![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In het Oude Griekenland, de bakermat van de burgerdemocratie, kon het volk ten gepasten tijde een aanvraag indienen ter ostracisme wanneer een leider zich schandelijk heeft gedragen.
Ze gingen dan ter stembus en konden een man verbannen. Moeten we dit soort systeem terug invoeren? Met een nationaal referendum? Laten we zeggen, vanaf een miljoen handtekeningen. En moet de vraag ter organisatie van een rondje ostracisme eerst ontvankelijk worden verklaard door een raad van wijzen (historici, filosofen, intellectuelen)? Of hoe gaan we dat organiseren?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 30 oktober 2007 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Mij lijkt het niks, je gaat dan tenslotte selecteren op hoeveel tegenstanders iemand heeft, en niet hoeveel voorstanders. Ik ben een politiek tegenstander van Wilders, ja, ik vind hem een schande, maar zolang hij genoeg voorstanders heeft om een zetel te hebben is het zijn goed recht om die te hebben, en het land uitgezet worden om je mening is al helemaal van de zotte.
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Dat worden gouden tijden voor de pottenbakkers.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Schervengerecht. Wat was het nu weer, 6000 scherven en je was verbannen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Nu worden ze democratisch verkozen, krijgen ze immuniteit, kunnen ze vier jaar niks doen, en door de grote media-soep die het geheugen uitholt, zijn mensen na vier jaar alle schandvlekken vergeten. Een democratie eist permanente controle. In het tijdperk waarin de aandachtsspanne van de gemiddelde kiezer 1.5 seconden telt, moet er toch meer permanentie in het systeem ingebed worden. De populistische techniek van het schervengerecht is daar uiterst geschikt voor. Mensen kunnen daarmee op een volwassen wijze politici ad hoc afstraffen wanneer dat nodig is. Nu zit iedereen in een soort luiheid en permanente vergetelheid te zwelgen; in 2009 is iedereen deze intellectuele schandvlek van Dewever alweer vergeten. Dat zou niet het geval mogen zijn.
Laatst gewijzigd door C2C : 31 oktober 2007 om 01:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De volgende is de CD&V. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/Meningen/Pol...aspx?poll=5618 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geert Lambert zal het ook wel steunen ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou die zijn stem meer doorwegen dan die van BDW?
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever heeft op een paar teentjes getrapt en excuseerde zich. Een schandvlek zou ik hem niet noemen. "Een verkeerde uitspraak op een verkeerd moment." zoals hij zelf zei.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Al ben ik geen voorstander van BDW, ik vind de reacties op zijn uitspraken nogal overroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Goed idee, dan stemden de Antwerpenaren Janssens weg die hun naam misbruikt heeft voor politieke redenen en beloonden ze Dewever voor z'n moed.
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 31 oktober 2007 om 10:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
ik hoorde in de media termen als "anti-semitisme" en "misbruik van het lijden van de joden" alsjeblieft zeg, die uitspraken zijn allerminst anti-semitisch en als er iemand is die in deze misbruikt maakt van het lijden der joden, is het wel De Gucht.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Of je dat nu doet of niet, het oorlogsverleden blijft onderhuids verder woekeren. Ook bij diegenen die niks verkeerd gedaan hebben.
België heeft na 60 jaar nog steeds niet de volwassenheid om om te gaan met zijn gehele verleden en krijgt daar nu de rekening van gepresenteerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik ben het eens met het standpunt van Donckier van HBvl: 'Dewever mag af en toe eens zwijgen maar de reactie van de VLD'ers en Franstaligen was idioot'. |
|
![]() |
![]() |