Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2007, 15:03   #961
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Waarom vieren en herdenken jullie een roofoverval?
Waarom vieren en herdenken jullie een mensenoffer?
Een roofoverval ?
Oud 22 oktober 2007, 15:16   #962
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dat kun jezelf aan hem vragen, hij is alhorend alwetend !
Hij praat niet meer tegen me. Ik denk hij nog altijd boos is, omdat ik gelachen heb met die mohammed-cartoons (en een paar uitspraken op dit forum)

Kun jij het hem eens vragen voor ons, en het ons dan laten weten.

Thx
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 15:19   #963
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kun jezelf aan hem vragen, hij is alhorend alwetend !
Daar zijn we vet mee!

Belangrijk is: SPREEKT HIJ TERUG?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 15:20   #964
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een roofoverval ?
De slag bij Badr, waar Mohammed een karavan overviel en een hoop onschuldige mensen de pan in hakte tiens.

Wat dacht je wat je vierde bij het SUIKERfeest? Toch wel dat ze hopen goederen én SUIKER hadden kunnen roven!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 oktober 2007, 15:26   #965
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daar zijn we vet mee!

Belangrijk is: SPREEKT HIJ TERUG?
Indien de vraag "een vraag" is zal hij wel in je diepste diepte terug spreken ja, maar daarvoor moet je een "hart" hebben met "gehoor"!
Oud 22 oktober 2007, 15:29   #966
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien de vraag "een vraag" is zal hij wel in je diepste diepte terug spreken ja, maar daarvoor moet je een "hart" hebben met "gehoor"!
dat is gevaarlijk hoor Lincoln.

Wij hebben hier speciale inrichtingen voor mensen die via andere kanalen dan hun oren "stemmen horen"... Er zitten er daar ook velen die zich profeet wanen en net zoals uw profeet zelfs belgeklingel "horen" voordat "de stemmen komen".

Bilal de messensteker "hoorde" blijkbaar ook al vanalles.

Oud 22 oktober 2007, 15:30   #967
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik niet . 't Mijne werkt enkel als pomp, mijn gehoor zit ergens anders.

Kun jij het alsnog eens vragen in mijn plaats.

Thx
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 15:37   #968
Lincoln

Standaard

Citaat:
De slag bij Badr, waar Mohammed een karavan overviel en een hoop onschuldige mensen de pan in hakte tiens.

Wat dacht je wat je vierde bij het SUIKERfeest? Toch wel dat ze hopen goederen én SUIKER hadden kunnen roven!
De slag van badr was een feit, de roofoverval waarover je het hebt echter niet, anders hoe zou je verklaren dat abu sufian nog leefde en hulp vroeg aan de mekkanen indien hij de onschuldige mensen in de "pan" hakte ?

Hint: met hoevelen waren de mekkanen op de slag van badr ? en de profeet met zijn metgezellen ?

De antwoord op deze vraag opzich geven alle duidelijkheid dat je gewoon liegt, liegt en nog eens liegt.

Natuurlijk, op de spijker kloppen tot hij erin zit is uw manier van forumen , maar dat zal niet helpen zodra de mensen achter de feiten komen en de geschiedenis lezen zoals het is !

En leugen herhalen totdat een waarheid is ,is nog geen waarheid maar een leugen voor wie dat wil inzien dat het een leugen is, maw strooi het zand enkel in de richting waar geen wind is anders (vrees ik) dat je enkel je eigen ogen zult verblinden !(remember: veel liefde verblindt maar ook veel haat !)
Oud 22 oktober 2007, 15:38   #969
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bij de Mo schijnt het wreed goed gewerkt te hebben.

Zei die: mmm ik lust wel zo'n jong heel groen knopje (van blaadje was er nog geen sprake)

en floeps daar kwam het antwoord: PAK ZE MAAR MO

en toen zei Mo, amai mijnen aangenomen zoon heeft wel een straf poepke getrouwd, die wil ik ook wel eens knippen

en weerom denderde het antwoord naar beneden (enkel hoorbaar voor het hart van Mo, de rest van de mensen hadden geen hart natuurlijk): KNIP ZE MAAR MO

etc.. etc..

praktisch wel, zo'n horend hart.

Even oefenen:

Ik ben het écht beu om zoveel belastingen te betalen, hoe geraak ik ervan af?

ZEG MAAR DAT IK GEZEGD HEB DAT JE NIKS MEER MOET BETALEN CIRCE!

Héy het werkt!

