![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de legerdienst terug ingevoerd worden? | |||
Ja, een grote natie als de Vlaamse kan niet zonder mannen die steeds klaarstaan om het volk te beschermen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 24,29% |
Ja, maar met de priester-optie; pastoors zijn immers de soldaten van God |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,71% |
Ja en die soldaten mogen ook direct ingezet worden om de vuiligheid (vreemdelingen, armen, etc...) uit Vlaanderen weg te kuisen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,00% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
42 | 60,00% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.edge.org/documents/archiv...06.html#pinker De hedendaagse consensus onder anthropologen is dat de moderne mens een stuk minder geweldadig is dan zijn voorvaderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
|
![]() Dienstplicht is onwenselijk. Het remt de topsport en de economie door alle mensen van studentenleeftijd een paar jaar bezet te houden en het levert in een modern leger waarbij het aantal mensen minder belangrijk is dan hoe ze uitgerust zijn niets op, hooguit meer doden.
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Nee, ben zelf geen militair geweest (dienstplicht was al afgeschaft), maar wel veel gelezen over de GVP
interessant boek van kapt. Goyvaerts, die met de GVP in Somalië heeft gezeten.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 31 oktober 2007 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vergeet nooit dat hetgeen over de Azteken (e.a.volkeren!) geschreven werd van de overwinnaars (militaire of andere) komt: niet altijd de betrouwbaarste geschiedenisbronnen. Laatst gewijzigd door filosoof : 31 oktober 2007 om 00:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan veel verhalen over deze eenheid, maar ze zijn niet allemaal correct. En veel verhalen zijn aangepast om het lezen aangenamer te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 31 oktober 2007 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() Scalperen werd in Amerika ingevoerd door Fransen en Engelsen: die bestreden elkaar en loofden premies uit aan de Indianen voor elke dode tegenstander. Om zeker te zijn, niet bedrogen te worden eisten ze een lichaamsdeel als bewijs om te betalen(met drank of wapens). Met een scalp dachten ze zeker te zijn dat de Indianen hen geen lichaamsdelen van Indianen zouden leveren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vuurwapenstatistieken in Zwitserland: Armes militaires, suicides, homicides http://www.vbs.admin.ch/internet/vbs...elikte%20f.pdf of in html: http://64.233.183.104/search?q=cache...lnk&cd=6&gl=ch Citaat:
En dan wordt niet te veel gesproken over de gezinsruzies die beslecht worden onder bedreiging van een vuurwapen: regelmatig terugkerende klacht van Zwitserse vrouwenorganisaties. Laatst gewijzigd door filosoof : 31 oktober 2007 om 00:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() De legertijd duurde in België 15 maand, minder dan men nu blijft zitten tijdens de opleiding ![]() We zien dagelijks hoe een technisch leger het er in de werkelijkheid vanaf brengt ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
yankee komt van het woord jan - kees. dus de nederlanders waren daar zeker geen doetjes. nu nog nederlandse verontschuldigingen, en iedereen is te vreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Dat wil ik wel geloven, ik heb trouwens op het paracommando-forum gelezen dat kapt. Goyvaerts ook niet erg goed ligt bij zijn ex-collega's wegens zijn boek.
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb ook mijn dienstplicht nog 'moeten' vervullen. Of maw 'ben nog bij den troep geweest.
Als ik had kunnen kiezen was ik zonder twijfel zoals m'n vrouw onmiddellijk gaan werken. Zij kon direct centjes verdienen en aan haar carriere beginnen. Ik moest een jaar wachten en was tegen die tijd al veel van m'n schoolse latente kennis kwijt. Je karakter wordt er wel op de proef gesteld. Over het algemeen kom je er sterker uit, fysiek en mentaal. Je leert er eens op tanden bijten bij de fysische proeven, maar ook bij de vernederende momenten waarbij je leert dat het onder sommige omstandigheden beter is je kop toe te houden. En ja, dat schieten, die oorlogsspelletjes, die (gedwongen) kameraadschap, van elkaar afhankelijk zijn, samen in de shit zitten. Ik probeer al het negatieve om te buigen in iets positief. Misschien maakt ik me dit laatste daarom allemaal maar wijs... Moesten ze me een minimum loon gegeven hebben was ik er niet rouwig om geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
Een van de zaken die uit recente studies naar voorkomen is dat de indianen helemaal niet de heilingen waren die sommigen er graag van maken. Het waren gewoon mensen. Mensen die probeerden zo goed en zo kwaad te overleven in hun omgeving, die daarbij vaak in conflict kwamen met hun buren en een behoorlijke impact hadden op hun omgeving. Hadden de indianen Europa gekoloniseerd dan was het onze voorvaderen waarschijnlijk net zo vergaan als het de indianen uiteindelijk vergaan is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ivm Azteken, Maya en Inca
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Indianen Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 oktober 2007 om 21:58. |
||
![]() |
![]() |