Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 17:44   #341
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Weet je wat Adrian. Neem een Vacature in de hand, en zoek ons eens de werkaanbiedingen van werkgevers die dergelijke onderworpen, vrome seuten willen aanwerven.
We zijn benieuwd.
Het geen dat ik me herinner is flexibiliteit en kennis van elektronica.

Citaat:
En van het medisch mannelijk personeel dat afgedreigd worden als ze in de spoedafdeling of de kraamkliniek zo'n vrome, onderworpen seut willen helpen, heb je natuurllijk ook nog nooit iets gehoord.
'k heb daar al van gehoord, ja.
En wat is dan het punt?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 17:45   #342
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mensen veroordelen op basis van feiten die begaan zijn door andere mensen.
En jij vindt dat nog terecht ook.
Wat is er anders?
Oud 28 augustus 2007, 17:46   #343
Banneling

Standaard

Citaat:
Allahtone; dat woord moet ik onthouden.

Kun je die statistieken eens geven?
Ja dat kan ik, maar of ik het wil is iets anders.
Doe zelf de moeite maar.

Ga je ook nog veinzen dat het debat over 'streefcijfers' (lees : positieve discriminatie) nooit heeft plaats gevonden.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 17:48   #344
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat kan ik, maar of ik het wil is iets anders.
Doe zelf de moeite maar.
Wat je niet wilt aantonen als argument gebruiken is altijd een beetje zwakjes.
(Maar ikvergeef het je, ik doe dat ook.)

Citaat:
Ga je ook nog veinzen dat het debat over 'streefcijfers' (lees : positieve discriminatie) nooit heeft plaats gevonden.
Dat debat herinner ik me nog levendig. Maar waarom is dat hier relevant?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 28 augustus 2007, 17:48   #345
Banneling

Standaard

Citaat:
Het geen dat ik me herinner is flexibiliteit en kennis van elektronica.
Dus geen vrome, onderworpen seuten met kennis van de islam.
Oud 28 augustus 2007, 17:49   #346
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat je niet wilt aantonen als argument gebruiken is altijd een beetje zwakjes.
(Maar ikvergeef het je, ik doe dat ook.)

Dat debat herinner ik me nog levendig. Maar waarom is dat hier relevant?

Waarom denk je dat het hier relevant is ?
Oud 28 augustus 2007, 17:51   #347
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus geen vrome, onderworpen seuten
Ik denk dat dat vrij irrelevant is. Of iemand nu vroom is of wulps.
Verder denk ik dat het ook irrelevant is of iemand 'onderworpen' is of 'dominant'.
Als hij zijn werk maar doet.

Citaat:
met kennis van de islam.
Dat gaat je idd neit echt ver krijgen op de arbeidsmarkt. (Mss leerkracht islam.)
Maar daarover gaat het hier niet. Het gaat om kinderen die in de een islamitische context - whatever that may be - dezelfde leerstof gaan krijgen als kinderen in het traditionele onderwijs om op het einde van het jaar voor de middenjury hun examens af te leggen.

Thuisonderwijs dus. Alleen dan niet thuis.
Oud 28 augustus 2007, 17:51   #348
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat het hier relevant is ?
Ik ga er van uit dat je nu al aan't kijken bent naar toekomstige debatten over mensen die geen kansen krijgen op de arbeidsmarkt volgens de ene door discriminatie, volgens de andere door capaciteiten.
Oud 28 augustus 2007, 18:02   #349
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werkgevers willen flexibele en mondige mensen (<->onderdanig), pro-actieve en creatieve mensen (<-> vroom), kortom geen afgestompte seuten die elk woord en daad afwegen aan hun beperkte en geestelijk beperkende islamitisch denkkader.

(Tenzij ze werknemers zoeken om de pampers in ouderenhomes te vervangen. Maar dan is het het gender-apartheidsdenken van die vrome, onderdanige, islamitische seuten weer een probleem.)
Beste Online,

ik geef nu toch wel al een paar jaar les (Germaanse Talen, meestal Nederlands) aan een Franstalige school in Jette. De grootste groep leerlingen bij ons zijn moslims en moslima's.

Ik kan je verzekeren dat er toch wel een aantal briljante studenten en studentes tussen zitten, en dat het hen noch aan flexibiliteit, noch aan mondigheid, noch aan pro-activiteit, noch aan creativiteit ontbreekt.

Iets wat ik van u niet direct zou durven beweren.

Afgelopen zaterdag had ik trouwens een ex-leerlinge aan de telefoon.

Profiel: moslima, afkomstig uit Bosnië, draagt geen hoofddoek,
op 12-jarige leeftijd hier in België aangekomen, deel van de familie verloren (vermoord), ondertussen zo goed als perfect Franstalig. Zeer goede resultaten op school. Creatief, sensibel, intelligent, genereus, ...

Gedurende zo'n 25 minuten vertelde ze me in nagenoeg foutloos Nederlands (!), zij het nog een beetje aarzelend en met 'een accentje', over haar inschrijving in het eerste jaar Geneeskunde aan de ULB, over de avondlessen Nederlands, Engels en Duits die ze er hopelijk zal kunnen bijnemen, over haar vakantie in Bosnië, ...

En zij is niet de enige 'allahtone' die aan een succesvolle studie-carrière begonnen is, hier in Brussel, of in Limburg, Leuven, Antwerpen, Kortrijk, Luik, Namen, ...

En binnen een paar jaar studeert er hier bij ons nog een generatie af. Ik heb ze mee mogen helpen vormen en aanmoedigen. En daar zitten nog van die pareltjes tussen!

Parels voor de zwijnen ?

Weet je, ik heb vaak medelijden met je. Zovéél angst, zovéél kortzichtigheid, zovéél venijn, zó verkrampt, dat moet toch pijn doen, denk ik dan.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 18:15   #350
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Beste Online,

ik geef nu toch wel al een paar jaar les (Germaanse Talen, meestal Nederlands) aan een Franstalige school in Jette. De grootste groep leerlingen bij ons zijn moslims en moslima's.

Ik kan je verzekeren dat er toch wel een aantal briljante studenten en studentes tussen zitten, en dat het hen noch aan flexibiliteit, noch aan mondigheid, noch aan pro-activiteit, noch aan creativiteit ontbreekt.

Iets wat ik van u niet direct zou durven beweren.

Afgelopen zaterdag had ik trouwens een ex-leerlinge aan de telefoon.

op 12-jarige leeftijd hier in België aangekomen, deel van de familie verloren (vermoord), ondertussen zo goed als perfect Franstalig. Zeer goede resultaten op school. Creatief, sensibel, intelligent, genereus, ...

Gedurende zo'n 25 minuten vertelde ze me in nagenoeg foutloos Nederlands (!), zij het nog een beetje aarzelend en met 'een accentje', over haar inschrijving in het eerste jaar Geneeskunde aan de ULB, over de avondlessen Nederlands, Engels en Duits die ze er hopelijk zal kunnen bijnemen, over haar vakantie in Bosnië, ...

En zij is niet de enige 'allahtone' die aan een succesvolle studie-carrière begonnen is, hier in Brussel, of in Limburg, Leuven, Antwerpen, Kortrijk, Luik, Namen, ...

En binnen een paar jaar studeert er hier bij ons nog een generatie af. Ik heb ze mee mogen helpen vormen en aanmoedigen. En daar zitten nog van die pareltjes tussen!

Parels voor de zwijnen ?

Weet je, ik heb vaak medelijden met je. Zovéél angst, zovéél kortzichtigheid, zovéél venijn, zó verkrampt, dat moet toch pijn doen, denk ik dan.

Totaal off topic djimi.
In deze draad gaat het over de gehersenspoelde, wereldvreemde 'onderworpen' seuten die de islamschool (beter : haatkazerne) in Molenbeek ongetwijfeld zal afleveren.
In deze draad gaat het niet over het kwaliteitsonderwijs dat onze katholieke, staats- en andere scholen bieden.

Het is bemoedigend te zien dat na drie generaties aanwezigheid, er eigenlijk heel stilletjes schot komt in de zaak. Maar één zwaluw maakt de lente niet.

Wat je laatste opmerking betreft, kan ik precies hetzelfde over jou zeggen. Ik heb medelijden met je. Zovéél angst, zovéél kortzichtigheid, zovéél venijn, zó'n verkramping tegenover de medeburger die nuchter de realiteit aanschouwt, de oprukkende islamisering aankaart en het failliet van het multiculturele heilsfabeltje vaststelt, dat moet toch pijn doen, denk ik dan.

Laatst gewijzigd door Online : 28 augustus 2007 om 18:15.
Oud 28 augustus 2007, 18:20   #351
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Een évoluée dus. Alle moslima's die maatschappelijk geslaagd zijn, zijn évolées en dragen geen hoofddoek.
Veelzeggend is dat.
Oud 28 augustus 2007, 18:34   #352
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal off topic djimi.
In deze draad gaat het over de gehersenspoelde, wereldvreemde 'onderworpen' seuten die de islamschool (beter : haatkazerne) in Molenbeek ongetwijfeld zal afleveren.
In deze draad gaat het niet over het kwaliteitsonderwijs dat onze katholieke, staats- en andere scholen bieden.

Het is bemoedigend te zien dat na drie generaties aanwezigheid, er eigenlijk heel stilletjes schot komt in de zaak. Maar één zwaluw maakt de lente niet.

Wat je laatste opmerking betreft, kan ik precies hetzelfde over jou zeggen. Ik heb medelijden met je. Zovéél angst, zovéél kortzichtigheid, zovéél venijn, zó'n verkramping tegenover de medeburger die nuchter de realiteit aanschouwt, de oprukkende islamisering aankaart en het failliet van het multiculturele heilsfabeltje vaststelt, dat moet toch pijn doen, denk ik dan.
Oh, maar ik ben helemaal niet bang om jou te ontmoeten en een hele namiddag jouw gids te zijn doorheen Brussel (zodat je de oprukkende islamisering nog eens van dichtbij kunt bekijken ), en je in contact te brengen met mensen die je over dat 'failliet' wel een en ander kunnen vertellen, en misschien kunnen we ooit nog wel eens een bezoekje brengen aan die 'haatkazerne' zodat je je met eigen ogen van je gelijk kunt gaan overtuigen.

Wees gerust, je mag je broer, je vriend of je bodyguard meebrengen, ik kom wel alleen, en zonder de minste kwade bedoelingen (op een felle discussie na, misschien, maar dat kan altijd bij een pint (voor jullie) en een koffie (voor mij)).

Eén zwaluw maakt inderdaad de lente niet. Maar het is altijd beter één vogel in de hand te hebben, dan tien in de lucht, toch?

En het gaat niet over één zwaluw, hoor.

Ik ga al een tijdlang bij mijn vrouwelijke huisarts van Marokkaanse afkomst, en ik heb (behalve over haar kennis van het Nederlands, hé, hé) nog geen klachten! En dat is er ene van een generatie of twee eerder.

Er zijn ex-studentes van mij op weg om advocate of journaliste te worden, er zijn er die een eigen winkel beginnen, er zijn er die lerares of onderwijzeres willen worden, er gaat er eentje in de V.S. film studeren, ...

Laatst gewijzigd door djimi : 28 augustus 2007 om 18:35.
Oud 28 augustus 2007, 18:39   #353
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een évoluée dus. Alle moslima's die maatschappelijk geslaagd zijn, zijn évolées en dragen geen hoofddoek.
Veelzeggend is dat.
Als het runnen van een eigen winkel als 'maatschappelijk geslaagd' kan worden beschouwd, dan kan ik u zelfs gehoofddoekte évoluées laten zien
Oud 28 augustus 2007, 18:40   #354
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En nu zien hoeveel ingepakte moslima's-met-een-mankement-aan-hun-hersens (volgens Mohammed) daar ook in zullen slagen.
(och ja, die zullen dan weer gediscrimineerd worden zeker?)
Yep, en het wordt de schuld van de Belg dat deze ingepakte moslima's geen job gaan kunnen krijgen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 18:41   #355
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, maar ik ben helemaal niet bang om jou te ontmoeten en een hele namiddag jouw gids te zijn doorheen Brussel (zodat je de oprukkende islamisering nog eens van dichtbij kunt bekijken ), en je in contact te brengen met mensen die je over dat 'failliet' wel een en ander kunnen vertellen, en misschien kunnen we ooit nog wel eens een bezoekje brengen aan die 'haatkazerne' zodat je je met eigen ogen van je gelijk kunt gaan overtuigen.
Ik denk eerder dat ik jouw gids zal spelen. Kwestie van de andere zijde ook eens te zien, de zijde die in de regulliere media niet aan bod komt.

Citaat:
Wees gerust, je mag je broer, je vriend of je bodyguard meebrengen, ik kom wel alleen, en zonder de minste kwade bedoelingen (op een felle discussie na, misschien, maar dat kan altijd bij een pint (voor jullie) en een koffie (voor mij)).

Eén zwaluw maakt inderdaad de lente niet. Maar het is altijd beter één vogel in de hand te hebben, dan tien in de lucht, toch?

Ik ga al een tijdlang bij mijn vrouwelijke huisarts van Marokkaanse afkomst, en ik heb (behalve over haar kennis van het Nederlands, hé, hé) nog geen klachten! En dat is er ene van een generatie of twee eerder.

Er zijn ex-studentes van mij op weg om advocate of journaliste te worden, er zijn er die een eigen winkel beginnen, er zijn er die lerares of onderwijzeres willen worden, er gaat er eentje in de V.S. film studeren, ...
7 zwaluwen maken ook geen lente.
Ik heb er gekend zo'n parels. Heel beloftevol tot de ouders vinden dat de houdbaarheidsdatum van deze maagdelijke parels nadert en het tijd wordt om een schoonzoon in te voeren om de teugels weer wat aan te spannen.
Oud 28 augustus 2007, 18:42   #356
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
zo'n moslimschoom moesten ze verbieden , zoals alle katholieken scholen.
geloof en school moeten gescheiden blijven , zodat ze niet gehersenspoelt worden door doctrinne's en dogma's.
Dank u.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 18:43   #357
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Doen. En laat ons achteraf beide weten hoe het afliep;
Oud 28 augustus 2007, 18:46   #358
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Opgepast Djimi, want dit verhaal past niet in het plaatje van "Brussel geïnfesteerd door hordes boerka-dragende terroristen". Je maakt nu veel kans om voor een leugenaar te worden uitgescholden door de mensen wiens wereldbeeld je hier op zijn kop zet.
Oud 28 augustus 2007, 18:52   #359
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Ik denk eerder dat ik jouw gids zal spelen. Kwestie van de andere zijde ook eens te zien, de zijde die in de regulliere media niet aan bod komt.

2) 7 zwaluwen maken ook geen lente.
Ik heb er gekend zo'n parels. Heel beloftevol tot de ouders vinden dat de houdbaarheidsdatum van deze maagdelijke parels nadert en het tijd wordt om een schoonzoon in te voeren om de teugels weer wat aan te spannen.
1) Hier in Brussel ?

Goed hoor, wanneer ?

2) Maar laat d�*�*r die meisjes toch niet voor opdraaien !

Ik zal niet ontkennen dat een nefast uitdraaiende ouderlijke autoriteit niet vaak genoeg kan worden gecontesteerd.

En ik zou het niet zo'n slecht idee vinden zo'n ingevoerde schoonzoon zijn teugels eveneens aan te spannen.

Al heb ik wel de indruk dat die vrouwen zich niet zomaar laten doen, en dat kan ik alleen maar toejuichen.
Oud 28 augustus 2007, 18:52   #360
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Online,

...
Goed voor u dat u in toch niet zo gemakkelijke omstandigheden zo'n belangrijke taak op je genomen hebt. Een stuk idealisme zal je zeker niet vreemd.

Hoe interessant en bemoedigend individuele success stories ook mogen zijn, ik ben enkel geïnteresseerd in globale statistieken.

In het VK heeft men bij de census van 2001 metingen gedaan naar verschillende maatschappelijke aspecten op basis van godsdienst. Daaruit blijkt onder meer het immense verschil in status van de moslims en de hindoes, ook al hebben zij voor het overige dezelfde achtergrond.

Zijn er u cijfers bekend voor België?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be