Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 oktober 2007, 10:56   #161
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Leterme is een zeer typische Vlaming (vandaar zijn grote populariteit): hij denkt dat iedereen naar een eerbare oplossing streeft en met rede en beleefdheid tot een realistisch compromis kan gebracht worden.
Dat zou dan een grove, dodelijke fout zijn. Politieke doodzonde eigenlijk. Jouw tegenstander zo verkeerd inschatten dat is bijna ongelooflijk voor een toppoliticus.

Zeker omdat de laatste 10 jaar meer en meer Vlaamse politici ingezien hebben dat je met franstaligen heel moeilijk redelijke afspraken kan maken. Frank Vandenbroucke bijvoorbeeld.

Citaat:
Volgens mij denkt hij dat vandaag nog altijd.
Dat zou dan verklaren waarom hij blijft proberen terwijl hij nu geen kans meer heeft om te slagen. Ik zou zeggen dat de laatste provocatie van Maingain en het afschieten van het federaal district de deur van Oranjeblauw definitief dicht heeft gemaakt.
Kaal is offline  
Oud 25 oktober 2007, 10:59   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het belang van het Belgische volk (dat het eigenlijke voorwerp is van een federale politiek) gaat boven het partijbelang.
Prietpraat natuurlijk. Een staatshervorming is juist in het belang van "het Belgische volk", niet tegen het Belgische volk.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 oktober 2007, 10:59   #163
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat zou dan een grove, dodelijke fout zijn. Politieke doodzonde eigenlijk.
Toch denk ik dat het juist is. Elke keer als ik hem zie, geeft hij me die indruk. Hij is zo oer-herkenbaar voor de gewone Vlaming. Nen braven sloeber.

Citaat:
Jouw tegenstander zo verkeerd inschatten dat is bijna ongelooflijk voor een toppoliticus.
Dat is hij dan ook niet, wel een karakteristieke Vlaming.
Kortaf is offline  
Oud 25 oktober 2007, 11:01   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... middelgrote partijtjes als VLD en VB.
Vlaams Belang, tweede partij van Vlaanderen. "Middelgroot"...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 oktober 2007, 11:14   #165
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Dat zou dan verklaren waarom hij blijft proberen terwijl hij nu geen kans meer heeft om te slagen. Ik zou zeggen dat de laatste provocatie van Maingain en het afschieten van het federaal district de deur van Oranjeblauw definitief dicht heeft gemaakt.
Die provocatie hoeven ze zich niks van aan te trekken he. Belgisch gezien is er NIKS gebeurd. Het is volledig de bevoegdheid van de VLAAMSE regering en de Vlaamse minister van Binnenlandse zaken Marino Keulen, en iedereen weet nu al wel dat die drie provocateurs géén burgemeester zullen worden, naar hun benoeming zal Maingain nog lang kunnen fluiten : het is NIET de bevoegdheid van de te vormen BELGISCHE regering... Géén pasmunt dus voor een of ander... komt zelfs niet ter sprake

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 25 oktober 2007 om 11:14.
Eddy B is offline  
Oud 25 oktober 2007, 11:20   #166
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vlaams Belang, tweede partij van Vlaanderen. "Middelgroot"...
Volgens de laatste cijfers: VLD 18 pct, VB 19 pct, Kartel tegen de 30 pct.

Dat is een ordegrootteverschil. De twee eerste zijn middelgrote partijen, de laatste een grote partij. Het is mijn fout niet.
Kortaf is offline  
Oud 25 oktober 2007, 11:38   #167
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch denk ik dat het juist is. Elke keer als ik hem zie, geeft hij me die indruk. Hij is zo oer-herkenbaar voor de gewone Vlaming. Nen braven sloeber.
Dat wel ja. Ik herken dat ook. Maar ik dacht dat hij ook enig politiek inzicht had. Blijkbaar niet, dus.
Kaal is offline  
Oud 25 oktober 2007, 11:41   #168
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Concept? Toegeven , steeds maar toegeven noem ik geen concept maar volksverraad
Concept ja, ken je dat niet? Ik vind de term juist gekozenNoem het zoals je wilt, ik gebruik soms ook de term 'monsterboeleke'
Ovidius is offline  
Oud 25 oktober 2007, 11:54   #169
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Andermaal wordt duidelijk dat politici niets moeten beloven (resultaatsverbintenis), maar zich iets moeten voornemen (inspanningsverbintenis), en d�*�*rop afgerekend moeten worden.
Geldt dat ook voor de franstalige politici?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 oktober 2007 om 11:54.
Knuppel is offline  
Oud 25 oktober 2007, 11:58   #170
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat wel ja. Ik herken dat ook. Maar ik dacht dat hij ook enig politiek inzicht had. Blijkbaar niet, dus.
Ik denk wel dat hij politiek inzicht heeft. Maar niet in het minst de daadkracht en attitude om daar iets mee aan te vangen als de grote jongens meespelen.
Kortaf is offline  
Oud 25 oktober 2007, 12:05   #171
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk wel dat hij politiek inzicht heeft. Maar niet in het minst de daadkracht en attitude om daar iets mee aan te vangen als de grote jongens meespelen.
Dat de Franstaligen, in tegenstelling tot Leterme, de Belgische machten achter zich weten zal ook wel een rol spelen bij dat gebrek aan daadkracht.
Oud 25 oktober 2007, 12:17   #172
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat de Franstaligen, in tegenstelling tot Leterme, de Belgische machten achter zich weten zal ook wel een rol spelen bij dat gebrek aan daadkracht.
Ik denk het niet. De Belgische machten steunen de Franstaligen omdat die het gevaarlijkst zijn voor hen. De Vlamingen zijn niet gevaarlijk, en kunnen dus altijd opgeofferd worden waar nodig.

We hebben het dus allemaal in eigen hand.
Kortaf is offline  
Oud 25 oktober 2007, 12:28   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet. De Belgische machten steunen de Franstaligen omdat die het gevaarlijkst zijn voor hen. De Vlamingen zijn niet gevaarlijk, en kunnen dus altijd opgeofferd worden waar nodig.

De belgische machten steunen de Franstaligen omdat ze dezelfde (financiële) belangen hebben en de 'Vlamingen' durven geen slechte Belgen te zijn.
Oud 25 oktober 2007, 12:48   #174
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat heb je goed gezegd. België is nu volledig in de handen van de Vlamingen. Tonen zij zich bereid om in te binden, dan kan het federaal model overleven. Vormen zij één front en spelen zij het hard, dan binden de franstaligen in en wordt het een confederatie .... of barst België. De franstaligen kunnen zelf het roer niet meer in handen nemen, dat is gedaan. Zij kunnen enkel nog reageren op de Vlaamse houding.

"Demandeurs de rien" is daar het bewijs van.
Kaal is offline  
Oud 25 oktober 2007, 13:17   #175
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je goed gezegd. België is nu volledig in de handen van de Vlamingen. Tonen zij zich bereid om in te binden, dan kan het federaal model overleven. Vormen zij één front en spelen zij het hard, dan binden de franstaligen in en wordt het een confederatie .... of barst België. De franstaligen kunnen zelf het roer niet meer in handen nemen, dat is gedaan. Zij kunnen enkel nog reageren op de Vlaamse houding.

"Demandeurs de rien" is daar het bewijs van.
Wat bedoel je nu? Dat dit het begin is van de état Belgoflamande die ze down under zo vrezen?
Montalcino is offline  
Oud 25 oktober 2007, 14:25   #176
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Prietpraat natuurlijk. Een staatshervorming is juist in het belang van "het Belgische volk", niet tegen het Belgische volk.
Dat is een politiek standpunt, waar niet alle kiezers en partijen het over eens zijn - vooral niet over de gedaante die die hervorming moet aannemen. Mijns inziens is het beter dat er een regering komt - voor het eerst in tijden één zonder de gehate PS trouwens - dan dat we nog maanden ter plaatse blijven trappelen omdat Leterme bang is gezichtsverlies te lijden. Het punt is natuurlijk dat er één strekking is die er alle belang bij heeft dat de crisis blijft aanslepen: de Vlaams-nationalisten. Die strijden bij mijn weten niet voor de belangen van het Belgische volk; hooguit verpakken ze hun discours als zodanig.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 25 oktober 2007, 17:28   #177
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
België is nu volledig in de handen van de Vlamingen. Tonen zij zich bereid om in te binden, dan kan het federaal model overleven. Vormen zij één front en spelen zij het hard, dan binden de franstaligen in en wordt het een confederatie .... of barst België.
Dat durven de Vlamingen dus niet. Of willen ze het niet? Waarom is en belangrijke vraag.

Misschien is het wel wat dezelfde reden als eerder hier aangehaald: Vlamingen gaan er (te) vaak vanuit dat alle Franstalige politici een gelijkaardige visie hebben over België, dat het goed moet kunnen werken, dat ze alleen van mening verschillen van hoe je het land goed kunt doen werken.
Terwijl er toch genoeg Fr. politici zijn die te kennen geven daar niet mee bezig zijn, maar al te vaak alleen met hoe hun Gemeenschap en zijzelf daar beter van worden; ten koste van België desnoods.
Burry is offline  
Oud 25 oktober 2007, 17:53   #178
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Wat bedoel je nu? Dat dit het begin is van de état Belgoflamande die ze down under zo vrezen?
Zou kunnen, indien de Vlamingen zich achter dat objectief zouden scharen. Niet dus
Kaal is offline  
Oud 25 oktober 2007, 20:10   #179
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

On topic: als Leterme het echt niet meer aan kan - die stemmen hoor je meer en meer, iets wat de CD&V-kroko's al wat eerder dachte - wat zal het kartel dan doen? Zo'n oude krokodil het veld in sturen om het oude België te redden (en de kas verder te plunderen) of ronduit uitkomen voor het confederale model en dat dan ook direct meedelen?

Ik weet niks, behalve dat bijna niemand aan en rond de onderhandelingstafel het lijkt te weten.
Burry is offline  
Oud 25 oktober 2007, 20:55   #180
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
On topic: als Leterme het echt niet meer aan kan - die stemmen hoor je meer en meer, iets wat de CD&V-kroko's al wat eerder dachte - wat zal het kartel dan doen? Zo'n oude krokodil het veld in sturen om het oude België te redden (en de kas verder te plunderen) of ronduit uitkomen voor het confederale model en dat dan ook direct meedelen?

Ik weet niks, behalve dat bijna niemand aan en rond de onderhandelingstafel het lijkt te weten.
Leterme blijft een groot mysterie. Ik heb hem enkele maanden voor zijn officiële kandidaatstelling gehoord in een niet-politiek debat zonder media. Hoewel ik tot dan geen hoge dunk van hem had, gaf hij een zeer degelijke indruk. De laatste maanden lijkt elk spoor hiervan verdwenen. Misschien was hij toch beter op het Vlaamse niveau gebleven waar hij redelijk vlot een regering draaiende kon houden. Zijn oude "notaris"-bijnaam zal wel van ergens komen. Blijkbaar mist hij visie en daadkracht om een hoger niveau aan te kunnen. De situatie is uiterst complex en weinigen kunnen deze knoop ontwarren, maar iemand met de nodige ervaring en een goede voorbereiding moet toch verder kunnen komen dan het huidige gekrakeel.
Superlux is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be