![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me nog altijd af wat De Wever verkeerd gezegd heeft, het onderlijfje is een platte vijg en niet te vertrouwen, waarom heeft hij zijn excuses niet aangeboden in zijn vorige legislatuur als bugemeester, waarom juist nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() PS: Gisteren goed gezien op de RTBF (nieuws) hoe de naoorlogse burgemeester alles onder het tapijt schoof. Dat is men blijven doen, tot zondag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. 'onder de mat vegen': er zijn twee fases geweest in de repressie: 'de spontane' direct na de bevrijding en een tweede na de terugkeer van de gevangenen. Onder meer de gewezen burgemeester Soudan van Ronse, die Vindevogel zelfs nog in bescherming nam. Er was hier niet geweten wat er in Polen gebeurde. Gans die geschiedenis heeft een generatie getraumatiseerd en het merendeel sprak er liever niet meer over. De meeste waren maar al te gelukkig dat het voorbij was. Het heeft er niet direct verband mee, maar nu ze op VT 4 terug begonnen zijn met zo'n college uit de jaren '50 (zonder MP3, GSM, PC en dies meer) zie je de gastjes vaak schudden op hun benen. En dan hebben we hier nog niet over een bezetting door een militaire macht. Ik haal dit maar aan omdat we het nogal makkelijk hebben om met onze vrije ogen (en tong) van vandaag te oordelen over mensen die wel in een bezetting zaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed geschreven, De Garde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En toch vraag ik me nog altijd af waarom hij het nu doet, dat hij zat te wachten op dat boek, dat geloof ik niet, tenzij dat hij zo lomp is en dat geloof ik ook niet, volgens mij is er een onderliggende reden waarom juist nu en niet enkele jaren geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf ook mensen in mijn omgeving die er nog moeite mee hebben te praten over hoe ze WWII zijn doorgekomen, en dat is 60 jaar later. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
weldra scharen ze zich wéér aan de zijde van een of ander totalitair gruwelbewind, waarna ze achteraf wéér zullen kunnen zeggen dat ze 'het niet hebben geweten' en 'het alleen voor vlaanderen hebben gedaan'... 100 stokslagen voor de antisemieten �* la Oberst, 50 stokslagen voor Bart de Wever die de antisemieten geruststelt ipv hen te confronteren...
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op deze link: http://www.verzet.org/content/view/417/29/1/5/ is al alles te lezen wat ik de afgelopen dagen in de media heb gehoord, en deze tekst dateert van 2 jaar voor het SOMA rapport werd uitgebracht. Bemerk ook de foto op deze link: een monument werd reeds opgericht in 1997. Ik vraag me dus af wat voor nieuws het SOMA rapport concreet te melden heeft. Iemand een idee hieromtrend?
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Schepen
|
![]() [quote=De Garde;3035076]1. HINEININTERPRETIERUNG. Het is makkelijk oordelen na de feiten, zeker als je die tijd niet hebt meegemaakt.
Het is ook gemakkelijk om het licht van de zon te blijven ontkennen... Ipv met loze slogans, zou je beter met argumenten reageren op de argumenten van Saerens en Wouters en de andere historici die dit boek hebben geschreven... Het is een genuanceerd verhaal hoor... Net dat maakt het moeilijk verteerbaar... Misschien gewoon eens lezen ![]()
![]() |
#53 |
Schepen
|
![]() misschien ga ik wat kort door de bocht - ik snap alleen niet waarom iemand over 'jodenpartijbij uitstek' spreekt... en wat dat dan wel moet betekenen
![]() |
#54 |
|
![]() Ja, inderdaad, E! Allemaal argumenten om iets dat niemand gelezen heeft
![]() En ik snap ook niet zo goed wat er mis is met excuses, behalve dat het een schuldbekentenis betekent in naam van de Stad Antwerpen. En het probleem van 'waarom nu' en 'waarom niet eerder' is ook érg interessant, maar een dooddoener waar je niks mee kunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Het enige voordeel van de Janssens zijn excuses is dat men niet meer moet komen zagen om excuses, het is voorbij, oef, eindelijk, de toekomst tegemoet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en dat heeft hij nu proberen tegen te werken. hij had zeker in gedacht dat de flup er zich zou mee moeien. en dan was elke uitspraak van de flup reeds koren op zijn molen geweest. ik heb mij nergens voo r te verontschuldigen. ik was nog niet geboren. en ik neem geen verantwoordelijkheid op waar ik GEEN deel heb aan gehad. de rest is zever inpakskes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=E;3035103]
Citaat:
Maar ik heb het bijzonder moeilijk met een tendens in de huidige literatuur die aan die interpretatie een politiek correcte versie van de feiten gaat geven voor hedendaags gebruik. Bijvoorbeeld de theorie over de collectieve Duitse schuld, laat staan dan nog de schuld over de generaties Duitsers die er op gevolgd zijn. Bijvoorbeeld de stelling dat wie meewerkte met de Duitsers verantwoordelijk is voor de holocaust. Ook als het om ambtenaren, bedienden en dies meer ging die hierdoor zorgden voor brood op de plank van hun familie. Bijvoorbeeld dat jodenhaat een 'voorrecht' was voor de Vlaamsnationalisten. Ik heb dan ook niet gereageerd op het boek an sich, wel op die tendens. En dan zeker de 'politieke conclusies' die er door sommigen aan gekoppeld worden. En nogmaals, van Dewael kan ik het volgen. Van Somers heel wat minder. |
|
![]() |
![]() |