![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Zou wel heel graag over uw escapades in het Zuid-Atlantische lezen, maar als het niet kan dan kan het niet. Indien u interesse vertoont voor militaire zaken, kan ik u op een forum wijzen waarin u wel veel interessante mensen zou tegenkomen. Laatst gewijzigd door migrantenjong : 12 oktober 2007 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige probleem is dat men hier enkel over de slechte zaken van hen hoort. Als de GI het met het zelfde materieel zou moeten stellen en met dezelfde opleiding, dan vond men niemand in de USA die er in het leger wil gaan. Geef deze soldaten dezelfde wapens en uitrustig als de GI met hun Afrikaanse opleidingen en het is een niet te verslagen vijand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Banneling
|
![]() Ik hoor inderdaad alleen slechte dingen over hun. In de stijl van:
"RUF liet Nigeriaanse soldaten vrij nadat deze hun geweren hadden leeggeschoten op de vijand, zonder een iemand te raken." En dan fotoreeksen waarbij de mensen een automaatwapen vasthouden zoals men een tuinslang vasthoudt. Interessant om het langs de andere kant te zien! |
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Parlementslid
|
![]() Het zijn vooral speelvogels. Maar als je ze onder goed commando plaatst, want dat is meestal het probleem, zijn dat best harde jongens.
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorlog is nu eenmaal niet alleen mensen doden, je kan vaak veel betere resutaten bekomen door de vijand juist niet te doden. En op een slordige manier met je wapen rondlopen, is niet direct een bewijs van onbekwaamheid. Vaak is het een manier van achteloosheid tonen aan de bevolking met als doel hen te tonen dat alles veilig is in jou buurt, je loopt zelfs niet eens met je wapen in aanslag rond. Er is dus helemaal geen reden om bang te zijn van mij, ik kan mijn wapen nu toch niet gebruiken. Je geloofde toch niet dat die jongens zo omgaan met hun wapens eens ze in een gevechtszone komen? Dan zijn het verdomd goede jagers en schutters die niet vaak missen en eigenlijk voor niemand bang zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
Banneling
|
![]() Wist wel dat zwarte soldaten in de dienst van het Zuid-Afrikaans leger tijdens de Apartheid enorm goed getraind waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang zijn onder Belgische officieren stonden, waren het geen te onderschatten soldaten. Maar zoals Riksken reeds schreef, veel van de kwaliteiten van een eenheid hangt of van de bevelvoerder. Zonder bekwame bevelvoerder is zelfs het best getrainde en uitgeruste leger niets waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jantje, bang om te antwoorden? Durf je zelfs niet gewoon toe te geven dat ik nergens gezegt heb dat enkel het amerikaans leger voldoet? Ben ook jij weer zo iemand? Een volwassen ex militair die vanalles verzint en zich te goed vind om iets toe te geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat Westerse legers zich aan de regels houden is even grote onzin als dat Saddam iedereen uitmoordde. In een oorlog bestaat er immers slechts 1 regel en dat is winnen van de vijand. En nee, ik ben geen volwassen ex-militair die zich te goed vind om fouten toe te geven. Zo durf ik gerust toegeven dat ik veel meer heb geleerd over oorlogvoeren als burger dan als militair. En waar je hebt gezegt dat enkel het USA leger bekwaam is, wel in heel discussie heb je niets anders gedaan dan de Europese legers gekleineerd tegen over het USA leger. Want het USA leger kan volgens jou uitleg iedereen verslagen met zijn technische snufjes, zaken die andere legers niet hebben. Maar om even op je propere manier van oorlogvoeren van de Westerse leger terug te komen, de vele bommen en rakketen die in oorlogen worden gebruikt maken geen onderscheid tussen burgers en militairen. In Vietnam heeft het USA leger zelfs hele dorpen uitgemoord. In de gevangenissen van het USA leger zitten op dit ogenblik duizende mensen die zelfs nog nooit een rechter of advocaat hebben gezien, als krijgsgevangenen. De USA heeft zelfs een huurlingen leger in gehuurd om haar taken in Iran te laten uitvoeren. In de USA en het VK kunnen de politie en alle politie diensten dankzij een wet nu mensen gewoon voor eeuwig opsluiten zonder enige vorm van mogelijke verdedingen, op verdenking van terrorisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Banneling
|
![]() Een harde aanpak is vereist, dus ook de Patriot Law.
En PMCs aannemen voor bescherming van bedrijven die in hotspots werken is gezond verstand. Helaas plakt het woord "huurling" teveel aan de oren van mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens Van Dale: huur·ling (de ~ (m.), ~en) 1 huursoldaat Perfecte beschrijving in één woord wat zo'n Blackwater 'soldaat' is. Pas op, je hebt gelijk dat het een goede zaak is voor bepaalde figuren om deze soldaten in hotspots te laten trainen (hoeveel van deze huurlingen zijn er ondertussen?), want als het dan nodig is hebben ze ook een mooi legertje dat er voor rauwe cash voor zorgt dat de Patriot Law en Patriot Act en alle andere wetjes die erdoor gevoerd zijn om langzaam een dictatuur te vestigen ook met harde hand opgevolgt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VS gebruikte altijd al machiavelliaanse maatregelen. Nu valt het mee tegenover vroeger. Er zal geen sprake zijn van een dictatuur zo lang het Amerikaanse volk vrijdenkend is. Huurlingen zijn onbetrouwbare soldaten in veel gevallen. Ze zullen veel opdrachten niet goed uitvoeren. Laatst gewijzigd door migrantenjong : 14 oktober 2007 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 14 oktober 2007 om 12:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Banneling
|
![]() Wij het Westen moeten terug ballen aan ons lijf krijgen ipv de huidige sisi-mentaliteit.
1 westerling dood, 10 vijanden in de plaats. (of het nu burgers zijn of niet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar opnieuw zie ik nergens een quote waar ik gezegt heb dat enkel het amerikaanse leger voldoet... ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |