![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Neen, Frankrijk moet niet worden ontmanteld. Het moet zijn regio's gewoon de oude vrijheden teruggeven die hen door de Franse Revolutie en de Franse Republiek werden ontstolen, zoals ook Spanje zijn fueros kende vóór de verlichte Bourbon-despoten dat land begonnen te centraliseren.
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Burger
|
![]() Hoe Belgie verdelen.
Wij Vlamingen trappen het af. En wat de rest wil moeten ze maar zelf beslissen. En de kans dat Brussel bij Vlaanderen komt is nihil , wat mischien zelf beter is want wil belgie niet vervangen zien door een mini belgie, wat vlaanderen met brussel te samen toch wel is. Ik ben voor een onafhankelijk vlaanderen omdat ik vind dat regeren het Kiss principe moet volgen. Keep it simple en niet wat we nu aan het doen zijn zoveel verschillende niveau's zoveel energie steken in communitaire gezaag en gezever. En voor de untair belgie fans , die ik al hoor zeggen schaf dan alle gemeeschappen en gewesten af, toch ook veel eenvoudiger. Dat is al geprobeerd. Zo zijn we begonnen en dat werkte nog minder dan het nu is. Ik zie geen reden waarom Belgie nog te behouden beide taalgroepen verliezen er tijd en geld aan . Ik vind dat het tijd word dat we elkaar gedag zeggen en vaarwel en het gaat je goed en na een paar jaar ga je zien dat beide groepen het beter gaan doen dan wat belgie nu is. Vlaanderen omdat het zijn eigen boontjes kan doppen en wallonie dat wakker schrikt en eindelijk zijn verantwoordelijkheid neemt. Het enige deel wat gaat verliezen is Brussel. Wat sommige mensen zeggen wel hoe belangrijk Brussel economisch wel is. Wat zeker klopt maar Brussel is belangrijk omdat het de hoofdstad is , neem de ambtenaren weg. Neem de hoofdkantoren van de banken en belgacom en electrabel weg en het is plots heel stil in brussel |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Burger
|
![]() Cool als je die redenering doortrekt dan kunnen de spanjaarden , Nederlanders , Oostenrijkers , Franse ons komen opeisen want ergens in de geschiedenis hebben die hier baas gespeeld.
En de indianen die kunnen al die europeanen ook terug sturen want de geschiedenis maakt hun de eerste eigenaars van het continent amerika. Alle gekheid op eens stokje geschiedenis is het verleden , ik leef in het heden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En wat Brussel betreft : een Europees district onder de knoet van Europa lijkt mij niet zo'n aantrekkelijk idee. Er zijn zeker argumenten voor maar ik zou eerder kiezen voor een meertalig onafhankelijk Brussel in Europa. Dus als onafhankelijke stadstaat. De Brusselse regionalisten van www.Bruxsel.org lijken mij alvast niet zo warm voor dat idee van een Europees district want wie zegt dan dat de Brusselse autonomie dan wel gewaarborgd zal zijn? Maar "dans le fond" vind ik je voorstellen zeer constructief. ![]() ![]()
WWW.DELEEUWENDEHAAN.BE : twee en meertalig discussie en uitwisselingsplatform voor Waalse republikeinen, Vlaamse autonomisten, Franstalige rattachisten en Brusselse en Duitstalige regionalisten van diverse horizonten en gezindten ![]() Laatst gewijzigd door Henry Wilder : 15 september 2007 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Wat een verschrikkelijk Duits. ''Freies'' kan nooit een bijwoord zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Unabhängig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burger
|
![]() Ik had het via Babelfish vertaald. Hoe moet het dan zijn? Frei in Europa?
WWW.DELEEUWENDEHAAN.BE : twee en meertalig discussie en uitwisselingsplatform voor Waalse republikeinen, Vlaamse autonomisten, Franstalige rattachisten en Brusselse en Duitstalige regionalisten van diverse horizonten en gezindten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() Duits is niet zo reflectief als Frans he. Frei in Europa dus zou ik doen ![]()
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die vertaalmachines zou ik overigens nooit vertrouwen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Is er ooit een tijd geweest (in de voorbije duizend jaar!)dat kennis van het Diets bij ambtenaren, handelaars, geestelijken,... een pluspunt was en bijgevolg door sommigen nagestreefd werd?
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Fransen spreken Frans en dat is genoeg om door veel Vlaams-nationalisten veroordeeld te worden. Wie Frans als moedertaal heeft, .. sorry daar moet iets mis mee zijn; en dat kan nooit meer goed komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |