![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je bent slechts geïnformeerd. Die mensen worden helemaal niet geschrapt, maar kunnen wel geschorst worden, wat enkel een tijdelijke opschorting van hun uitkering impliceert. Bovendien is het niet de VDAB die werklozen schorst, maar de RVA. Die schorsing geldt bovendien enkel voor langdurig werklozen die reeds door de RVA werden opgeroepen in het kader van het activeren van werkzoekenden. Sommige categorieën genieten bovendien extra bescherming tegen schorsing zoals uitkeringsgerechtigden die gezinshoofd zijn, die alleenstaand zijn, ouder dan 50 zijn of meer dan 20 jaar gewerkt hebben. De sanctie wordt dan met uitstel uitgesproken of leidt niet tot een volledige opschorting van de uitkering, maar enkel tot een vermindering. Bovendien kan het ook nog eens gaan om werkzoekenden die in een wachttijd zitten en dus sowieso al geen uitkering ontvangen.
Laatst gewijzigd door Edina : 25 oktober 2007 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Het is gewoon te typhusmakkelijk in België.
PUNT UIT. Ik heb zelf de proef op de som genomen. VIJF jaar werkloos gebleven. De arbeidsconsultente van de VDAB zag mijn situatie in en zei dat ze het ook zou doen als ze mij was. Dat ze ook liever een tijdje er tussenuit kneep, en andere dingen zou willen doen. Geen vuiltje aan de lucht. Met genoeg kwalificaties om elke week een nieuwe job te vinden. TWEE MAAL werd ik opgeroepen in die vijf jaar. Eén keer zei ik gewoon "Oh nee dat is vér, met het openbaar vervoer" en de andere maal ben ik echt gaan saboteren bij de werkgever: CV een week later pas sturen, enz. En de RVA? En de VDAB? Die lieten het maar zo. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Zal veel uithalen ...
![]() Ik vraag me af of de kosten voor dit racistisch initiatief niet al te hoog gaan zijn .... Mensen lopen niet gratis van deur tot deur ook niet ... Heel de organisatie , het vervoer van de deurgangers , de lonen, het papierwerk.... Dat moet nogal wat kosten ![]()
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik voorstelde om maar mijn eigen bedrijf te starten werd me dat door de VDAB trouwens ook ten stelligste afgeraden, wegens veel te veel werk. ![]() Maar ja, misschien ben ik wel beige.
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 25 oktober 2007 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Jamaar zo eenvoudig is da nie zulle.Wie gaat er s'nachts chakossen pikken ,autos in brand steken ,overvallen plegen en drugs dealen wanneer die jongens overdag moeten gaan werken?Dat is een groot probleem zulle...Ze moeten toch nog slapen ook hé..
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf. Laatst gewijzigd door Freddie : 25 oktober 2007 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burger
|
![]() Ik zou zo die job wel wille. Dan kan ik binne met die schoon mokkes me hun kopdoeken. Als hunne man dan ni thuis is, heb ik misschien een sjaans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |