![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus als je een eskimo in afrika neerplant, heeft die totaal géén problemen natuurlijk...
![]()
#143 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel me niet meer verschillend van een Limburger, van een Hollander, een Duitser, een Luksemburger, een Fransman of een Engelsman. Zelfs al heeft ieder van hen een eigen aksent van een kultuur.
Ik kijk niet anders aan tegen de inwoners van een stadje, hier op 15 km gelegen, omdat zij een sossenburgemeester hebben, en wij een tsjeef. Reorganisatie van je overheidsapparaat heeft niks te maken met ruzie stoken of verschillend zijn. Ik vind gewoon dat we beter gediend zullen zijn in Vlaanderen, met een Vlaamse onafhankelijkheid, los van de franstaligen. En tesamen met de Walen lid zijn van de EU enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#146 |
Europees Commissaris
|
![]() DAT is waar, maar allemaal mensen? Hoe melig wil je het maken? Natuurlijk zijn we allemaal mensen. Alleen zitten er wel degelijk cultuurverschillen tussen verschillende groepen, nietwaar?
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het is juist een verrijking om daarmee om te gaan ipv zich als kleine kinderen terug te trekken en in zijn eigen hoekje te kruipen. Mama, hij wil niet spelen met mij, hij is stout en hij spreekt ook een andere taal die ik niet begrijp, ![]() |
|
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() Correctie: Franstaligen
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() NOGmaals : ik spreek vlot 5 talen. DAT is dus zeker niet het probleem! Maar als je de eigenheid van verschillende volkeren wil ontkennen, ontken je ook de eigenheid van personen. Iedereen heeft zijn eigen ik. We zijn geen eenheidsworst!
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we willen zeker samenspelen, net zoals we met iedereen willen samenspelen. 't Meest van al spelen we samen met de buren: deze uit de EU. Niet dat we minder willen spelen met de anderen, maar als je buren bent, komt je mekaar makkelijker tegen. Met de Walen samenspelen, dat willen we op dezelfde manier regelen als samenspelen met de Hollanders, de Duitsers, de Luksemburgers, de Fransen en de Engelsen. Enig probleem is dat de Walen liever basketten en wij liever voetballen. Geen probleem dus. Alleen: niet de hele tijd alleen maar basketten en nooit samen voetballen, en zelfs niet meer aan voetballen komen .... Samen in de EU spelen we dus alle sporten. Alle sporten. (alle kulturele, ekonomische, ..... samenwerkingsverbanden ... in duidelijke afspraken ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 september 2007 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Dus in 1830 wou de Belgische burgerij niet meer met de stoute Nederlanders spelen. Zij hebben dan het nog meer verrijkende Koninkrijk verlaten en hebben zich als kleine kinderen teruggetrokken om in de eigen Belgische hoek te kruipen. Ga je daarmee akkoord of is dat iets anders?
|
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen zou hetzelfde moeten doen! Bye Bye EU
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je een beetje mijn posts volgt, zal je merken dat ik pleit om deze EU op korte termijn vaarwel te zeggen, en binnen de benelux met een ander project te starten dat meer om de burgers geeft dan de super liberale EU nu doet.
De Burgers van Europa willen een europa voor de burgers, niet voor de kapitalisten. Samen met Nederland en luxemburg, en zeker nog enkele kandidaten kunnen we een degelijke eunie oprichten, waarvan de macht beperkt wordt door enkel af te geven naar boven wat we van boven willen laten besturen. Democratie dicht bij de burger. Mét Referenda!
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat: