Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 17:12   #101
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Stand van zaken na 5 pagina's:

-hoogst originele "definities" van racisme, discriminatie en kolonialisme, de ene al lachwekkender dan de andere
-beschuldigingen van zwartwerk en uitbuiting (zonder daar enige aanwijzingen voor te vermelden, laat staan bewijzen)
-smeerlapperij

en nog maar één duidelijk antwoord op mijn vraag (niet toevallig van dezelfde sm**rlap).
Antwoord dan zelf op de vraag, als u denkt zo superieur te zijn. Daarnaast is dat antwoord van die sm**rlap nog niet zo slecht gevonden. Wat is er mis met een Vlaamse opvoeding voor een Vlaams kind?
Oud 14 oktober 2007, 17:14   #102
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ah , juist , u kan zwart op wit bewijzen dat deze Malinese vrouw legaal werkte bij dat gezin ???
U keert de bewijslast om. U beweert dat ze hier in het zwart werkte, het is aan u om dat te bewijzen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:15   #103
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
"Ik wilde een Afrikaanse nanny. Niet alleen omdat ik Luna Franstalig wilde opvoeden, maar ook omdat Afrikanen goedlachs zijn en van muziek houden. Ze proberen er altijd het beste van te maken. Ik ben er zeker van dat als Luna en Oulematou langer samen waren geweest, zij onze dochter iets had kunnen bijbrengen, wat wij niet gekund hadden"

Aan de experts op gebied van ...euh, hoe heet zoiets? het opdelen van mensen in volkeren?... volgende vraag: behoort Luna en haar familie tot het Eigen Volk, volgens uw criteria?
Gelieve omstandig te verklaren.
Tjah, ons eigen volk (gereïncarneerd in Hans VT) heeft besloten zijn geweer leeg te schieten op deze Luna. Hansworst vond dat Luna een nestbevuiler was, althans toch haar ouders want ik denk dat ze daar verder weinig mocht en kon over te beslissen hebben gezien haar leeftijd.

"Ik ga tien of vijftien maroeffen doodschieten als ze mij hier buiten gooien"

Daarop deed hij iets wat door het internaat was verboden: een sigaret opsteken in zijn kamer en vloog buiten. Het motief werd geboren: rookverbod! Getverdemmese!

Kort samengevat: de tabaksindustrie is de ware schuldige van deze zinloze slachting. Beter zo?

Ik mag op mijn werk ook niet roken. Wacht maar als ze mij ooit zouden betrappen op het stiekem roken van mijn sjekkie en me daarvoor wensen te sanctioneren. Ik weet wat mij te doen staat!
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:21   #104
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Tjah, ons eigen volk (gereïncarneerd in Hans VT) heeft besloten zijn geweer leeg te schieten op deze Luna. Hansworst vond dat Luna een nestbevuiler was, althans toch haar ouders want ik denk dat ze daar verder weinig mocht en kon over te beslissen hebben gezien haar leeftijd.

"Ik ga tien of vijftien maroeffen doodschieten als ze mij hier buiten gooien"

Daarop deed hij iets wat door het internaat was verboden: een sigaret opsteken in zijn kamer en vloog buiten. Het motief werd geboren: rookverbod! Getverdemmese!

Kort samengevat: de tabaksindustrie is de ware schuldige van deze zinloze slachting. Beter zo?

Ik mag op mijn werk ook niet roken. Wacht maar als ze mij ooit zouden betrappen op het stiekem roken van mijn sjekkie en me daarvoor wensen te sanctioneren. Ik weet wat mij te doen staat!
Bij de illegale Polen en Russen hebt u het meest kans om een zwarte kalashnikov, rechtstreeks uit land van herkomst, te bemachtigen.

Daarmee kan u nog meer dood en vernieling aanrichten dan HVT gedaan heeft en u hoeft er geen wapenvergunning voor te bezitten. Daar vragen de "handelaars" niet naar. Ze hebben enkel geld nodig.
Oud 14 oktober 2007, 17:22   #105
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De wet lijkt doorgedrongen te zijn in uw denken.
Die ken ik al langer dan vandaag ....
Daarom dat ik me afvraag of alles bij dat gezin en die Malinese vrouw wel zo zuiver was ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:25   #106
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U keert de bewijslast om. U beweert dat ze hier in het zwart werkte, het is aan u om dat te bewijzen.
Helemaal niet ... Daar men het antwoord op deze vraag angstvallig geheim houdt kunnen we daarover maar tot 1 conclusie komen ... Maar ja , 't zal niet "politiek correct" zijn om die vraag te stellen zeker ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:36   #107
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Antwoord dan zelf op de vraag, als u denkt zo superieur te zijn.
Ik kan er niet op antwoorden, want de notie "Eigen Volk" is me volkomen vreemd. Precies omdat ik daaromtrent duidelijkheid wil, stelde ik de vraag. Misschien krijg ik zo meer inzicht in dat enigmatische begrip waar wel meer mensen mee worstelen gezien het uitblijven van ernstige antwoorden.
Citaat:
Daarnaast is dat antwoord van die sm**rlap nog niet zo slecht gevonden. Wat is er mis met een Vlaamse opvoeding voor een Vlaams kind?
Daar is niks mis mee.
Is de opvoeding die men Luna wou geven "niet-Vlaams"? En waarom zou men zich met zulke opvoeding "buiten de maatschappij plaatsen", zoals sm**rlap stelt?

Laatst gewijzigd door drosophila : 14 oktober 2007 om 17:39.
Oud 14 oktober 2007, 17:38   #108
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Helemaal niet ... Daar men het antwoord op deze vraag angstvallig geheim houdt kunnen we daarover maar tot 1 conclusie komen ...
Kunt u specifieker zijn: wie is "men", wie heeft die vraag al gesteld en aan wie...?
Oud 14 oktober 2007, 17:56   #109
Boadicea

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik kan er niet op antwoorden, want de notie "Eigen Volk" is me volkomen vreemd. Precies omdat ik daaromtrent duidelijkheid wil, stelde ik de vraag. Misschien krijg ik zo meer inzicht in dat enigmatische begrip waar wel meer mensen mee worstelen gezien het uitblijven van ernstige antwoorden.
Mij is die term niet vreemd. Er zijn mensen die ik liever heb dan anderen en met wie ik me meer dan identificeren dan anderen. Ik geloof dat dit bij iedereen zo is. Deze mensen "eigen volk" noemen is mijn ogen niet verkeed. Er zit niets superieurs in. Het gaat enkel over het herkennen van het vertrouwde, het bekende. Onbewust is het in mijn ogen normaal dat mensen een vertrouwd kader zoeken.
Langs de andere kant zijn er dan anderen, waar men zich minder verbonden mee voelt, om diverse redenen. Taal en vooral cultuur kunnen daar een oorzaak van zijn.
Zo kan ik mij, als Westerse vrouw bijvoorbeeld, moeilijk inbeelden dat ik de genitaliën van een klein meisje zou laten verminken, omdat ik niet vind dat dit hoort. Ik kan me dus niet meteen vinden in culturen die dat wel doen.
Eveneens kan ik me niet vinden in ondergeschikheid van vrouwen, gedwongen huwelijken, pedofilie en andere dingen die in veel culturen normaal zijn, maar door mij en vele anderen van mijn volk als wansmakelijk worden aanzien.

Met andere woorden: het valt niet in 123 uit te leggen waar "eigen volk" op slaat. Het is de eigenheid van een groep mensen, die duidelijk anders is dan die van een andere groep. Binnen deze eigenheid kon veel variatie zitten en het is ook niet alom. We kunnen het op sommige punten met elkaar eens zijn en op anderen dan weer niet. Dat maakt niet het verschil uit tussen volkeren.
Het is wel een hele reeks rituelen en opvattingen, die "eigen volk" creëren en die zijn voor elk volk anders. Dat sluit niet uit dat er gelijkenissen tussen volkeren mogelijk zijn en dat is in mijn ogen ook geen waardeoordeel of geen reden tot haat.

