![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, ze zijn weer aan het splitsen
![]() ![]()
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Kan gezellig zijn, maar verder is het een inefficiënt ding. Ik maar er vandaag zo min mogelijk gebruik van (tenzij om naar Antwerpen centrum of Brussel centrum te gaan). Voor de rest is mijn wagen sneller, comfortabler en een pak efficiënter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe groot die schade is. Jij wel? Me DUNKT dat we niet op de rand van de armoede leven ondanks een eeuw vol stakingen. Dus het zal zo erg nog niet zijn, zeker? Ik stel gewoon maar vast, hoor. Ik bedoel: ik zie geen aanwijzigingen dat een staking enorme economische schade veroorzaakt. Kijk anders eens achter u? Wa wilde gij bedoele met die 21 ste eeuw?
![]() |
![]() |
#104 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Deze staking is EEN POLITIEKE staking : rood geraakt niet in de regering(vetpotten) en ACOD (en enkel ACOD) begint te staken. Nochtans waren ze er niet vies van om de maximale diensttijd van 9 op 10 h te brengen, maar ja dan was SP/PS aan de macht. Nu gaan ze stakingen organiseren tegen... wat dacht je ????
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 26 oktober 2007 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik steun het ABVV compleet in hun strijd voor een compleet stakingsrecht. Ik hoop dat de boodschap is aangekomen bij die kloteliberalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De meeste werkgevers betalen maar 65% van het abonnement terug, dus zonder Sorry-pas betekent dit voor vele mensen wel degelijk een financieel verlies. "Geen vervoer/overmacht" kan in mijn geval wel lukken (geen auto en niemand anders op het werk woont in mijn omgeving), maar bij een aangekondigde staking moet zal je al snel te horen krijgen dat je dan maar een dag verlof moet opnemen, of inhalen. Dat een treinstaking economische schade oplevert heeft is toch duidelijk? Werknemers die niet/te laat op hun werk komen, bedrijven die hierdoor niet op volle capaciteit kunnen werken, goederen die te laat worden geleverd... En voor wie dit nog niet genoeg is, mag ook eens nadenken over de persoonlijke schade bij de reizigers: laat thuiskomen, moeilijkheden met de kinderopvang, rap-rap iets in de oven en weer een avond verkloot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Dat is de bedoeling van elke staking, rechten worden afgedwongen door te raken waar het kapitaal gevoelig is: de winstcreatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Na een tijd keert toch de wind. De mijnstakingen vergeten, mijn volksverlakkertje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Toch wel, liberalen gaven de opdracht om op werkmensen te schieten omdat ze hun stakingsrecht wilden uitoefenen. Liberalisme=volksverraad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() NMBS heeft een gemengd statuut, is opgedeeld in verschillende bedrijven. Jouw argument gaat niet echt op, is te hopen dat oa. de Eurostar en Thalys niet kunnen rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of kunnen we ergens zien waar ze vandaag gechargeerd hebben? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Misschien een charge op een basisrecht? Of dwangsommen door het klassengerecht? Is best allemaal 19de eeuw liberalisme. Dergelijke repressie moet jij zeker toejuichen uit naam van de vrijheid. Laatst gewijzigd door Praetorian : 26 oktober 2007 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |