![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar hoeveel van deze moslims geloven u ? Aan de hand van wat ik op moslim-fora kan lezen, nog niet te veel, vrees ik. Uiteraard zullen er wel goedbedoelende mensen mensen tussen zitten maar die zijn, naar mijn bescheiden mening, eerder uitzondering dan regel. EN, vermoed ik, eerder van de eerste generatie die kwam wonen. De hedendaagse moslim-jongeren spreken niet uw taal blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#1183 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Als de Koran eveneens fout als goed geinterpreteerd kan worden,
en het 'goede' dus volledig afhangt van je eigen interpretatie, waarom dan niet afstand nemen ervan, en zoeken naar geschriften die alleen maar op een goede manier geinterpreteerd kunnen worden... Die vraag stel ik me uiteraard niet enkel bij de Islam, maar bij haast elk geloof, de geschriften dateren vanuit de middeleeuwen toen de situatie totaal verschillend was van de onze, in zijn tijd was islam bijvoorbeed vooruitstrevend door vrouwen bepaalde rechten te geven, vandaag de dag is de islam eerder conservatief als het op de rol van vrouwen aankomt, waarom de islam dan niet vernieuwen of aan de hedendaagse samenleving aanpassen? Ook begrijp ik perfect dat er mensen zijn die in een godelijk iets geloven, een god, allah of jaweh, mij om het even, wat ik echter niet begrijp is dat men vanuit zo een geloof regels gaat opleggen, bijvoorbeeld je mag geen varkensvlees eten, of je moet vis op vrijdag eten, enz. Het gevoel dat er 'iets' meer is, moet toch gemakkelijk ook kunnen losgekoppeld worden, van zulke vreemde wetgevingen...
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 29 oktober 2007 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De meeste moslims zelf kennen dit niet laat staan deze "vertaalde" text (niet origineel, wat de woorden soms en heel andere dimensie geven dan in het arabisch) hier te grabbel gooien in een discussie om dan een blijk te geven van cynisme en wantrouw, gewoon walgelijk !
![]() |
![]() |
#1185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat geldt natuurlijk ook voor het 5x bidden per dag. Men kan dit beschouwen als een praktische en menselijke organisatie van een godsdienst, maar niet als een verplichting opgelegd door Allah. Deze frekwentie van 5x bidden op één dag staat nergens in de koran. Men kan dat (een beetje) vergelijken met bijvoorbeeld de zondagsmis bij de katholieken. De aansporing van Jezus om hem te herdenken is wellicht mede de aanleiding geweest waardoor de vroege christenen vermoedelijk zondagmorgen bij mekaar kwamen en er zo stilletjesaan een soort zondagsmis is ontstaan. Maar een verplichtte wekelijkse christelijke bijeenkomst is zeker geen verplichting door Jezus ingesteld. Jezus zegt alleen: doe dit tot mijn nagedachtenis, maar hij zegt nergens op welke dag en hoeveel keren we hem moeten herdenken. Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2007 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1186 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 | |||
|
![]() Citaat:
Daar kunnen alle niet-moslims slechts van dromen... Aan de rotsvaste zekerheid en fenomenale helderheid die uw antwoorden te zien geven op de hier gestelde vragen, heeft u daar alvast geen twijfels over. Citaat:
Zoiets als het niet uit elkaar kunnen houden van zuiver intellect en de vrije verbeelding ? Naar 't schijnt had uw goddelijke boodschapper, soms wel eens last van nogal vervelende medische bijverschijnselen. Ik denk dat de Diagnostic_and_Statistical_Manual hierover enkele interessante benamingen kan voorschuiven , maar ook dat zal u meer dan wsl schapeworst wezen. Citaat:
Voor deze verheven taak, kan slechts het exclusieve en onweerlegbare woord van uw goddelijk geinspireerde profeet in aanmerking komen. Wat een geluk dat we dat nog hebben, want hey, what else matters, right ? Ik wens u dan ook een heel prettig leven toe. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1188 |
Banneling
|
![]() Maar ik denk dat niet zozeer omdat ik er vreugde aan beleef om iets anders te zeggen dan wat u zegt. Ik denk dat gewoon omdat ik in de koran gewoon nergens een goddelijke verplichting tot besnijdenis vindt of een verplichting tot 5x bidden op één dag.
