![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daarin heb je gelijk.
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() ik wou dat ik die ziekte ook af...ik wil ook wat afvallen op korte periode
![]() |
#123 |
|
![]() Oef, we zijn al met 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() een lintworm?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Er schiet me nog iets te binnen. Ik hoorde ooit over de zuster van een collega die snel zwaarlijvig was geworden omdat een bepaald orgaan was gaan slecht functioneren. Het waren de nieren geloof ik. Daardoor bleef het vocht in haar lichaam, waardoor ze serieus zwaarder werd.
Maar anderen hebben al héél goede raad gegeven, en ik kan hen maar beamen: verschillende huisartsen opzoeken, er zal er wel eentje zijn die het zal vinden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() patatt'n moe ze eet'n dedju!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Endomorf = Een lichaamstype dat gemakkelijk vetten vasthoudt en niet snel verbrandt. Mensen die dus eenvoudig dik worden. 2) Ektomorf = Een lichaamstype dat van nature heel snel verbrandt. Deze mensen kunnen fastfood e.d. blijven eten zonder sterk bij te komen in gewicht. 3) Mesomorf = Dit zit tussen de 2 vorige in. Deze mensen zien er meestal van nature sportief uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() klopt. mesomorfen worden ook maar zeer moeilijk dik. het verschil met ektomorfen is dat de mesomorfen makkelijk spieren aanmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]() ( ![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 oktober 2007 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik weet toevallig wel wat van eetstoornissen, heb ze van dichtbij meegemaakt. Je hoeft echt geen oppervlakkig trutje ofzo te zijn om een eetstoornis te krijgen. Het is echt een erg pijnlijke misvatting, vooral voor de patiênten. Ik ken een meisje van begin in de 20 die zeer hoogopgeleid, intellectueel onderlegd en maatschappelijk geêngageerd is die gewoon met zoveel depressieve gevoelens in haar hoofd zat dat dat ineens op haar lichaam sloeg onder de vorm van een eetstoornis. Bij een eetstoornis kun je het vermageren zien als een veruiterlijken van iemands psychische toestand. Moest het echt zoiets blijken te zijn wil ik benadrukken dat snelle en drastische stappen aangewezen zijn en dat je altijd nog dingen vragen aan mij mag stellen als je denkt dat dat nut zou hebben. Sterkte ermee. Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 17 oktober 2007 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Dit wil ik zeker onderschrijven, samen met wat Jazeker zei nl dat je er met haar over moet praten. Misschien heeft ze idd zelf niet door dat er iets aan haar gewicht veranderd is en dat dit medisch relevant kan zijn, misschien heeft ze inderdaad een eetstoornis, of misschien is er gewoon een heel simpele verklaring voor. Iig is er maar één manier om erachter te komen en zo jezelf (en misschien ook haar) gerust te stellen. Moest er iets ergs aan de hand zijn, dan geef je haar tenminste de aanzet om in te grijpen. Is er niets aan de hand, zoveel te beter, maar dan weet ze tenminste dat je met haar lot bent begaan.
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben nog iets vergeten. Als je zo gezond eet als nu voel je je normaal gezien vitaal en energiek, maar koffie kan dat effect volledig compenseren en zelfs teniet doen omdat het de bijnieren overbelast en zo zorgt voor vermoeidheid. Ik denk dat je die dus beter kan laten. Maar dat typen is natuuurlijk makkelijker dan het echt doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Belast koffie de bijnieren?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Ik heb altijd gehoord dat koffie het vocht wegtrekt. Wanneer je bvb vocht tekort hebt, moet je zeker geen koffie gaan drinken.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad koffie werkt vochtafdrijvend.
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is waar. Koffie werkt inderdaad vochtafdrijvend.
Maar van koffie bijnierbelasting heb ik nog nooit iets gehoord. Het interesseert me wel. Volgens welk mechanisme zou dit gebeuren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En om iets positief te zeggen van koffie: het zou beschermend zijn tegen blaaskanker :-p
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien; als je vochttekort hebt is het volgens mij nog altijd beter om koffie te drinken dan om niks te drinken. Nen uitgemergelde in de woestijn gaat vast niet sterven van een lekker kopje koffie.
![]() |