![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jouw stereotypje heb je al veel langer zorgvuldig opgebouwd. In tegenstelling tot wat jij wel mag denken, gaat er van een loser niks heroïsch uit. Zuur kijkende avatars ten spijt. ![]()
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
|
![]() Het kan moeilijker slechter dan jouw pose:"Kijk naar mij, ik ben rijk door stom geluk, en nu moeten jullie allemaal denken zoals mij! Iedereen die niet meedoet met de lucky few, zijn irritante reactionaire onheilsprofeten!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dus bij De Lijn, de luchthavens, de NMBS, enfin, gans de bende. eigenlijk gijzelen de vakbonden de onschuldige werkman die enkel op zijn werk wil geraken. Een schande, en dat voor iets dat er voor die werkman is gekomen, de vakbond.
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoef niemand te kloten met een werkstaking voor de bok z'n ballen om een 'politiek statement' te maken. IK zit geen collectivistische zever te verkopen. IK hoef niets of niemand te beroven van het grootste deel van z'n inkomen om één of andere heilstaat te kunnen inrichten. IK moet geen leugens verkopen om te verhullen dat ik een bewezen failliet systeem heb opgedrongen (of van plan ben op te dringen) aan de mensen. D�*t, Praetoriaantje... is het verschil tussen jou en mij... IK sta aan de kant van het systeem dat zorgt voor het brood op de plank van de mensen. JIJ staat aan de kant van de struikrovers die het allemaal willen 'herverdelen'. (nouja ![]()
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() 't Personeel kent zijn plaats niet meer,meneer de Graaf...
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 27 oktober 2007 om 00:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als 't personeel onheus wordt behandeld, dan heeft het alle recht om actie te voeren. Je gaat mij daar zeker niet tegen zien reageren. Maar daar ging / gaat het in dit geval absoluut niet om. Ik weet dat jij ook graag een karikatuurtje lust... Ik hoop dat het je gesmaakt heeft.
![]() |
![]() |
#229 |
Burger
|
![]() Maar wat zien we:
Hoogstwaarschijnlijk dus uitgerekend dat ene uur voor hun shift eropzit. awel ik heb dat speciaal niet gedaan, hoewel dat het meest comfortabel zou geweest zijn, maar wel een uur gepakt midden in mijn shift, die voor de rest een stuk stresserender was dan anders. Dus ge moet niet denken dat het een actie was voor eigen comfort. Ook niet vanuit sociale druk, want van mijn directe collega's waren er veel meer die liever niet wilden of durfden dan wel ( en dus ook niet hebben meegedaan) |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Burger
|
![]() Citaat:
want langs de andere kant was het voor mij in verschillende opzichten gemakkelijker geweest om niet met de actie mee te doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en aan die vakbonden mogen ze ook eens zitten, om die te hervormen. Véél te machtig om gezond te zijn.
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zeker een punt: DE SCHADE door een STAKING mag niet groter zijn dan de WAARDE van de EIS... Dus staken voor 20M loonsverhoging en daarmee de dienstverlening van het spoor ter waarde van -1Meuro platleggen, is dus eigenlijk altijd rendabel. Dus sowieso hebben de mannen van de spoorweg altijd stakingsrecht. Daarentegen staken in een bedrijf zoals Bekaert en een productie van 200M omzet en 50M toegevoegde waarde stilleggen omwille van een eis van20M, is dan inderdaad overkill... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben rijk door het geluk van mijn verstand, ik ben rijk door de ethiek van dagelijks veel te werken, ik ben rijk omdat ik gewoon 80u werk en geen tijd neem om mijn geld om te zetten in consumptie. Zelfs iemand die aan het OCMW-werkloosheid-ziekenfonds-alcoholieker-karaktergestoorde-depressieveling is rijk in Belgie: voorbeeld; je krijgt 600euro per maand vanaf 20jaar tot in uw graf 80jaar gemiddeld. Je krijgt in de Belgische Pamperstaat 60* 12 * 600 = 432000 euro of 16M oude belgische franken. Je zegt dat je niet getrouwd bent, en je doet dit met twee sukkelaars samen, en onze Belgische pampereconomie levert u zowaar 864000euro. of 32M oude belgische franken. Je kweekt nog een kindje en diezelfde economie levert 100*12*20 = 24000euro + schoolkosten tot het diploma of 50000euro en aleloia nog zo'n werkloze die gepamperd wordt voor de rest van zijn leven en ik moet echt niet hard nadenken om een paar voorbeelden, die op die manier leven, voor de geest te roepen. EN nu hoe betaal je die gasten die uit jullie handen eten ??, Wie zorgt er voor het geld ?? En mag er AUB eens een debat zijn of we goed bezig zijn of niet ?? Dus apart van de rechten, en al die emotionele blabla, Bekijk eens de INSULINE in de maatschappij: je geeft door medische zorgen de kans aan die zieke groep om beter te overleven. Had je vroeger 3% zieken in de statistieken, krijg je op heden een tendens naar 10%. Dus het probleem oplossen maakt het probleem groter. NU toegepast om ons sociaal systeem, mijn stellin is: 'economisch negatief gedrag' steunen maakt het probleem groter. Opgelet: ik ken voorbeelden van mensen die uit dergelijke gezinnen komen en toch wonderbaarlijk het omgekeerde doen dan hun ouders. Dus in the field heb je alleen studies die zeggen als ouders minder behoed zijn, dat de studeerprestaties van de kinderen ook minder zijn... Wat een indicatie van de theorie zou kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Jij bent een middeleeuwer zeker? Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 oktober 2007 om 09:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
In feite speel jij hier de rol van de "kapitalist met een sigaar", de karikatuur uit de pamfletten van Amada in de jaren zeventig. Waarschijnlijk ben je een gepensioneerd ambtenaartje met rust, een gesjeesd journalist die hier een hatelijk beeld ophangt van kapitalisten. Een echte aandeelhouder heeft nauwelijks een opleiding, wegens niet nodig, is opgekweekt in een milieu waar discussies met "het werkvolk" ondenkbaar zijn en wegens wereldvreemdheid ook onmogelijk. Doe maar voort: ik begin je schattig te vinden: iemand om de folders van de klein-linkse partijen mee te vullen. Zoals de Karikatuur die Stanley Kubrick gebruike in zijn films over een atoomoorlog, inderdaad ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 oktober 2007 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
De stakingen gingen inderdaad over het tekort aan personeel. Er is dan ook een gigantische recruteringscampagne aan de gang. Lees eens een krant, kijk eens naar TV en laat je stomme propaganda trucjes maar zitten, vb-ertje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() Komkom, de nazi's hadden nog een oorlog om hun totalitaire praat te verschonen, liberalen/libertariërs niet.
![]() |
#240 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb jij überhaupt nog een verantwoordelijkheidsgevoel? Of is het bij jou: de vakbond zal me wel influisteren wat goed is...
![]() |