Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2007, 01:38   #501
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
erg he als het uw mening niet is
En waarom zit u niet op het vliegtuig naarginder om er iets aan te doen ???
Zoals u graag opkomt voor deze 2 , ga ginder een piket vormen voor het politiebureau of zo ...
Liefst met een grote plakaat , dat ze goe kunnen zien wat u daar aanklaagt ....
Of bent u een beetje bang dat het soort dat u in dit land zo lekker verdedigd ginder een beetje minder geremd zal reageren ......
U kan daar ook proberen een "zweeppartij" te beginnen ... 't VB is ook groot geworden vanuit die positie ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 09:05   #502
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De logica van Raf.
Stop eens met het misbruiken van citaten om er een geheel andere betekenis aan te geven dan de oorspronkelijke betekenis ervan. Heb jij dan geen greintje intellectuele eerlijkheid in je lijf? Zit je haat zo diep dat je je moet verlagen tot ordinaire laster en leugens?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 09:34   #503
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat zit iedereen hier toch te kankeren? Wie het risico wil nemen om betrapt te worden op iets wat niet mag, moet achteraf niet komen klagen als hij ook effectief betrapt wordt.
Dus, als morgen homosexualiteit wordt verboden dan zal Raf zich aan de wet houden. Zoniet, 7000 zweepslagen (enkel indien we dieze verbod bestraffen met de Sharia).
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 09:39   #504
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dus, als morgen homosexualiteit wordt verboden dan zal Raf zich aan de wet houden. Zoniet, 7000 zweepslagen (enkel indien we dieze verbod bestraffen met de Sharia).
Als mijn tante wieltjes had, kon mijn nonkel haar gebruiken als winkelkarretje...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 oktober 2007, 14:12   #505
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als mijn tante wieltjes had, kon mijn nonkel haar gebruiken als winkelkarretje...
Antwoord liever gewoon eens duidelijk op de vraag, zo moeilijk is het toch niet gesteld.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 22:44   #506
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Antwoord liever gewoon eens duidelijk op de vraag, zo moeilijk is het toch niet gesteld.
Ik verdoe mijn tijd niet aan surrealistische vragen.

Citaat:
Oud 28 oktober 2007, 22:50   #507
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
als uw tante kloten had, dan was het uw nonkel.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 22:51   #508
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
dat kan hij niet, inplaats post hij dan maar wat onzin.
Oud 29 oktober 2007, 01:56   #509
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Stop eens met het misbruiken van citaten om er een geheel andere betekenis aan te geven dan de oorspronkelijke betekenis ervan.
Jij zegt lettelijk dat iedereen die een wet overtreedt moet bestraft worden, en dat is jouw goed recht. Maar dan moet je ook zo konsekwent zijn te aanvaarden dat als iemand in ander land de wet overtreedt ook moet gestraft worden. Beiden wisten wat de gevolgen konden zijn als ze gepakt werden en zoals je zelf zei valt er niets te nuanceren in dergelijke gevallen....je hebt de wet overtreden....en daarmee uit.

Citaat:
Heb jij dan geen greintje intellectuele eerlijkheid in je lijf?

Dat juist jij dat moet zeggen.
Eerst zit je met hand en tand de bestraffing van dat heterokoppel te verdedigen maar tot jouw ontsteltenis moet je dan vastellen dat je met die uitspraken ook eigenlijk dat homokoppel treft en dan ga je - en hier komt jouw intellectuele eerlijkheid - plots een ander principe huldigen.

Citaat:
Zit je haat zo diep dat je je moet verlagen tot ordinaire laster en leugens?
Tenzij je kunt bewijzen dat onderstaande posts niet van jou komen had ik graag gehad dat je mij niet verwijt dat ik hier laster en leugens verkoop.
Citaat:

Wat valt er te nuanceren? Zij hebben de wet overtreden, werden betrapt en gestraft. Zo hoort het ook. Of niet soms?
Citaat:
Wat zit iedereen hier toch te kankeren? Openbare zedenschennis is strafbaar en dat zullen die twee ook wel geweten hebben. Wie het risico wil nemen om betrapt te worden op iets wat niet mag, moet achteraf niet komen klagen als hij ook effectief betrapt wordt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 oktober 2007 om 01:58.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 06:49   #510
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

En toen was het stil.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 07:03   #511
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Hij verdoet zijn tijd niet met surrealistische onzin te duiden.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 07:06   #512
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Tenzij je kunt bewijzen dat onderstaande posts niet van jou komen had ik graag gehad dat je mij niet verwijt dat ik hier laster en leugens verkoop.
Ik heb nooit beweerd dat die posts niet van mij komen. Dat doen ze namelijk wèl. Alleen komen ze uit een héél ander topic met een héél andere context. Ik sta daar trouwens nog steeds achter. Die citaten echter gebruiken in de context van dit topic om er dan conclusies aan te verbinden die er helemaal niet zijn, is inderdaad niet alleen intellectueel oneerlijk, het is bovendien leugenachtig en lasterlijk. Hoe laag kan je zinken? Je haat voor mij schijnt zo diepgeworteld te zijn dat je er elk fatsoen door verliest. Niet echt iets om fier over te zijn, mocht je dat soms denken...

Citaat:
Oud 29 oktober 2007, 07:08   #513
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
En toen was het stil.
Sommigen onder ons wonen niet meer thuis bij pappie en mammie en moeten zelf werken voor hun brood. Als je later groot bent, zal je wel weten dat het dan aangewezen is om een beetje op tijd te gaan slapen en je nachtrust niet te verkwanselen aan haatdragende, verzuurde creatuurtjes op politieke fora.

Citaat:
Oud 29 oktober 2007, 08:48   #514
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommigen onder ons wonen niet meer thuis bij pappie en mammie en moeten zelf werken voor hun brood. Als je later groot bent, zal je wel weten dat het dan aangewezen is om een beetje op tijd te gaan slapen en je nachtrust niet te verkwanselen aan haatdragende, verzuurde creatuurtjes op politieke fora.
U bent hier anders wel dikwijls...Een vraagje, en beschouw het nu niet als een "persoonlijke aanval" hé. Iemand op dit forum beweert dat u géén homo bent, maar in feite een (ik citeer) rechtse homohater, die alles doet om homo's in een slecht daglicht te zetten.
Van mij komend geen belediging dus, eerder integendeel , wel enige verbazing.Ik verwacht natuurlijk niet dat u het openlijk toegeeft Maar eh...Goed werk Raf Doe zo voort, dankzij u krijgen steeds meer mensen een afschuw van homo's.
Oud 29 oktober 2007, 14:59   #515
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
ik gemanicuurd ?? hoe kom je daar bij ? iedereen die geweld pleegt op andere krijgt mijn vuist, mooi hoe stereotiep jij mensen voorstelt.
ik heb er ook eentje : de frituuruitbater die fraudeerd en zo de solaridariteit ondermijnd met de vlaamse werkman en daarbovenop zijn pakje friet opslaagt om nog meer poen te scheppe , ook een mooi stereotiepje , he
Als iets mijn typering bevestigt, is het wel uw reactie: u struikelt enkel over de stijlfrulletjes van mijn bijdrage. Enkel de frivole krulletjes aan mijn tekst kunnen u voldoende boeien en nopen u tot een repliekje.

Daarom, herneem ik mijn tekst, maar zonder de allusies op manicure, kwestie van u met uw neusje op de opsmukloze kern van de zaak te drukken. Slik uw gilletje van ontzetting in en concentreer u op de essentie:

Het is vooral akelig stil in de huiskamer van de ouders van de Iraanse jongen die opgehangen werd omdat hij homo was. De rouwende ouders rekenen op enige blijken van solidariteit uit het land waar homoseksualiteit algemeen getolereerd is. Tevergeefs, het blijft akelig stil, homo’s uit Tolerant Luilekkerland krijsen wel, maar niet uit solidariteit met homo’s die het slachtoffer werden van de agressieve bekrompenheid eigen aan de moslims. Dat niet, want in Tolerant Luilekkerland geldt de moslim als een exotisch knuffeltje (hoe vertederd kirt de hippe homo als hij in elkaar gelagen wordt door een Marokkaans adonisje). De Homo’s uit tolerant luilekkerland krijsen liever tegen de Tolerante Luilekkerlanders die al eens scheef kijken als twee mannen staan de muilen achter mijn frituur. Hun gekrijs mag dan nutteloos zijn in de strijd tegen de vervolging van homo’s, ’t is lekker ongevaarlijk. Dus als CCalberg zijn middenvinger opsteekt, is het naar een ingezetene van Tolerant Luilekkerland, en niet naar een islamitische beul.

Verder deel ik u mee dat Frituur Oswald een gefingeerd etablissement is. Dat zoiets moet uitgelegd worden is uitzinnig dolletjes. Frituur Oswald berokkent dus geen kwaad aan de “solaridariteit”. Voorts mag u Frituur Oswald alles aanwrijven, maar doe het met grammaticaal fatsoen.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 15:10   #516
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
ik gemanicuurd ?? hoe kom je daar bij ? iedereen die geweld pleegt op andere krijgt mijn vuist, mooi hoe stereotiep jij mensen voorstelt.
ik heb er ook eentje : de frituuruitbater die fraudeerd en zo de solaridariteit ondermijnd met de vlaamse werkman en daarbovenop zijn pakje friet opslaagt om nog meer poen te scheppe , ook een mooi stereotiepje , he
Op één punt heeft u gelijk: fraude is een maatschappelijke plaag. Onze grootouders hebben wellicht het beste sociale stelsel ter wereld op poten gezet. Jammer dat hun prachtige realisatie zo uitgehold wordt, enerzijds door openlijke-, anderzijds door tersluikse antisociale elementen.

Onverlichte liberalen zijn een duidelijk herkenbare vijand van het ons sociaal stelsel, ze fantaseren hardop over de pre-RIZIV-tijdperk. Maar even antisociaal zijn de figuren die op onheuse wijze beroep doen de sociale zekerheid. Niet alleen omwille van de euro’s die ze er uit ontvreemden, maar vooral omdat ze de geloofwaardigheid van het systeem ondermijnen. De sociale zekerheid bestaat slechts bij de gratie van de materiele èn morele steun die de werkende bevolking (en slechts de werkende bevolking) er in investeert. Oneigenlijk gebruik van de sociale zekerheid tast het morele draagvlak aan, zelfs bij de natuurlijke bondgenoten van het systeem, de werkende mensen. Een arbeider die loyaal zijn bijdrage tot het systeem levert krabt zich vertwijfeld onder de gele helm als hij verneemt dat er nieuwe Belgen zijn die aan zelfontplooiing doen in Pakistan, op zich niet bijzonder, ware het niet dat ze zich ondertussen bedienen van een werkloosheidsuitkering en dat de zelfontplooiing tot zelfontploffing leidt. Natuurlijk zal die arbeider ook foeteren op de bedrijven die nauwelijks (soms geen) belastingen betalen, terecht en allemaal goed en wel, maar luitjes waarvan hem tot in den treure uitgelegd werd dat ze kansloos zijn en daardoor hulpbehoevend zijn en daardoor ten volle rechthebbende steuntrekkers zijn, maar die bij er nader toezien een curieuze vrijetijdsbesteding op na houden, ..., in het Midden Oosten ...., met de verzekerde financiële steun van de Belgische arbeiders, ... die de historische architecten zijn van de sociale zekerheid, .... die de aanleiding gaf tot massale migratie van moslims, ... die alles aanvechten wat de Belgische arbeiders ontvoogde, ....

Goed, die doppende terroristen zijn een verschijnsel in de marge, zo ook ene M Dutroux die (zo meen ik mij te herinneren) 90000 BEF uitkeringen wist te cumuleren (per maand), maar wat te denken van de smeekbedes van de VDAB om alstublieft toch eens te ingaan op een werkaanbieding? Wat te denken van de gezinnen waarvan alle leden stempelgerechtigd zijn en dit recht ten volle benutten? Wat anders kan men concluderen dan dat ze geniepige vijanden zijn van de sociale zekerheid. En de sociale zekerheid staat al genoeg onder druk door toedoen van de openlijke vijanden.

Heeft inderdaad niets met zuivenduizend stokslagen te maken, toch niet rechtstreeks.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 17:53   #517
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Op één punt heeft u gelijk: fraude is een maatschappelijke plaag. Onze grootouders hebben wellicht het beste sociale stelsel ter wereld op poten gezet. Jammer dat hun prachtige realisatie zo uitgehold wordt, enerzijds door openlijke-, anderzijds door tersluikse antisociale elementen.

