Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2007, 10:51   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Autochtonen die werkloos zijn en zich niet houden aan oproepingsbrieven of sollicitatieplicht worden namelijk GESCHRAPT uit het werklozenbestand.
Je bent slechts geïnformeerd. Die mensen worden helemaal niet geschrapt, maar kunnen wel geschorst worden, wat enkel een tijdelijke opschorting van hun uitkering impliceert. Bovendien is het niet de VDAB die werklozen schorst, maar de RVA. Die schorsing geldt bovendien enkel voor langdurig werklozen die reeds door de RVA werden opgeroepen in het kader van het activeren van werkzoekenden. Sommige categorieën genieten bovendien extra bescherming tegen schorsing zoals uitkeringsgerechtigden die gezinshoofd zijn, die alleenstaand zijn, ouder dan 50 zijn of meer dan 20 jaar gewerkt hebben. De sanctie wordt dan met uitstel uitgesproken of leidt niet tot een volledige opschorting van de uitkering, maar enkel tot een vermindering. Bovendien kan het ook nog eens gaan om werkzoekenden die in een wachttijd zitten en dus sowieso al geen uitkering ontvangen.

Laatst gewijzigd door Edina : 25 oktober 2007 om 10:55.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 12:19   #42
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Het is gewoon te typhusmakkelijk in België.

PUNT UIT.

Ik heb zelf de proef op de som genomen. VIJF jaar werkloos gebleven. De arbeidsconsultente van de VDAB zag mijn situatie in en zei dat ze het ook zou doen als ze mij was. Dat ze ook liever een tijdje er tussenuit kneep, en andere dingen zou willen doen.

Geen vuiltje aan de lucht. Met genoeg kwalificaties om elke week een nieuwe job te vinden.

TWEE MAAL werd ik opgeroepen in die vijf jaar. Eén keer zei ik gewoon "Oh nee dat is vér, met het openbaar vervoer" en de andere maal ben ik echt gaan saboteren bij de werkgever: CV een week later pas sturen, enz.

En de RVA? En de VDAB? Die lieten het maar zo.

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 13:21   #43
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Het is gewoon te typhusmakkelijk in België.

PUNT UIT.

Ik heb zelf de proef op de som genomen. VIJF jaar werkloos gebleven. De arbeidsconsultente van de VDAB zag mijn situatie in en zei dat ze het ook zou doen als ze mij was. Dat ze ook liever een tijdje er tussenuit kneep, en andere dingen zou willen doen.

Geen vuiltje aan de lucht. Met genoeg kwalificaties om elke week een nieuwe job te vinden.

TWEE MAAL werd ik opgeroepen in die vijf jaar. Eén keer zei ik gewoon "Oh nee dat is vér, met het openbaar vervoer" en de andere maal ben ik echt gaan saboteren bij de werkgever: CV een week later pas sturen, enz.

En de RVA? En de VDAB? Die lieten het maar zo.

De tijden zijn ondertussen veranderd, beste Polly. Of heb je nog niet gehoord over de "activering van het zoekgedrag naar werk"?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 16:04   #44
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

't Zal veel uithalen ...
Ik vraag me af of de kosten voor dit racistisch initiatief niet al te hoog gaan zijn .... Mensen lopen niet gratis van deur tot deur ook niet ...
Heel de organisatie , het vervoer van de deurgangers , de lonen, het papierwerk.... Dat moet nogal wat kosten
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 16:04   #45
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Een "witte" wordt door de VDAB aan het WERK gezet, een "alloo" willen ze een JOB geven.
Snappen jullie het verschil?
Dat weet ik nog niet zo. Ik heb jarenlang kunnen profiteren, en maar twee keer 'lastig' gevallen, dwz begrip gekregen voor niet werken.

Toen ik voorstelde om maar mijn eigen bedrijf te starten werd me dat door de VDAB trouwens ook ten stelligste afgeraden, wegens veel te veel werk.

Maar ja, misschien ben ik wel beige.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 25 oktober 2007 om 16:06.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 16:23   #46
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
---------------------

"allochtoon" blijkt toch een andere mensensoort te zijn dan "autochtoon" in Belgie.

Autochtonen die werkloos zijn en zich niet houden aan oproepingsbrieven of sollicitatieplicht worden namelijk GESCHRAPT uit het werklozenbestand.

Ik heb nooit geweten dat het VDAB bij autochtonen een huisbezoekje gaan afleggen om te zien hen aub te vragen om toch maar eens een inspanningske te willen doen aub mijnheer, aub mevrouw.

Maar ja, van het autochtoonse mensensoort is geweten dat die kunnen lezen blijkbaar, bij de allochtoonse mensensoort schijnen ze dat niet écht te mogen veronderstellen.

Hopelijk houdt men er bij de VDAB rekening mee dat ze beter een mannelijke smeekbeder opsturen. Een kaffer vrouw die tegen de prinsenkinderen of erger nog tegen den Heer des Huizes gaat zeggen dat hij uit zijn nest moet komen, zou wel eens verkeerd kunnen uitvallen. Bij de allochtoonse mensensoort doet men zulke dingen namelijk niet.

Raar genoeg vindt de allochtoonse mensensoort echter wèl de WEG NAAR het uitkeringskantoor en treedt de doofstomme analfabete fase slechts in NADAT men maandelijks het geld op zijn rekening heeft gekregen.
Tijd voor een paar antropologen om daar eens een studie over te gaan uitvoeren. Misschien helpen een paar pilletjes ook gewoon.

Raar genoeg ontslaat men welzijnswerkers die zulke beurzen reeds georganizeerd hebben.
Lees het verslag van Marij Uijt den Bogaerd : de enigen die op de door haar georganizeerde mini-jobbeurs aanwezig waren, waren de bedrijven. De gediescriemineerden lagen in hun bed!

LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL
Oud 25 oktober 2007, 16:26   #47
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Jamaar zo eenvoudig is da nie zulle.Wie gaat er s'nachts chakossen pikken ,autos in brand steken ,overvallen plegen en drugs dealen wanneer die jongens overdag moeten gaan werken?Dat is een groot probleem zulle...Ze moeten toch nog slapen ook hé..
Oud 25 oktober 2007, 17:29   #48
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Jamaar zo eenvoudig is da nie zulle.Wie gaat er s'nachts chakossen pikken ,autos in brand steken ,overvallen plegen en drugs dealen wanneer die jongens overdag moeten gaan werken?Dat is een groot probleem zulle...Ze moeten toch nog slapen ook hé..
Overdag slapen, een job als ambtenaar dan maar hé!

Laatst gewijzigd door Freddie : 25 oktober 2007 om 17:30.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 20:35   #49
Einzelkämpfer
Burger

Einzelkämpfer's schermafbeelding

Standaard

Ik zou zo die job wel wille. Dan kan ik binne met die schoon mokkes me hun kopdoeken. Als hunne man dan ni thuis is, heb ik misschien een sjaans.
Einzelkämpfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 21:26   #50
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Einzelkämpfer Bekijk bericht
Ik zou zo die job wel wille. Dan kan ik binne met die schoon mokkes me hun kopdoeken. Als hunne man dan ni thuis is, heb ik misschien een sjaans.
Waar zou hij dan zijn ??? Gaan werken ??? LOL
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 21:53   #51
Einzelkämpfer
Burger

Einzelkämpfer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waar zou hij dan zijn ??? Gaan werken ??? LOL
die zit te blowen in zijn theehuis of die zit in den bak. Ik zal als job me dan met de vrouwkes bezig houden.
Einzelkämpfer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be