![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() poeperkesdag is afkomstig van mannen op de rand van een zenuwinzinking. Niet echt de meest homoseksuele exemplaren van de homo sapiens.
het was zogezegd de enige dag van het jaar waarop je vreemd mocht gaan.
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Domme, Domme actie !
De actie 1 november, poeperkesdag van 'Wel Jong niet Hetero' is m.i. een slag in het gezicht van nogal wat holebi's en laat zich zelfs kwalificeren als een vorm van zinloos geweld. In de eerste plaats is het voor tal van holebi's sowieso al moeilijk optornen tegen de berg van vooroordelen die de smaldenkende goegemeente hen voor de voeten schuift. We kennen de verhaaltjes allemaal: holebi's hebben een seksuele afwijking, zijn op het gevaarlijke af geobsedeerd, zijn exhibitionisten, zijn per definitie promiscu, etc... Dat beeld wordt keer op keer in de verf gezet op die gay pride parades en het is dat beeld waartegen zo gevochten is om onder andere de adoptie door homokoppels maatschappelijk (sociaal/cultureel/politiek) verteerbaar te maken. Want w�*t maakt een coming out nou zo moeilijk? Precies, het stereotype beeld van de seksueel geobsedeerde, de psychisch gestoorde, de halve crimineel, het buitenbeentje dat er nooit ofte nimmer bij zal horen omdat hij er in feite niet bij wil horen. Ik tel nogal wat homoseksuele mannen in mijn vriendenkring; sommigen hebben een duurzame, vaste relatie en anderen hebben daar minder behoefte aan, maar zijn wél respectvol, eerlijk en oprecht in hun relaties. Ik heb hen nog nooit aan het soort vuilbekkerij zien te buiten gaan dat op de site van deze 'belangenvereniging' werd gepleegd rond 'poeperkensdag'. Een goeie vriend heeft ondertussen al een 'bedankmailtje' gestuurd naar één van de initiatiefnemers; hij fulmineerde terecht tegen het slechte imago dat 'alweer' werd opgedrongen aan de holebi's. In feite zou hij het recht moeten krijgen om dat stompzinnige nest van 'Wel Jong, Niet Hetero' aan te klagen, want hij wordt weeral eens over één kam geschoren met dat kleine kliekje van onvervalste exhibitionisten dat helaas ook de hoogste noot speelt op tal van manifestaties. Dat dit met alle macht nog eens op 1 november moet... getuigt van een ijzingwekkend gebrek aan elementair respect. Je moet niet gehuld in schreeuwerige outfit staan pissen op het graf van andermans geliefden. En geloof me, zo voelen véél mensen dat aan. En vooral: zo voelen niet weinig homoseksuelen dat ook aan... Misschien in de toekomst eens beter nadenken vooraleer de bonte papegaai uit te hangen. (ongetwijfeld met de beste bedoelingen... daar wil ik nog niet eens aan twijfelen). Desi.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 1 november 2007 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
verbieden ? niet overdrijven e ![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
en waarom zou hij een organisatie mogen aanklagen die namens haar leden iets aan de kaak probeert te stellen? ![]() Citaat:
alleszins, tis mss niet de best gekozen dag, maar een beetje relativeringsvermogen kan geen kwaad. de wereld moet toch niet stilstaan omdat we wat dierbaren willen herinneren? Citaat:
al ben ik het verder met dit laatste wel eens. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Dat is met stip wellicht het meest intelligente dat uit jouw gekrompen hersentjes nog te rapen valt. Wil de SOA-behandeling niet aanslaan, Rafke ?
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Minister-President
|
![]() Nou, ik kon al vermoeden dat je ofwel een ongevoelige ***** was, of te dom om te snappen waar dit over zou gaan. Je hoeft het niet zonodig nog eens te etaleren, schat.
Citaat:
Citaat:
En je slaat de bal volslagen mis. Homoseksualiteit wordt gezien als een psychische afwijking door een fiks deel van de goegemeente; ik dénk dat het niet echt productief is om hen daarin te bevestigen. Om de vooroordeeltjes nog eens netjes in de etalage te leggen. Citaat:
Ik lees enkel een 'ludiek' (nouja, als je gevoel voor humor niet té fijnzinnig is tenminste) geleuter over relaties en vreemd gaan... Of dat iets is waarvoor je met geweld alle registers moet openzetten? Het zou overigens niet slecht zijn om je als jongerenorganisatie te realiseren dat je binnen een samenleving opereert; dat er m.a.w. nog andere mensen met andere waarden en normen rondlopen dan jezelf. Respect wil nog wel eens de voorwaarde zijn voor respect, niet? Citaat:
Ja, de bonte papegaai... En ik ken mensen zat die het net dat imago kotsbeu zijn.
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ga ervan uit dat de lisbo's of is het lesbo's (moet het aan raf vragen) niet muzikaal aangelegt zijn aangezien in deze groep niemand zich geroepen voelt tot het bespelen van de fluit, maar het dan weer geweldig vinden door tunnels te kunnen zoeven. Bij hun mannelijke collega's zou men dan weer de indruk kunnen krijgen dat deze over het algemeen lijden aan tunnelangst maar dan weer muziekaal aanlegt zijn aangezien deze zich aangtrokken voelen tot het bespelen van de 'fluit'. ![]()
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Schrijft U dit vanuit het bejaardentehuis of bent U reeds bijgezet in een museum?
U hebt een belegen en achterhaalde visie op de maatschappij aangaande dit onderwerp, ook Uw homovrienden blijkbaar. En over die vuilbekkerij, lees eens wat boeken van Brusselmans dan zal U zowaar een gratis update krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het wordt misschien tijd dat je eens je blik verruimt tot wat er buiten jouw besloten kringetje marginalen zo nog allemaal leeft in deze samenleving. En by the way... Dom is dom; hoe je dat ook 'cultureel' tracht te verpakken. De hele 'actie' heeft geen doel, geen aanleiding en geen stijl. Dom dus... Ga jezelf nog wat betasten in je pre-puberale zandbak en gniffelen met 'poeperkesdag'. (amaaaai, hoe origineel toch ![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleintjes... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Meestal spoel ik dan door. Laatst gewijzigd door Ovidius : 2 november 2007 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hardnekkig ben je wel...
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Wie goed doet, goed ontmoet....
Ik ben het gezwam beu, Rafke. Als ge iets intelligents te zeggen hebt, doe dat dan. Zoniet vind je zelf de weg wel naar het driehoekje. Kan je nog eens uithuilen omdat iedereen zo gemeen tegen je is... Kleintjes?
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, stop er dan mee.
Citaat:
Zéér kleintjes zelfs...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 2 november 2007 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |