![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | |
|
Banneling
|
[quote=Hertog van Gelre;2956269]
Citaat:
Het verheugt me dat u dat dan doet. Ik had het anders nog niet opgemerkt. Het zal aan mij liggen vermoed ik. Ik zal niet goed gekeken hebben. |
|
|
|
|
|
|
#462 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
[quote=system;2956448]Dat moet wel want ik ben uitgesproken genoeg maar dan wel in de daarvoor bestemde draden. Verreweg de meeste Vlaams-nationalisten, zeker hier op het forum, moeten niets van die praktijken hebben, waarom zou je hén dat dan óm het bericht verwijten?
|
|
|
|
|
|
#463 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Immers, onder Lodewijk van Male behoorde stad en markgraafschap Antwerpen immers bij... het graafschap Vlaanderen. Knipt u dit stukje van de geschiedenis er dus gewoon uit om een ideologische stelling te verdedigen? Maar ongetwijfeld maakt u weer een anachronistische fout door twee perioden met elkaar te mengen: de tijd van het Oude bestel met de huidige tijd. M.a.w. u doet alsof er geen evolutie, verandering... in de geschiedenis mogelijk. U knipt een hele periode uit om toch maar niet de veranderingen te moeten aannemen, juist omdat het niet strookt met uw dogmatische opvattingen. En nogmaals, zeker nu duidelijk is geworden dat u er gewoon niet op wil ingaan: http://forum.politics.be/showthread.php?t=42377 |
|
|
|
|
|
|
#464 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan u in dat verband het boek van Marc Platel, "De communautaire geschiedenis van België". Lees dat eens en kom dan... met beschaamde kaken terug. |
|
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#466 | |
|
Minister
|
Citaat:
Natuurlijk niet, dat weet je net zo goed als ik. EN als morgen een provincie geld toegeschoven krijgt moet iedereen vlaming zijn zeg heb hoe het daar zal worden uitgegeven? Dat zal nooit gebeuren en zal ook niet werken in geen enkel land of staat is dit het geval. Als het in Vlaanderen wel zo zou zijn dan had het land van ooit niet bestaan. En uw stelling over solidariteit is gebaseerd op welk feit? |
|
|
|
|
|
|
#467 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als men echter, door vergaande maatregelen, alles doet om de controle te saboteren, er duidelijk misbruik is aan de top, tja, dan wordt er natuurlijk al eens buiten het kadertje gedacht. Dan wordt het plots wél mogelijk om dat onderdeel af te stoten, en ze verder hun plan te laten trekken!
|
|
|
|
#468 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#469 |
|
|
Toen Limburg enkele jaren geleden extra geld kreeg van de Vlaamse Gemeenschap, stond daar een verbintenis tegenover, en elk jaar een evaluatie, en gepast ingrijpen als het resultaat dreigde te ontsporen of de verbintenis niet gehaald dreigde te worden. Zie je het verschil?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#470 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#471 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#472 |
|
|
Niet willen zien. Typisch.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#473 |
|
Minister
|
Neen u hebt nog steeds recht op uw pleidooi en versta men niet verkeerd er zijn zaken waar ik duidelijk mee akkoord ben. Maar ik krijg ook soms de indruk dat er met 2 maten en gewichten wordt gewerkt door bepaalde politiekers.
|
|
|
|
|
|
#474 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#475 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
waar is de evalutatie van het geld in Wallonië dan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#476 | |
|
Minister
|
Citaat:
Waar is een correcte evaluatie van het vlaams en/of federaal geld dan? En niet een subjectief rapport van een politieker. Of vond jij bvb dat een nieuw gerechtsgebouw neerzetten in Antwerpen een goed idee was? En ook om het dan te verkopen en leaseback te doen? |
|
|
|
|
|
|
#477 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ons kent ONS os een mentaliteit die overal heerst, want zeg nu zelf : als je weet hebt van een open betrekking waar je werkt, en die lukratief is, en je broer zoekt een job... ga je hem niet op de hoogte brengen en desnoods voor hem pleiten? Dit maar om aan te geven dat dit verschijnsel niet makkelijk te bestrijden is. Want stel dat je een leidinggevende functie hebt, en je kan je broer een job bezorgen : zou je het laten? Een onafhankelijke commisie zou dus moeten instaan voor het aanwerven van ALLE personeel! Ook moeten alle opdrachten via een commissie passeren. Maar we zijn nog niet zo ver. first things first.
|
|
|
|
#478 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#479 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#480 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
||
|
|
|