Het zijn soms kleine dingen, die een groot verschil uitmaken. Bijvoorbeeld: waarom plooi jij je handdoeken zo en de buurvrouw weer anders? Omdat jullie niet noodzakelijk een ander volk zijn, maar het wel anders geleerd hebben van jullie ouders.

Een volk is ook taalgebonden. Bijvoorbeeld: we spreken hier allemaal Nederlands of doen er toch moeite toe om met elkaar te communiceren. We mogen elk ons dialect hebben en elk onze voorkeuren, maar als we niet met elkaar kunnen communiceren, of niet op een correcte manier, dan leidt dit tot misverstanden en ik ben heilig van overtuigd dat deze misverstanden mee aan de basis liggen van veel conflicten. Met andere woorden: iemands taal en cultuur maken een veel groter deel uit van iemands persoonlijkheid en opvatting dan men zou durven denken en dat negeren is iemand oneer aandoen.

Citaat:
Daar is niks mis.
Is de opvoeding die men Luna wou geven "niet-Vlaams"? En waarom zou men zich met zulke opvoeding "buiten de maatschappij plaatsen", zoals sm**rlap stelt?
Ik ga er van uit dat als je een kind ook Frans wil leren, dat geen probleem is. Enkel: wens je je kind op te voeden in een taal, die niet de voertaal van het gebied is waarin je leeft, kan dat wel een achterstand opleveren.

Bijvoorbeeld: een kind dat geen Nederlands kent, kan hier een Vlaamse school achterop geraken. Als dat kind de wil heeft om Nederlands te leren, kan het na verloop van tijd die achterstand zo inhalen, als er verder geen probleem van intellectuele aard is. Wil dat kind geen Nederlands leren en wenst het in zijn eigen groepje, dus bij zijn "eigen volk" te blijven, in een land dat er een andere cultuur op nahoudt, kan dat wel problemen scheppen. Dan kan dat kind niet mee in het onderwijs, zal het zijn achterstand nooit inhalen, zal het nooit de nodige diploma's voor de arbeidsmarkt halen en zal het inderdaad in de marginalteit blijven.

Of Oulematou Luna onvlaams opvoedde, daar spreek ik me niet over uit. Het staat anderzijds wel vast dat ze vanuit de cultuur en de taal van een ander volk vertrok.
Oud 14 oktober 2007, 18:13   #110
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Alleen een seut stoort zich daar aan...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 18:44   #111
Aaron
Vreemdeling

Aaron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Antwoord dan zelf op de vraag, als u denkt zo superieur te zijn. Daarnaast is dat antwoord van die sm**rlap nog niet zo slecht gevonden. Wat is er mis met een Vlaamse opvoeding voor een Vlaams kind?
Dat is waar. Wat heeft iedereen tegenwoordig toch om andere culturen op te hemelen en beter te zien als de onze? Ik vind het niet meer dan logisch dat een Vlaams kind een Vlaamse opvoeding krijgt.
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 20:13   #112
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dat mensen dat zelf eens beslissen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 20:52   #113
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat mensen dat zelf eens beslissen.
Zolang dat in twee richtingen geldt, en wij dus ook voor ons eigen volk mogen kiezen, ga ik hier volledig mee akkoord.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 09:15   #114
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

En zoals blijkt, de linkse progressieve zullen zich op kadavers blijven storten tot op het been en dan nog. Zouden deze personen nu echt nog zelf geloven dat men er vanuit gaat dat hun bekommernis, medelijden ligt bij slachtoffers? Buiten slachtoffers te misbruiken voor hun ziekelijk progressief links gedachtengoed kan men er zeker van zijn dat het hen koud laat. Of wat zou men kunnen denken van die absurde vraag, "behoren zij tot het eigen volk". Misschien een verwijzing naar een bepaalde partij en zo lang en zoveel mogelijk met het vingerke in die richting blijven wijzen in de hoop er moest maar eens een simpele intuimelen. Is al een verkiezing over dit drama overgegaan en het heeft slinks links niets opgeleverd, integendeel. Bewijs, door het leven gaan als lijkenpikker werpt geen vruchten af dus niet meer doen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:12   #115
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
t' Is eigenlijk te grappig voor woorden hoe sommigen poco's hier denken dat HVT als een onschuldig persoon continu beïnvloed werd door "haatpraat" van het VB in z'n vrije tijd.
" Vrouwen met een hoofddoek horen in deze samenleving niet thuis " heeft de Führer beslist , en Hansje " pang-pang " Van Themse heeft simpelweg het Befehl van de Fürher uitgevoerd .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:16   #116
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
" Vrouwen met een hoofddoek horen in deze samenleving niet thuis " heeft de Führer beslist , en Hansje " pang-pang " Van Themse heeft simpelweg het Befehl van de Fürher uitgevoerd .
Mocht hij het bevel uitgevoerd hebben had ie gewoon gaan stemmen, lid geworden, of misschien op dit forum meegedebatteerd.
Bij mijn weten gaf niemand de opdracht om te gaan schieten.
Oud 15 oktober 2007, 12:22   #117
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Stand van zaken na 5 pagina's:

-hoogst originele "definities" van racisme, discriminatie en kolonialisme, de ene al lachwekkender dan de andere
op stomme vragen geef ik stomme antwoorden
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:29   #118
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Guy Verhofstadt in zijn 2e Burgermanifest:
Citaat:
De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijke debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is
...heeft de Führer beslist , en Hansje " pang-pang " Van Themse heeft simpelweg het Befehl van de Fürher uitgevoerd .
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:30   #119
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
"Massamoordernaar" Hansje 'pang-pang' Van Themse is een ket van 19 jaar die het grootste deel van zijn tijd op internaat zat. De weinige uren die hij thuis was in het weekend, zie ik hem nog niet in de zetel tussen mammie en pappie zitten voor zijn wekelijkse portie ideologische opvoeding, al was het maar omdat hij een games-verslaafde was.
Ik denk dat het trauma van de allochtone pesterijen een grotere invloed heeft gehad dat de ideologische hersenspoeling die weldenkend links zijn ouders verwijt (zonder ooit maar 1 dag die familie geobserveerd te hebben).

Ik heb weldenkend links nooit de term 'massamoordenaar' horen gebruiken voor Dutroux, Aït Out, Pandy, en consoorten. Ik heb welddenkend links tot nu toe zich alleen maar zien uitsloven in het verzinnen van tonnen excuses en minimaliseringen om allochtone racistische moordenaars (e.g. de killers van G. Demoor) uit de wind te zetten.
Toch efkes duidelijk stellen wat deze " extreem-linkse" ervan denkt : voor alle daders van moord met voorbedachte rade , voor alle ontvoerders en verkrachters van kinderen , of ze nu Hansje heten of Dutroux of Michelle Martin of Pandy , of ze blank zijn of bruin of groen of purper , geldt de zwaarste straf . En als Aïd Out schuldig bevonden wordt ( proces is eind dit jaar geloof ik ) : dezelfde prijs . En met " de zwaarste straf " bedoel ik niet noodzakelijk levenslang in de gevangenis . Of moet ik er een tekeningeske bij maken ? Gelieve mij dus niet te rangschikken onder de super-verdraagzame sociaaldemokratische softies .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:37   #120
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve mij dus niet te rangschikken onder de super-verdraagzame sociaaldemokratische softies .
Te laat

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be