Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2007, 20:03   #41
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Globalisering wijzigen is wenselijk. Op dit ogenblik globaliseert men slechts een deel van de productiefactoren zodat er enorme verschillen ontstaan tussen de deelstaten.

Ik zie geen enkel aspect van globalisatie dat uw vrijheid beknot, daarentegen honderden aspecten van het beperken van globalisatie die uw vrijheid kunnen beperken.
Het feit dat er geen mogelijkheid bestaat tot deglobaliseren en alleen tot sociaal ostricisme, maakt dat die vrijheid eigenlijk nergens te bespeuren valt. Het is eerder een fetisj van technologische obsessies, niet van werkelijke mogelijkheden.
Oud 29 oktober 2007, 20:05   #42
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dat is juist een prachtig voorbeeld van dergelijke nivellering, niet van diversiteit. Dergelijke subalterne groepen drinken hun moonshine omdat ze juist uitgesloten zijn van elke vorm van controle over hun bestaansvoorwaarden. Prachtig voorbeeld van de perverse logica van de globalisering, bedankt. Moet ik zeker noteren.
Me dunkt dat je geen reet afweet van the deep south en uw besluit trekt uit het stereotype hillbilly beeld uit de hollywood films.

Verder is de keuze van de consument die de productie bepaalt, en niet de producent die de consumptie bepaalt. Moest de producent de consumptie bepalen, was de economische conjunctuur een plateau. Dat is dan meteen ook de basisfout in uw redeneren.
Oud 29 oktober 2007, 20:09   #43
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat er geen mogelijkheid bestaat tot deglobaliseren en alleen tot sociaal ostricisme, maakt dat die vrijheid eigenlijk nergens te bespeuren valt. Het is eerder een fetisj van technologische obsessies, niet van werkelijke mogelijkheden.
Wat je hier omschrijft als uw "Vrijheid", is uw opportuniteit om de anderen hun vrijheid om over de grenzen heen samen te werken te gaan beknotten.

Het is dan ook een loze argumentatie om het over die "Vrijheid" te hebben, aangezien het helemaal niet om een vrijheid gaat.
Oud 29 oktober 2007, 20:10   #44
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Werkelijk?
Werkelijk ja.

Citaat:
Daarom dat ons voedsel zoveel allergieën voortbrengt door het tekort aan genetische diversiteit?
Dat doe je jezelf aan; keuze genoeg...

Citaat:
En iedereen wil eenzelfde heteroseksueel ideaaltype bereiken, modepoppen zonder enige controle over hun lichaam.
Ook dat doe je jezelf aan; een beetje ruggegraat doet geen mens kwaad. Of leer je dat niet?

Citaat:
Werkelijk, uw variatie mag u gerust houden.
Graag, hou jij je monotonie dan ook voor jezelf?

Citaat:
Niet echt, maar bon.
Volkomen; al bevestig je daarmee enkel het beeld dat er al heerste hoor
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 20:32   #45
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Me dunkt dat je geen reet afweet van the deep south en uw besluit trekt uit het stereotype hillbilly beeld uit de hollywood films.

Verder is de keuze van de consument die de productie bepaalt, en niet de producent die de consumptie bepaalt. Moest de producent de consumptie bepalen, was de economische conjunctuur een plateau. Dat is dan meteen ook de basisfout in uw redeneren.
Neen, eerder uit sociologische studies. Ik zeer geïnteresseerd geraakt in de Amerikaanse samenleving door het Reaganistisch fenomeen, meer specifiek het verdwijnen van de Amerikaanse middenklasse. Reagan had het laboratorium opgezet van waaruit alle ideologische legitimaties van het huidig economisch regime kwamen, zeer boeiende stof.

Werkelijk? Ik kan bepalen of een conglomeraat boeren verplicht om ggo's te telen. Zeer boeiende materie, helaas merk ik geen enkel empirisch bewijs voor dergelijke macht van een nietige consument. Dat is het probleem met dergelijke theorieën, het reductioneert de mensen tot participanten van een syteem met een desgewenste legitimatie van de acties. Misschien is dat wel een staaltje van consumentisme.
Oud 29 oktober 2007, 20:34   #46
Praetorian

Standaard

Citaat:
Wat je hier omschrijft als uw "Vrijheid", is uw opportuniteit om de anderen hun vrijheid om over de grenzen heen samen te werken te gaan beknotten.

Het is dan ook een loze argumentatie om het over die "Vrijheid" te hebben, aangezien het helemaal niet om een vrijheid gaat.
Samen te werken? Straks voel ik mij nog in smurfendorp met uw redenering. Wat is het nu, ideale competitie met uitschakeling van de zwakste schakels of glorieuze samenwerking van alle volkeren aan eenzelfde perfect project? Of moet dat ik dat zien binnen een mysterieuze band tussen consumenten en producenten die elkaar het eeuwige geluk geven? Opnieuw boeiende materie.
Oud 29 oktober 2007, 20:39   #47
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Werkelijk ja.