Oud 22 oktober 2007, 15:41   #970
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een slag is niet hetzelfde als een roofoveral, en dat weet je best. Trouwens, hoe zou je zelf zijn als er een aanslag werd gepleegd op je leven en je werd verjaagd uit jouw geboortestad door een bende rijke kooplieden omwille van jouw 'gevaarlijke' mening (i.e. geloof in één God) die veel aanhang begon te krijgen. Zou jij je daarbij zomaar neerleggen? Ik kan me best voorstellen dat Mohammed, die zelfs een boodschapper van God beweerde te zijn, dat niet deed. Ik kan me best voorstellen dat hij het geweld jegens hem zelf eveneens heeft bestreden met geweld. En ook al is hij geen boodschapper van God, dan nog begrijp ik zijn handelen en neem ik hem niets kwalijk. (Djiezes, we spreken hier over zo'n 1400 jaar geleden...)
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 15:42   #971
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
1. Bedankt voor het opstarten van deze draad () & lang leve de islam ()!

2. Mijn vraag: wat is de beste levenswijze (alleenstaand vs getrouwd, 'afhankelijk' vs 'onafhankelijk' etc.) voor een vrouw in de islam? En waarom?
Effe mijn vraag nogeens quoten. Antwoord mij a.u.b.!
Oud 22 oktober 2007, 15:42   #972
Lincoln

Standaard

Citaat:
dat is gevaarlijk hoor Lincoln.

Wij hebben hier speciale inrichtingen voor mensen die via andere kanalen dan hun oren "stemmen horen"... Er zitten er daar ook velen die zich profeet wanen en net zoals uw profeet zelfs belgeklingel "horen" voordat "de stemmen komen".

Bilal de messensteker "hoorde" blijkbaar ook al vanalles.
Ik heb niet veel tijd voor het spelen, als u graag wilt spelen doe zo voort...mijn antwoord zul je krijgen indien u daadwerkelijk zin heeft voor een dialoog, in het verleden was ik altijd bereid om een discussie te voeren al is het zelfs voor het spelen, maar nu zijn de tijden verandert en we komen dichter en dichter aan onze einde !
Oud 22 oktober 2007, 15:45   #973
Lincoln

Standaard

Citaat:
Effe mijn vraag nogeens quoten. Antwoord mij a.u.b.!
En waarom denkt u dat uw leven minder beter is dan die van een getrouwde ??
Oud 22 oktober 2007, 15:51   #974
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Heb ik niet . 't Mijne werkt enkel als pomp, mijn gehoor zit ergens anders.

Kun jij het alsnog eens vragen in mijn plaats.

Thx
Dan is er veel werk aan de winkel aan je hart, zelfbewust wording is zeer belangerijk in je leven , ten eerste is dat zeer belangerijk met je mede mens vooralleer het belangerijk is met je schepper !

Ps: hij die u en ik en iedereen heeft geschapen heeft geen naasten om voor u of voor de anderen te bidden, iedereen bid tot zijn heer en niemand zal u daarbij helpen enkel diegene die "hijzelf" persoonlijk verkiest !
Oud 22 oktober 2007, 15:52   #975
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een slag is niet hetzelfde als een roofoveral, en dat weet je best. Trouwens, hoe zou je zelf zijn als er een aanslag werd gepleegd op je leven en je werd verjaagd uit jouw geboortestad door een bende rijke kooplieden omwille van jouw 'gevaarlijke' mening (i.e. geloof in één God) die veel aanhang begon te krijgen. Zou jij je daarbij zomaar neerleggen? Ik kan me best voorstellen dat Mohammed, die zelfs een boodschapper van God beweerde te zijn, dat niet deed. Ik kan me best voorstellen dat hij het geweld jegens hem zelf eveneens heeft bestreden met geweld. En ook al is hij geen boodschapper van God, dan nog begrijp ik zijn handelen en neem ik hem niets kwalijk. (Djiezes, we spreken hier over zo'n 1400 jaar geleden...)
Mo werd niet verjaagd, hij heeft nog jaren mogen rondlopen als "de dorpsgek".

Een karavaan overvallen IS een roofoverval, hoe je het wil keren of draaien.

In het jaar 624 probeerde Mohammed met een leger van circa 300 moslims een Mekkaanse karavaan op terugreis uit Syrië te onderscheppen, maar stuitte daarbij op een 1000-koppig Mekkaans leger dat was gestuurd om de karavaan te beschermen. Ondanks de numerieke overmacht van de Mekkanen behaalden de moslims de overwinning, waarbij ze 10 paarden, 150 kamelen, kostbare wapens, kleding en leder buitmaakten. Tussen de 45 en 70 Mekkaanse soldaten werden gedood. Daarnaast namen de moslims een aantal krijgsgevangenen die later na betaling van losgeld weer werden vrijgelaten. De economische situatie van de moslims in Medina verbeterde hiermee aanzienlijk.

Oud 22 oktober 2007, 16:03   #976
Lincoln

Standaard

Citaat:

In het jaar 624 probeerde Mohammed met een leger van circa 300 moslims een Mekkaanse karavaan op terugreis uit Syrië te onderscheppen, maar stuitte daarbij op een 1000-koppig Mekkaans leger dat was gestuurd om de karavaan te beschermen. Ondanks de numerieke overmacht van de Mekkanen behaalden de moslims de overwinning, waarbij ze 10 paarden, 150 kamelen, kostbare wapens, kleding en leder buitmaakten. Tussen de 45 en 70 Mekkaanse soldaten werden gedood. Daarnaast namen de moslims een aantal krijgsgevangenen die later na betaling van losgeld weer werden vrijgelaten. De economische situatie van de moslims in Medina verbeterde hiermee aanzienlijk.
U verwart hier de slag van badr met de caravaanroof die nooit plaats heeft gevonden !

integendeel, abu sufyan stuurde het leger weg omdat het caravaan "veilig" was, waarbij abu jahl die sturing negeerde en in badr een nederlaag kreeg door zijn koppigheid ! En inderdaad ze hadden de "buit" binnen gehaald maar niet van de caravaan maar van de slag uit badr !!!
Oud 22 oktober 2007, 16:05   #977
system
Banneling

Standaard

[quote=[B]Infidel;3014740][/b]En de relevantie hiervan voor het huidige christendom?

Citaat:
Wanneer de verschillende evangelies geschreven zijn is ondertussen al met redelijk grote zekerheid bekend, en dit is inderdaad enkele tientallen jaren na de dood van Jezus.
Het is helemaal niet bekend wanneer de evangelies nu juist geschreven zijn. Dat is het hem juist. De meningen zijn verdeeld.

Citaat:
Is het de bedoeling om de gebruikelijke kruizen af te schaffen en de historisch correct T-kruizen overal in te voeren?
Neen, het is de bedoeling diets te maken dat de katholieke 'traditie' historisch niet klopt.
Citaat:
Is het de bedoeling om de rest van het evangelie in diskrediet te brengen door een vertaalfout?
Wie spreekt hier over een vertaalfout?

Citaat:
Of wou je gewoon dit interessante weetje met de medeforummers delen?
Natuurlijk wil ik weetjes met het forum delen. Wilt u uw weetjes dan niet met het forum delen? Dat is ook de bedoeling van een forum. Maar dat had u nog niet door vermoed ik.

Laatst gewijzigd door system : 22 oktober 2007 om 16:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 16:07   #978
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:

In het jaar 624 probeerde Mohammed met een leger van circa 300 moslims een Mekkaanse karavaan op terugreis uit Syrië te onderscheppen,
Natuurlijk, die verjaagde man moest ook nog zorgen voor zijn onderhoud (bv. voedsel) en die van z'n volgelingen.
Citaat:
maar stuitte daarbij op een 1000-koppig Mekkaans leger dat was gestuurd om de karavaan te beschermen. Ondanks de numerieke overmacht van de Mekkanen behaalden de moslims de overwinning, waarbij ze 10 paarden, 150 kamelen, kostbare wapens, kleding en leder buitmaakten. Tussen de 45 en 70 Mekkaanse soldaten werden gedood. Daarnaast namen de moslims een aantal krijgsgevangenen die later na betaling van losgeld weer werden vrijgelaten. De economische situatie van de moslims in Medina verbeterde hiermee aanzienlijk.
Begrijp je nog altijd niet het verschil tussen een slag en een roofoverval?
Oud 22 oktober 2007, 16:11   #979
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom denkt u dat uw leven minder beter is dan die van een getrouwde ??
Ik denk dat niet maar mijn ouders (in naam van 'de islam') wel. Daarom wil ik weten hoe het nu precies zit.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 22 oktober 2007 om 16:11.
Oud 22 oktober 2007, 17:24   #980
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verwart hier de slag van badr met de caravaanroof die nooit plaats heeft gevonden !

integendeel, abu sufyan stuurde het leger weg omdat het caravaan "veilig" was, waarbij abu jahl die sturing negeerde en in badr een nederlaag kreeg door zijn koppigheid ! En inderdaad ze hadden de "buit" binnen gehaald maar niet van de caravaan maar van de slag uit badr !!!
Ok, dus een slag met een hoop gesneuvelden is OK zolang er niets geroofd wordt...Abu dinges had gewoon maar zo stom niet moeten zijn, eigen schuld dikke bult! Hij had beter zijn leger bij zich gehouden en jouw profeet een kopje kleiner gemaakt, dat is natuurlijk wel waar.

Ik had nog een vraagje, maar ik zie geen antwoord: zit er echt een duivel in die zuil in mekka of is dat maar bij wijze van spreken?
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be