Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 30 oktober 2007, 17:31   #1441
Pieter Vandoorne
Coördinator

Pieter Vandoorne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ja, en alle krampachtige miserie daarachter, er zijn intussen al zes (of zijn het er zeven) draden gesloten waarin het ter sprake kwam. Je gaat me nu toch niet vertellen dat het allemaal relschoppers waren in die draden?
Neen, maar al die draden gaan uiteindelijk over dat nieuwe forum die werd opgericht. We hebben besloten daar geen ganse draden meer over te laten vollopen. Wie iets te zeggen heeft omtrent dat forum kan dat net zo goed ginder doen, toch?

Er mag gerust een draad in K&K geopend worden waarin wie dan ook kan discussiëren over verbanningen die hij/zij al dan niet terecht vindt, maar verwacht niet dat we ons gebonden voelen door wat men daarin plaatst.
De verbanning is terecht vermits drie oproepen tot geweld 24 strafpunten betekent en dus een definitieve verbanning inhoudt.

Wie na een tijdelijke verbanning voor dergelijke oproepen nog niet weet dat deze niet toegestaan zijn, is kwaadwillig.
Pieter Vandoorne is offline  
Oud 30 oktober 2007, 17:35   #1442
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europlia Bekijk bericht
Op uw eigen vraag om een voorbeeld te geven waar het banbeleid misloopt, is het niet normaal dat de gewraakte "persoonlijke aanval" als voorbeeld gegeven wordt?

Sterker nog, geeft een persoonlijke aanval niet aanleiding tot strafpunten die op hun beurt aanleiding geven tot een tijdelijke (!) ban (zie uw eigen forumreglement) ??
Wie een gewraakte persoonlijke aanval steeds opnieuw aanhaalt om zo voor zichzelf te bewijzen dat hij lak heeft aan de forumregels hoeft niet echt op mededogen te rekenen...

Uitdagen is fijn, maar dat doe je maar met een ander. We gaan geen tien keer zeggen wat niet mag. Daar voeren we geen discussie over, de regels zijn klaar en duidelijk overgebracht omtrent persoonlijke aanvallen.

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 30 oktober 2007 om 17:35.
Oud 30 oktober 2007, 17:49   #1443
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

waar is de post van Kim naartoe, die hier daarnet nog stond?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 30 oktober 2007, 18:11   #1444
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
We hebben dan ook reeds tientallen keren gezegd dat deze draad enkel dient om vragen aan ons te stellen en niet om met andere forummers een gesprek te voeren.
Moeilijk lijkt het me toch allemaal niet:

We verwijderen alle berichten in deze draad die geen vraag bevatten voor de moderatie.

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 30 oktober 2007 om 18:11.
Oud 30 oktober 2007, 20:09   #1445
Europlia
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie een gewraakte persoonlijke aanval steeds opnieuw aanhaalt om zo voor zichzelf te bewijzen dat hij lak heeft aan de forumregels hoeft niet echt op mededogen te rekenen...

Uitdagen is fijn, maar dat doe je maar met een ander. We gaan geen tien keer zeggen wat niet mag. Daar voeren we geen discussie over, de regels zijn klaar en duidelijk overgebracht omtrent persoonlijke aanvallen.

De regels zijn een tijdelijke ban. Niet een permanente ban. Of volgt u uw eigen reglement niet meer?

Het herhalen van die "persoonlijke aanval" (dat er niet eens een was trouwens) kwam er op uw eigen vraag.
Europlia is offline  
Oud 30 oktober 2007, 21:19   #1446
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europlia Bekijk bericht
De regels zijn een tijdelijke ban. Niet een permanente ban. Of volgt u uw eigen reglement niet meer?
De regels zijn een tijdelijke ban indien je meer dan tien maar minder dan 20 strafpunten bereikt. De persoon in kwestie heeft 20 overschreden.

Citaat:
Het herhalen van die "persoonlijke aanval" (dat er niet eens een was trouwens) kwam er op uw eigen vraag.
Dat zie je toch wel verkeerd.

In elk geval, discussie gesloten. Als je het niet met deze beslissing eens bent is dat je goed recht, niemand verplicht je om hier te blijven (onder deze of je andere gebruikersnaam).

Mvg

Pieter Vandoorne

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 30 oktober 2007 om 21:20.
Oud 30 oktober 2007, 21:25   #1447
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Meer openheid op het forum, is dat mogelijk?

Men kan er onmogelijk omheen dat de sfeer hier de laatste tijd gespannen geraakt door het massaal bannen de laatste tijd.

Ik ga me niet uitspreken over het al dan niet terecht zijn, want mijn mening hierontrent is ergens wel duidelijk. Volgens mij zijn hier, het spijt me dat ik het even zo stel, veel typetjes, die zichzelf gewoon uitleven en die het forum als een uitlaatklep zien.

Vermits het hier anoniem is, is het inderdaad gemakkelijker om extremer te doen dan men werkelijk is.

De wettelijke beperkingen in vrijemeningsuiting laat ik even terzijde, vermits deze inderdaad om praktische redenen niet genegeerd kunnen worden. Toch zijn vele dingen voor interpretatie vatbaar.

Nu: persoonlijke aanvallen bv, zijn niet altijd even aangenaam, maar de vraag is in welke mate ze wetten overtreden (buiten die van het fatsoen). Anderzijds heerst er hier een sfeer van twee maten en twee gewichten en dat gevoel heerst inderdaad. Het zet aan tot wrevel en men krijgt hier de indruk dat bepaalde mensen geband worden, voor zaken die anderen ook doen en blijkbaar mogen die het ongestraft.

Vandaar dat ik me de vraag stel of een transparanter systeem niet mogelijk zou zijn. Ik blijf er bij dat rode driehoekjes en ingrepen van de moderatie enkel noodzakelijk zijn, als er dingen uit de hand lopen en een bepaalde partij echt voor geen reden vatbaar is.

De vraag is of permanente bans daarvoor een goede oplossing zijn. We weten nooit wie of wat er aan de andere kant zit en wat er in hem of haar omgaat. Als men iemand zonder meer permanent bant, krijgt die ook niet de kans om dingen recht te zetten, wanneer deze tot bezinning komt.

Enfin, dit is enkel mijn idee eromtrent. Persoonlijk wens ik dat de sfeer op het forum terug aangenaam wordt, maar ik zie dat ondanks de verwijdering van mensen niet gebeuren. Zo onstaat er eerder wrok en achterdocht en dat lijkt me zeker niet waar er hier op aangestuurd wordt.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 30 oktober 2007 om 21:27.
Boadicea is offline  
Oud 30 oktober 2007, 21:36   #1448
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Meer openheid op het forum, is dat mogelijk?
Iedereen kan hier vragen waarom iemand verbannen is en wij beantwoorden die vraag, welke openheid wens je nog meer?

Citaat:
Nu: persoonlijke aanvallen bv, zijn niet altijd even aangenaam, maar de vraag is in welke mate ze wetten overtreden (buiten die van het fatsoen).
Wij achten het perfect mogelijk om een discussie te voeren zonder mensen daarvoor direct te gaan beledigen. Voor de rest is "niveau" enkel afhankelijk van de gebruikers zelf.

Citaat:
Anderzijds heerst er hier een sfeer van twee maten en twee gewichten en dat gevoel heerst inderdaad.
Dat gevoel kan dan misschien wel heersen, daarom is het nog niet zo...

Citaat:
Het zet aan tot wrevel en men krijgt hier de indruk dat bepaalde mensen geband worden, voor zaken die anderen ook doen en blijkbaar mogen die het ongestraft.
Iedereen is gelijk voor de wet. Het probleem is dat velen geen onderscheid maken waar wij dat wel doen. Wij bestraffen directe persoonlijke aanvallen op melding of spontaan, maar wij grepen meestal pas in op melding. De reden hiervoor is tweeërlei. Enerzijds is het voor ons onmogelijk om elk bericht te controleren, anderzijds is het ook zo dat sommige forummers liever hebben dat directe persoonlijke aanvallen gewoon blijven staan. De reden hiervoor kan bijvoorbeeld zijn omdat je op die manier vaak treffend - zonder enige ingreep van jezelf - je discussiepartner met de billen bloot zet. Geen zwakker argument dan een persoonlijke aanval tenslotte...

Citaat:
Vandaar dat ik me de vraag stel of een transparanter systeem niet mogelijk zou zijn.
Concreet...?

Citaat:
De vraag is of permanente bans doorvoor een goede oplossing zijn. We weten nooit wie of wat er aan de andere kant zit en wat er in hem of haar omgaat. Als men iemand zonder meer permanent bant, krijgt die ook niet de kans om dingen recht te zetten, wanneer deze tot bezinning komt.
In geen enkel geval wordt iemand direct permanent verbannen (enkele uitzonderingen niet te na gelaten zoals dubbelnicks van reeds verbannen gebruikers). Altijd krijg je eerst één (of meerdere, afhankelijk van het "vergrijp") waarschuwing(en).

Alvast bedankt voor je constructief meedenken.

Mvg

Pieter Vandoorne
Oud 30 oktober 2007, 21:53   #1449
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Even verder over het meldingssysteem in combinatie met de strafpunten.

Zoals we nu werken qua moderatie is het zo dat we inderdaad voornamelijk voortgaan op meldingen van gebruikers zelve. De reden hiervoor is dat het voor ons schier onmogelijk is elk bericht te controleren noch achten we dat wenselijk.
Reeds van in het begn van dit forum is ons uitgangspunt altijd geweest om de moderatie tot een minimum te beperken. We leggen enkel wettelijke beperkingen op en "persoonlijke aanvallen".

Onder persoonlijke aanvallen verstaan we louter directe persoonlijke aanvallen. Het is te zeggen dat we niet toestaan dat er rechtstreeks naar een forummer toe de persoonlijke toer wordt opgegaan, concreet: verwijten, scheldnamen, edm.
Wel is het toegestaan iemand zijn gedachtengang aan te vallen, zijn berichtinhoud, etc. En ja, we verbieden ook niet dat je iemand "uitdaagt", hier wordt vaak de vergissing gemaakt namelijk. Men denkt al te vaak, bijv. omdat men zelf zonet voor een persoonlijke aanval is berispt, dat ook het aanleiding geven tot als dusdanig verkeerd is. Dat dit niet wenselijk is is weliswaar onze mening, doch we nemen dit niet als vergrijp op in onze regels.

Je kunt weliswaar tot aan de grens geduwd worden, maar of je de eigenlijke stap over de grens zet is je eigen beslissing. De grens is hier iemand direct persoonlijk aanvallen zodat je deze direct als persoon zelf aanvalt. Het staat u vrij iemands gedachten met de meest vrije bewoordingen aan te vallen, alsook deze zijn beweegredenen, doch het is niet toegestaan ook de persoon als dusdanig aan te vallen. Dat de grens dun is weten we, niemand wordt dan ook meteen buitengegooid...

Wat het melden betreft dan. We begrijpen dat er op basis van dit al snel het idee kan ontstaan dat de grootste klager aan het langste eind trekt. Dit is echter niet zo. Wie overdreven klaagt en zelf ook niet vrij van zonde is, kan al eens sneller richting voordeur gaan...
Wel is het inderdaad zo, dat is inderdaad een tekortkoming, dat hierdoor ook forummers vrijuit gaan, eenvoudigweg omdat blijkbaar niemand er aanstoot aan neemt. Maar denk nu niet dat we hiermee ook notoire scheldkanonnen (in de zin van directe persoonlijke aanvallen dan toch) laten lopen, de moderatie vertoeft voldoende op het forum om een zekere voeling te hebben en te weten wie zich al te vaak laat gaan.

Aanvullend is het wel zo dat we misschien niet ingrijpen bij zgn. trollen, de reden hiervoor is dat niet elke troll door iedereen als zijnde troll wordt ervaren. Voor sommigen is iemand met een saillante en/of tegenstrijdige "mening" al vaak een troll. In het kader van onze neutraliteit als moderatie is het dan ook vaak moeilijk om eenduidig te bepalen wie onder die noemer te klasseren valt.

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 30 oktober 2007 om 22:00.
Oud 30 oktober 2007, 22:02   #1450
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Dus: We zijn ons bewust van de gebreken van ons gebruikt systeem, maar alles bij elkaar denken we nog steeds dat dit het best werkbare systeem is voor een politiek forum.

Voor suggesties staan we zeker open, ook al kan het misschien soms lijken van niet
We zijn absoluut niet 100% overtuigd van ons grote gelijk, wel zijn we er van overtuigd dat we toch de nodige ervaring hebben inzake het modereren van een forum met een "gevoelige materie" als politiek en dat we dus toch wel weten wat al dan niet "werkt". Maar desalniettemin staan we dus wél open voor suggesties omtrent eventuele bijsturingen. Elke suggestie wordt bekeken en er wordt afgewogen of het voordelen heeft of niet, en dit afgemeten aan onze toch al ruime ervaring.

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 30 oktober 2007 om 22:05.
Oud 31 oktober 2007, 17:08   #1451
Den Ardennees

Standaard

Waarom is Europlia gebannen???

Den Ardennees is offline  
Oud 31 oktober 2007, 17:10   #1452
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Iedereen die terechte kritiek geeft wordt mooi uit de weg geruimd, that's politics!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline  
Oud 31 oktober 2007, 17:33   #1453
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Citaat:
Waarom is Europlia gebannen???

De account werd gebruikt door een permanent verbannen gebruiker.

Mvg

Pieter Vandoorne
Oud 31 oktober 2007, 17:34   #1454
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Iedereen die terechte kritiek geeft wordt mooi uit de weg geruimd, that's politics!
Nee hoor, kritiek is welkom, misbruik van accounts dan weer niet.

Mvg

Pieter Vandoorne
Oud 31 oktober 2007, 17:37   #1455
baseballpolitieker

Standaard

En pieter wie ga je ontslaan om je forum leefbaar te houden? Jezelf zou een goed begin zijn!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 31 oktober 2007, 17:37   #1456
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
De account werd gebruikt door een permanent verbannen gebruiker.

Mvg

Pieter Vandoorne
Waarop baseert u zich om dit te zeggen?
Den Ardennees is offline  
Oud 31 oktober 2007, 17:41   #1457
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Citaat:
Waarop baseert u zich om dit te zeggen?
Interne gegevens.

Mvg

Pieter Vandoorne
Oud 31 oktober 2007, 17:55   #1458
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
En pieter wie ga je ontslaan om je forum leefbaar te houden? Jezelf zou een goed begin zijn!
Beste,

Ik stel voor dat u zich hier wat meer bezighoudt met politieke discussies, wat in feite het doel is waarvoor wij u dit forum aanbieden.
Uw klaag-postings kan u sinds kort immers kwijt op uw eigen forum.
Uw recente forumgedrag, hoewel misschien niet strikt tegen de letter van het forumregelement, druist weldegelijk in tegen de geest waarin wij het debat hier willen zien verlopen.
Bij een eerste terechte klacht over u die ik persoonlijk moet behandelen, reken ik verzwarende omstandigheden aan. U kan al vermoeden wat zulks betekent.

Hopend op beterschap
Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 31 oktober 2007, 18:02   #1459
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Beste,

Ik stel voor dat u zich hier wat meer bezighoudt met politieke discussies, wat in feite het doel is waarvoor wij u dit forum aanbieden.
Uw recente forumgedrag, hoewel misschien niet strikt tegen de letter van het forumregelement, druist weldegelijk in tegen de geest waarin wij het debat hier willen zien verlopen.
Bij een eerste terechte klacht over u die ik persoonlijk moet behandelen, reken ik verzwarende omstandigheden aan. U kan al vermoeden wat zulks betekent.

Hopend op beterschap
Peter Johan
Welke sanctie ga je uitvinden die meteen 20 strafpunten kost?

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 31 oktober 2007 om 18:03.
Oud 31 oktober 2007, 18:07   #1460
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Beste,

Hopend op beterschap
Peter Johan
ik kan niet spreken voor BBP, maar I rest my case, het is alleszins zeer bedenkelijk hoe de moderatie hier de laatste tijd met kritiek omgaat.
Den Ardennees is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be