![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() [quote]
Citaat:
Goederenverkeer op het spoor is wel een private aangelegenheid. In de VS gaat meer vracht over het spoor dan over de weg... Citaat:
De oranje-blauwe onderhandelaars vinden dat het aantal treinreizigers met 25% omhoog moet. Wel in het VK is dat dus gelukt. In de vijf jaar na de privatisering is het aantal reizigers met de helft toegenomen. Dit omdat de privé goed weet hoe je reizigers aantrekt: Met meer treinen. Het aantal treindiensten is er zo ongeveer verdubbeld. Waar Brittish Rail vroeger ongeveer eens in het uur reed, rijd de opvolger van BR een halfuurdienst. Het is inderdaad jammer dat vele spoorwegmaatschappijen in het VK erinderdaad niet in geslaagd zijn stipter te rijden dan het vroeger BR. Maar een halve eeuw niet in je net investeren haal je niet zomaar in. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Al heel lang nagenoeg niet meer; de spaarzame keren dat ik er de laatste ca. 20 jaar werkelijk niet onderuit kon hielpen ook niet echt: bij Dordrecht lang oponthoud omdat er vechtende voetbalsupporters op de rails van een spoorbrug bezig waren; een andere keer een tocht van meer dan een halve dag om van Sittard naar Hardinxveld-Giessendam te komen, met wacht-uren in Culemborg omdat er die dag "stiptheids-acties" plaatsvonden; weer een andere keer om van Sittard naar Alphen a/d Rijn te komen terwijl er ernstige stremmingen te Eindhoven waren, omgereden ... via Nijmegen ... niet echt om op te schieten.
Bovendien al die keren nooit een zitplaats, overladen treinen en dat gaat bij al die uren ook knap vervelen, vooral als een groot deel van de plaatsen wordt bezet gehouden door woest volk dat bagage naast zich op de zitplaats stapelt en de overliggende plaats als steuntje voor hun vuile poten gebruikt. Controleurs treden hiertegen niet op. In de 50/70-er jaren reed ik wel veel trein, met veel minder ongemakken, hoewel de rijsnelheid toen lager was en het materieel verouderd, rammelig. Wel toen nog overwegend bagagerekken waar een heuse koffer in paste en niet alleen maar een krant, zoals in het modernere spul. Ik zag toen zelfs affiches "met de rugtas in de trein" maar dat valt tegenwoordig niet meer te proberen want dan kom je niet meer door de binnendeurtjes heen en er is ook geen rek waar de rugtas nog in past, je kunt alleen nog sta-in-de-weg blijven vlak bij de in/uit-stap-deuren. Ik slaagde er steeds beter in om eerst met bromfiets, zolang het weer het enigszins toeliet, mijzelf te redden; tamelijk wat keren gereden tussen Sittard en Woerden (nabij Utrecht) en ook het gebied Dordrecht-Rotterdam. De afgelopen 6 jaren meer "luxeus" want vierwielig en overdekt in z.g Brommobiel (twindiesel-autootje op bromfiets-rijbewijs, 45km/u en uiteraard alleen binnenwegen). Hiermee ook verscheidene keren al naar mijn "thuislanden" geweest, zelfs ook naar Vlaardingen en Hellevoetsluis. Mijn voorkeurs-binnenwegen-route: Sittard, Maaseik(Be), Bergeijk(Nl), koers Noord (ja, kompas aan boord) via 3 veerponten tot Leerdam, koers West door de streek Giessenlanden en de rest wijst zich vanzelf. Erg snel gaat dit natuurlijk niet, de trein gaat (behalve bij evenementen als door mij die schaarse laatste keren ondervonden en exclusief voor- en natransport) theoretisch 2-3x zo snel maar ik ben nu verzekerd van een zitplaats, de rit gaat van deur tot deur, geen bagage-probleem.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Citaat:
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.970
|
![]() Citaat:
1) 90% of meer van de reizigers op een werkdag hebben zijn pendelaars en een abonnement. Dus daar bereik je al nougabollen niks mee. 2)bij een echte staking komt 20, 30% van het personeel niet of te laat op het werk. En d�*�*r zit 'em juist. daar raak je de grote bedrijven, de banken de kantoren, de fabrieken voor wie de productie ook in de war is, en die daardoor aan miljoenen schade lijden. Het zijn net zij (VOKA, VBO, VEV en vriendjes) die wél zware druk kunnen uitoefenen op de regering, opdat er meer geld en betere werkomstanigdheden komen bij het spoor. En het zijn zij, niet de regering die vragen -wat zeg ik? SMEKENDE - partij zijn voor de beknotting van het stakingsrecht. Twee goede redenen om een echte staking te houden en geen betaalstakingen.
__________________
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.970
|
![]() omdat er bij de medische sector rechtstreeks levens van afhangen. daarom.
__________________
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.970
|
![]() Citaat:
__________________
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.970
|
![]() U vergelijkt appelen met citroenen. Bij de medische sector zijn er rechstreeks mensenlevens betrokken. D�*�*r draait de minimumdienstverlening rond, en alle niet dringengde ingrepen worden opgeschort.
__________________
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.970
|
![]() Citaat:
__________________
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.970
|
![]() wat duidelijk aantoont dat het geen "rode paradijzen" waren, maar een gedrocht, een karikatuur.... een chipie.
__________________
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
|
![]() Citaat:
__________________
Out of the blue, into the black |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, hoe meer ellende, hoe meer armoede... hoe beter rood kan gedijen... Rood gedijt immers op hopen mest of mesthopen... Waar zitten kiekens immers het liefste op? Bij twijfel kan men gratis informeren bij Verenmans... ![]() Niet persoonlijk worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Met het einde van de stoomtractie verdween dit brandgevaar en heeft men alles maar laten groeien, en nu lopen vele spoorlijnen als het ware door een bos. Al dat blad zorgt in de herfst voor veel problemen, ook al omdat moderne treinstellen lichter zijn dan ouderwetse locomotieven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Winst maakt een product niet duurder. Dat een overheidsbedrijf geen winst hoeft te maken is gewoon een vorm van subsidie. Als een privé bedrijf dezelfde subsidie krijgt zal het uiteindelijke product niet duurder zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Citaat:
Nog beter natuurlijk: zorg voor Eigen Vervoer.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 29 oktober 2007 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Subsidie betekent alleen maar dat de niet-genieter (mee)betaalt.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Kom, die lusten toch wel aalbessen en bramen? Goed, we planten dan ook hennep voor ze.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.970
|
![]() Citaat:
__________________
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
|
![]() Citaat:
Als ze de gebruikers lang genoeg op voorhand inlichten is er volgens mij geen probleem. Iedreen kan dan kijken voor een alternatief. |
|
![]() |
![]() |