Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 13:21   #1
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard Witte boord gevaarlijk?

Citaat:
Dog collar clergy 'risk attack'

Members of the clergy are being advised to take off their dog collars when they are on their own, to reduce the risk of being attacked.

National Churchwatch, which provides personal safety advice, says vicars are attacked more often than professions such as GPs and probation officers. The organisation's Nick Tolson said all clergy should consider the advice, including the Archbishop of Canterbury. The group also produces security advice for all UK churches and churchworkers.

In the past decade, five vicars have been murdered. And a 2001 academic study also found that 12% of clergy had suffered some form of violence.

'Attracts people'

In a survey of 90 London clergy Mr Tolson carried out last year, nearly half said they had been attacked in the previous 12 months. One vicar, from Willesden, north-west London, said his vicarage had been machine-gunned - but still did not believe he had experienced violence. Mr Tolson said: "For some clergy this is real radical stuff. The argument against it is it's their witness in the community - their way of saying, 'hello, I'm the vicar'. "That's fine when you're being the vicar. If you're visiting someone or going to an old people's home, wear your dog collar." He added: "When they are on their own, and when they are off duty - for example when they are doing their shopping in Tesco on their own - there is no need for them to wear their dog collars. "All that does is to attract people who see the dog collars, and if they are motivated towards violence, it puts them [clergy] in a very difficult situation."

National Churchwatch also says that most police forces do not specifically record crime against places of worship. However, it says that crime against churches continues to be a problem, and there is "plenty we can do to help reduce it".
(BBC News [zondag 7 oktober] --- Vertaling ook in de Telegraaf.)

Deezen gemoedelycken figuuren binnencort uyt het sicht verdweenen?

Wat vindt u van deze agressie tegenover het uiterlijk vertoon van personen die bij veel mensen gemoedsrust, vriendelijkheid en aanspreekbaarheid oproepen?

Verder, wat voelt u als u geloofsdienaars kledingsgewijs over het straat ziet wandelen?

Laatst gewijzigd door lombas : 8 oktober 2007 om 13:21.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:49   #2
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Wat ik voel als'k die over straat zie lopen? Onverschilligheid.
Wat ik vind van die agressie? Hetzelfde als wat ik van agressie vind tegenover vrouwen, kinderen, of om't even welke groep van mensen, namelijk niet kunnen.

De benaming "dog collar" doet me wel aan SM denken, mer soit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:51   #3
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wat ik voel als'k die over straat zie lopen? Onverschilligheid.
Wat ik vind van die agressie? Hetzelfde als wat ik van agressie vind tegenover vrouwen, kinderen, of om't even welke groep van mensen, namelijk niet kunnen.

De benaming "dog collar" doet me wel aan SM denken, mer soit.
Er zijn goede priesters en minder goede priesters, zoals er goede 'atheïsten' zijn en minder goede 'atheïsten' en/of 'agnosten'.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:53   #4
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er zijn goede priesters en minder goede priesters, zoals er goede 'atheïsten' zijn en minder goede 'atheïsten' en/of 'agnosten'.
Wat heeft dat ermee te maken?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 8 oktober 2007, 13:57   #5
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat ermee te maken?
Ik ben een erg slecht ägnost, ik was bijna gestopt met twijfelen. ?
Oud 8 oktober 2007, 14:01   #6
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik ben een erg slecht ägnost, ik was bijna gestopt met twijfelen. ?

Als er iets is dat een agnost zeker weet, is dat ie't niet weet!
Oud 8 oktober 2007, 14:11   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
(BBC News [zondag 7 oktober] --- Vertaling ook in de Telegraaf.)

Deezen gemoedelycken figuuren binnencort uyt het sicht verdweenen?

Wat vindt u van deze agressie tegenover het uiterlijk vertoon van personen die bij veel mensen gemoedsrust, vriendelijkheid en aanspreekbaarheid oproepen?

Verder, wat voelt u als u geloofsdienaars kledingsgewijs over het straat ziet wandelen?
1.
Aggressie tegenover iemand die er geen aanleiding toe geeft is gratuit, onaanvaardbaar dus.
2.
Citaat:
het uiterlijk vertoon van personen die bij veel mensen gemoedsrust, vriendelijkheid en aanspreekbaarheid oproepen?
Hum, ik heb 't zelf ook wel anders tegengekomen (en ik ben niet de enige)

Een kardinaal die beweert dat condooms voor Afrika door 't westen met het aidsvirus besmet worden, die roept bij mij terecht aggressie op, géén
Citaat:
gemoedsrust, vriendelijkheid en aanspreekbaarheid
http://forum.politics.be/showthread.php?t=95573
3.
Citaat:
we gaan "terug naar vroeger tijden"

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 oktober 2007 om 14:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 16:43   #8
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk vind ik dit niet kunnen maar ik vrees dat mensen van kwade wil vaak allerlei dwaze redenen zullen vinden (zoals kledingstijlen) om anderen fysiek aan te vallen.
Citaat:
Als gelovige vind ik het wel iets geruststellends hebben maar ik kan me best inbeelden dat sommige mensen zich er geprovoceerd of geïntimideerd door voelen. Niettemin is dat nog altijd geen geldige (of wettelijke) reden om iemand fysiek aan te vallen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 17:07   #9
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Natuurlijk vind ik dit niet kunnen maar ik vrees dat mensen van kwade wil vaak allerlei dwaze redenen zullen vinden (zoals kledingstijlen) om anderen fysiek aan te vallen.

Als gelovige vind ik het wel iets geruststellends hebben maar ik kan me best inbeelden dat sommige mensen zich er geprovoceerd of geïntimideerd door voelen. Niettemin is dat nog altijd geen geldige (of wettelijke) reden om iemand fysiek aan te vallen.
En ik kan al raden waarom u dit zegt. Maar als een Belgische vrouw in Marokko zou gaan wonen en in minirok zou paraderen door de straten van Marrakesh, wat zou u dan zeggen?

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2007 om 17:09.
Oud 8 oktober 2007, 17:10   #10
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik kan al raden waarom u dit zegt. Maar als een Belgische vrouw in Marokko zou gaan wonen en in minirok zou paraderen door de straten van Marrakesh, wat zou u dan zeggen?
Hetzelfde: dat is nog altijd geen reden om iemand fysiek aan te vallen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 17:18   #11
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hetzelfde: dat is nog altijd geen reden om iemand fysiek aan te vallen.
Het zou me wel verwonderen moest die dame er lang zou mogen rondlopen in minirok. Nochtans zijn het mensen van uw godsdienst die haar een andere kleding zouden opleggen, haar dwingen een andere kledij te dragen. Haar dus aan te vallen in haar geestelijke, psychische integriteit.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2007 om 17:22.
Oud 8 oktober 2007, 18:16   #12
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou me wel verwonderen moest die dame er lang zou mogen rondlopen in minirok. Nochtans zijn het mensen van uw godsdienst die haar een andere kleding zouden opleggen, haar dwingen een andere kledij te dragen. Haar dus aan te vallen in haar geestelijke, psychische integriteit.
Daar hoeft Uh-huh zich toch niet voor te verantwoorden?
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 18:21   #13
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Daar hoeft Uh-huh zich toch niet voor te verantwoorden?
Men kan ook mensen psychisch aanvallen door nare religieuze voorschriften. Als hij diezelfde godsdienst aanhangt moet hij zich daar zeker voor verantwoorden ofwel zich distanciëren van zulke maatregelen. Ik ben eens benieuwd.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2007 om 18:22.
Oud 8 oktober 2007, 21:41   #14
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Men kan ook mensen psychisch aanvallen door nare religieuze voorschriften. Als hij diezelfde godsdienst aanhangt moet hij zich daar zeker voor verantwoorden ofwel zich distanciëren van zulke maatregelen. Ik ben eens benieuwd.
Hij? *blinks*
Vraag jij aan elke christen of ze zich distancieëren van die fundi's die in de USA doctors om zeep helpen omdat ze in abortusclinics werken? Vraag jij of ze afstand nemen van alle wandaden die in naam van het christelijk geloof gedaan zijn?

Of is dat niet belangrijk?
Oud 9 oktober 2007, 07:54   #15
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij? *blinks*
Vraag jij aan elke christen of ze zich distancieëren van die fundi's die in de USA doctors om zeep helpen omdat ze in abortusclinics werken? Vraag jij of ze afstand nemen van alle wandaden die in naam van het christelijk geloof gedaan zijn?

Of is dat niet belangrijk?
Ja, dat vraag ik natuurlijk ook. Of dacht u van niet?

Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2007 om 07:55.
Oud 9 oktober 2007, 13:37   #16
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ja, dat vraag ik natuurlijk ook. Of dacht u van niet?
...
Oud 9 oktober 2007, 16:53   #17
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
...[/quote
Dit is een antwoord met een agnostisch cachet.

Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2007 om 16:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be