Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2007, 19:53   #301
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Tuurlijk niet!

Tegen andere tieners hier op het forum wel (kuch linkse kuch vogel kuch) maar jij niet!
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 20:11   #302
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Het is voor hetero's helemaal niet moeilijk zich in de denkwereld van homo's in te leven. Gewoon het geslacht van de partner er anders bijdenken en klaar! Als we die oefening doen, zouden er dus honderden avatars op dit forum moeten te zien zijn van kussende of knuffelende heterokoppels. Er zijn er een paar, maar in verhouding tot het aantal posts is dat aantal verwaarloosbaar. Het valt dus op dat homo's hun geaardheid- of als u dat liever hebt: hun liefdesbeleving - veel gretiger en explicieter tonen, bijvoorbeeld in avatars, dan hetero's. Mijn simpele vraag luidde: van waar komt dit opvallende verschil? Voor hetero's is de beleving van de liefde slechts één van de vele aspecten van hun leven, getuige de avatarkeuzes op dit forum. Bij homo-posters verwijst een onevenredig groot deel van de avatars naar dat éne specifieke aspect van hun wezen. Dat is intrigerend en dus blijft de vraag: waarom is dat zo? En kom nu niet af met de bewering dat homo's hun liefde intenser zouden beleven dan hetero's, want dat raakt kant noch wal. Tot slot: ik weet dat veel homo's zich niet aangesproken voelen door mijn vraag, omdat ze zelf niet zo expliciet met hun homo-zijn uitpakken. Onder andere de homo's in mijn vrienden- en familiekring. Maar nét op dit forum zijn er nogal wat homo's die fervent hun homoseksualiteit in de verf zetten, o.a. door als symbool voor hun profiel kussende mannen te kiezen. Net daarom is de vraag op dit forum op zijn plaats en had ik gehoopt van dié homo's een zinvol antwoord te krijgen. Wat totnogtoe niet is gelukt.
Ik heb nu twee eerlijke pogingen ondernomen om je uit te leggen waarom je vraag niet beantwoord kan worden, namelijk omdat ze uitgaat van een premisse waarin de meerderheid van de homogemeenschap zich niet herkent. Ik weet niet wat je nog meer verlangt als antwoord, maar je wil dit blijkbaar niet aanvaarden. Dat toont eens te meer aan dat je vast zit in een cirkeltje waarbij je wilt aantonen wat je eigenlijk al als gegeven naar voren schuift, namelijk dat volgens jou homo's graag hun seksualiteit afficheren.

Aangezien je nu zelf onderhand wel ergens moet inzien dat het je aan concrete feiten ontbreekt om je veralgemenende veronderstelling te stofferen, concentreer je je argumentatie nu exclusief op de avatars op dit forum, wat zonder meer een zwaktebod is. Ik begrijp trouwens niet goed wat je wil aantonen met die avatar-argumentatie. "Omdat hetero's ervoor kiezen om geen kussende heterokoppels als avatar te gebruiken mag men ervan uitgaan dat homo's die wél homokoppels als avatar gebruiken bezig zijn met hun seksualiteit te etaleren." : Is dat de redenering? Dan mag ik er dus bijvoorbeeld ook van uitgaan dat vlaamsgezinden over het algemeen bezeten zijn door het het te pas en te onpas afficheren van hun nationaliteitszin, omdat de niet-vlaamsgezinden op dit forum beduidend minder Belgische vlaggetjes in hun avatar verwerken dan de vlaamsgezinden Vlaamse leeuwevlaggetjes? Ik hoop dat dit voorbeeld volstaat om aan te tonen dat er iets niet klopt met dat argument.

En trouwens, hoe denk jij eigenlijk te weten wie de homo's op dit forum zijn? Heb je soms een lijstje van de staatsveiligheid gekregen? Er zijn natuurlijk diegenen waarvan het geweten is, zoals ik, maar hoevelen zijn er op dit forum van wie je het niet weet? En welke avatar hebben die denk je?
Oud 3 september 2007, 20:18   #303
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Nee ik lach gewoon maar wat met je avatar en nee ik zit in het vijde!
In welke school zit jij eigenlijk? Jij zit toch in Leuven nietwaar?
Oud 3 september 2007, 20:19   #304
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
In welke school zit jij eigenlijk? Jij zit toch in Leuven nietwaar?
Kzitten ek en Bruhhe.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 3 september 2007 om 20:19.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 20:37   #305
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

En dat vind jij hetzelfde als spreken "als woordvoerder voor de homo's"?
Vreemd, als een VB'er hier iets zegt, wordt dat hier gezien als een gezamelijk standpunt van alle VB'ers.
Als jij iets zegt, is dat opeens het standpunt van een individu ?
Goed om weten.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 20:55   #306
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vreemd, als een VB'er hier iets zegt, wordt dat hier gezien als een gezamelijk standpunt van alle VB'ers.
Als jij iets zegt, is dat opeens het standpunt van een individu ?
Goed om weten.
Onthoud het nu ook voor de toekomst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 23:04   #307
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik heb nu twee eerlijke pogingen ondernomen om je uit te leggen waarom je vraag niet beantwoord kan worden, namelijk omdat ze uitgaat van een premisse waarin de meerderheid van de homogemeenschap zich niet herkent. Ik weet niet wat je nog meer verlangt als antwoord, maar je wil dit blijkbaar niet aanvaarden. Dat toont eens te meer aan dat je vast zit in een cirkeltje waarbij je wilt aantonen wat je eigenlijk al als gegeven naar voren schuift, namelijk dat volgens jou homo's graag hun seksualiteit afficheren.

Aangezien je nu zelf onderhand wel ergens moet inzien dat het je aan concrete feiten ontbreekt om je veralgemenende veronderstelling te stofferen, concentreer je je argumentatie nu exclusief op de avatars op dit forum, wat zonder meer een zwaktebod is. Ik begrijp trouwens niet goed wat je wil aantonen met die avatar-argumentatie. "Omdat hetero's ervoor kiezen om geen kussende heterokoppels als avatar te gebruiken mag men ervan uitgaan dat homo's die wél homokoppels als avatar gebruiken bezig zijn met hun seksualiteit te etaleren." : Is dat de redenering? Dan mag ik er dus bijvoorbeeld ook van uitgaan dat vlaamsgezinden over het algemeen bezeten zijn door het het te pas en te onpas afficheren van hun nationaliteitszin, omdat de niet-vlaamsgezinden op dit forum beduidend minder Belgische vlaggetjes in hun avatar verwerken dan de vlaamsgezinden Vlaamse leeuwevlaggetjes? Ik hoop dat dit voorbeeld volstaat om aan te tonen dat er iets niet klopt met dat argument.

En trouwens, hoe denk jij eigenlijk te weten wie de homo's op dit forum zijn? Heb je soms een lijstje van de staatsveiligheid gekregen? Er zijn natuurlijk diegenen waarvan het geweten is, zoals ik, maar hoevelen zijn er op dit forum van wie je het niet weet? En welke avatar hebben die denk je?
Bedankt. U heeft mij een perfect voorbeeld bezorgd om de legitimiteit van mijn vraag te ondersteunen. Als Vlaamsgezinden op dit forum een Vlaamse Leeuw in hun avatar verwerken - en dat zijn er nogal wat -, dan doen ze dat vanzelfsprekend om aan te geven ze rabiaat en overtuigd Vlaamsgezind zijn. Ze willen met dat statement iets bereiken, in hun geval meestal een onafhankelijk Vlaanderen. Zo'n krachtig symbool gebruiken in een avatar heeft dus een duidelijk doel. Ik herhaal dus nogmaals mijn vraag in de hoop dat u ze nu eindelijk, aan de hand van uw eigen voorbeeld, begrijpt: wélk is dan het doel van de homo's op dit forum die in hun avatar zo expliciet met hun homoseksualiteit te koop lopen, naar analogie met de Vlaamsgezinden en hun Leeuw?

Laatst gewijzigd door Jukes : 3 september 2007 om 23:05.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 00:39   #308
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen homo's of lesbiennes. Integendeel, mijn vrienden- en familiekringen tellen er verschillende. Maar wat iemand mij op dit gezellige forum toch eens moet duidelijk maken, is waarom er de laatste tijd almaar meer homo's en lesbo's opduiken - zeker op fora - die hun afwijkende geaardheid zeer opvallend, soms zelfs provocatief, willen etaleren. Vanwaar dit krampachtige 'look at me, I'm different'-gedrag? Mij lijkt het vooral een prima manier om weinig breeddenkende luitjes op stang te jagen. Of is het daar om te doen, misschien?
Omdat veel homo's bijna constant op zoek zijn naar een bevestiging voor hun erkenning in de maatschappij. Deze blijven in dit (krampachtig) patroon hervallen omdat ze zich in de eerste plaats zelf "anders" voelen in de maatschappij en in pogingen om dat gevoel te verdringen zoeken ze herhaaldelijk bevestiging van erkenning. "In de kijker lopen" is daar een vb van, zien hoe anderen erop reageren, zijn de reacties positief voelen ze hun (tijdelijk) beter.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 06:18   #309
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt. U heeft mij een perfect voorbeeld bezorgd om de legitimiteit van mijn vraag te ondersteunen. Als Vlaamsgezinden op dit forum een Vlaamse Leeuw in hun avatar verwerken - en dat zijn er nogal wat -, dan doen ze dat vanzelfsprekend om aan te geven ze rabiaat en overtuigd Vlaamsgezind zijn. Ze willen met dat statement iets bereiken, in hun geval meestal een onafhankelijk Vlaanderen. Zo'n krachtig symbool gebruiken in een avatar heeft dus een duidelijk doel. Ik herhaal dus nogmaals mijn vraag in de hoop dat u ze nu eindelijk, aan de hand van uw eigen voorbeeld, begrijpt: wélk is dan het doel van de homo's op dit forum die in hun avatar zo expliciet met hun homoseksualiteit te koop lopen, naar analogie met de Vlaamsgezinden en hun Leeuw?
Niet opgeven! Blijven gaan!

Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 september 2007, 06:19   #310
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Omdat veel homo's bijna constant op zoek zijn naar een bevestiging voor hun erkenning in de maatschappij. Deze blijven in dit (krampachtig) patroon hervallen omdat ze zich in de eerste plaats zelf "anders" voelen in de maatschappij en in pogingen om dat gevoel te verdringen zoeken ze herhaaldelijk bevestiging van erkenning. "In de kijker lopen" is daar een vb van, zien hoe anderen erop reageren, zijn de reacties positief voelen ze hun (tijdelijk) beter.
Hier! Mijnheer de huis-tuin-en-keuken-psycholoog zal ook eens een duit in het zakje komen doen...

Citaat:
Oud 4 september 2007, 06:25   #311
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier! Mijnheer de huis-tuin-en-keuken-psycholoog zal ook eens een duit in het zakje komen doen...
Een flinke duit hé Raf!

Spijkers met grote koppen van Figy

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 06:27   #312
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je zou ook gewoon kunnen antwoorden in plaats van te ontkennen dat je uw seksuele voorkeur etaleert met je avatar.

Paulus.
Oud 4 september 2007, 06:41   #313
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een flinke duit hé Raf!

Spijkers met grote koppen van Figy

Paulus.
Neen.

Citaat:
Oud 4 september 2007, 06:41   #314
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou ook gewoon kunnen antwoorden in plaats van te ontkennen dat je uw seksuele voorkeur etaleert met je avatar.

Paulus.
Het antwoord werd al verschillende keren gegeven door Doki. Ik sluit me daar volledig bij aan.

Citaat:
Oud 4 september 2007, 06:44   #315
born2bewild
Banneling

Standaard

Doki geeft wel waar voor zijn geld vind ik.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 september 2007 om 06:45.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 06:58   #316
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het antwoord werd al verschillende keren gegeven door Doki. Ik sluit me daar volledig bij aan.

Doki zegt alleen maar dat de vraag niet relevant is omdat de meeerderheid van de homoseksuelen, juist niet met hun geaardheid te koop lopen. Dat is niet antwoorden, maar dat is een uitleg, om geen antwoord te moeten geven.

Mij moet je niet wijsmaken dat de meerderheid van de homoseksuelen op dit forum, hun geaardheid verborgen houden als zijnde niet relevant.

Het is precies omdat het omgekeerde gebeurd, en dat ook hard opvalt, dat de vraag gesteld wordt en dat de thread is ontstaan. Er is hier bijvoorbeeld niemand die het in zijn hoofd haalt om een thread op te starten met de vraag, waarom heteroseksuelen persé hun geaardheid willen laten zien. En weet je waarom niet? Omdat dit, in tegenstelling tot wat de homoseksuelen doen, zo niet is.

Als er dus iets niet relevant is, dan is het wel het antwoord dat de homoseksuelen hier tot nog toe geformuleerd hebben. Ze verkeren blijkbaar nog in de ontkenningsfase van wat iedereen klaar en duidelijk kan vaststellen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 september 2007 om 07:14.
Oud 4 september 2007, 07:05   #317
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Homo's willen gewoon opvallen om het soort kutvolk dat hun complexen gaf, terug te pesten. Niks mis mee.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 07:47   #318
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Gaan beweren dat sommige forumhangers niet willen provoceren met hun avatar, is natuurlijk hetzelfde zeggen als 'links=progressief'...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:44   #319
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Doki zegt alleen maar dat de vraag niet relevant is omdat de meeerderheid van de homoseksuelen, juist niet met hun geaardheid te koop lopen. Dat is niet antwoorden, maar dat is een uitleg, om geen antwoord te moeten geven.

Mij moet je niet wijsmaken dat de meerderheid van de homoseksuelen op dit forum, hun geaardheid verborgen houden als zijnde niet relevant.

Het is precies omdat het omgekeerde gebeurd, en dat ook hard opvalt, dat de vraag gesteld wordt en dat de thread is ontstaan. Er is hier bijvoorbeeld niemand die het in zijn hoofd haalt om een thread op te starten met de vraag, waarom heteroseksuelen persé hun geaardheid willen laten zien. En weet je waarom niet? Omdat dit, in tegenstelling tot wat de homoseksuelen doen, zo niet is.

Als er dus iets niet relevant is, dan is het wel het antwoord dat de homoseksuelen hier tot nog toe geformuleerd hebben. Ze verkeren blijkbaar nog in de ontkenningsfase van wat iedereen klaar en duidelijk kan vaststellen.

Paulus.
Het antwoord van 'Doki' is inderdaad het eerste antwoord dat ik, na 16 pagina's, op mijn vraag krijg. Het lijkt me plausibel. Natuurlijk zijn de reacties van de homoseksuelen ook betekenisvol, want in al die reacties valt op hoe ze rond de hete brij draaien in plaats van te antwoorden, soms met de meest vérgezochte (en dus alweer krampachtige) ontkenningen. Ontkenning speelt dus blijkbaar inderdaad een essentiële rol, allicht ook in het zo expliciet uitpakken met hun geaardheid. We geraken nog ergens.
Oud 4 september 2007, 09:54   #320
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:

Tja, maar tot een deftig antwoord kunje toch niet komen, blijkbaar. Je eerste reactie was er al compleet naast en verder ben je gewoon blijven ontwjken of belachelijk maken.
Ik vind dat Jukes gelijk heeft met zijn vraag, maar blijkbaar ben je niet in staat erop te antwoorden. Vind ik triest, want in die "reeks" aan jou gewijd, geef je wel rake en eerlijke antwoorden.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be