Dat doe je jezelf aan; keuze genoeg...

Ook dat doe je jezelf aan; een beetje ruggegraat doet geen mens kwaad. Of leer je dat niet?

Graag, hou jij je monotonie dan ook voor jezelf?

Volkomen; al bevestig je daarmee enkel het beeld dat er al heerste hoor
Neen, er is geen keuze buiten een aantal standaardsoorten. Dat is nu juist het probleempje bij de agro-industrie.

Ruggegraat? Een beetje zoals je zou zeggen tegen iemand met een huidziekte om mee te doen aan een miss-verkiezing? Klinkt allemaal zeer voluntaristisch, maar zo werkt dit nu eenmaal niet, we zijn mensen.

Ik hou vooral van de veelzijdige mens, iets wat dit systeem mij niet echt kan bieden. Het is ironisch om weten dat juist het utilitair individualisme de perfecte massamens heeft geschapen, Ford moet waarlijk trots op jouw soort zijn.

Welk beeld? Dat kritisch denken over dit economisch systeem gelijkstaat aan een doodzonde? Kan ik wel best begrijpen, voor jou is het laatste redmiddel om in iets nog nut te zien. Stel je voor dat na God nu ook de Markt dood zou zijn.
Oud 29 oktober 2007, 21:18   #48
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, er is geen keuze buiten een aantal standaardsoorten. Dat is nu juist het probleempje bij de agro-industrie.

Ruggegraat? Een beetje zoals je zou zeggen tegen iemand met een huidziekte om mee te doen aan een miss-verkiezing? Klinkt allemaal zeer voluntaristisch, maar zo werkt dit nu eenmaal niet, we zijn mensen.

Ik hou vooral van de veelzijdige mens, iets wat dit systeem mij niet echt kan bieden. Het is ironisch om weten dat juist het utilitair individualisme de perfecte massamens heeft geschapen, Ford moet waarlijk trots op jouw soort zijn.

Welk beeld? Dat kritisch denken over dit economisch systeem gelijkstaat aan een doodzonde? Kan ik wel best begrijpen, voor jou is het laatste redmiddel om in iets nog nut te zien. Stel je voor dat na God nu ook de Markt dood zou zijn.
Wat mag ik toch nog allemaal beleven...

Een communist die van de veelzijdige mens houdt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 21:27   #49
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij ziet misschien geen keuze; ik weet dat de keuze er is en ik de heb keuze... Meer moet dat niet zijn.

Citaat:
Boehoehoe;
Jij kan het misschien niet aan "nee" te zeggen, ik wel. Leer het ook eens.

Citaat:
Ik hou vooral van de veelzijdige mens, iets wat dit systeem mij niet echt kan bieden.
Tuurlijk niet; zolang je je tijd blijft verdoen met janken en zannikken over hoe slecht dat systeem in jouw dogma is, zal je nooit leren hoe het te gebruiken. Your loss, your fault...

Citaat:
Het is ironisch om weten dat juist het utilitair individualisme de perfecte massamens heeft geschapen, Ford moet waarlijk trots op jouw soort zijn.
Weinig ter zake doende poging tot persoonlijke aanval
Je kent me niet, laat staan dat je denkt te kunnen inschatten hoe "massamens" ik wel niet ben.
In jouw conformistische drang naar dogmatisch ageren tegen jouw eigen baarlijke duivel, ben je een groter massa- en kuddebeest dan ik ooit geweest ben en zal zijn.
En verder zal jouw visie me volkomen worst wezen

Citaat:
Welk beeld?
Veel geblaat, weinig wol.

Citaat:
Dat kritisch denken over dit economisch systeem gelijkstaat aan een doodzonde?
Kritisch is niet hetzelfde als dogmatisch; moest je niet dogmatisch denken, zou je dat inzien.

Citaat:
Kan ik wel best begrijpen, voor jou is het laatste redmiddel om in iets nog nut te zien.
En als je me daarmee niet kan raken, vind je wel iets anders uit zeker

Citaat:
Stel je voor dat na God nu ook de Markt dood zou zijn.
Dan ga ik gewoon iets anders doen
Zoals ik al zei; je pertinente drang om je gal te spuien, belet je het systeem te gebruiken. Je zal dus ook nooit doorgronden hoe je onafhankelijkheid ervan te bewerkstelligen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 22:12   #50
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Wat kan er op tegen zijn kritiek te hebben op de sociaal-economische en de politiek onevenwichtige ongelijkheid die de globalisering voortbrengt.
Sociale ongelijkheid en oneerlijke handel zijn geen recht voor de rijken van de wereld,niets belet om te globaliseren op een manier die geen landen of mensen uitsluit,of tot meelopers degradeert..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be