Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2007, 14:53   #21
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
1)
4) Nog afgezien van het schabouwelijke Nederlands waarin hij is opgesteld, is deze titel een zoveelste staaltje van pure stemmingmakerij. Het is mij alleen nog niet duidelijk of de topicstarter dat met opzet doet of uit pure onwetendheid.
wrsch allebei
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 14:59   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Nee, ik vind dat niet normaal. Ik heb niets in die aard gezegd.
2) Nee, dat is niet de logica. De logica is dat die spuit, die in de binnentuin van een ziekenhuis aangetroffen werd, haar oorsprong vond in het ziekenhuis zelf. Het is immers niet geheel ongebruikelijk dat in een ziekenhuis spuiten gebezigd worden.
3) Mijn kritiek is in eerste instantie gericht tegen de tendentieuze titel van dit topic. Er is niemand dood, dus kan er geen sprake zijn van "moord". Er is geen aanwijzing waar die spuit vandaan komt, dus is het op z'n minst voorbarig om de schuld in de schoenen van een drugsverslaafde te schuiven.
4) Nog afgezien van het schabouwelijke Nederlands waarin hij is opgesteld, is deze titel een zoveelste staaltje van pure stemmingmakerij. Het is mij alleen nog niet duidelijk of de topicstarter dat met opzet doet of uit pure onwetendheid.

De tuin van Stuivenberg ligt constant vol met spuiten van drugsverslaafden Rafke! In een kliniek heeft men niet de gewoonte om de spuiten in de eigen kliniektuin te gaan rondstrooien en er nadien een kuisploeg op te gaan zetten om ze te gaan zoeken.

De feiten zijn al lang bevestigd. Wat weeral uw ridicule onwetendheid aantoont: had het letterwoord HIV een snaar geraakt misschien?

Of wil je (nogmaals) aantonen dat de gezondheidstoestand van kinderen je koude kleren niet raakt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2007 om 15:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 20:42   #23
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De tuin van Stuivenberg ligt constant vol met spuiten van drugsverslaafden Rafke! In een kliniek heeft men niet de gewoonte om de spuiten in de eigen kliniektuin te gaan rondstrooien en er nadien een kuisploeg op te gaan zetten om ze te gaan zoeken.

De feiten zijn al lang bevestigd. Wat weeral uw ridicule onwetendheid aantoont: had het letterwoord HIV een snaar geraakt misschien?

Of wil je (nogmaals) aantonen dat de gezondheidstoestand van kinderen je koude kleren niet raakt?
Klopt! Een ziekenhuis heeft speciale containers om gebruikte spuiten in te deponeren. Dit soort naaldencontainers vind je ook in de betere tattoo zaak, maar junks zijn meestal zo high dat ze echt geen idee hebben waar ze hun ding gooien.
De buurt rond het Stuivenberg krioelt van de drugshoertjes, dus lijkt het me logischer dat het daar vandaan komt, dan van het ziekenhuis zelf.

Daarnaast is het een schandaal dat men op het politiekantoor in de Handelstraat het verhaal van de kleine Brandon pas in PV wou stellen, nadat de media er bij gehaald was. Anders wilden ze deze mensen nog niet eens helpen en zou kleine Brandon nog verder van huis geweest zijn. Was deze tegenwerking er niet, kon men hem al een dag eerder behandelen.

Met andere woorden: onder de Antwerpse flikken zitten er ook moordenaars.
Oud 21 oktober 2007, 21:08   #24
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Indien het kindje besmet is en eraan overlijdt kunnen we zeer zeker spreken van moord! Of ge hun nu graag hebt of niet.

Informeer U in het vervolg beter in plaats van zo ridicuul te reageren.
ik vind het gek dat jij al op voorhand weet dat de eigenaar van die spuit die spuit daar achtergelaten heeft met de intentie iemand te doden. Weet je misschien meer van deze zaak?

Als dit kind als gevolg van die prik overlijdt, dan zou ik gokken op dood door schuld, niet op moord, tenzij kan aangetoond worden dat er intentionaliteit en voorbedachten rade in het spel is.
Oud 21 oktober 2007, 21:18   #25
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Wie moet hier de schuld van krijgen ? Alles en niemand. Men kan er hier blijven over discussiëren. Er bestaan overal in vlaanderen spuitenruilpunten. Dus aan het beleid zal het wel niet liggen. De junk ? Tja, die moet ze inderdaad daar niet neergooien. Voor een groot deel zijn schuld. De ouders van de jongen ? Ook zij konden hun kleine wel wijsmaken dat hij dat niet mag oprapen. Die jongen zelf ? Misschien hebben de ouders het hem gezegd maar heeft hij niet geluisterd.
Conclusie: samenloop van omstandigheden. Inevitable ? No. In this case ? Apparantly.
Oud 21 oktober 2007, 21:32   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij treft de overheid en ook het ziekenhuis wel fout.

De overheid: in alle grootsteden vindt men drugsspuiten, liefst in en rond speeltuintjes waar de drugsverslaafden na zonsondergang hun dealers ontmoeten en zich direkt inspuiten. De gebruikte spuiten worden direkt weggegooid. Als je als overheid zoiets weet, dan neem je maatregelen in de zin van: preventie en repressie daartegen; iedere ochtend grondige opkuisbeurt zolang het fenomeen niet opgelost is; maar alleszins geen halve maatregelen: geen kind moet zich prikken aan een spuit dat dat kind zou vinden op zijn speelpleintje.

Het ziekenhuis: meer kontrole, meer opkuisen, ofwel terrein afsluiten voor publiek.

Na zo'n prikinsident, kan men pas na zes maanden vaststellen of er ja dan neen een hiv-besmetting is bij die kleine. Ondertussen kan ie wel andere kinderen besmetten, vb. als ie een beetje bloedt na een val, en daarmee een ander kindje besmet bij het spelen.
Die zes maanden wachten is een hel voor ouders, voor leerkrachten, voor ouders van klasgenoten ....

Mijn visie is: zo tolerant dat de maatschappij moet zijn voor homo's, zo effesiënt moet ze optreden tegen risiko's zoals hier dat kindje gelopen heeft. Een massale preventie tegen drugsspuiters, een kolossale repressie tegen harddrugsdealers en -gebruikers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 21:39   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan wordt het de hoogste tijd dat je eens een beginnerscursusje strafrecht gaat volgen. Er kan van moord of zelfs van poging tot moord geen sprake zijn in dit geval.
Het ging dan ook over mijn mening, niet over een uitspraak over ons (lachwekkende) strafrecht.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 21:40   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. hiv =/= aids
hiv ===> aids
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 21:54   #29
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Nee, ik vind dat niet normaal. Ik heb niets in die aard gezegd.
2) Nee, dat is niet de logica. De logica is dat die spuit, die in de binnentuin van een ziekenhuis aangetroffen werd, haar oorsprong vond in het ziekenhuis zelf. Het is immers niet geheel ongebruikelijk dat in een ziekenhuis spuiten gebezigd worden.
3) Mijn kritiek is in eerste instantie gericht tegen de tendentieuze titel van dit topic. Er is niemand dood, dus kan er geen sprake zijn van "moord". Er is geen aanwijzing waar die spuit vandaan komt, dus is het op z'n minst voorbarig om de schuld in de schoenen van een drugsverslaafde te schuiven.
Die junkie kan toch op z'n minst zijn spuiten in een vuilbak gooien...Da's toch niet teveel gevraagd? Zelfs iemand als u zou dat moeten verstaan.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 21:56   #30
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Als jij morgen je bananenschil achteloos op de grond werpt, ipv de vulnisbak, en er loopt een bejaarde die erdoor uitglijdt en ongelukkig op haar hoofd valt, waardoor een hersenbloeding gaat optreden, waaraan de bejaarde sterft, dan ben jij een bejaardenmoordenaar. Of je het nu graag hebt of niet.

