![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Ik ga tien of vijftien maroeffen doodschieten als ze mij hier buiten gooien" Daarop deed hij iets wat door het internaat was verboden: een sigaret opsteken in zijn kamer en vloog buiten. Het motief werd geboren: rookverbod! Getverdemmese! Kort samengevat: de tabaksindustrie is de ware schuldige van deze zinloze slachting. Beter zo? ![]() Ik mag op mijn werk ook niet roken. Wacht maar als ze mij ooit zouden betrappen op het stiekem roken van mijn sjekkie en me daarvoor wensen te sanctioneren. Ik weet wat mij te doen staat! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Daarmee kan u nog meer dood en vernieling aanrichten dan HVT gedaan heeft en u hoeft er geen wapenvergunning voor te bezitten. Daar vragen de "handelaars" niet naar. Ze hebben enkel geld nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ken ik al langer dan vandaag ....
Daarom dat ik me afvraag of alles bij dat gezin en die Malinese vrouw wel zo zuiver was ...
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#107 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is de opvoeding die men Luna wou geven "niet-Vlaams"? En waarom zou men zich met zulke opvoeding "buiten de maatschappij plaatsen", zoals sm**rlap stelt? Laatst gewijzigd door drosophila : 14 oktober 2007 om 17:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Langs de andere kant zijn er dan anderen, waar men zich minder verbonden mee voelt, om diverse redenen. Taal en vooral cultuur kunnen daar een oorzaak van zijn. Zo kan ik mij, als Westerse vrouw bijvoorbeeld, moeilijk inbeelden dat ik de genitaliën van een klein meisje zou laten verminken, omdat ik niet vind dat dit hoort. Ik kan me dus niet meteen vinden in culturen die dat wel doen. Eveneens kan ik me niet vinden in ondergeschikheid van vrouwen, gedwongen huwelijken, pedofilie en andere dingen die in veel culturen normaal zijn, maar door mij en vele anderen van mijn volk als wansmakelijk worden aanzien. Met andere woorden: het valt niet in 123 uit te leggen waar "eigen volk" op slaat. Het is de eigenheid van een groep mensen, die duidelijk anders is dan die van een andere groep. Binnen deze eigenheid kon veel variatie zitten en het is ook niet alom. We kunnen het op sommige punten met elkaar eens zijn en op anderen dan weer niet. Dat maakt niet het verschil uit tussen volkeren. Het is wel een hele reeks rituelen en opvattingen, die "eigen volk" creëren en die zijn voor elk volk anders. Dat sluit niet uit dat er gelijkenissen tussen volkeren mogelijk zijn en dat is in mijn ogen ook geen waardeoordeel of geen reden tot haat. Het zijn soms kleine dingen, die een groot verschil uitmaken. Bijvoorbeeld: waarom plooi jij je handdoeken zo en de buurvrouw weer anders? Omdat jullie niet noodzakelijk een ander volk zijn, maar het wel anders geleerd hebben van jullie ouders. Een volk is ook taalgebonden. Bijvoorbeeld: we spreken hier allemaal Nederlands of doen er toch moeite toe om met elkaar te communiceren. We mogen elk ons dialect hebben en elk onze voorkeuren, maar als we niet met elkaar kunnen communiceren, of niet op een correcte manier, dan leidt dit tot misverstanden en ik ben heilig van overtuigd dat deze misverstanden mee aan de basis liggen van veel conflicten. Met andere woorden: iemands taal en cultuur maken een veel groter deel uit van iemands persoonlijkheid en opvatting dan men zou durven denken en dat negeren is iemand oneer aandoen. Citaat:
Bijvoorbeeld: een kind dat geen Nederlands kent, kan hier een Vlaamse school achterop geraken. Als dat kind de wil heeft om Nederlands te leren, kan het na verloop van tijd die achterstand zo inhalen, als er verder geen probleem van intellectuele aard is. Wil dat kind geen Nederlands leren en wenst het in zijn eigen groepje, dus bij zijn "eigen volk" te blijven, in een land dat er een andere cultuur op nahoudt, kan dat wel problemen scheppen. Dan kan dat kind niet mee in het onderwijs, zal het zijn achterstand nooit inhalen, zal het nooit de nodige diploma's voor de arbeidsmarkt halen en zal het inderdaad in de marginalteit blijven. Of Oulematou Luna onvlaams opvoedde, daar spreek ik me niet over uit. Het staat anderzijds wel vast dat ze vanuit de cultuur en de taal van een ander volk vertrok. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Alleen een seut stoort zich daar aan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is waar. Wat heeft iedereen tegenwoordig toch om andere culturen op te hemelen en beter te zien als de onze? Ik vind het niet meer dan logisch dat een Vlaams kind een Vlaamse opvoeding krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Dat mensen dat zelf eens beslissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() En zoals blijkt, de linkse progressieve zullen zich op kadavers blijven storten tot op het been en dan nog. Zouden deze personen nu echt nog zelf geloven dat men er vanuit gaat dat hun bekommernis, medelijden ligt bij slachtoffers? Buiten slachtoffers te misbruiken voor hun ziekelijk progressief links gedachtengoed kan men er zeker van zijn dat het hen koud laat. Of wat zou men kunnen denken van die absurde vraag, "behoren zij tot het eigen volk". Misschien een verwijzing naar een bepaalde partij en zo lang en zoveel mogelijk met het vingerke in die richting blijven wijzen in de hoop er moest maar eens een simpele intuimelen. Is al een verkiezing over dit drama overgegaan en het heeft slinks links niets opgeleverd, integendeel. Bewijs, door het leven gaan als lijkenpikker werpt geen vruchten af dus niet meer doen.
![]() |
#115 |
Gouverneur
|
![]() " Vrouwen met een hoofddoek horen in deze samenleving niet thuis " heeft de Führer beslist , en Hansje " pang-pang " Van Themse heeft simpelweg het Befehl van de Fürher uitgevoerd .
![]() |
#116 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten gaf niemand de opdracht om te gaan schieten.
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Banneling
|