![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() even serieus: om uw spagetti niet te doen plakken, een beetje zout en olie in het kookwater doen, vooraleer het op te warmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard.
Daarna: saus in de kookpot; weer op het vuur en dan de spaghetti erbij en goed doorroeren. Resultaat: spaghetti weer lekker warm, én zonder kleven.
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Hinderdaad. In veel Italiaanse restaurants wordt die spaghetti overigens nog eens snel gesauteerd in de pan met de saus er bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een pot spaghettisaus van Manna opendraaien en nuken. Eenvoudig en lekker.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plakkende spaghetti heb ik nochtans liever dan "gewone" spaghetti
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik was toevallig spaghetti aan het eten zonder saus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() op dit uur?
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() honger he !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() Vroeger int school, mochten wij nooit verse producten gebruiken voor de spaghettisaus.
De saus werd dan ook gemaakt van alle verse afval. Hiermee bedoel ik: hetgeen je niet meer kon gebruiken van kip of vlees in andere gerechten. Hetzelfde met de groenten. Je doet erbij om op smaak te brengen, wat je zelf wilt natuurlijk, kwestie van look, ajuin, wortelen, tomaat ed... Wat de deegwaren betreft, deden we idd ook olijfolie in het water en regelmatig omroeren, om het kleven tegen te gaan. Ipv zout, gebruik je bicard of beter bekend als maagzout, wat het kookproces versneld en halveerd. In het water eveneens een bouillonblokje of twee, kippebouiloon of groentenbouillon ipv zout. Ikzelf heb de spaghetti liever iets vochtiger en smeuiger dan zo nen droge boel, maar toch ietwat al-denté (net klaar en niet te slap) Saus afzonderlijk erbij of erop, naar eigen goesting, afgewerkt met eventueel peterselie of wat losse look of een stukje tomaat a vive (zonder pel) met een takje peterselie/koreander/basilicum (kan je vers verkrijgen in de meeste warenhuizen) De verse kruiden NOOIT hakken met een robot of iets dergelijks maar fijnhakken met je chef- of demichefmes (anders maal je de kruiden totaal kapot). Als je champignons toevoegd in je saus, deze reinigen met een fijn borsteltje, nooit je champignons afspoelen of reinigen met water. Champignons nemen water op, en uw saus wordt ene waterzooi ipv gebonden saus. Uw lookteentje doormidden snijden en het lijnzaad (worteltje dat doorheen de lookteen loopt) verwijderen. Hierdoor krijg je veel minder nasmaak van de look. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() open de pot spaghettisaus, doe ze in een pan, warm op en roer, meng met gekookte spaghetti, eet
verder ben ik nog niet geraakt gelukkig is mijn ma al verder geraakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn spaghettisaus is nog niet helemaal ontdooid.
![]()
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]() Je moet je overschotjes spaghetti de dag nadien maar eens op een boterham leggen en deze in het croque monsieur machien leggen. Mjummie!!!!
Laatst gewijzigd door Spliff : 2 september 2007 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog nooit van gehoord
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |