Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2007, 22:04   #121
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Eigenlijk is dit draadtje wel een maatschappelijk probleem,of ben ik fout nu ?
Daarin heb je gelijk.
Oud 16 oktober 2007, 22:06   #122
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

ik wou dat ik die ziekte ook af...ik wil ook wat afvallen op korte periode
Oud 16 oktober 2007, 22:19   #123
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ik wou dat ik die ziekte ook af...ik wil ook wat afvallen op korte periode
Oef, we zijn al met 2
Oud 16 oktober 2007, 22:40   #124
Trajanu$
Banneling

Standaard

een lintworm?
Trajanu$ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 22:51   #125
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Er schiet me nog iets te binnen. Ik hoorde ooit over de zuster van een collega die snel zwaarlijvig was geworden omdat een bepaald orgaan was gaan slecht functioneren. Het waren de nieren geloof ik. Daardoor bleef het vocht in haar lichaam, waardoor ze serieus zwaarder werd.

Maar anderen hebben al héél goede raad gegeven, en ik kan hen maar beamen: verschillende huisartsen opzoeken, er zal er wel eentje zijn die het zal vinden.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 22:54   #126
Trajanu$
Banneling

Standaard

patatt'n moe ze eet'n dedju!
Oud 16 oktober 2007, 23:09   #127
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik begrijp de frustratie, ik ben niet echt overdreven dik, maar zit toch ook met wat overgewicht én een bierbuik waar ik maar niet van afraak, ondanks goed op m'n eten letten en dagelijks anderhalf �* twee uur sport. Dan ken ik een meisje, ze heeft een lijntje om u tegen te zeggen: ze drinkt 2 liter cola per dag, snoept de hele tijd en doet alle verplaatsingen met de auto of de lift. Tja, met zo een levensstijl zou ik er wellicht uitzien als de zwaardere broer van Geert Lambert.
Het lichaamstype dat je van nature hebt bepaalt veel. Er zijn 3 mogelijke types:

1) Endomorf = Een lichaamstype dat gemakkelijk vetten vasthoudt en niet snel verbrandt. Mensen die dus eenvoudig dik worden.
2) Ektomorf = Een lichaamstype dat van nature heel snel verbrandt. Deze mensen kunnen fastfood e.d. blijven eten zonder sterk bij te komen in gewicht.
3) Mesomorf = Dit zit tussen de 2 vorige in. Deze mensen zien er meestal van nature sportief uit.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 23:12   #128
Trajanu$
Banneling

Standaard

klopt. mesomorfen worden ook maar zeer moeilijk dik. het verschil met ektomorfen is dat de mesomorfen makkelijk spieren aanmaken.
Oud 16 oktober 2007, 23:13   #129
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het lichaamstype dat je van nature hebt bepaalt veel. Er zijn 3 mogelijke types:

1) Endomorf = Een lichaamstype dat gemakkelijk vetten vasthoudt en niet snel verbrandt. Mensen die dus eenvoudig dik worden.
2) Ektomorf = Een lichaamstype dat van nature heel snel verbrandt. Deze mensen kunnen fastfood e.d. blijven eten zonder sterk bij te komen in gewicht.
3) Mesomorf = Dit zit tussen de 2 vorige in. Deze mensen zien er meestal van nature sportief uit.
Waar zit dat knopke om ff van stand te veranderen?

()

Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 oktober 2007 om 23:13.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 23:18   #130
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
klopt. mesomorfen worden ook maar zeer moeilijk dik. het verschil met ektomorfen is dat de mesomorfen makkelijk spieren aanmaken.
Idd. Spieropbouw is voor de meeste ektomorfen wel een probleem, want ze kunnen moeilijk bijkomen. Als endomorf heb ik dat probleem gelukkig niet
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 00:14   #131
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
is er iemand die wat afweet van vermageringsziekten. ik ken een meisje dat op 2 maanden enorm is afgevallen dat ik er echt van geschrokken was. na de vakantie was die opeens echt veel te mager geworden. en het is zeker geen kwestie van vermageringsdrang en anorexia toestanden, want die eet nog altijd even veel enzo en heeft gewoon niet de mentaliteit om zo een schraal modelfiguur te willen krijgen. ik durf nu moeilijk te vragen wat er precies aan de hand is, dat lijkt me bijzonder genant om dat te vragen. misschien dat iemand hier wat meer over zo'n zaken weet, wat zou kunnen veroozaken dat iemand zomaar op zo'n korte tijd zo hard vermagerd?
Ik hoop dat het niet zo is, maar je zou er wel eens naast kunnen zitten als je zegt: "het is zeker geen eetstoornis, want ze heeft die mentaliteit niet".

Ik weet toevallig wel wat van eetstoornissen, heb ze van dichtbij meegemaakt. Je hoeft echt geen oppervlakkig trutje ofzo te zijn om een eetstoornis te krijgen. Het is echt een erg pijnlijke misvatting, vooral voor de patiênten.

Ik ken een meisje van begin in de 20 die zeer hoogopgeleid, intellectueel onderlegd en maatschappelijk geêngageerd is die gewoon met zoveel depressieve gevoelens in haar hoofd zat dat dat ineens op haar lichaam sloeg onder de vorm van een eetstoornis. Bij een eetstoornis kun je het vermageren zien als een veruiterlijken van iemands psychische toestand.

Moest het echt zoiets blijken te zijn wil ik benadrukken dat snelle en drastische stappen aangewezen zijn en dat je altijd nog dingen vragen aan mij mag stellen als je denkt dat dat nut zou hebben. Sterkte ermee.

Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 17 oktober 2007 om 00:19.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 00:27   #132
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Waar zit dat knopke om ff van stand te veranderen?

()

slechte genen?
Oud 17 oktober 2007, 09:03   #133
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Ik hoop dat het niet zo is, maar je zou er wel eens naast kunnen zitten als je zegt: "het is zeker geen eetstoornis, want ze heeft die mentaliteit niet".
Dit wil ik zeker onderschrijven, samen met wat Jazeker zei nl dat je er met haar over moet praten. Misschien heeft ze idd zelf niet door dat er iets aan haar gewicht veranderd is en dat dit medisch relevant kan zijn, misschien heeft ze inderdaad een eetstoornis, of misschien is er gewoon een heel simpele verklaring voor. Iig is er maar één manier om erachter te komen en zo jezelf (en misschien ook haar) gerust te stellen. Moest er iets ergs aan de hand zijn, dan geef je haar tenminste de aanzet om in te grijpen. Is er niets aan de hand, zoveel te beter, maar dan weet ze tenminste dat je met haar lot bent begaan.
Oud 17 oktober 2007, 09:06   #134
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Miskijk je daarop aub niet, dat is maar één kant van de medaille. Alles heeft zijn voor- èn nadelen. De nadelen in dit geval zijn niet mis, zoals dat wel voor alle ziektes geldt. Zoek bv. maar eens even op het internet.
Als het echt zo is dat je gezond en gevarieerd eet maar ondanks dat nog bijkomt zoals je beschrijft kan je misschien medisch advies inwinnen? Misschien is je schildklier wel te traag ofzo?

Edit: ik heb zo eens gelezen en hoe jij het beschrijft klinkt alsof je last hebt van oedeem?

Ik denk dat hier iig een hele hoop mensen met je meehopen.
Er hebben al heel veel mensen advies gegeven zie ik dus ik weet niet of je nog opgzet bent met het mijne, maar als ik even heel bemoeiierig en indiscreet mag zijn: Heftruck maakte de opmerking al over de frisdranken, ik wou die ook maken. Met kazen moet je ook oppassen. En ik weet niet of je veel zout eet maar het houdt vocht vast. Met alle gevolgen vandien ... Het kan zijn dat je er nauwelijks zelf gebruikt maar in zowat elk industrieel voedingsproduct wordt dit verwerkt, ook in zogenaamde kruidenmengsels zit meestal vnl. zout.
Ik ben geen diëtiste, maar ik zie niet in waarom je noten moet laten? Als je al geen vlees noch vis eet zie ik niet in waar je je proteïnen anders moet halen? Gezonde vetten zie ik ook niet in je diëet (maar ik denk dat deze er wel zijn maar dat je het gewoon niet uitgebreid hier neertypte, wat ook niet moet natuurlijk), een stukje vette vis en smossen met olijfolie en andere plantaardige oliën mag best.
Wat betreft calcium: als je aankomt door zuivelrijke producten te eten waardoor een operatie als enige alternatief overblijft, zou ik daar met de dokter over spreken en desnoods eerder op een calciumsupplement overschakelen om te kijken wat dat geeft? Ik vind het trouwens moedig dat je je verhaal hier zo openlijk durft te vertellen, veel succes nog.

Ik ben nog iets vergeten. Als je zo gezond eet als nu voel je je normaal gezien vitaal en energiek, maar koffie kan dat effect volledig compenseren en zelfs teniet doen omdat het de bijnieren overbelast en zo zorgt voor vermoeidheid. Ik denk dat je die dus beter kan laten. Maar dat typen is natuuurlijk makkelijker dan het echt doen.
Oud 17 oktober 2007, 09:48   #135
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Belast koffie de bijnieren?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 09:54   #136
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Belast koffie de bijnieren?
Ik heb altijd gehoord dat koffie het vocht wegtrekt. Wanneer je bvb vocht tekort hebt, moet je zeker geen koffie gaan drinken.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 09:58   #137
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd gehoord dat koffie het vocht wegtrekt. Wanneer je bvb vocht tekort hebt, moet je zeker geen koffie gaan drinken.
Inderdaad koffie werkt vochtafdrijvend.
Oud 17 oktober 2007, 10:01   #138
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dat is waar. Koffie werkt inderdaad vochtafdrijvend.

Maar van koffie bijnierbelasting heb ik nog nooit iets gehoord. Het interesseert me wel. Volgens welk mechanisme zou dit gebeuren?
Oud 17 oktober 2007, 10:02   #139
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En om iets positief te zeggen van koffie: het zou beschermend zijn tegen blaaskanker :-p
Oud 17 oktober 2007, 10:07   #140
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen koffie meer drinken is geen optie

bovendien; als je vochttekort hebt is het volgens mij nog altijd beter om koffie te drinken dan om niks te drinken. Nen uitgemergelde in de woestijn gaat vast niet sterven van een lekker kopje koffie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be