Onverlichte liberalen zijn een duidelijk herkenbare vijand van het ons sociaal stelsel, ze fantaseren hardop over de pre-RIZIV-tijdperk. Maar even antisociaal zijn de figuren die op onheuse wijze beroep doen de sociale zekerheid. Niet alleen omwille van de euro’s die ze er uit ontvreemden, maar vooral omdat ze de geloofwaardigheid van het systeem ondermijnen. De sociale zekerheid bestaat slechts bij de gratie van de materiele èn morele steun die de werkende bevolking (en slechts de werkende bevolking) er in investeert. Oneigenlijk gebruik van de sociale zekerheid tast het morele draagvlak aan, zelfs bij de natuurlijke bondgenoten van het systeem, de werkende mensen. Een arbeider die loyaal zijn bijdrage tot het systeem levert krabt zich vertwijfeld onder de gele helm als hij verneemt dat er nieuwe Belgen zijn die aan zelfontplooiing doen in Pakistan, op zich niet bijzonder, ware het niet dat ze zich ondertussen bedienen van een werkloosheidsuitkering en dat de zelfontplooiing tot zelfontploffing leidt. Natuurlijk zal die arbeider ook foeteren op de bedrijven die nauwelijks (soms geen) belastingen betalen, terecht en allemaal goed en wel, maar luitjes waarvan hem tot in den treure uitgelegd werd dat ze kansloos zijn en daardoor hulpbehoevend zijn en daardoor ten volle rechthebbende steuntrekkers zijn, maar die bij er nader toezien een curieuze vrijetijdsbesteding op na houden, ..., in het Midden Oosten ...., met de verzekerde financiële steun van de Belgische arbeiders, ... die de historische architecten zijn van de sociale zekerheid, .... die de aanleiding gaf tot massale migratie van moslims, ... die alles aanvechten wat de Belgische arbeiders ontvoogde, ....

Goed, die doppende terroristen zijn een verschijnsel in de marge, zo ook ene M Dutroux die (zo meen ik mij te herinneren) 90000 BEF uitkeringen wist te cumuleren (per maand), maar wat te denken van de smeekbedes van de VDAB om alstublieft toch eens te ingaan op een werkaanbieding? Wat te denken van de gezinnen waarvan alle leden stempelgerechtigd zijn en dit recht ten volle benutten? Wat anders kan men concluderen dan dat ze geniepige vijanden zijn van de sociale zekerheid. En de sociale zekerheid staat al genoeg onder druk door toedoen van de openlijke vijanden.

Heeft inderdaad niets met zuivenduizend stokslagen te maken, toch niet rechtstreeks.
Mooi !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 18:11   #518
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op u mogen er geen persoonlijke aanvallen komen...maar zelf doe je niets anders als je met je rug tegen de muur staat en voor de zoveelste maal door de mand valt.
*knip* Geen persoonlijke aanvallen.

Laatst gewijzigd door Akira : 30 oktober 2007 om 09:38.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 07:18   #519
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
U bent hier anders wel dikwijls...Een vraagje, en beschouw het nu niet als een "persoonlijke aanval" hé. Iemand op dit forum beweert dat u géén homo bent, maar in feite een (ik citeer) rechtse homohater, die alles doet om homo's in een slecht daglicht te zetten.
Van mij komend geen belediging dus, eerder integendeel , wel enige verbazing.Ik verwacht natuurlijk niet dat u het openlijk toegeeft Maar eh...Goed werk Raf Doe zo voort, dankzij u krijgen steeds meer mensen een afschuw van homo's.
Er zijn nauwelijks 300 mensen actief op dit forum en zelfs daar zitten nog een aantal dubbelaccounts tussen. Het toenemende aantal mensen dat door mijn bijdragen op dit forum plots een afschuw van homo's zou gekregen hebben, zal dus nog wel reuze meevallen, vermoed ik zo. Of tel jij jezelf en je dubbelaccount Carlgustaaf voor twee personen?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 30 oktober 2007 om 07:18.
Oud 30 oktober 2007, 11:18   #520
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn nauwelijks 300 mensen actief op dit forum en zelfs daar zitten nog een aantal dubbelaccounts tussen. Het toenemende aantal mensen dat door mijn bijdragen op dit forum plots een afschuw van homo's zou gekregen hebben, zal dus nog wel reuze meevallen, vermoed ik zo. Of tel jij jezelf en je dubbelaccount Carlgustaaf voor twee personen?
Ik heb geen Carlgustaaf in mijn kenissenkring ,Raf.( of moet ik Pietje zeggen ?) Dus het gaat hier wel over twee verschillende personen.
Hoe spijtig u dat ook vind blijkbaar
Afschuw heb ik niet echt van homos. Juist niet de minste sympatie, gemengeld met een vaag gevoel van irritabiliteit, triestigheid, en medelijden getint met minachting.Beter zou ik het niet kunnen omschrijven.Dit voor de homo's gezien als groep. Bij individuelen gaat het soms anders, er zijn er, net zoals bij andere groepen mensen, meer of minder sympatieke bij. Maak voor uzelf maar uit wat voor éne dat u bent, want als ik d�*�*rover mijn persoonlijke mening geef, zal dat dubbel en dik tellen als beledigingen en persoonlijke aanvallen vrees ik Ik hou dat dus voor mezelf...Groetjes

Laatst gewijzigd door forumspook : 30 oktober 2007 om 11:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be