Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2007, 20:49   #1041
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Met alle respect, maar je lijkt het graduele verschil tussen Van Gogh en Mohammed B. volledig onder de mat te vegen.

Ik keur het (al dan niet moedwillig) beledigen van anderen geenszins goed. Maar iemand koudmaken is toch nog wel even van een andere orde, dacht ik zo...

Iedereen - ook ikzelf - bezondigt er zich wel eens aan anderen te beledigen. Maar als die anderen ons daarvoor moeten vermoorden, dan is er wellicht binnen de kortste keren niemand meer in leven.

Een klein - kléin - beetje zin voor nuance, asjeblieft!!! (Als dat niet teveel gevraagd is...)
Inderdaad, het leven van een mens is nu éénmaal zeer waardig , persoonlijk zou ik van gogh op een legaal manier aanpakken, bv door een klacht in te dienen en hem eventueel vervolgen wegens laster !
Oud 27 oktober 2007, 20:57   #1042
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Inderdaad, het leven van een mens is nu éénmaal zeer waardig , persoonlijk zou ik van gogh op een legaal manier aanpakken, bv door een klacht in te dienen en hem eventueel vervolgen wegens laster !
Dat klinkt al heel ánders. We mogen inderdaad onze zin voor proportie niet verliezen, anders is het einde zoek.

De diefstal van een potlood straf je ook niet even hard als een moord, hé!
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 21:01   #1043
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Dat klinkt al heel ánders. We mogen inderdaad onze zin voor proportie niet verliezen, anders is het einde zoek.

De diefstal van een potlood straf je ook niet even hard als een moord, hé!
Inderdaad, bij een redelijke mens is enkel het verstand die overwint !
Oud 27 oktober 2007, 21:40   #1044
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar vindt u niet dat Jezus in deze gelijk heeft?
Beste,
Ik kan en moet altijd Jezus (vrede zij met hem) gelijk geven, als er iets authentiek en bewezen overgeleverd is.

Groetjes
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 21:42   #1045
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Jij bent dus een "gestudeerde" Moslim, proficiat...Mag ik je dan even enkele zeer concrete vragen stellen ivm activiteiten die in naam van jouw (bij)geloof worden gesteld, gewoon antwoorden met ja of nee aub:

1. Keur jij de Broeder hier in Limburg goed die zijn vrouw en kind liever wilde laten sterven dan ze door een mannelijke arts te laten behandelen?
2. Vind je dat Moslims het recht hebben om auto's en gebouwen in brand te steken omdat er een paar prentjes van jullie profeet in de gazet hebben gestaan?
3. Vindt je dat Mohammed B het recht had om Theo van Gogh af te slachten omdat die kritisch was tov de Islam?
etc.etc...

Maar die 3 zal volstaan voor het moment!
Met ja of nee antwoorden wil zeggen dat u het antwoord zelf wilt bepalen.

Met vriendelijke groeten en voor altijd is minder haat veel beter.
Oud 27 oktober 2007, 21:42   #1046
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Beste,
Ik kan en moet altijd Jezus (vrede zij met hem) gelijk geven, als er iets authentiek en bewezen overgeleverd is.

Groetjes
Het gaat hier om het principe, de diepere gedachte achter de besnijdenis. Denkt u niet dat Allah de mensen besneden ter wereld had laten komen indien hij gewild had dat mensen moesten besneden worden?

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 21:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 21:45   #1047
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
neen dat is toch iets anders. De moslima's moeten ALTIJD buitenshuis met die vodden rondlopen, onze dames deden dat badpak, zelfs 90 jaar geleden, alleen aan voor t zwemmen. Die hoofddoek heeft een heel andere bedoeling, dat is een ideologisch symbool om de Moslim te onderscheiden van de Ongelovige.
De meeste vrouwen -zeker op het platteland-droegen in het dagelijkse leven in de jaren '20 toch heel lang rokken en hadden vaak de 'foulard' op om boodschappen te doen. Niet?

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 21:46.
Oud 27 oktober 2007, 21:52   #1048
Lincoln

Standaard

Citaat:
Het gaat hier om het principe, de diepere gedachte achter de besnijdenis. Denkt u niet dat Allah de mensen besneden ter wereld had laten komen indien hij gewild had dat mensen moesten besneden worden?
De eerste mens was dan ook niet op deze aarde (onperfecte wereld), maar eerst in een perfecte wereld voordat hij in deze onperfecte wereld werd belandt !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 oktober 2007 om 21:52.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 21:52   #1049
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik keur dat niet goed, zou die persoon een goede voorkennis hebben/gehad over zijn religie dan zou hij zo een stommiteit niet hebben begaan om zijn vrouw te laten stikken !

Die persoon dacht nochtans dat zijn(uw)religie hem daarin steunde, wie ben jij om uzelf een betere Moslim te vinden dan hij?

Neen, geen enkel moraal of religieuze motivatie zou dat toe laten, het is een teken van onverdraagzaam frustratie ! zowel voor degene die de cartoon getekend hebben als degene die op straat opgaan en auto's/gebouwen in brand steken !

van een cartoontje te tekenen heeft nog nooit iemand last gehad, maar wat zopu jij ervan vinden als je je nieuwe auto uitgebrand terugvindt?

Neen, geen enkel mens heeft het recht om een andere mens pijn te doen, zowel van gogh (psychologisch) als mohammed b (fysisch), beide heren zijn in hetzelfde bedje ziek !
Een schandelijk antwoord natuurlijk, en bewijst eens te meer dat jullie godsdienst zondermeer crimineel is en dat de aanhangers daarvan dringend naar zandland moeten gerepatrieerd worden. Als iemand jouw "geiteneuker" noemt geeft je dat het recht om zijn keel over te snijden? HEEEEl verhelderend!

Laatst gewijzigd door slobodan : 27 oktober 2007 om 21:53.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 21:54   #1050
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De eerste mens was dan ook niet op deze aarde (onperfecte wereld), maar eerst in een perfecte wereld voordat hij in deze onperfecte wereld werd belandt !
Maar Allah zegt toch nergens in de Koran dat men zich moet laten besnijden. Of wel? Verlicht mijn geest in deze.
Oud 27 oktober 2007, 21:57   #1051
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, het gaat inderdaad om de principe.

Denkt u niet dat de God de mensen allemaal goed en gelovig ter wereld had laten komen indien Hij niet gewild had dat mensen verstand en eigen keuze krijgen?

Daarom is de mens een mens hé , die krijgt er verstand om na te denken en vrijheid om te kiezen, met verstand alleen kunnen we niet te veel schieten daarom zijn ook boodschappers mensen gezonden met boodschappen om ons te begeleidden.

"In de schepping van de hemelen en de aarde en het verschil van nacht en dag zijn tekenen voor mensen die verstand hebben, die God staande, zittende en op hun zij liggende gedenken en die over de schepping van de hemelen en de aarde nadenken..."
(Koran 3:190-191)

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn."
(Koran 18:29)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."
(Koran 88:22-23)

Mvg
Oud 27 oktober 2007, 21:58   #1052
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Met ja of nee antwoorden wil zeggen dat u het antwoord zelf wilt bepalen.

Met vriendelijke groeten en voor altijd is minder haat veel beter.
Dus geen antwoord, wat te verwachten was.
En neen, ik ervaar geen haat tov moslims, alleen medelijden. Jullie zijn zieken en dus wilsonbekwaam. Wat niet wil zeggen dat geesteszieken geen gevaar kunnen opleveren en uit de maatschappij dienen verwijderd te worden.
Oud 27 oktober 2007, 21:59   #1053
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, het gaat inderdaad om de principe.

Denkt u niet dat de God de mensen allemaal goed en gelovig ter wereld had laten komen indien Hij niet gewild had dat mensen verstand en eigen keuze krijgen?

Daarom is de mens een mens hé , die krijgt er verstand om na te denken en vrijheid om te kiezen, met verstand alleen kunnen we niet te veel schieten daarom zijn ook boodschappers mensen gezonden met boodschappen om ons te begeleidden.

"In de schepping van de hemelen en de aarde en het verschil van nacht en dag zijn tekenen voor mensen die verstand hebben, die God staande, zittende en op hun zij liggende gedenken en die over de schepping van de hemelen en de aarde nadenken..."
(Koran 3:190-191)

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn."
(Koran 18:29)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."
(Koran 88:22-23)

Mvg

Maar ik zie niet in waarom een besnijdenis een mens beter zou maken. Ik zie nog minder in dat het de wil van Allah is. Staat de verplichting tot besnijdenis in de Koran? Ik vraag het ook aan u.

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 22:00.
Oud 27 oktober 2007, 21:59   #1054
Lincoln

Standaard

Citaat:
Maar Allah zegt toch nergens in de Koran dat men zich moet laten besnijden. Of wel? Verlicht mijn geest in deze.
De besnijdenis zelf is een abrahamitische traditie, Vader abraham was ook de eerste die deze besnijdenis in traditie bracht, die voordien niet bestond !

Sommigen koppelen daaraan en betekenis, voor mij persoonlijk is het enkel een abrahamitische traditie die voort leefde vanuit generatie tot generatie ! Vergeet niet dat de profeet mo7amed sas afstamt uit de ismaelieten (ismael de zoon van abraham) !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 oktober 2007 om 22:00.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 22:01   #1055
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De meeste vrouwen -zeker op het platteland-droegen in het dagelijkse leven in de jaren '20 toch heel lang rokken en hadden vaak de 'foulard' op om boodschappen te doen. Niet?
Nogmaals, u moet begrijpen dat die hoofddoek voor de moslims een statement is tov de vrouwen die hem NIET dragen, die worden beschouwd als loslopend wild dat naar hartelust mag bepoteld en verkracht worden. Dus iets helemaal anders dan de mode bij ons in de vorige eeuw.
Oud 27 oktober 2007, 22:04   #1056
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De besnijdenis zelf is een abrahamitische traditie, Vader abraham was ook de eerste die deze besnijdenis in traditie bracht, voordien bestond niet !

Sommigen koppelen daaraan en betekenis, voor mij persoonlijk is het enkel een abrahamitische traditie die voort leefde vanuit generatie tot generatie ! Vergeet niet dat de profeet mo7amed sas afstamt uit de ismaelieten (ismael de zoon van abraham) !
Het is dus een vóór-islamitische traditie. En geen islamitische traditie. Ook joden lieten zich besnijden en nog andere volkeren. Het staat dus niet in de Koran als ik u goed begrijp. Dus is de besnijdenis niet strikt noodzakelijk, anders had Mohammed (rasoulou llilah) het wel gedicteerd en stond het in de Koran. Besnijdenis is dus geen must. Denk daar ook eens over na als u wilt.

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 22:12.
Oud 27 oktober 2007, 22:04   #1057
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar ik zie niet in waarom een besnijdenis een mens beter zou maken. Ik zie nog minder in dat het de wil van Allah is. Staat de verplichting tot besnijdenis in de Koran? Ik vraag het ook aan u.
Mijn beste vriend,

Als u dat niet ziet dat besnijdenis een mens beter zou maken, dan bewijst het gewoon dat u dat niet weet en dat u weinig kennis hebt, .. etc.

Dat is alles.

Paar jaartjes terug wisten we dat de zon opgaat en ondergaat, maar nu weten we dat we gewoon aan het denken waren en paar jaren laater zullen we mischien weten dat we nu gewoon aan het denken zijn.

Mvg

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 27 oktober 2007 om 22:05.
Oud 27 oktober 2007, 22:05   #1058
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn beste vriend,

Als u dat niet ziet dat besnijdenis een mens beter zou maken, dan bewijst het gewoon dat u dat niet weet en dat u weinig kennis hebt, .. etc.

Dat is alles.

Paar jaartjes terug dachten we dat de zon opgaat en ondergaat, maar nu weten we dat we gewoon aan het denken zijn en paar jaren laater zullen we mischien weten dat we nu gewoon aan het denken zijn.

Mvg
U gaat toch niet beweren dat een mens die besneden is een beter mens is dan een niet-besneden mens? Dat meent u toch niet. Of wel?

Ik stel u nog eens de vraag, want u antwoordt me niet: staat de verplichting tot besnijdenis in de Koran?

Ja of neen?

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 22:07.
Oud 27 oktober 2007, 22:12   #1059
Lincoln

Standaard

Citaat:
Het is dus een voor-islamitische traditie. En geen islamitische traditie. Ook joden lieten zich besnijden en nog andere volkeren. Het staat dus niet in de Koran als ik u goed begrijp. Dus is de besnijdenis niet strikt noodzakelijk, anders had Mohammed (rasoulou llilah) het wel gedicteerd en stond het in de Koran. Besnijdenis is dus geen must. Denk daar ook eens over na als u wilt.
Het staat niet in de koran, maar de profeet heeft wel zijn volgelingen "aangemoedigd" om te besnijden !
Oud 27 oktober 2007, 22:13   #1060
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U gaat toch niet beweren dat een mens die besneden is een beter mens is dan een niet-besneden mens? Dat meent u toch niet. Of wel?

Ik stel u nog eens de vraag, want u antwoordt me niet: staat de verplichting tot besnijdenis in de Koran?

Ja of neen?
Islamitisch gezien is een moslim die besneden is beter dan een moslim die niet-besneden is.

Waarom vraagt u of dat in de koran staat of niet? en waarom moet ik met ja of nee antwoorden?

Mvg
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be