Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2007, 14:07   #161
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Die gaan ook daarover he, die gingen over een staatshervorming en BHV. Zodus...
En wat ik spijtig vind is dat iedereen wel voorstellen doet maar de uitleg ervan zich beperkt tot het woord voorstellen.
dat is absoluut ontkend door de Vlaamse en Franstalige onderhandelaars, het ging hoegenaamd NIET over de splitsing van de sociale zekerheid.
Oud 5 september 2007, 14:07   #162
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat hebben de Franstaligen die in Vlaams-Brabant wonen te maken met de splitsing van de sociale zekerheid?
Gaat het eens aan hun vragen he.
Een onderhandeling gaat over geven en nemen, als Mr Leterme zonder NV-A aan de tafel had gezeten was er nooit een probleem geweest. De walen willen Belgie niet opgeven en Mr. Dewever had al meermaals gezegd dat het eind doel was om een republiek te hebben. Met zo een instelling aan de onderhandelingstafel gaan zitten vraagt natuurlijk om tegenwind en een constructieve oplossing is dan onmogelijk he.
Als vlaanderen zich vastklemt aan de idee van een republiek te stichten gaat er natuurlijk geen medewerking komen. Met als gevolg dat via een revolutie of iets anders de Vlamingen toch gaan winnen aangezien de Walen zich vastklemmen aan die NON. Ik zeg het nog 1 keer hé, ik sta niet achter die ideeen dus ik bekijk dat ook met een ander standpunt.
Voor splitsing BHV- tegen opblazen van belgie. Maar ik vrees dat NV-A daar zelfs niet mee akkoord is.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 14:09   #163
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is absoluut ontkend door de Vlaamse en Franstalige onderhandelaars, het ging hoegenaamd NIET over de splitsing van de sociale zekerheid.
En gij gelooft dat, sorry ik niet. De staatshervorming hield dat in. ALs ze dat ontkennen lullen ze uit hun nek, eender welke partij dit zegt.
Oud 5 september 2007, 14:10   #164
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat het eens aan hun vragen he.
Een onderhandeling gaat over geven en nemen, als Mr Leterme zonder NV-A aan de tafel had gezeten was er nooit een probleem geweest. De walen willen Belgie niet opgeven en Mr. Dewever had al meermaals gezegd dat het eind doel was om een republiek te hebben. Met zo een instelling aan de onderhandelingstafel gaan zitten vraagt natuurlijk om tegenwind en een constructieve oplossing is dan onmogelijk he.
Als vlaanderen zich vastklemt aan de idee van een republiek te stichten gaat er natuurlijk geen medewerking komen. Met als gevolg dat via een revolutie of iets anders de Vlamingen toch gaan winnen aangezien de Walen zich vastklemmen aan die NON. Ik zeg het nog 1 keer hé, ik sta niet achter die ideeen dus ik bekijk dat ook met een ander standpunt.
Voor splitsing BHV- tegen opblazen van belgie. Maar ik vrees dat NV-A daar zelfs niet mee akkoord is.
splitsing van BHV heeft niets te maken met het opblazen van Belgie, waarom zou het??
Dewever is naar de onderhandelingstafel gegaan met het kartelprogramma in zij gedachten, maw niet met een splitsing. Milquet heeft dat nog gezegd.
Oud 5 september 2007, 14:10   #165
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En gij gelooft dat, sorry ik niet. De staatshervorming hield dat in. ALs ze dat ontkennen lullen ze uit hun nek, eender welke partij dit zegt.
Dus de Franstalige onderhandelaars die dit zeggen, liegen? met welke reden dan?
Oud 5 september 2007, 14:11   #166
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Dus de Franstalige onderhandelaars die dit zeggen, liegen? met welke reden dan?
De reden weet ik niet, maar vlamingen die ontkennen dat het op de tafel lag liegen in mijn ogen ook.
Oud 5 september 2007, 14:11   #167
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet waar.

Ga het lijstje van 95 Vlaamse voorstellen na dat half augustus in Le Soir stond, en zeg me welke voorstellen een splitsing van de SZ inhouden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 14:13   #168
santos
Minister

Standaard

Citaat:
splitsing van BHV heeft niets te maken met het opblazen van Belgie, waarom zou het??
Dewever is naar de onderhandelingstafel gegaan met het kartelprogramma in zij gedachten, maw niet met een splitsing. Milquet heeft dat nog gezegd.
Ik heb ook niet gezegd dat BVH iets te maken heeft met de splitsing he.
Sorry Dewever geeft openlijk toe dat het einddoel een volledige splitsing moet zijn en niet een confederaal belgie. Ja maar milquet zegt veel maar doet niets en er is maar weinig vrijgegeven van de echte voorstellen, om maar niet te zeggen NIETS.
Oud 5 september 2007, 14:30   #169
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het is niet waar.

Ga het lijstje van 95 Vlaamse voorstellen na dat half augustus in Le Soir stond, en zeg me welke voorstellen een splitsing van de SZ inhouden.
AH in augustus stond het er dan al niet meer in. Maar heb je die link ook?
Oud 5 september 2007, 14:38   #170
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niet gezegd dat BVH iets te maken heeft met de splitsing he.
Sorry Dewever geeft openlijk toe dat het einddoel een volledige splitsing moet zijn en niet een confederaal belgie. Ja maar milquet zegt veel maar doet niets en er is maar weinig vrijgegeven van de echte voorstellen, om maar niet te zeggen NIETS.
Dewever zijn einddoel is onafhankelijkheid maar hij gelooft niet dat dit voor morgen is en is dus naar de onderhandelingen gegaan met voorstellen om het land zo goed mogelijk te organiseren tot als we onafhankelijkheid krijgen.
N-VA heeft niets meer gevraagd dan de andere partijen. Dus tenzij je VLD van separatisme wilt beschuldigen..

Als er dan een NON komt op die ongelooflijk redelijke vragen van de Vlamingen.. tja. Het enige wat je daarmee kan verkrijgen is dat Dewever ongelijk krijgt als hij zegt dat het nog niet voor morgen is.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 14:42   #171
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Tijdens de onderhandelingen ja, omdat de franstalige nu eenmaal niet te vinden zijn om de SZ te splitsen. En dat vind ik persoonlijk ook een slecht idee.
De grote misbruiken in de SZ worden best bestreden door: eigen beheer & eigen verantwoordelijkheid.
Dus splitsen!

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 september 2007 om 14:42.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 14:49   #172
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Dewever zijn einddoel is onafhankelijkheid maar hij gelooft niet dat dit voor morgen is en is dus naar de onderhandelingen gegaan met voorstellen om het land zo goed mogelijk te organiseren tot als we onafhankelijkheid krijgen.
N-VA heeft niets meer gevraagd dan de andere partijen. Dus tenzij je VLD van separatisme wilt beschuldigen..

Als er dan een NON komt op die ongelooflijk redelijke vragen van de Vlamingen.. tja. Het enige wat je daarmee kan verkrijgen is dat Dewever ongelijk krijgt als hij zegt dat het nog niet voor morgen is.
Niet overdrijven he, als NVA niets meer dan de andere zou vragen dan had niemand erop gestemd.
Oud 5 september 2007, 14:54   #173
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven he, als NVA niets meer dan de andere zou vragen dan had niemand erop gestemd.
aan de onderhandelingstafel vragen ze niets meer, santos.
Oud 5 september 2007, 14:54   #174
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Idd,bijna heel Vlaanderen staat te springen om België te behouden volgens de threadstarter,ik zal maar niet zeggen wat ik hier over vind,of de moderators lappen me weer onterechte strafpunten aan mijn broek ......
Oud 5 september 2007, 15:00   #175
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou u zich opwinden? U gaat volgens u toch winnen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 15:03   #176
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De reden weet ik niet, maar vlamingen die ontkennen dat het op de tafel lag liegen in mijn ogen ook.
Gedurende deze onderhandelingen lag dat niet op tafel, in de hoop dat de Fr dit ten minste zouden aanvaarden.
Anderzijds is het wel de bedoeling van de 'flaminganten' later ook de SZ te splitsen. Dus vandaar de vrees van de Fr: wij willen niets splitsen;

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 september 2007 om 15:04.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 15:06   #177
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Waarom zou u zich opwinden? U gaat volgens u toch winnen.

Voor de eerste keer moet ik u eens gelijk geven Hans
Oud 5 september 2007, 16:18   #178
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wraak?

Waarom ziet u mijn visie als wraak?

Dat is mij vreemd, mijn beste, ik wil een rechtvaardige structuur die aan de demografische en economische realiteit beantwoordt.

Het is een aanbod. Als jullie te trots zijn om het aan te nemen, en de koloniale situatie willen bestendigen, zijn jullie verantwoordelijk voor het verdwijnen van de koloniale staat.
Welk aanbod ? Brussel omringen door een ééntalige Nederlandstalige rand terwijl Brussel grotendeels Franstalig is. Beantwoordt dat volgens u aan een demografische en economische realiteit ? Neen, dat is geen serieus aanbod met dewelke de Franstaligen akkoord kunnen gaan. Dat begrijpt u toch ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 16:33   #179
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Waarom er steeds omheen draaien? Zijn jullie voor of tegen het principe: elke stem is evenveel waard?
Natuurlijk is elke stem evenveel waard, ook de stemmen van de Franstaligen in België. Vooral met dat laatste hebben jullie een serieus probleem. Jullie zien steeds alleen de Vlamingen en niet de Belgen. En zeg nu niet dat ze niet bestaan want dat is de realiteit ontkennen.
Oud 5 september 2007, 16:39   #180
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat zou er dan wezenlijk veranderd zijn?
Alles, zelfs zij die leven zijn niet meer dezelfde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be