ook niet willen.
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Ik geloof in die of die god doch ik betwijfel ten zeerste het bestaan van die god"? Zoiets? Logisch redenerend valt die combinatie nauwelijks te rijmen. Gelovigen mogen me best overtuigen, hoor. Ik heb geen enkel probleem om mijn visie in bepaalde zaken te veranderen wanneer daar valabele argumenten tegenover staan. Het is evenwel nog steeds wachten op die laatste... Sans rancune, maar dat is een dooddoener van jewelste. De werkelijke reden van het "niet willen" is rechtstreeks gekoppeld aan het "niet kunnen", zoniet de hoofdoorzaak ervan. Gebrek aan bewijskracht, weet je.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 3 september 2007 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |