![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Prins Filip wordt algemeen niet al te bekwaam geacht om de kroon te dragen. "Hij kan het niet" blijft hem achtervolgen. Hoewel Albert veel minder talentvol zijn rol speelt als zijn broer wijlen koning Boudewijn, kan hij de meubelen alsnog goed redden.
De koning sukkelt echter met zijn gezondheid. Wat zou er gebeuren met het land moest hij komen te overlijden (door ziekte of door een losgeslagen extremist)? Laatst gewijzigd door Montalcino : 5 september 2007 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() hij zou begraven worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filip zal wel koning worden, wat de gevolgen zijn, is iets anders.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat zou verder beploegd worden ![]() me dunkt zou men terug een circus op gang trekken zoals bij Boudewijn, alleen nu zou nog duidelijker worden dat dat een Franstalige bedoening is ... maar vlamingen kennende zou het nét de terughoudendheid kunnen teweeg brengen die 't voortbestaan van België zou redden ... voor een tiental jaar ... Filip zal nadien wel voor de nodige ontoelaatbare controverse zorgen wsl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Moest............
Dan zijn we van die koekendoos uit de middeleeuwen verlost.Want dat stuk ongeluk Filiberke de stoere is niks waard.Een dwaas ventje dat denkt van de wereld te zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop alleen maar dat ze niet zoals met Elvis al zijn films terug gaan geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het "beste geval" word een of andere verre neef de regent totdat Elizabeth I rijp is voor de troon.
![]() |
#9 | |
|
![]() Ik ben daar niet zo ongerust over. Indien hij het inderdaad niet kan, dan wordt de grondwet aangepast en krijgt hij nog enkel een puur ceremoniële functie. Simple as that.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() De vorige koning is gestorven in 1993, het jaar waarin België officeel federaal werd.
Dus eh...
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij worden we dan overgenomen door Gaz de France/Suez.
Eerlijk, ik weet het niet,Filip lijkt mij niet bekwaam of dat het iets uitmaakt dat weet ik niet, ik gok op Astrid als koningin. Laatst gewijzigd door alberto : 5 september 2007 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Er zouden terug stemmen opgaan om den Berre heilig te verklaren...
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe vraagje tussendoor ...
Hoe en door wie zou flippeke beëdigd worden ??? ![]()
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het parlement? Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 september 2007 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Mijn verwachting is dan dat Prins Amedeo koning zal worden. Amedeo is het oudste kleinkind van Albert II en Paola, en eerste kind en zoon van prinses Astrid en Lorenz. Hij werd geboren op 21 februari 1986 en is ruim eenentwintig jaar oud. Zo wordt dan de omstreden opvolging door Filip vermeden. http://mirjamvanginkel.nl/oranje/buit/belgie5.jpg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja ... Maar ik vind het nu niet direkt ...
Moet er geen meerderheid van het parlement een vorm van goedkeuring geven ??? Uit wiki (gemakshalve) : Citaat:
Dan zou dan betekenen dat indien er een meerderheid in het parlement TEGEN een koning is , er geen nieuwe kan komen ... Of zit ik er naast ???
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 5 september 2007 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() (NOG niet alles voorzien he ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Toen den bert bibber koning ging worden, verwachtte iedereen dat hij slechts een overgangskoning zou zijn, en dat zijn zoon het snel zou overnemen. De realiteit is wel totaal anders gebleken, en maar goed ook voor hen... wat zouden ze beschaamd geweest zijn... nee, bert bibber kan maar beter dood zijn als 't zeuneke overpakt, anders sterft die toch binnen de week van nen attack ![]()
![]() |