![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ontopic: nooit van m'n leven op zo'n ***partij stemmen. Het is zo'n partij die op ELK vlak progressief wil lijken, en er inhoudelijk geen fuck om geeft. Het is een partij die realisme aan de kant schuift, en wereldvreemde contradicties probleemloos als valabel programma naar voor brengt. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 31 augustus 2007 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Ja. Maar ik denk dat het nu belangrijker is eerst aan het milieu te gaan de denken dan aan de sociale-gelijkheid-en-vrijheids-strijd.
![]() |
#23 |
|
![]() Ik stem Groen! omdat ik wil dat alle belgische voetbalvelden kunstgras moeten krijgen! Die levende grassprietjes zo pijn doen met die voetbaltappen, een schande!!!!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() U mag alles zeggen over Groen! van mij wat u wilt, maar die is gewoon niet waar. Ik kan dat zeggen omdat ik de Groene partij namelijk VEEL beter ken als u. Ik ken heel veel aanhangers er van en leden van de partij zelf. Die geven er allemaal iets om, ze zijn zo anti-populistisch als het maar kan zijn. Zij zijn zeer emotioneel betrokken. Ik ook. Armoede en milieu zijn onze speerpunten en die speerpunten liggen zeer diep in ons hart hoor...
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Och joeng trekt naar de kongo. Groen! heeft het nog nooit gehad over grassprietmishandeling.
![]() |
#26 |
|
![]() Ik ben tenminste een echte GROENE, leugenaar, een groene beweren te zijn en zo vals zijn tegenover de grassprieten!!!!!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je denkt dat iedereen een spaarlamp cadeau geven iets gaat oplossen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn de gewone mensen die uitijndelijk aan hun leiding zullen moeten duidelijk maken dat ze daar niet voor gestemd hebben. En daar is de Groen! bazis, zo lijkt het mij niet toe in staat. Haar kleine omvang hier buitengelaten bestaat ze voornamelijk uit midde standers die het allemaal wel goed bedoelen maar geen enkel besef hebben van de sociale strijd. Eerlijk gezegd zou ik denken dat de CD&V met zijn ACV input nog meer in staat is om die maatregelen te nemen dan Groen! Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 1 september 2007 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() da's alleszins niet gezond.
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allemaal schone blabla, maar de vraag is simpel:
hoe gaat groen! de multinationals dwingen de 'ecologische' economie te volgen? Het komt hierop neer, heel simpel: vrije markt of collectivisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() en hoe gaan jullie partijen dat doen?
ik dacht dat het verwijt was dat Groen! zomaar de markteconomie volgde en geen alternatief aanbracht, nu kom je af met "we hebben geen stappenplan om alles te veranderen" wat stellen jullie voor?
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Het jammere van het merendeel van de bevolking is dat ze Groen! altijd aanzien als de schuldige. Als er iets misloopt in Vlaanderen is dat Groen! zijn schuld. Gebeurt het in Wallonië is het de PS hun fout. Hoe ouderwets en conservatief sommige mensen toch wel niet kunnen denken.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is het hem net, groen blijft zomaar de vrije markteconomie volgen, want aan de fundamenten van dat systeem wordt niet geraakt. Tenzij ik me vergis en groen! de hernationalisering van openbare sectoren bepleit eb de EU grondwet dan toch afwijst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 september 2007 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan voor de "beste" partij stemmen of voor "de minst slechte". Bij de laatste verkeizingen waren de meeste groen-kandidaten bovendien "een onbeschreven blad" - dus dacht ik "vooruit met de geit, als het maar niet die van Leterme is. (Dus toch ?)
Over het algemeen binnen en buiten Europa gaat het groene gedachtegoed vooruit (vlaanderen loopt -weer eens- achter) Normaal gesproken kan ik op SAT bijenkomsten de "verduloj" best pruimen. We moeten vooral bedenken dat in deze lage landen, die over het algemeen naar conservatisme zwemen een alliantie van progressieven ook de "groenen" moeten bevatten - ze zijn dikwijls voluntaristischer en internationalistischer ingesteld dan de diverse vuurrrode groepuscules
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De groene themas zoals de klimaatswijziging waren en zijn overigens geen issue in het politiek debat, ook niet bij de publieke opinie. Weet je waarom? Omdat degenen die zich opwerpen als de 'verdedigers' van het milieu doorgaans dezelfden zijn als diegenen die zoals ambiorix al aanhaalde om ter progressiefst zijn maar vanuit hun ivoren toren van het kosmopolitische laten-we-handjes-houden intellectualisme totaal geen enkele band meer hebben met wat er leeft in de brede lagen van de bevolking (zelfde kritiek ook aan de sociaal-democraten overigens).
De werkloosheid, d�*�*r wordt je op afgerekend. Het generatiepact, d�*�*r wordt je op afgerekend. Gettovorming en toenemende problemen met allochtonen, d�*�*r wordt je op afgerekend. Armoede, d�*�*r wordt je op afgerekend (en dat is nog iets anders dan de 'kansarmoede' waar tegenwoordig over gezeverd wordt). Wat staan dwepen met Al Gore doet mensen niet van gedacht veranderen in het stemhokje. |
![]() |
![]() |