Ik wil maar zeggen: het zal wel nooit de bedoeling geweest zijn van diegene die de spuit liet rondslingeren, dat er een kind zich zou aan kwetsen, waar door het de HIV-virus zou oplopen, en er uiteindelijk zou aan overlijden.
een bananeschil met een vergiftigde spuit vergelijken...jaja, zaag meer rustig verder.
Oud 21 oktober 2007, 22:00   #31
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het ziekenhuis: meer kontrole, meer opkuisen, ofwel terrein afsluiten voor publiek.
.
Wablief ???
Een sluikstorter wordt aangepakt , een junk die spuiten laat slingeren zou ineens de verantwoordelijkheid van een ander zijn ???
Wat gaat u doen met speeltuintjes ??? Wat verderop is hier een speeltuin , waar ook regelmatig spuiten en andere vetzakkerij liggen ... alles sluiten ??? Of toch maar de junks aanpakken ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:01   #32
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Idd, triestig verhaal, maar het beste wat je kan doen om je kind af te schermen van allerlei onheil, is aan een ketting knopen en binnen in zn kamer houden.

Trouwens, missch wist die drugsverslaafde niet eens dat hij seropositief was? Zijn dit dan verzachtende omstandigheden?
U verkoopt walgelijke praat. Ze zouden dan natuurlijk ook die junkie aan de ketting kunnun leggen in een kamer, al dan niet met spuiten, al dan niet seropositief.
Oud 21 oktober 2007, 22:06   #33
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drugsverlaafde plegen kindermoord

Het gaat jou precies niet snel genoeg, he duveltje382 ?

Laatst gewijzigd door Andro : 21 oktober 2007 om 22:06.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:11   #34
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
U verkoopt walgelijke praat. Ze zouden dan natuurlijk ook die junkie aan de ketting kunnun leggen in een kamer, al dan niet met spuiten, al dan niet seropositief.
Ik vind dat geen walgelijke praat.
Als de gebruiker van de spuit wist dat hij seropositief is, dan vind ik dat toch wel erger dan wanneer hij geen flauw vermoeden had dat hij seropositief is.
Oud 21 oktober 2007, 22:14   #35
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
hiv ===> aids
onvolledig antwoord!

homosexueel ==95%==> promiscuïteit ===> hiv ===> aids
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:17   #37
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vind dat geen walgelijke praat.
Als de gebruiker van de spuit wist dat hij seropositief is, dan vind ik dat toch wel erger dan wanneer hij geen flauw vermoeden had dat hij seropositief is.
wat ik walgelijk vond in zijn praat was dat hij zei dat je je kinderen altijd nog aan de ketting kan leggen in hun kamer, als je niet wilt dat ze enig risico lopen.
Die stomme klote-junkie kan het trouwens niks schelen of hij seropositief is of niet.Junkies denken niet verder als hun volgende spuit. Met aids kan je nog j�*ren lang leven. Dat is binnen een heel pak spuiten...Het enige dat ik aan dat wandelend lijk vraag, is dat hij zijn rommel in de vuinisbak gooit, en niet overal laat rondslingeren.
Oud 21 oktober 2007, 22:18   #38
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ach carlgustaaf, kan voor jou toch geen probleem zijn
Ik weet niet waar u het over hebt, Raf.
Oud 21 oktober 2007, 22:25   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat ik walgelijk vond in zijn praat was dat hij zei dat je je kinderen altijd nog aan de ketting kan leggen in hun kamer, als je niet wilt dat ze enig risico lopen.
wat ook klopt; de wereld zit vol gevaren. Zo'n ketting is trouwens ook niet veilig, daar kan een kind zich aan ophangen.

Citaat:
Die stomme klote-junkie kan het trouwens niks schelen of hij seropositief is of niet.Junkies denken niet verder als hun volgende spuit. Met aids kan je nog j�*ren lang leven. Dat is binnen een heel pak spuiten...Het enige dat ik aan dat wandelend lijk vraag, is dat hij zijn rommel in de vuinisbak gooit, en niet overal laat rondslingeren.
om dan een vuilnisman te besmetten of zo?
spuitenruil lijkt me een goed initiatief en kan nog uitgebreid worden.
Hoeft daarom geen ruil te zijn, gewoon genoeg mogelijkheden om je spuiten te dumpen lijkt me voldoende.
Als er zoveel spuiten over het hek van die tuin gesmeten worden, zouden ze bijv. kunnen denken aan een speciaal daartoe bestemde vuilbak aan dat hek.
Dat lost het drugprobleem niet op, maar tenminste wel een deel van de overlast.
Oud 21 oktober 2007, 22:38   #40
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar u het over hebt, Raf.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be