![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Bestaat er een schepper? | |||
| Ja zeker weten, het kan gewoon niet anders... |
|
17 | 23,61% |
| Ik heb mijn vermoedens maar het is best mogelijk want... |
|
13 | 18,06% |
| Neen want... |
|
42 | 58,33% |
| Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#462 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Om het makkelijker te maken voor u; hypothetisch: er zijn twee objecten die eeuwig aanwezig zijn en op een dag botsen. Knal: de big-bang. |
|
|
|
|
|
|
#463 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens ik zit maar wat te fantaseren. En de oerknal-theorie, is nog steeds een theorie, waar ongetwijfeld hier en daar kleine gebreken in zitten die nog ontdekt moeten worden. |
|
|
|
|
|
|
#464 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#465 |
|
Banneling
|
Ik niet. Je wees op de definitie van een schepper zoals ik die had gegeven. Immaterieel, remember? Ik verwees dus naar de schepper waar voornamelijk over gesproken werd in deze discussie, idd.
Laatst gewijzigd door Dycore : 12 oktober 2007 om 10:09. |
|
|
|
|
|
#466 |
|
Banneling
|
Maar de schepper (van welke aard hij ook moge wezen) waarover we spreken is toch altijd hypothetisch. Niemand weet of hij bestaat. Alleen, u sluit het bestaan ervan apriori uit.
|
|
|
|
|
|
#467 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb tot vervelens toe herhaald dat ik een bepaalde (gangbare) definitie uitsluit van de 'schepper'. Maar wees gerust, uw 'schepper' kan ik niet uitsluiten. Hoe zou ik dat immers kunnen? U weet niet wat u bedoeld met de term 'schepper'. |
|
|
|
|
|
|
#468 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2007 om 10:26. |
|
|
|
|
|
|
#469 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het is zoals een oneindige wekker die ooit op een bepaald moment afgaat. Dit alarm is geen schepping, maar iets dat vervat zit in de natuur van die wekker. Ik denk dat wanneer je stelt dat een oorzaak van een feit besloten zit binnen dat feit, je nooit kunt stellen dat er een scheppingsdaad uit gaat van dat feit. Ik vrees echter dat dit eerder een semantische discussie is. |
|
|
|
|
|
|
#470 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als de mens iets ontwerpt dat niet zo beperkt is dan de mens zelf, dan wordt de verhouding tussen de mens en deze machine zoals die tussen de aap en de mens. Als wij van nature uit niet in staat zijn om bepaalde zaken te begrijpen, dan gaat geen machine dat kunnen verhelpen. in het beste geval kan die machine ons helpen ons maximale potentieel te bereiken. |
|
|
|
|
|
|
#471 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij stelt jezelf de vraag, waarom? Jongen toch, ga naar huis want moeder heeft viskes gebakken. Jij wil gewoon geruststelling en een verklaring die tot de fantasie spreekt. Daar doe ik niet aan mee. Tenzij ik daar goede reden voor heb. Laatst gewijzigd door Dycore : 12 oktober 2007 om 15:12. |
|
|
|
|
|
|
#472 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#473 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#474 |
|
Banneling
|
Hier is weer een hypothetische stelling:
Gezien er hier vanuit gegaan wordt dat de schepper een eerste begin was, iets dat nooit onstaan is, iets eeuwig, dan kan er evengoed van uit gegaan worden dat er geen schepper was en dat alle materie waarin wij ons bevinden onderhevig is aan eindeloze verandering in een eeuwig proces. Met andere woorden: dan kan men er evengoed van uitgaan dat er nooit een schepping was, maar dat we ons bevinden in een vorm van eeuwige cirkel, waar geen beginpunt of eindpunt te onderscheiden valt. |
|
|
|
|
|
#475 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#476 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De schepper die ik uitsluit kan ik omschrijven. U weet niet wat u bedoelt met de schepper, dus kan dat uiteraard niet uitgesloten worden. Als ik zeg: ik denk dat de goulababalaporiska bestaat en dat ik niet weet wat het is, maar dat het ergens dichtbij is, dan zal ook niemand dat kunnen uitsluiten. Om iets uit te sluiten moet je weten waarover je praat. Moet je met andere woorden criteria hebben. Ben ik nu werkelijk degene die 'dure de comprenure' is? De schepper is een term met een betekenis. U zegt: ik kan de schepper niet uitlsuiten en ik weet niet wat het is: dat is slechte taal om te zeggen: ik weet het niet, zonder het zelfs in een context te kunnen plaatsen. Laatst gewijzigd door Dycore : 12 oktober 2007 om 16:28. |
|
|
|
|
|
|
#477 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#478 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
geef het toch gewoon op dycore, er zijn zo van die mensen die niet willen overtuigd worden/begrijpen, zeer ambetant op een forum
|
|
|
|
|
|
#479 |
|
Banneling
|
U hebt geen enkele poot om op te staan wanneer u een eventueel bestaan van een god wegcijfert. Geef dat maar eerst eens toe. Dat is alles wat ik wil zeggen. Uw drogargumenten allerhande ten spijt.
Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2007 om 16:42. |
|
|
|
|
|
#480 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2007 om 16:50. |