![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Wraak?
Waarom ziet u mijn visie als wraak? Dat is mij vreemd, mijn beste, ik wil een rechtvaardige structuur die aan de demografische en economische realiteit beantwoordt. Het is een aanbod. Als jullie te trots zijn om het aan te nemen, en de koloniale situatie willen bestendigen, zijn jullie verantwoordelijk voor het verdwijnen van de koloniale staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() OMG kolinies!
Ja wraak ja, ik ken persoonlijk niemand uit 1830 die zich vandaag de dag beklaagt over de situatie. Als we met die onzin beginnen kunt ze in Limburg hun ook gaan verzetten en terug een prins bisdom stichten. Ik begrijp best dat er problemen zijn maar dat gaat over nu en niet over onzin van meer dan 100 jaar geleden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het enige wat sinds enkele decennia aan het veranderen is, en dat is definitief, is dat een meerderheid van de Vlamingen langzaam, stap voor stap, zijn onderworpen houding aan het afwerpen is. Daarom stropt het Belgische systeem nu, dat werkt immers alleen maar als de Vlamingen inbinden, zwijgen en werken. De meeste Vlamingen willen niet echt de staat beëindigen, zijn helemal niet wraakzuchtig, maar ze willen wel echt een einde aan de Francofone suprematie. En ze zullen dat doorzetten. De keuze is aan jullie. Laatst gewijzigd door Kortaf : 5 september 2007 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zou er dan wezenlijk veranderd zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() De school onderwijst vooral de Belgicistische geschiedschrijving.
Wat is er volgens jou wezenlijk veranderd in de Belgische machtsstructuren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vandaar de blokkage. Maar de onderdrukking zit natuurlijk nog steeds in ons hoofd, hé, en dat zal nog wel een tijdje duren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Staatssecretaris
|
![]() Hoeveel andere Franstaligne zijn er ook voor, inclusief politici?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U wil enkel de veranderingen herkennen die door mensen met kortzichtige visies worden gepredikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Vreemdeling
|
![]() Heeft iemand anders zich ook nog aan de links-belgistische VRT raportage zitten ergeren waarin een of andere scheelkijkende 'deskundige' uitlegde dat een splitsing echt niet kan want dan zou in Brussel alles fout gaan en wat is Vlaanderen zonder Brussel?? (in mijn ogen nog meer dan genoeg) en wie zegt dat Brussel bij Vlaamse onafhankelijkheid daar niet bij hoort?
Je geeft de Walen een zak geld en neemt de staatsschuld over en de Walen geven Brussel wel weg, de PS kan dan immers gewoon tot het einde der tijden de baas blijven spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar op federaal vlak blijft de minderheid de wet dicteren, dat zit zo in de structuren. Daar zal een eind aan komen, la Belgique sera démocratique ou elle ne sera pas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Franstalige, zowat iedereen die ik in mijn vriendenkring heb. Wij zijn niet van de rand en wij denken dus ook niet zoals de media laat blijken. Ik vind het gedrag in de rand ook ongepast en ik sta achter de idee van de splitsing van BHV. De Belg in het algemeen neemt graag de positie van underdog aan, dit heeft zijn voordelen maar ook nadelen. Slachtoffertje spelen helpt niemand vooruit. U kan moeilijk zeggen dat de gewone franstalige burger (niet uit de rand) neer kijkt op de gewone doorsnee vlaming zonder vlaamse leeuw vastgebonden op zijn rug. Integendeel zelfs, de meeste jongere generatie kijken op naar een vlaming en hebben veel respect voor hen. Duidelijk een beeld dat jullie niet (willen) kennen en waar de media zich beter eens op zou richten. Dit hele verhaal is een media spel en vertolkt nauwelijks de burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |