![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Deezen gemoedelycken figuuren binnencort uyt het sicht verdweenen? Wat vindt u van deze agressie tegenover het uiterlijk vertoon van personen die bij veel mensen gemoedsrust, vriendelijkheid en aanspreekbaarheid oproepen? Verder, wat voelt u als u geloofsdienaars kledingsgewijs over het straat ziet wandelen?
Laatst gewijzigd door lombas : 8 oktober 2007 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat ik voel als'k die over straat zie lopen? Onverschilligheid.
Wat ik vind van die agressie? Hetzelfde als wat ik van agressie vind tegenover vrouwen, kinderen, of om't even welke groep van mensen, namelijk niet kunnen. De benaming "dog collar" doet me wel aan SM denken, mer soit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Wat heeft dat ermee te maken?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik ben een erg slecht ägnost, ik was bijna gestopt met twijfelen.
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
Als er iets is dat een agnost zeker weet, is dat ie't niet weet!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Aggressie tegenover iemand die er geen aanleiding toe geeft is gratuit, onaanvaardbaar dus. 2. Citaat:
Een kardinaal die beweert dat condooms voor Afrika door 't westen met het aidsvirus besmet worden, die roept bij mij terecht aggressie op, géén Citaat:
3. Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 oktober 2007 om 14:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als gelovige vind ik het wel iets geruststellends hebben maar ik kan me best inbeelden dat sommige mensen zich er geprovoceerd of geïntimideerd door voelen. Niettemin is dat nog altijd geen geldige (of wettelijke) reden om iemand fysiek aan te vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2007 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Het zou me wel verwonderen moest die dame er lang zou mogen rondlopen in minirok. Nochtans zijn het mensen van uw godsdienst die haar een andere kleding zouden opleggen, haar dwingen een andere kledij te dragen. Haar dus aan te vallen in haar geestelijke, psychische integriteit.
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2007 om 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Men kan ook mensen psychisch aanvallen door nare religieuze voorschriften. Als hij diezelfde godsdienst aanhangt moet hij zich daar zeker voor verantwoorden ofwel zich distanciëren van zulke maatregelen. Ik ben eens benieuwd.
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2007 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Vraag jij aan elke christen of ze zich distancieëren van die fundi's die in de USA doctors om zeep helpen omdat ze in abortusclinics werken? Vraag jij of ze afstand nemen van alle wandaden die in naam van het christelijk geloof gedaan zijn? Of is dat niet belangrijk?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2007 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() ...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() [quote]Dit is een antwoord met een agnostisch cachet.
Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2007 om 16:54. |
![]() |
![]() |