Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2007, 23:20   #1
abi
Banneling

Standaard De Amerikanen gaan Europa beschermen tegen moslim terreur !!!

Citaat:
Bush wil snel raketschild in Europa

In Europa moet snel een raketverdedigingssysteem worden gebouwd om de dreiging die uitgaat van Iran het hoofd te bieden.

Dat heeft de Amerikaanse president George Bush dinsdag gezegd. Snelle stappen zijn volgens Bush noodzakelijk omdat informatie van de inlichtingendiensten uitwijst dat Iran tegen 2015 in staat zal zijn om de Verenigde Staten en Europa aan te vallen met raketten.

Bush' minister van defensie Robert Gates zei juist dinsdag dat de Amerikanen de bouw van het raketschild zouden kunnen uitstellen om tegemoet te komen aan de Russen. Die zijn fel gekant tegen een Amerikaans raketschild in Oost-Europa en hebben voorgesteld mee te bouwen.

Gates opperde tijdens een bezoek aan Tsjechië, waar de Amerikanen radarinstallaties willen plaatsen, het systeem zoals gepland te bouwen, maar pas in gebruik te nemen op het moment dat de Iraanse dreiging bewezen is.
bron GVA

Gelukkig dat we Bush nog hebben ivm moslim terreur.In zulke zaken moet je heel snel reageren en zeker niet bij de pakken blijven zitten.
Als het van de Europese leiders zou afhangen,zou er van beveiliging helemaal niks van in huis komen,met alle gevolgen vandien

Dank u wel Bush

Laatst gewijzigd door abi : 23 oktober 2007 om 23:22.
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 00:14   #2
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Amerikaans imperialisme in Oost-Europa zal toch tegenstand krijgen na verloop van tijd. Dat ziet men ook in Zuid-Amerika, dergelijke grove militaire inmenging gebeurt nooit ongestraft.
Oud 24 oktober 2007, 00:18   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dat ziet men ook in Zuid-Amerika, dergelijke grove militaire inmenging gebeurt nooit ongestraft.
Idd, ze zijn er nog altijd niet goed van
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 00:37   #4
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
bron GVA

Gelukkig dat we Bush nog hebben ivm moslim terreur.In zulke zaken moet je heel snel reageren en zeker niet bij de pakken blijven zitten.
Als het van de Europese leiders zou afhangen,zou er van beveiliging helemaal niks van in huis komen,met alle gevolgen vandien

Dank u wel Bush
Wat moet het leven eenvoudig zijn als men abi heet...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 01:02   #5
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik bouw alvast ne schuilkelder, want nu Amerika weer op oorlogspad is voel ik mij toch niet meer veilig. Dat grut blijft maar uitdagen. Dat blijft maar imaginaire dreigingen verzinnen, zodat ze nog waar worden ook. Ongelooflijk.

Maar nu ik er aan denk: wij hebben in onzen hof nog nen atoomschuilkelder! Van toen de Amerikanen ons kwamen lastigvallen met hun kernraketten.

We hebben dit al eens meegemaakt. Amerika bestrijdt het goede, en wij krijgen het kwade in onzen hof.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 03:59   #6
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik bouw alvast ne schuilkelder, want nu Amerika weer op oorlogspad is voel ik mij toch niet meer veilig. Dat grut blijft maar uitdagen. Dat blijft maar imaginaire dreigingen verzinnen, zodat ze nog waar worden ook. Ongelooflijk.

Maar nu ik er aan denk: wij hebben in onzen hof nog nen atoomschuilkelder! Van toen de Amerikanen ons kwamen lastigvallen met hun kernraketten.

We hebben dit al eens meegemaakt. Amerika bestrijdt het goede, en wij krijgen het kwade in onzen hof.

De volgende keer dat je uzelf een griepinenting inspuit, moet je de shots met "heroine" op links laten liggen.
Trajanu$ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 06:35   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bush wil snel raketschild in Europa
In Europa moet snel een raketverdedigingssysteem worden gebouwd om de dreiging die uitgaat van Iran het hoofd te bieden. Dat heeft de Amerikaanse president George Bush gezegd. Snelle stappen zijn volgens Bush noodzakelijk omdat informatie van de inlichtingendiensten uitwijst dat Iran tegen 2015 in staat zal zijn om de Verenigde Staten en Europa aan te vallen met raketten.

Russen fel gekant
Bush' minister van defensie Robert Gates zei juist dat de Amerikanen de bouw van het raketschild zouden kunnen uitstellen om tegemoet te komen aan de Russen. Die zijn fel gekant tegen een Amerikaans raketschild in Oost-Europa en hebben voorgesteld mee te bouwen. Gates opperde tijdens een bezoek aan Tsjechië, waar de Amerikanen radarinstallaties willen plaatsen, het systeem zoals gepland te bouwen, maar pas in gebruik te nemen op het moment dat de Iraanse dreiging bewezen is.

"Noord-Korea groter gevaar"
De Russische minister van defensie Sergej Lavrov zei dat de Amerikaanse geplannen zijn gebaseerd op een foutieve inschatting van de dreiging vanuit Iran. "Noord-Korea vormt een groot gevaar, niet Iran", zei Lavrov tijdens een bezoek aan Japan. Moskou meent dat het nog lang niet zover is dat Iran een potentieel gevaar vormt voor Europa en de Verenigde Staten. (novum/gb)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels

Hij wil gewoon zijn militairen in Europa kunnen houden en heeft daar een nieuwe reden voor nodig.
Nu de USSR en het warschaupact weg zijn, heeft hij geen enkel reden om zijn militairen in Europa te houden en europa nog langer te bezetten, dus moet hij voor een nieuw gevaar zorgen dat hem redenen geeft om zijn militairen hier te houden en Europa te blijven bezetten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 07:07   #8
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bouw alvast ne schuilkelder.
Hoezo ? Kan u die ene niet gebruiken , die je gebouwd hebt toen ons land nog bedreigd werd door die smerige sovjetcommunisten ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 07:22   #9
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

allemaal goed en wel, de Amerikanen zjn dus de slechten, maar wat met Iran? Bent u volledig overtuigd van de vreedzame bedoelingen van Amadinejad, en zijn regiment godsdienstwaanzinnige mollah's ? Want zeg nu zelf: een land met zoveel olie, wat hebben die nu een atoomcentrale nodig om energie op te wekken ? Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn , zélfs voor mannen van uw leeftijd en evenzeer geïndoctrineerd, dat de Fanatieken aan de macht in Iran Atoom -WAPENS willen fabrikeren ?
Zo een rakettenschild zou Europa zélf moeten oprichten, inplaats van te wachten dat Bush daar mee op de proppen komt.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 08:20   #10
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
allemaal goed en wel, de Amerikanen zjn dus de slechten, maar wat met Iran? Bent u volledig overtuigd van de vreedzame bedoelingen van Amadinejad, en zijn regiment godsdienstwaanzinnige mollah's ? Want zeg nu zelf: een land met zoveel olie, wat hebben die nu een atoomcentrale nodig om energie op te wekken ? Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn , zélfs voor mannen van uw leeftijd en evenzeer geïndoctrineerd, dat de Fanatieken aan de macht in Iran Atoom -WAPENS willen fabrikeren ?
Zo een rakettenschild zou Europa zélf moeten oprichten, inplaats van te wachten dat Bush daar mee op de proppen komt.
heeft iran dan de capaciteit om Europa te bereiken?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 08:38   #11
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Gelukkig dat we Bush nog hebben ivm moslim terreur.
Dat zeggen ze bij Al-Qaida en andere moslimextremisten ook elke dag. Zonder Bush waren ze nooit zo groot in het Midden-Oosten als nu.
Citaat:
Ik zie niet in hoe een rakettenschild zelfmoordenaars gaat tegenhouden... Ik zie echter wel hoe de radarinstallaties van dat rakettenschild met gemak Rusland kunnen bestrijken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
heeft iran dan de capaciteit om Europa te bereiken?
Nope

Laatst gewijzigd door Metternich : 24 oktober 2007 om 08:38.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 08:41   #12
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
allemaal goed en wel, de Amerikanen zjn dus de slechten, maar wat met Iran? Bent u volledig overtuigd van de vreedzame bedoelingen van Amadinejad, en zijn regiment godsdienstwaanzinnige mollah's ?
Nee, maar ik ben ook niet overtuigd van de vreedzame bedoelingen van Bush en zijn regiment godsdienstwaanzinnig rebaptisten/evangelisten en co.
Citaat:
Want zeg nu zelf: een land met zoveel olie, wat hebben die nu een atoomcentrale nodig om energie op te wekken ?
Kerncentrales leveren een tienduizendvoud op aan energie dan oliecentrales. Als ik moet kiezen tussen 1.000.000 mensen elecktriciteit geven met olie of 10.000.000 elecktriciteit geven met een kerncentrale, ik zou ook voor het laatste gaan.
Citaat:
Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn , zélfs voor mannen van uw leeftijd en evenzeer geïndoctrineerd, dat de Fanatieken aan de macht in Iran Atoom -WAPENS willen fabrikeren ?
En geef ze eens ongelijk. Amerika staat te trappelen om Iran (lang voor hun nucleair programma) binnen te vallen. Wat heeft Iran echter gemerkt? Noord-Korea wordt ook niet lastiggevallen, mede vanwege de kernwapens die zij hebben. Een kernbom kan een garantie zijn om niet binnengevallen te worden.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 17:17   #13
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron GVA

Dank u wel Bush
Het resultaat zal zijn dat er een nieuwe koude oorlog komt,want Putin zal dit niet slikken.Bij Bush gaat het slechts om de vette contracten die de wapenindustrie binnenrijft, waar hij dan ook zijn procentje van mee pikt
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 17:19   #14
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Nee, maar ik ben ook niet overtuigd van de vreedzame bedoelingen van Bush en zijn regiment godsdienstwaanzinnig rebaptisten/evangelisten en co.Kerncentrales leveren een tienduizendvoud op aan energie dan oliecentrales. Als ik moet kiezen tussen 1.000.000 mensen elecktriciteit geven met olie of 10.000.000 elecktriciteit geven met een kerncentrale, ik zou ook voor het laatste gaan.En geef ze eens ongelijk. Amerika staat te trappelen om Iran (lang voor hun nucleair programma) binnen te vallen. Wat heeft Iran echter gemerkt? Noord-Korea wordt ook niet lastiggevallen, mede vanwege de kernwapens die zij hebben. Een kernbom kan een garantie zijn om niet binnengevallen te worden.
Heel juist
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:09   #15
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Het raketschild is opgericht door zgn. "Cold Warriors" zodat deze aan zichzelf kunnen bewijzen dat ze nog nuttig zijn. Het biedt geen bescherming tegen iets of iemand.

Misschien een per ongeluk gelanceerde Russische raket.

En C2C verkondigt weer n-degraadsonzin.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:13   #16
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Neen, Amerika, bedankt, maar ik heb toch liever dat Europa zelf voor zijn verdediging zorgt.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:28   #17
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Neen, Amerika, bedankt, maar ik heb toch liever dat Europa zelf voor zijn verdediging zorgt.
Europa? Verdediging?

Ze zitten heel de dag te relativeren als geweld al dan niet moreel verantwoord is.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:31   #18
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Europa? Verdediging?

Ze zitten heel de dag te relativeren als geweld al dan niet moreel verantwoord is.
Europa is dan ook serieus fout bezig, en heeft dringend heroriëntatie nodig.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 24 oktober 2007 om 19:31.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:13   #19
Trajanu$
Banneling

Standaard

Europa zou nog nauwer moeten samenwerken met de VS. Maar tegelijk zou ze zich veel agressiever en zelfbewuster moeten opstellen, kwestie van een tegengewicht te kunnen bieden tegen de VS en zichzelf in een betere onderhandelingspositie te wringen
Trajanu$ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:15   #20
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, Iran heeft nooit een ander land aangevallen, bezet en het volk uitgemoord.

Amerika heeft dat sinds 1950 al minstens tien keer gedaan, om de vijf jaar. Het is ook het enige land dat ooit effectief kernbommen op onschuldige burgers heeft gedropt. Bovendien heeft het al eens een miljoen Iraniërs vermoord, dus Iran mag zich wel wat verdedigen in de toekomst.

Amerika heeft miljoenen moorden op zijn geweten. Iran nul.

Geen enkel rationeel mens kan anders dan concluderen dat Amerika de vijand van het leven en de vrede is, en dat Iran tot nog toe geen vlieg heeft kwaadgedaan.

Wie die eenvoudige waarheid niet aankan of wil verzwijgen, kan niet deelnemen aan dit soort debat.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be