Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2007, 09:46   #21
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Ahmeddinejad heeft zich onnoemelijk belachelijk gemaakt en is trouwens ook serieus uitgelachen.

Hij heeft bijna alle vragen ontweken, en dikwijls onnozele antwoorden gegeven.

Lees zelf : Ahmadinejad uitgelachen op Columbia University
het 'debat' was dan ook niet geheel neutraal. Als je ziet hoe de moderator hem inleidt...men zou het hier eens moeten proberen: "Meneer Dewinter, u hebt alle kenmerken van een racistische neonazi, waarom bent u zo bang van moslims die zich hier vestigen?"
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:05   #22
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Hij word nog de 2de saddam.
Let op hoeveel mensen hier hem nog steunen...benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Bush word vervangen...deze ahmed..zal iets langer zijn macht willen doorvoeren.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:05   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ahmeddinejad heeft zich onnoemelijk belachelijk gemaakt en is trouwens ook serieus uitgelachen.

Hij heeft bijna alle vragen ontweken, en dikwijls onnozele antwoorden gegeven.
Ik zou graag eens zien of mr. Bush de ballen heeft om te gaan spreken op een universiteit in Teheran.

Uiteraard niet.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:11   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik zou graag eens zien of mr. Bush de ballen heeft om te gaan spreken op een universiteit in Teheran.

Uiteraard niet.
Tuurlijk niet, hij wordt er vermoord.

BTW : kun je echt geen andere verdediging vinden voor jouw grote vriend Ahmadinejad dan telkens terug op Bush te gaan kakken?
Oud 25 september 2007, 10:12   #25
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

BTW : kun je echt geen andere verdediging vinden voor jouw grote vriend Ahmadinejad dan telkens terug op Bush te gaan kakken?
Recht erop.

Laatst gewijzigd door illwill : 25 september 2007 om 10:12.
Oud 25 september 2007, 10:20   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
het 'debat' was dan ook niet geheel neutraal. Als je ziet hoe de moderator hem inleidt...men zou het hier eens moeten proberen: "Meneer Dewinter, u hebt alle kenmerken van een racistische neonazi, waarom bent u zo bang van moslims die zich hier vestigen?"

Daar zit wat van in.

Hoewel ik het eens ben met wat President Bush zei , namelijk dat het feit dat Ahmadinejad op de universiteit kon spreken "boekdelen spreekt over de grootheid van Amerika".

Maar om een idee te geven over de manier waarop deze Ahmadinejad antwoordt op vragen, even dit stukje :

De vraag luidde waarom mensen omwille van hun homosexuele geaardheid publiekelijk worden opgehangen in Iran, wat onlangs nog wereldwijd voor een schokgolf zorgde.

Zijn antwoord:

Klik hier.

.
Oud 25 september 2007, 10:23   #27
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hilarisch gewoon. De reactie van het publiek is ook fantastisch.
Oud 25 september 2007, 10:37   #28
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:

Tuurlijk wordt hij niet vermoord, wat is dat nu voor een idiote opmerking.

Ik ben geen voorstander van Ahmadinejad maar ik vind dat hij op een aantal vlakken veel beter is dan dumbo Bush, inderdaad.
Hij heeft tenminste al enige dingen gepresteerd in zijn carriere die getuigen van moed en enige intelligentie. (zijn academische en militaire loopbaan bvb.)
Dat kan je van jouw idool niet echt zeggen, lijkt me.

Naast Putin slaat Bush trouwens ook een totaal belabberd figuur.
Oud 25 september 2007, 10:50   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d24e Bekijk bericht
Asked about widely documented government abuse of women and homosexuals in his country, Ahmadinejad said, "We don't have homosexuals" in Iran. "I don't know who told you we had it," he said.

http://www.cnn.com/2007/US/09/24/us.iran/index.html

Waarna iedereen in de zaal hardop begon te lachen.
Moet ik nu of ? Angstaanjagend gewoon...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:00   #30
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
The Ugly Ambush at Columbia
C.J. Bjerknes

Columbia University invited the President of the Islamic Republic of Iran, Mahmoud Ahmadenijad, to speak today at the university. Ahmadinejad graciously obliged the offer.

The invitation to the President of Iran to speak soon proved to have been a dirty trap, a lure into an ambush. Under the pretense of celebrating free speech, the President of the University, Lee Bollinger, issued a humorless barrage of personal insults at the President of Iran in a prolonged and uninterrupted diatribe; which, rather than glorifying free speech and open debate, instead made a mockery of free speech and civil discourse. Bollinger badly embarrassed himself, Columbia University and the United States of America. He obviously only extended the invitation to provide himself with the opportunity to express his hatred. The talk began and ended with slurs and ridicule from the leaders of the university.

Ahmadinejad handled himself very well, with the exception of his claim that there are no homosexuals in Iran. I wonder if he instead meant that there is no capital punishment of homosexuality in Iran?

At any rate, Columbia gave a very bad showing of itself, with the university's president, Bollinger, asking loaded and insulting questions, then condescendingly predicting that his non-serious and highly disrespectful questions would not be taken seriously, nor given the dignity of a response. Bollinger showed himself to be a pompous, unfair ass. With a phony, sanctimonious air, Bollinger offered his invited guest and his audience a platter of Bollinger's stool smothered in a sauce of Bollinger's drool.

Ahmadinejad's talk with the National Press Club went very well. It is vitally important that Ahmadinejad not let the ambush rattle him, and that he give a strong and undistracted speech at the UN and not let the press hound him over Bollinger's attack. Keep the focus on the double standards of the Zionists, and on their persecution of the Palestinians. Keep the focus on the double standards of the US and the rights of Iran under the Nuclear Non-Proliferation Treaty and the Charter of the United Nations. The Zionist press is desperate to change the subject. Continue to answer their false, loaded questions with the facts.
De amerikanen zijn George Bush en zijn schurken beu.
Wanneer het dikke boek gelijk heeft en het einde van de wereld zal komen op het moment dat ALLE landen zich tegen Israel keren, dan toont dit filmpje het begin van het einde.

Scheuer: "Israel is not worth an american life or dollar"
http://youtube.com/watch?v=5Ohz0omUjIE

President Carter: "there is a tremendous intimidation in this country that has silenced our people"
http://politicalticker.blogs.cnn.com...-jewish-lobby/

ROBERT NOVAK: Yes, I felt it has too much, and I believe that the—the—that the—both parties now are so committed to trying to get the Jewish community in support—it`s a very small community in numbers, but large in financial support and influence—that it`s very hard to take these positions.
http://gorillaintheroom.blogspot.com...q=robert+novak

Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 25 september 2007 om 11:13.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:47   #31
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Dat komt omdat juist iedereen zwart wit denkt...! Men is tegen de VS en voor zijn AL ZIJN VIJANDEN of men is voor de VS en tegen al zijn vijanden, zo denken de linkiewinkies...
Zo denken "de linkiewinkies" helemaal niet. Er was laatst nog een betoging voor solidariteit met Iran van niemand minder dan de extreem rechtse jodenhatertjes. Dit beeld heb jij van linkiewinkies omdat jij per definitie voor de VS bent en tegen al zijn vijanden en linkiewinkies op allebei kritiek hebben. Kritiek op de VS? Dan ben je een terrorist.
Oud 25 september 2007, 12:10   #32
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Hij word nog de 2de saddam.
Let op hoeveel mensen hier hem nog steunen...benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Bush word vervangen...deze ahmed..zal iets langer zijn macht willen doorvoeren.
Het is net Bush die de 2de saddam geworden is.
Althans toch volgens dit Canadese magazine :

http://www.macleans.ca/article.jsp?c...20_100442_7900

Citaat:
COVER STORY: Its strategies shattered, a desperate Washington is reaching out to the late dictator's henchmen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 september 2007 om 12:18.
Oud 25 september 2007, 14:03   #33
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
"Not anymore" bedoelt hij, vermits ze opgehangen zijn.
Idd, ge haalt me de woorden uit de mond.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 14:21   #34
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

eventjes een kleine nuance op dit allemaal.

Hij heeft niet gezegd: "In Iran, we don't have homosexuals." zoals de titel van deze draad valselijk aangeeft.

Hij zei:
"In Iran, we don't have homosexuals, like in your country."

Hoe dit moet geïnterpreteert worden is weer een andere zaak. Je kan het ook zien als dat hij zegt dat er bv geen openlijke extravagante homo's rondlopen zoals we dat hier kennen (de halve vlaamse showbiz), maar daarom ontkent hij niet dat er homosexualiteit is in Iran. Jullie hebben zelf nog de executie van die 2 homo's aangehaalt, wat op zich bewijst dat er wel degelijk homosexualiteit in Iran is.

Dit is weer zo een (maar dan minder erge) versie aan't worden van 'we vegen Israel van de kaart' wat hij ook nooit gezegd heeft.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 14:58   #35
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht

Hij heeft niet gezegd: "In Iran, we don't have homosexuals." zoals de titel van deze draad valselijk aangeeft.

Hij zei:

Hoe dit moet geïnterpreteert worden is weer een andere zaak. Je kan het ook zien als dat hij zegt dat er bv geen openlijke extravagante homo's rondlopen zoals we dat hier kennen (de halve vlaamse showbiz), maar daarom ontkent hij niet dat er homosexualiteit is in Iran. Jullie hebben zelf nog de executie van die 2 homo's aangehaalt, wat op zich bewijst dat er wel degelijk homosexualiteit in Iran is.

Dit is weer zo een (maar dan minder erge) versie aan't worden van 'we vegen Israel van de kaart' wat hij ook nooit gezegd heeft.
Ben je hem nu echt aan het verdedigen?
Oud 25 september 2007, 15:07   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tuurlijk wordt hij niet vermoord, wat is dat nu voor een idiote opmerking.

Ik ben geen voorstander van Ahmadinejad maar ik vind dat hij op een aantal vlakken veel beter is dan dumbo Bush, inderdaad.
Hij heeft tenminste al enige dingen gepresteerd in zijn carriere die getuigen van moed en enige intelligentie. (zijn academische en militaire loopbaan bvb.)
Dat kan je van jouw idool niet echt zeggen, lijkt me.

Naast Putin slaat Bush trouwens ook een totaal belabberd figuur.
Dat Bush een belabberd figuur slaat naast Poetin, dat kan ik nog enigszins aanvaarden, maar dat Ahmad beter is dan Bush is gewoon te lachwekkend voor woorden. Bush is misschien de domste president ooit maar met zijn IQ slaagt hij zowieso in elke Belgische universiteit. Uiteraard is dat voor mij absoluut niet genoeg, want ik wil eigenlijk niets minder dan een genie aan het hoofd van de VS en dat is hij uiteraard niet.

Ahmadinejad heeft zich onwaarschijnlijk belachelijk gemaakt. Bush verspreekt zich soms eens en zegt soms domme dingen en ja, hij doet ook gewoon domme dingen, maar die Iranier slaat werkelijk alles.

Ik ben ook niet pro Bush, maar ik ben wel niet tegen Amerika en ik vraag me af wat die Amerika bashers gaan doen als er weer een genie zoals Hillary of Obama aan de macht komt? Op welke manier gaan jullie dan bashen. Het is zielig en infantiel.

Laatst gewijzigd door fox : 25 september 2007 om 15:07.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 15:29   #37
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ben je hem nu echt aan het verdedigen?
chuck norris kan weleens gelijk hebben hoor.

in het oosten is er natuurlijk ook homoseksualiteit, al van oudsher. Maar in de cultuur krijgt dit een heel andere invulling.

De woorden van de iraanse president kan op die onderscheid slaan, zoals kriskras al probeerde te verwoorden.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 15:35   #38
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht

Hij zei:

Sterke post...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 15:36   #39
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat Bush een belabberd figuur slaat naast Poetin, dat kan ik nog enigszins aanvaarden, maar dat Ahmad beter is dan Bush is gewoon te lachwekkend voor woorden. Bush is misschien de domste president ooit maar met zijn IQ slaagt hij zowieso in elke Belgische universiteit. Uiteraard is dat voor mij absoluut niet genoeg, want ik wil eigenlijk niets minder dan een genie aan het hoofd van de VS en dat is hij uiteraard niet.

Ahmadinejad heeft zich onwaarschijnlijk belachelijk gemaakt. Bush verspreekt zich soms eens en zegt soms domme dingen en ja, hij doet ook gewoon domme dingen, maar die Iranier slaat werkelijk alles.

Ik ben ook niet pro Bush, maar ik ben wel niet tegen Amerika en ik vraag me af wat die Amerika bashers gaan doen als er weer een genie zoals Hillary of Obama aan de macht komt? Op welke manier gaan jullie dan bashen. Het is zielig en infantiel.
Waar zie jij in bovenstaande post Amerika-bashing?
Een persoon aanvallen staat niet gelijk aan een volk aanvallen.
Trouwens, denk jij nu echt dat Ahmadinejad niet weet dat er homo's in Iran zijn?
Je kan je dus misschien afvragen wat hij exact bedoelde ipv direct conclusies te trekken.
Waarschijnlijk bedoelde hij dat er geen openlijke homosexualiteitsbeleving is.

Lees misschien dit eens :
http://www.onzemaninteheran.com/arti...-2.htm#foutjes

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 september 2007 om 15:37.
Oud 25 september 2007, 15:43   #40
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Sterke post...
helaas kan dit niet gezegd worden van uw iets meer dan 15 000 posts...

trouwens, moet jij niet op de een of andere manier telkens het communisme erbij sleuren?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be