Daarom besluit ik: het mag wel allemaal, maar het moet niet. En het moet niet omdat Allah ons hiertoe niet verplicht vermits deze plichten geen plichten zijn, vermits ze niet in de koran staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1189 | ||
|
![]() Citaat:
En hoop tegenstrijdigheden en verdraaing als je zegt dat de schijieten de koran verdraaien in de genoemde bron al kashaaf, de vraag is waarom plakte u dezelfde text "uit" de alkashaaf waarvan u weet dat de shijieten de koran verdraaien als een bewijs dat de "moslims" de koran verdraaien ??? mss zou je eens de hele text moeten plaatsen van dr mossawy die over de shijieten spreekt en niet over moslims !!! De door u aangehaald text is half afkomstig van mossawy die aantoont "hoe" de schijieten de koran verdraaien en niet zo zeer "zijn" getuige dat de koran verdraaid werd, de rest wat mossawy zei over de koranologie is juis die verre van synisme bestaat over de koran !!! Zie ook; http://www.ontdekislam.nl/forum/view...hp?f=17&t=2993 Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 29 oktober 2007 om 22:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1190 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In de koran staat ook dat hij (vzmh) een openbaring is samen met de koran, omdat hij de boodschapper is. Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 oktober 2007 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1191 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik begrijp heel goed wat jij bedoelt en hiet komt er een antwoord vervuld met links naar politieke analyses: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=330 Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 oktober 2007 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1192 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....1&page=29#1151 Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 oktober 2007 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1193 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij geeft ons verstand om na te denken en vrijheid om te kiezen, verstand en nadenken is goed maar levert zowel foutieve en juiste conclusies, om dit verstand van de mens te begeleiden en de juiste weg te kunnen vinden heeft onze Schepper boodschappers (mensen en geen zonen of dochters) naar de mensen (niet naar de zonen of engelen) gestuurd met boodschappen (Torah, Evangelie, Psalms, Koran, ..) om ons te leren wie we zijn en waarom we zijn en hoe we zijn en alles .. Dat is mijn geloof en op deze link leest u meer over de weg naar mijn geloof. Dank u wel, ik ook, ik wens u alles wat goed is incl. de paradijs na de dood als je de Enige aanbidt* en niemand/niets buiten Hem. Mvg Yahya * Aanbidding : rituele aanbiddingen zoals gebed, bedevaart, .. maar ook volgens de openbaring denken en leven en niet volgens eigen begeerte of volgens leefregels die een mens heeft bepaald.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 oktober 2007 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waar staat dit in de koran? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wikipedia. In 1983 werd de sharia, de islamitische wet, ingevoerd. Dit stuitte op weerstand van het christelijke en animistische zuiden, maar ook op dat van het reformistisch-islamitische Republikeinse Broederschap (RBH). President Numeiri liet zich steeds meer adviseren door geestelijk leiders en traditionele sjeiks. De (officieel illegale) Moslimse Broederschap (MBH), waarbinnen zich naast democraten, ook fundamentalisten bevonden, werd de voornaamste bondgenoot van Numeiri's islamitische politiek. Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2007 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1196 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En ja hoor, de Koran is een speeltje om op dit forum te gooien!
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' Laatst gewijzigd door Webcrusader : 29 oktober 2007 om 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Belgen zijn niet allemaal democraten, kapitalisten of liberalen. Die informatie op wikipedia is niet te vertrouwen, Sudan is geen islamitische staat maar gewoon een moslimland zoals alle andere moslimlanden die er bestaan. Er is wel een poging geweest om sharia in te voeren, maar dat is niet echt zo gelukt. Voor de kwestie van Darfur heb ik een reactie in een andere topic geplaatst: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=330 Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 oktober 2007 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1199 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En wat de boodschapper u ook moge geven, neemt het en wat Hij u ook verbiedt, onthoudt u daarvan. En vreest Allah, zeker, Allah is streng in het straffen. (Koran 79:5) Zeg: "Gehoorzaamt Allah en de boodschapper", maar als zij zich afwenden, dan heeft Allah de ongelovigen niet lief. (Koran 3:32) Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad Allah en wie zich afkeert - tot hen hebben wij u niet als bewaker gezonden. (Koran 4:80) En houdt het gebed en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt de boodschapper, opdat gij barmhartigheid moogt ontvangen. (Koran 24:56) 1. Bij de ster wanneer zij valt, 2. Uw metgezel is noch afgedwaald noch afgeweken, 3. Noch spreekt hij naar eigen begeerte. 4. Het is slechts de Openbaring die wordt nedergezonden. (Koran 53) Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 oktober 2007 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1200 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wellicht bedoelde God met 'boodschapper' niet Mohamed maar Jezus... wie weet of de aartsengel Gabriël of de Heilige Geest? Een beetje vaag hé dat woord boodschapper.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |