![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik citeer gewoon wat jij schreef: God bedoelt Jezus met boodschapper in de koran. God maakt een poging met het is niet gelukt.!! En nu speelt Sataan voor God!! Eerste klas, de beste ploeg!! Duivelse koran? Typisch, sommige niet-moslims doen dit vaak, dus beweren, beledigingen en uitschelden wanneer ze de discussie en dialoog niet meer aankunnen. Met vriendelijke groeten Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 oktober 2007 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Laatst gewijzigd door Webcrusader : 30 oktober 2007 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die 4.800 ahadith zijn dus weldegelijk SAHIH En één ervan is degene die system hier aanhaalde: Book 38, Number 4348: Narrated Abdullah Ibn Abbas:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2007 om 18:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is wat jou soort doen wanneer ze de discussie niet meer aankunnen.
Maar die foto is niet authentiek !! Die van mij wel: ![]() ![]() Groetjes Yahya
![]() |
#1226 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De vraag is niet hoeveel adhadiths er zijn, maar mijn vraag was de niveau van hadith. Sahih staat onder Mashhur en Mutawaatir. Mijn vraag is: Breng hier een uistpraak van een geleerde die zegt dat deze hadith vertrouwbaar en authentiek is '+' de uitleg van de hadith. Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 oktober 2007 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en rammelt met uw eigen voeten. nu ga je op negeren! KWIET! of beter nog: leer engels lezen, of nederlands begrijpen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2007 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus ik zie daar geen enkele geleerde die deze hadith verklaart en zijn niveau bepaalt + de uitelg. Je kunt perfect discussieren zonder uit te schelden hoor, maar bedankt. Met vriendelijke groeten Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 oktober 2007 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Each report in his collection was checked for compatibility with the Qur'an, and the veracity of the chain of reporters had to be painstakingly established. Abu-Dawud's collection is recognized by the overwhelming majority of the Muslim world to be one of the most authentic collections of the Sunnah of the Prophet (pbuh), however it is also known to contain some weak ahadith (some of which he pointed out, others which he did not). Beetje verwarrend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degene waarvan sprake komt uit die collectie van die hélé authentieke! Knippen ze nu het velletje van de penis weg of een stuk van hun vijf hersencellen als ze islamieten besnijden of hoe zit dat nu?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet verwarrend, daarom hebben we ook hadithwetenschappen. Lees hier (in het Nederlands) een basis inleiding in de inleiding van basis van hadithwetenschappen: Klik hier! Met vriendelijk groeten Yahya
![]() |
![]() |
#1232 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is hetgeen in die link staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
From about 50,000 ahadith, he chose 4,800 for inclusion in his work based on their superior authenticity. als ze authentiek zijn, zijn ze SAHIH (authentiek dus). Maar tja, ik begrijp dat indien je zo'n gewelddadige ideologie aanhangt waarvan iedereen alleman maar wijsmaakt dat het zo'n vredelievende toestanden zijn, dan geraak je daarvan in de war. De schizopatienten rijzen dan ook de pan uit! Hoe zou dat toch komen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Dit staat ook zo op wikipedia: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1) Authenticiteit van de hadith zelf en niet van 50.000 2) Uuitleg van de hadith en waarom en hoe en wat? .. De islam is niet gewelddadige ideologie, islam is een manier van leven en denken en het doel van de islam is het leven begrijpen en leren hoe men moet denken en leven en rechtvaardigheid. De islamitische wetgeving (strafrecht) is een straf en dat geldt voor alle landen die er bestaan. Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 oktober 2007 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik dacht nochtans zeer duidelijk te zijn, als je niet wilt antwoorden gelieve dan zo eerlijk te zijn en dit gewoon te melden, dit zijn gewoon enkele vragen die ik had bij de islam en andere geloven. "in een vorig bericht plaatse ik al een bepaalde opmerking: Als de Koran eveneens fout als goed geinterpreteerd kan worden, en het 'goede' dus volledig afhangt van je eigen interpretatie, waarom dan niet afstand nemen ervan, en zoeken naar geschriften die alleen maar op een goede manier geinterpreteerd kunnen worden... Bijvoorbeeld moslimterrorsiten die zich opblazen in naam van allah, een vrouw moet een hoofddoek dragen, bruidschatregelingen enz. Ik denk dat ij islam beter kent dan mij, ik weet enkel dat ik verschillende imams al heb horen zeggen dat is een foute interpretatie van islam,. vreemd he? dat de boek van 'het goede' geloof ook zo slecht kan geinterpreteerd worden. Die vraag stel ik me uiteraard niet enkel bij de Islam, maar bij haast elk geloof, de geschriften dateren vanuit de middeleeuwen toen de situatie totaal verschillend was van de onze, in zijn tijd was islam bijvoorbeed vooruitstrevend door vrouwen bepaalde rechten te geven, vandaag de dag is de islam eerder conservatief als het op de rol van vrouwen aankomt, waarom de islam dan niet vernieuwen of aan de hedendaagse samenleving aanpassen? Ook begrijp ik perfect dat er mensen zijn die in een godelijk iets geloven, een god, allah of jaweh, mij om het even, wat ik echter niet begrijp is dat men vanuit zo een geloof regels gaat opleggen, bijvoorbeeld je mag geen varkensvlees eten, ik dacht omdat de profeet in de middeleeuwen daar eens ziek van was geworden, of er is een vaste periode of je moet vis op vrijdag eten, enz. Het gevoel dat er 'iets' meer is, moet toch gemakkelijk ook kunnen losgekoppeld worden, van zulke vreemde wetgevingen... Met ander woorden er wordt van drie vragen uitgegaan: 1 Als de Islam en koran verkeerd geinterpreteerd kunnen worden en dus ook om het kwade te doen, waarom wordt het dan als een leidraad van het goede beschouwt. Waarom kan een leidraad van eht goede, niet alleen goed geinterpreteerd worden? 2 Waarom zijn geschriften uit de middeleeuwen niet aangepast aan hedendaagse contexten? Waarom is de koran niet toepasbaar op elke tijd maar zeer tijd en regiogebonden? dan kan islam toch onmogelijk een universeel geloof zijn? 3 Waarom wetten opstellen uit het gevoel dat er een Allah is. Dat je hetgevoel hebt dat er een god bestaat wil immers nog altijd niet zeggen dat je bijvoorbeeld sommige dingen wel of niet mag. En indien ook deze zaken godelijk zouden zijn, het goede of het kwade , hoe komt dan dat niet iedereen dat beseft? mvg Iemand die zo verstandig is dat hij de koran begrijpt, moet toch ook wel verstandig genoeg zijn om deze, al zijn het inderdaad ietswat filosofischere vragen op te lossen. Ik ben echt benieuwd naar de antwoordenn, ik zou je moeite om hier zinvolle antwoorden op te geven dan ook zeer hard apprecieren. mvg
![]() |
![]() |
#1237 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Beste jamás será vencido,
Met een glimach zal ik uw vraag beantwoorden, ik zal het strakjes twee of drie keer lezen dan geef ik u een antwoord en nu moet ik een les gaan volgen. Het is via paltalk als je mee wilt volgen ![]() Met vriendelijke groeten Yahya
![]() |
#1238 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
niemand kon mij tot hiertoe antwoorden op mijn vragen maar ik kan ze helaas niet duidelijker formuleren, dank dat u ze zal trachten te beantwoorden. mvg
![]() |
![]() |
#1239 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Neen maar het gaat hier wel over de bestraffing van degenen die kwaad spreken over de profeet, dus de profeet in een slecht daglicht stellen. De kans dat deze hadith mutawatir is, is groot (alhoewel niemand het ooit zeker zal weten ). Het gaat hier over de belediging van profeet. Het verhaal van de zwangere vrouw is niet het enige verhaal in die trend. Aba Dawud Book 38, Number 4348 A blind man had a slave-mother who used to abuse the Prophet and disparage him. He took a dagger and killed her Judging him, the Prophet said, " Oh be a witness, no retaliation is payable for her blood." And similarly (38A349) "A Jewess used to abuse the Prophet. A man strangled her till she died The Apostle of Allah declared that no recompense was payable for her blood." Er dient bij het verhaal wel opgemerkt dat in hadith 4338 het zou gaan over een slavin-moeder. Misschien vond Mohammed de dood van een slavin niet zo erg. Maar dat is een persoonlijke (subjectieve) bemerking die men moet proberen te plaatsen in de context van die tijd. Dit is louter speculatief natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2007 om 19:56. |
||
![]() |
![]() |